Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 30 Total: 54
Linguas de docencia Castelán (56%), Galego (43%)
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Linguaxes e Sistemas Informáticos
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Presentación
O programa desta materia vai encamiñado a que o estudante, tras revisar os distintos elementos que compoñen o Sistema Informático (hardware máis software), coñeza as ferramentas que este lles proporciona, tanto as de tipo estándar como as de deseño a medida.
En primeiro lugar, debe coñecer as distintas configuracións de equipos informáticos, os sistemas operativos máis utilizados, as redes locais, os servizos de Internet para a empresa, os programas estándar de xestión, así como as posibilidades de negocio do e-Business e e-Commerce. Prestando especial atención ao manexo das principais ferramentas ofimáticas de produtividade, como as follas de cálculo, e os xestores de bases de datos.
Seguidamente, analízanse modelos, de análises e apoio á apoio a tómaa de decisións nos distintos subsistemas da empresa, mediante o método do caso, con datos reais, prestando especial atención á aplicación da folla de cálculo aos métodos cuantitativos.
A formulación desta materia é eminentemente práctico, de maneira que o alumnado dispoña dunha ampla variedade de exemplos que lle permita alcanzar as competencias transversais e específicas da materia.
A duración da presente materia é de 54 horas de docencia expositiva e interactiva, deixando a parte de actividades para a resolución destas por parte do alumnado, fóra do horario académico
Obxectivos de la materia
Os obxectivos, para o alumnado, perseguidos nesta materia son:
• Adquisición de coñecementos básicos sobre informática.
• Coñecer os diferentes tipos e posibilidades que ofrecen sistemas de información na empresa.
• Coñecer os diferentes tipos e posibilidades que ofrecen as aplicacións empresariais na empresa.
• Coñecer fundamentos de Administración electrónica
• Analizar a contorna e elixir a mellor opción en torno ao sistema de información a implantar na empresa
• Manexar con destreza as ferramentas ofimáticas suscitadas.
• Identificar os problemas, analizalos e resolvelos adecuadamente mediante o uso de follas de cálculo e bases de datos.
• Recollida e análise de datos básicos mediante o uso de formularios compartibles.
A memoria do título contempla para esta materia os seguintes contidos:
Introdución á informática de xestión e as bases de datos. Sistemas de información na empresa. Aplicacións Empresariais. Administración Electrónica. Talleres prácticos sobre Follas de cálculo e bases de datos.
Estes contidos serán desenvolvidos de acordo co seguinte temario:
PRIMEIRA PARTE: O SISTEMA INFORMÁTICO
1. Iniciación ás tecnoloxías da información de xestión.
• Sistemas de información na empresa
• Representación da información no ordenador
• Hardware. Software
• Redes e telecomunicacións. Telecomunicacións
• Internet
2. Bases de datos
• Introdución ás bases de datos
• Sistemas de xestión de bases de datos
• Bases de datos relacionais
• Almacenamento de datos, xestión do coñecemento, xestión documental
3. Sistemas de información (SI) na empresa
• Sistemas de datos, información e información
• Concepto e evolución do SI
• Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC)
• Sistemas de información nas organizacións
• Metodoloxía de implantación dun SI
4. Aplicacións Empresariais
• TIC en Organizacións Empresariais.
• Aplicacións de organización
• Aplicacións de xestión
• Aplicacións de produtividade
• Aplicacións de atención ao cliente/comunicación
• Aplicacións de xestión de seguridade
• Sinatura electrónica
5. Administración
• Que é a administración electrónica
• Marco normativo da
• Administración electrónica A Administración electrónica e da empresa.
• A presentación telemática.
• Sede electrónica.
• Publicacións electrónicas dos Boletíns Oficiais.
• Multicanle.
