-
Créditos ECTS
Créditos ECTS: 6Horas ECTS Criterios/Memorias
Traballo do Alumno/a ECTS: 99
Horas de Titorías: 3
Clase Expositiva: 24
Clase Interactiva: 24
Total: 150Linguas de uso
Castelán, GalegoTipo:
Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021Centro
Facultade de HumanidadesConvocatoria:
Primeiro semestreDocencia:
Sen docencia (En extinción)Matrícula:
Non matriculable (Só plans en extinción) -
Coñecer as bases conceptuais da antropoloxía cultural. Aprender os métodos da antropoloxía cultural. Recoñecer as estructuras simbólicas presentes nos diferentes actos da comunicación. Comprender diferentes formas de experiencia política, desde a perspectiva antropolóxica.
1. Os temas centrais da antropoloxía cultural
2. Fundamentos antropolóxicos da alimentación humana
3. Antropoloxía Cultural e Bioloxía da conduta humana
4. A diversidade, a diferenza e a desigualdade
5. Etnografía do ritual e da comunicación humana
6. Antropoloxía visualAmorós, C.: Feminismo y multiculturalismo, Madrid, Instituto de la Mujer 2007.
Augé, M.: La guerra de los sueños. Gedisa, Barcelona 1998.
Augé, M.: Las formas del olvido. Gedisa, Barcelona 1998.
Banks, M.: Los datos visuales en la investigación cualitativa. Madrid, Morata 2010.
Baer, A. &Bernt S.: “Hacia una metodología cualitativa audiovisual. El vídeo como instrumento de investigación social” en Investigación Cualitativa en las Ciencias Sociales: Temas y problemas. Buenos Aires, Cengage Learning 2009.
Barthes, R.: La aventura semiológica. Paidós, Barcelona 1993.
Barthes, R.: La cámara lúcida. Paidós, Barcelona 1995.
Baudrillard,J.: Cultura y simulacro. Kairós, Barcelona 1977.
Belting, H.: Antropología de la imagen. Madrid, Katz Editores 2010.
Burke, P.: Visto y no visto. Usos de la imagen como documento histórico. Barcelona: Crítica 2005.
Buxó, MJ & Miguel, J. de: De la Investigación Audiovisual. Fotografía, Cine, Video y Televisión. Proyecto a/ediciones. Cuadernos A. Biblioteca Universitaria 10. Barcelona, Temas de Ciencias Sociales 1999.
Cantarero, L.: La antropología de la alimentación en España: perspectivas actuales, Barcelona, UOC 2012
Caro Baroja, J.: El Carnaval. Taurus, Madrid 1979.
Cassirer, E.: Filosofía de las formas simbólicas. México, FCE 1964.
Clifford, J.: Itinerarios Transculturales. Buenos Aires: Gedisa 1995.
Contreras, J. & Gracia, M.: Alimentación y cultura desde la perspectiva antropológica. Barcelona: Gedisa 2002.
Colombres, A.: Cine Antropología y Colonialismo Ediciones del Sol – CLACSO, Buenos Aires 1985.
Durand, G.: Las estructuras antropológicas de lo imaginario. Tarrus, Madrid 1982.
Duranti, A.: Antropología Lingüística. Cambridge, Madrid 2000.
Fernández, J.W.: En el dominio del tropo. Imaginación figurativa y cida social en España. Uned, Madrid 2006.
Font, D. El poder de la imagen Barcelona, Ed. Salvat 1985.
García Canclini, N.: Culturas híbridas, estrategias pata entrar y salir de la modernidad. Paidós, Barcelona 2001
Geertz, C.: Negara, el estado-teatro en el Balí del siglo XIX. Paidós, Barcelona 2000.
Geertz, C.: Tras los hechos. Paidós, Barcelona 1996.
Geertz, C.: Reflexiones antropológicas sobre temas filosóficas. Paidós, Barcelona 2002.
Goody, J.: Cocina, cuisine y clase, Barcelona, Gedisa 1995.
Gombrich, E.H.: El uso de las imágenes. Barcelona, Debate 2003.
Gofman, E.: Relaciones en público. Alianza ed., Madrid 1979.
Gracia Arnáiz, M.: Somos lo que comemos estudios de alimentación y cultura en España, Barcelona, Ariel 2002.
Gregory, M.- Carroll, S.: Lenguaje y situación. FCE, México 1986.
Gruzinski, S.: El pensamiento mestizo. Paidós, Barcelona 2000.
Gumperz,J.: Lenguaje y cultura. Anagrama Barcelona 1981.
Habermas, J.: Teoría de la acción comunicativa. Cátedra, Madrid 1989.
Hall, E.T.: El lenguaje silencioso. Alianza ed., Madrid 1979.
Hall, E.T.: La dimensión oculta. Siglo XXI, Madrid 1987.
Harris , M.: Bueno para comer, Madrid, Alianza Editorial 1999.
Knapp, M.L.: La comunicación no verbal, el cuerpo y el entorno. Paidós, Barcelona 1988.
Kottak, Conrad Ph. (2002). Antropología cultural. Madrid: McGraw Hill.
Kroeber, A.: El estilo y la evolución de la cultura. Guadarrama, Madrid 1969.
Kuper, J.: La cocina de los antropólogos, Barcelona, Tusquets 1985.
Lakoff, J. - Johnson,M.: Metáforas de la vida cotidiana. Cátedra, Madrid 1991.
Martín Casares, A.: Antropología del género: culturas, mitos y estereotipos sexuales, Madrid, Cátedra 2006.
