Skip to main content

This portal uses its own or third-party cookies for analytical purposes, as well as links to third-party portals in order to share content on social networks. You can get more information in the cookies policy.

STG

Estudantes da USC aprenden novos métodos de intervención en nenos con Síndrome de X Fráxil

Profesionais da Asociación Galega da Síndrome X Fráxil participaron no Máster en Intervención en Trastornos do Desenvolvemento e Atención Temperá

Os alumnos do Máster en Intervención en Trastornos do Desenvolvemento e Atención Temperá que organiza o departamento de Psicoloxía Evolutiva e da Educación da USC coñeceron de primeira man os últimos métodos de intervención en nenos con síndrome de X Fráxil.
Convidadas pola directora do Máster, a profesora Mª José Buceta Cancela, a presidenta e a secretaria da Asociación Galega da Síndrome X Fráxil (AGAXFRA), Teresa García Barcala e Ana Prieto Flórez, presentaron ante os futuros profesionais e especialistas no tratamento dos trastornos do desenvolvemento o que serán as súas prioridades de traballo no vindeiro ano.
Como avanzaron, o diagnóstico e educación centrarán as súas liñas de intervención e tamén darán prioridade ás negociacións con Sanidade para dotar dun centro de referencia para a realización do diagnóstico eficaz do Síndrome X Fráxil na comunidade galega. E é que, segundo os seus datos, un 80% dos casos de persoas con X Fráxil está por diagnosticar ou é mal diagnosticado, e incluso, “aumentaron nos últimos anos en gran número as solicitudes de realización das probas que descarten esta afectación”, advirten dende a Asociación.
Síndrome socialSegundo explican en AGAXFRA, trátase dunha “demanda lícita e xustificada dende o momento en que o Síndrome X Fráxil -a forma máis común de discapacidade mental hereditaria- é un síndrome social”.
Por ser un desorde ligado ao cromosoma X padéceno fundamentalmente os varóns e transmíteno as mulleres. Un de cada 4.000 varóns ou de cada 6.000 mulleres están afectados, pero as cifras se disparan se falamos de portadores: 1 de cada 250 mulleres éo, por 1 de cada 800 homes. Como explican, “evitado un caso evitamos outros moitos ao ser unha afectación de transmisión hereditaria que pasa de xeración en xeración, ata que a mutación completa dun xen chega a afectar a varios membros dunha mesma familia”.
Por iso, a educación especializada, específica e coñecedora do síndrome é outro dos retos que a Asociación se formula a medio prazo. Como indican, “existe unha gran carencia de profesionais especializados e formación específica no ámbito educativo pero tamén no sanitario e social”. Por iso, dende AGAXFRA quixeron recordar o labor feito no seno da Universidade compostelá. Na actualidade, advirten, “un dos únicos e pioneiros centros de atención e recursos multidisciplinares para persoas con discapacidade, entre as que se inclúen as afectadas polo X Fráxil, é a Unidade de Atención Temperá”.

The contents of this page were updated on 09.30.2009.