SEGUNDA PARTE: FERRAMENTAS DE XESTIÓN DE OFICINA
6. Follas de cálculo
• Conceptos básicos
• Edición de datos e fórmulas
• Funcións
• Funcións financeiras
• Gráficos
• Táboas e listas
• Táboas dinámicas
• Análise de datos
7. Xestión de bases de datos
• Conceptos básicos
• Tipos
• Táboas
• Consultas de selección
• Consultas de acción
• Formularios
• Informes
8. Xestión de formularios
• Conceptos básicos
• Creación de formularios
• Manipulación de resultados
Bibliografía básica
• BERNAL GARCÍA, J.J.; SÁNCHEZ GARCÍA, J.F., MARTÍNEZ MARÍA DOLORES, S.M. (2008):“20 herramientas para la toma de decisiones”, Especial Directivos, Madrid.
• CHARTE OJEDA, F. (2010): “Guía Práctica Excel 2010”, Anaya Multimedia, Madrid.
• OZ, EFFY (2001): “Administración de sistemas de información”, Thomson, México.
• Asociación Española de Comercio Electrónico y Marketing Relacional (AECEM): “Libro blanco del comercio electrónico. Guía Práctica de Comercio Electrónico para PYMES”. http://www.libroblanco.adigital.org/docs/AECEM_Libro_Blanco.pdf
Bibliografía complementaria
• ARJONILLA DOMÍNGUEZ, S.J.; MEDINA GARRIDO, J.A. (2009): “La gestión de los sistemas de información en la empresa. Teoría y casos prácticos”, Ediciones Pirámide, Madrid.
• ESTRATEGIA FINANCIERA (Revista), Editorial CISS - Especial Directivos, Madrid.
• MENCHEN PEÑUELA, A. (2010): “Informática para la Gestión y Administración”. Starbook. Madrid
Básicas y Xerais:
CB1. Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5. Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grado de autonomía
CG3. Aprender a planificar e implantar as novas tecnoloxías para contribuír a mellóraa da competitividade das empresas
CG7. Coñecer e empregar correctamente as ferramentas informáticas e as novas tecnoloxías relacionadas coa xestión empresarial.
Transversais:
CT1 - Pensar de forma integrada e crítica e abordar os problemas desde diferentes perspectivas
CT5 - Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica
CT10 - Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC)
Específicas:
CE5 - Comprender o rol integrador da tecnoloxía e coñecer os principais produtos tecnolóxicos e tendencias da tecnoloxía asociados aos diversos ámbitos da xestión empresarial
CE14 - Coñecer e saber utilizar ferramentas e mecanismos de representación, almacenamento, transformación, análise e comunicación da información de xeito fiable e eficiente
Curso Virtual: Esta materia disporá dun curso virtual desenvolvido sobre a plataforma de Campus virtual da USC, usando ademais a ferramenta colaborativa Ms Teams. Nestas facilitaráselle ao alumnado todo o material necesario en formato dixital, ademais de distintas ferramentas de comunicación para o apoio, tanto da docencia virtual como das titorías, incluíndo videoconferencia, chat, correo electrónico, foros?
• Os recursos necesarios para a presente materia son os seguintes:
o Dispor dun computador persoal
o Copias dos apuntamentos da materia.
o Acceso dos estudantes á bibliografía na Biblioteca ou por Internet.
o Acceso á ferramenta Ms Visual Studio
o Microsoft 365 para a preparación da documentación das prácticas.
o Acceso o Campus Virtual da USC
o Acceso a Ms Teams
• Os contidos da materia impartiranse de forma semipresencial utilizando como apoio as plataformas corporativas da USC: Moodle (Campus Virtual) e MS Teams.
• As unidades teóricas e prácticas impartiranse de maneira alternativa ao longo do semestre co obxecto de afianzar os conceptos impartidos nelas.
• A realización de todas as actividades propostas é necesaria, do mesmo xeito que a asistencia a todas as clases para superar a materia.