Masotta, C. “¿Quién necesita imágenes? Notas sobre la ansiedad etnográfica. Revista Iluminuras. 32, V. 14 n 32. 2013.
McClancy, J. & Macbeth, H.: Researching Food Habits: Methods and Problems, New York-Oxford: Berghahn Books 2004.
Metz, C.: Análisis de las imágenes. Tiempo contemporáneo, Madrid 1973.
Metz, Ch.: El significante imaginario. Psicoanálisis y cine. Paidós, Barcelona 2001.
Miller, B.: Antropología cultural. Uned, Madrid 2010.
Mirzoeff, N.: Una introducción a la cultura visual. Buenos Aires: Paidós 2013.
Montanari, M.: La comida como cultura, Gijón, Trea 2006.
Reynolds,V.: Biología de la acción humana. Villalar, Madrid 1999.
Rodríguez Campos, X.: Lingua, linguaxe e experiencia, a perspectiva antropolóxica e as implicacións filosóficas. Universidade de Santiago de Compostela 2001.
Sánchez Gómez, L.A.: “La reencarnación de lo efímero o cuando las exposiciones universales parían museos” en Revista de Dialectología y Tradiciones Populares, vol. LXVIII, 1, 2013.
Sapir, E.: El lenguaje. FCE, Madrid 1961.
Taussig, M.: Desfiguraciones, el secreto público y la labor de lo negativo. Fineo, Madrid 2010.
Todorov, T.: Crítica de la crítica. Paidós, Barcelona 1991.
Turner, V.: El proceso ritual. Taurus, Madrid 1988.
Tylor, E.B.: Cultura primitiva. Ayuso, Madrid 1977.
Valle, T. del: Andamios para una nueva ciudad, Madrid, Cátedra 1997.
Vigotsky, L.S.: El desarrollo de los procesos psicológicos superiores. Crítica, Barcelona 1979.
Whorf, B.L.: Lenguaje, pensamiento y realidad. Barral, Barcelona 1971.O alumnado deberá acadar ó remate da súa formación as competencias que a continuación se reflicten.
3.1. Conceptuais
3.1.1. Coñecer os conceptos fundamentais da disciplina e ver as súas aplicacións nas distintas ramas do saber das ciencias sociais e das humanidades, así como os debates máis relevantes aos que deron lugar en distintos momentos.
3.1.2. Aprender a manexar os textos clásicos máis importantes para comprender a importancia que teñen dentro da disciplina.
3.1.3. Levar a cabo debates sobre temas de actualidade que permitan utilizar a Antropoloxía Social como unha disciplina científica e humanista, que contribúe ao progreso sociocultural das sociedades.
3.2. Metodolóxicas
3.2.1. Neste curso iniciarase a aprendizaxe da metodoloxía da investigación etnográfica. Para isto é necesario que o alumnado realice prácticas de campo. A súa finalidade é dobre. Por unha parte preténdese a iniciación nos métodos da investigación antropolóxica, e por outra achegar o alumnado á realidade sociocultural galega, para aprender a ter unha visión crítica a través dunha metodoloxía de investigación social. O contacto etnográfico coa realidade social galega é outro dos obxectivos que se perseguen coa ensinanza da metodoloxía.
3.3. Humanistas
3.3.1. Unha das metas á que sempre debe ter a ensinanza da antropoloxía debe ser a identificación do cidadán coa súa propia cultura, valorando a súa importancia para a vida e para o progreso sociocultural dos pobos.
3.2.2. Pero a identificación coa cultura propia non pode levar ao desprezo da cultura allea. De maneira que outro dos obxectivos humanistas da antropoloxía ensinada pola academia debe ser o de aprender a valorar a riqueza moral que teñen outras culturas e os valores que aportan ao progreso da humanidade.Esta materia está afectada polo proceso de extinción da oferta do título. Por este motivo só pode matricularse nesta materia
o alumnado que xa o fixese en cursos anteriores, tendo dereito a titorización e avaliación pero non a docencia lectiva.
A metodoloxía da ensinanza será, pois, de carácter titorial. Ao longo do curso o alumnado matriculado poderá e deberá
concertar sesións de titoría co docente para clarexar calquera aspecto da materia e da súa avaliación.1ª OPORTUNIDADE: Neste proceso de extinción da oferta do título, a avaliación se fará exclusivamente a través da
cualificación obtida no exame final, no que se valorará a adquisición dos contidos e competencias da materia e se realizará
na data establecida pola Secretaría da Facultade.
2ª OPORTUNIDADE: Neste proceso de extinción da oferta do título, a avaliación se fará exclusivamente a través da
cualificación obtida no exame final, no que que se valorará a adquisición dos contidos e competencias da materia e se
realizará na data establecida pola Secretaría da Facultade.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do
rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".Sesións de avaliación: 4 horas
Total de horas estimadas: 150A dedicación continuada ao estudo da materia xunto co uso obrigatorio da aula virtual.
A participación nas sesións e a realización das tarefas dentro dos prazos.
A adquisición dun hábito lector áxil e eficaz, xunto a unha actitude crítica e analítica dos textos e materiais propostos polas profesoras.
Uns mínimos coñecementos informáticos que lle permitan aos alumnos un correito seguimento da materia.Lingua na que se imparte a materia: galego.
-
Elena Freire Paz
- Departamento
- Filosofía e Antropoloxía
- Área
- Antropoloxía Social
- Correo electrónico
- elena.freire@usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
-
Exames 09.01.2025 12:30-15:00 Grupo de exame Aula 12 05.06.2025 12:00-14:00 Grupo de exame Aula 12