Minerais contra o cancro, o proxecto que nutre a vida

Persoal investigador da Facultade de Veterinaria suma esforzos co Hospital Universitario Lucus Augusti no estudo da función dos microminerais en doentes oncolóxicos
Lugo

Da mesma forma que un vehículo precisa de combustible para desprazarse, o noso organismo tamén require a presenza de certos elementos ben importantes para garantir o seu correcto funcionamento. A formación dos ósos, a cicatrización de feridas ou a regulación do crecemento e dos niveis de azucre no sangue son algúns exemplos dos procesos fisiolóxicos e bioquímicos nos que actúan estes nutrientes esenciais: os microminerais.

O grupo de investigación en Medicina Animal (IMedA) da Facultade de Veterinaria do Campus Terra da USC xunto co Hospital Universitario Lucus Augusti (HULA) veñen de poñer o seu foco nestes elementos ao abeiro do proxecto “Minerais contra o cancro”.

Esta iniciativa de ciencia solidaria vai na procura de investigar fondamente o potencial cometido que poden desenvolver os microminerais nos doentes oncolóxicos da provincia de Lugo. Neste senso, está comprobada a existencia dunha estreita relación entre algunhas deficiencias minerais e certos tumores, como é o caso do selenio nos de mama e próstata.

Con esta proba baixo o microscopio, o seu fin primordial é determinar a súa posible incidencia nalgúns tipos de tumores e analizar se o seu emprego como suplemento complementario da quimioterapia e radioterapia contribúe na mellora do seu prognóstico.

Para que esta acción colla certo impulso é necesario o combustible, cuxo ingrediente principal é a participación da cidadanía luguesa. Por unha banda, coa doazón de mostras de sangue destinadas ao estudo dos niveis basais que presenta a poboación sa da provincia de Lugo. E, pola outra, co apoio económico para custear as análises de minerais a través da plataforma de micromecenado Precipita, da Fecyt.

De feito, a colaboración é un dos aspectos máis relevantes deste traballo de I+D que forma parte da tese de doutoramento que está a desenvolver Inés Rivas Fernández. Deste xeito, á implicación do persoal docente e investigador tanto do Campus Terra como do HULA hai que engadir a recente achega de 1.500 euros que vén de realizar a asociación luguesa Somos Unidos contra o Cancro.

E é que na loita contra calquera doenza a suma de esforzos é un aspecto chave, así como un dos principais motores que lle permiten ao Campus Terra avanzar polo camiño das grandes investigacións.

Los contenidos de esta página se actualizaron el 25.02.2022.