O estudo e aprendizaxe que se persegue dentro da materia onde se encadra a presente materia apoiarase nas seguintes actividades:
a. Estudo autónomo por parte do alumnado dos materiais didácticos correspondentes a cada unidade temática que o profesorado porá a disposición dos estudantes no Campus Virtual. Todos os contidos dixitais (as diapositivas da presentación en formato PDF, así como as explicacións destas en formato vídeo por streaming), serán previamente postos a disposición do alumnado no Campus virtual ou na contorna colaborativo Ms Teams. O traballo autónomo do alumnado será guiado polo profesorado nas horas destinadas a titorías. Estas titorías desenvolveranse preferentemente a través da plataforma MS Teams.
b. Actividades: Realización por parte do alumnado de actividades prácticas preferentemente de carácter individual. Ao longo do semestre, o estudante deberá resolver problemas de programación adecuados aos contidos desenvolvidos até o momento. A metodoloxía de aprendizaxe de prácticas consiste fundamentalmente na resolución por parte do estudante das actividades propostas e outros exercicios coa axuda do profesorado
A resolución e entrega destas actividades considéranse esenciais para alcanzar un resultado satisfactorio na presente materia. A información e entrega destas actividades articularase a través do Campus Virtual. Estas actividades deberán ser entregados nas datas correspondentes de acordo co cronograma establecido e serán defendidas polos estudantes en sesións de titoría a través da plataforma Ms Teams
c. Titorías: As sesións de titorías servirán para resolver as dúbidas do alumnado en canto aos contidos da materia, resolución de problemas de teoría e exercicios de prácticas propostos no anexo de actividades. Estas titorías serán virtuais a través de correo electrónico, Campus virtual ou plataforma Ms Teams, e son fundamentais para alcanzar unha aprendizaxe efectiva da materia.
d. Sesións presenciais: Estas sesións, que se desenvolverán de acordo cos horarios establecidos pola Facultade, impartiranse na aula correspondente e serán retransmitidas de forma síncrona en streaming. En consecuencia, o alumnado poderá asistir a elas ben de forma física ou ben conectándose a través de MS Teams.
Nestas sesións levará a cabo unha revisión breve dos contidos xerais de cada unidade temática e desenvolveranse outras actividades complementarias ás realizadas de forma individual polos alumnos e orientadas a fomentar a participación e posta en común de todo o grupo. As clases presenciais fundamentalmente terán lugar nunha aula de informática, na que se proporcionará un computador para cada estudante. Cando a docencia impártase por medios virtuais, utilizarase a ferramenta Ms Teams para levar a cabo a mesma.
Para maximizar a aprendizaxe é recomendable que o alumnado, antes de cada sesión presencial, revisase previamente os materiais didácticos do tema correspondente de acordo co cronograma da materia. Por outra banda, é importante que participe activamente en todas as actividades propostas polo profesorado e consulte a bibliografía e outro material recomendado.
A asistencia ás clases interactivas e expositivas é obrigatoria e terase en conta para a avaliación da materia. Será obrigatorio a asistencia polo menos ao 95% das sesións (salvo causas moi xustificadas, segundo normativa da USC). As clases prácticas realizaranse ao longo do curso durante as sesións de clases interactivas.
Recoméndase encarecidamente utilizar as titorías, para a resolución das dúbidas respecto diso destes problemas ou de calquera contido da materia.
Para superar a materia, o estudante terá que realizar todas as actividades que se propoñan e superar os exames correspondentes.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións” da USC
Primeira oportunidade: para superar a materia, o estudante deberá asistir ás clases, entregar as actividades propostas, participar en talleres e/ou exposicións orais realizados durante o curso, así como a participación en clases (50% da cualificación final) e aprobar por separado tanto a teoría, que se realizará mediante un exame tipo test coa axuda da plataforma virtual, como a parte práctica, que se realizará mediante tarefas na plataforma virtual da materia consistente na resolución de problemas prácticos (ata un 50% da cualificación final).
