- Code
- MP0143-FA0168
- Type
- Specific and On-Demand Training Program Course - MICROCREDENCIAL
- Teaching Modality
- Semi-face-to-face
- Duration
- 1 year
- Credits
- 3.5
- Course
- 2022-2023
- Price
- 350,00€
- Center
- Facultad de Administración y Dirección de Empresas
- Management
- 
                                                    Maria Luisa Del Rio Araujo
                                                      
 Jose Ramon Porto Pedrido
- Contact
- marta.fernandez.formoso [at] usc.es 
Department / Organizing Center
          
Departamento de Organización de Empresas
MARTA FERNANDEZ FORMOSO
marta.fernandez.formoso [at] usc.es
Facultad de Administración y Dirección de Empresas
Dates
                      Duration: 15/02/2023 - 01/03/2023
          
                      Pre-registration: 21/09/2022 - 24/01/2023
          
                      Registration: 31/01/2023 - 07/02/2023
                  
                  Minimum number of students: 2
                          Maximum number of students: 5
              
Commentaries: Classroom Nº 14. Faculty of Economics & Business Administration. Avda. do Burgo, s/n Campus Norte – 15782, Santiago de Compostela.
Mandatory insurance: 
17,50€ (Students who formally enroll in their own Postgraduate courses, Continuous Training and Training Program, will also be included the amount of mandatory accident insurance and travel assistance for USC students, as established in current regulations (Council Agreement Government June 29, 2009) and will be issued together with the 1st liquidation of registration. Except in the courses that are 100% virtuous, considered these by academic year; and in the cases in which the students have paid this same insurance in a USC degree in the current academic year.)
        
This course is part of:
| Code | Course name | 
|---|---|
| MP0143 | Master’s Degree in Digital Marketing and Commercial Management | 
Access requirements
Es necesario disponer de conocimientos básicos en marketing digital, en especial, de Monitorización de Redes sociales.
Pre-registration
You can consult a manual of the admission procedure on the CEP website in Archive or by clicking here
To apply for admission, go to the following link of the virtual secretary 
https://matricula.usc.es/Posgrao/SolicitudeEstudosPropios
Access to pre-registration and registration
Selection system
1. Currículum. 2. Conocimientos básicos en marketing digital, en especial, de Monitorización de Redes sociales.
En una sociedad en la que la presencia digital y el comercio electrónico están cada vez más en alza las empresas deben saber  cómo enfocar las estrategias de marketing de su marca en las redes y  cómo llegar a su público de una manera más efectiva.
En la actualidad no se entiende que una empresa no disponga de un espacio web, pero esto no es suficiente, este espacio debe ser destacable en contenido, diseño y presencia en buscadores debido a la gran cantidad de marcas que compiten en uno mismo nicho.
Evaluation
- Asistencia a clase (mínimo de un 90%). Si el alumnado asiste a menos del 90% de las horas de docencia no podrá obtener el diploma.
- Será necesaria la superación de las pruebas puntuables desarrolladas durante el curso. Si no se superan, el estudiante no podrá obtener el diploma.
Tutoring
Docencia semipresencial, basada en casos prácticos.
Wednesday, Thursday and Friday from 4 pm to 9 pm
| Code | Subject | Credits | 
|---|---|---|
| 1 | . | 3.0 | 
| 2 | . | 0.5 |