- Code
- FD0150
- Type
- Specific and On-Demand Training Program Course - MICROCREDENCIAL
- Teaching Modality
- Face-to-face
- Duration
- 1 year
- Credits
- 1.0
- Course
- 2022-2023
- Price
- 100,00€
- Center
- Facultad de Formación del Profesorado
- Management
- Maria Lina Iglesias Forneiro
- Contact
- lina.iglesias [at] usc.es 
Department / Organizing Center
          
Facultad de Formación del Profesorado
MARIA LINA IGLESIAS FORNEIRO
21044
lina.iglesias [at] usc.es
Facultad de Formación del Profesorado
Dates
                      Duration: 04/05/2023 - 06/05/2023
          
                      Pre-registration: 17/04/2023 - 20/04/2023
          
                      Registration: 20/04/2023 - 24/04/2023
                  
                  Minimum number of students: 32
                          Maximum number of students: 32
              
Mandatory insurance: 
17,50€ (Students who formally enroll in their own Postgraduate courses, Continuous Training and Training Program, will also be included the amount of mandatory accident insurance and travel assistance for USC students, as established in current regulations (Council Agreement Government June 29, 2009) and will be issued together with the 1st liquidation of registration. Except in the courses that are 100% virtuous, considered these by academic year; and in the cases in which the students have paid this same insurance in a USC degree in the current academic year.)
        
Access requirements
Sin requisitos de acceso
Pre-registration
You can consult a manual of the admission procedure on the CEP website in Archive or by clicking here
To apply for admission, go to the following link of the virtual secretary 
https://matricula.usc.es/Posgrao/SolicitudeEstudosPropios
Access to pre-registration and registration
Selection system
No hai criterios de selección
1. Conocer los principios educativos, científicos y culturales que guían la mejora y transformación de los espacios en los centros educativos 0-3.
2. Conocer experiencias de innovación educativa basadas en el diseño y transformación de espacios educativos.
3. Experimentar con los materiales disponibles en el Laboratorio de Educación Infantil de la Facultad de Formación del Profesorado, realizando propuestas de intervención y reflexionando sobre su potencial educativo.
4. Ponerse en el lugar de los niños y las niñas para hacer propuestas más ajustadas a su diversidad evolutiva.
5. Valorar las posibilidades reales de iniciar una apuesta por el cambio y un proceso de transformación de las escuelas infantiles del Ayuntamiento de Lugo.
CONTENIDOS
1. Principios educativos, científicos y culturales que guían la mejora y transformación de los esapazos en los centros educativos 0-3.
2. Evolución en el uso y transformación de los espacios en Educación Infantil
3. Ejemplos de experiencias de transformación en otros centros
4. Calidades y criterios para la selección de objetos y materiales.
5. La evolución de la experimentación en la primera infancia: de lo sensorial a lo simbólico.
6. Cómo hacer propuestas de intervención a partir de la presentación de los materiales: Las provocaciones.
Evaluation
--
Tutoring
--
Jueves y viernes de 18:00 a 21:00 y Sábado de 10:00 a 14:00
| Code | Subject | Credits | 
|---|---|---|
| 1 | . | 0.5 | 
| 2 | . | 0.5 |