As preguntas do exame teórico poderán referirse tanto aos contidos reflectidos nos apuntamentos da materia como aos contidos prácticos traballados polo estudante nas actividades entregadas. Estas probas poderán constar de preguntas tipo test, preguntas curtas e problemas de casos prácticos.
En todas as probas avaliarase o grao de asimilación das competencias establecidas no programa docente da materia. Non se realizará ningún exame parcial. Para superar a materia terase que demostrar un coñecemento de polo menos o 50% en todos os tipos de avaliación.
Segunda oportunidade: á marxe da avaliación continua, todos os estudantes teñen dereito a asistir ao exame da segunda oportunidade. Mantense a nota, e tamén o seu peso na nota final, conseguida en cada unha das partes durante o curso coa excepción do exame final que deberá repetirse. Con todo, os estudantes poderán entregar en data previa o exame da segunda oportunidade, aquelas actividades que non alcanzasen a nota de corte na convocatoria anterior. Para superar a materia terase demostrar un coñecemento de polo menos unl 50% en todos os tipos de avaliación.
Dispensa de asistencia:
En caso de dispensa de asistencia o alumno estará exento do cumprimento do deber de asistencia ás clases presenciais pero será obrigatoria a realización e entrega das actividades prácticas propostas, así como superar o exame final.
Os alumnos repetidores de anos anteriores estarán exentos do cumprimento do deber de asistencia ás clases presenciais. Para aprobar a materia deberán superar o exame teórico e os exercicios prácticos como o resto dos alumnos.
De acordo coa Normativa de Permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia e/ou participación en calquera das actividades suxeitas a avaliación supoñerá que a nota final do estudante sexa distinta de NON PRESENTADO.
A materia ten fixada unha carga de traballo de 6 ECTS. Este dato conduce a unha carga de traballo para a materia situada entre as 150 (6x25) horas e as 180 (6x30) horas.
Na guía da materia pódese ver un estudo máis detallado sobre o tempo de estudo e traballo persoal necesario para superar a materia. A recomendación xeral sería empregar entre 10 e 12 horas por semana
Traballo presencial na aula
• Actividade presencial: presentación de contidos básicos y clases prácticas: 12 horas.
• Titorías en grupos reducidos (presencial y virtual): 6 horas.
• Actividades de avaluación: 3 horas.
TOTAL 21 horas
Traballo persoal do alumnado
• Estudio persoal. Resolución de casos prácticos/traballos: 77 horas.
• Preparación de traballos del curso: 20 horas.
• Preparación de probas de avaliación: 32 horas.
TOTAL 129 horas
Dado que se emprega unha metodoloxía sustentada na avaliación continua, é necesario un traballo continuado cos contidos da materia. Isto é especialmente importante coa parte práctica, xa que uns contidos vanse asentando sobre os anteriores, o que fai moi conveniente ter asimilados os temas anteriores antes de tentar comprender os novos. É a única forma de poder ir superando as distintas actividades de avaliación que se propoñen.
Para o estudo da materia, recoméndase realizar a totalidade dos exercicios das actividades, tanto os que se resolvan nas propias sesións interactivas, como os que queden propostos.
Beatriz Blanco Besteiro
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Correo electrónico
- beatriz.blanco [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Contratado/a Interino/a por Vacante - T3
Juan Diego Gutiérrez Gallardo
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Correo electrónico
- juandiego.gutierrez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
| Venres | ||
|---|---|---|
| 19:00-21:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula Informática 5 |
| 18.01.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula Informática 5 |
| 11.06.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula Informática 5 |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Gutiérrez Gallardo, Juan Diego | Castelán |
| BLANCO BESTEIRO, BEATRIZ | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Gutiérrez Gallardo, Juan Diego | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Gutiérrez Gallardo, Juan Diego | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| BLANCO BESTEIRO, BEATRIZ | Galego |