Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 30 Total: 54
Linguas de docencia Galego (100%)
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Aplicada
Áreas: Economía Aplicada
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Conhecer e saber empregar os conceitos e técnicas básicas precisas para a comprensom do funcionamento da economia mundial.
- Conhecer as características estructurais da fase actual do sistema económico capitalista.
- Saber interpretar os câmbios recentes e principais problemas que afectan à economia mundial.
- Conhecer e saber empregar as principais fontes estatísticas económicas.
1. O Capitalismo. As principais correntes do pensamento económico. Os grandes debates: mercado e sector público; introduçom à política económica. O sector público. O papel e tamaño do estado.
2. PIB e Balanza de Pagamentos.
3. Comercio Mundial e IED.
4. A creación de diñeiro
5. Sistema Monetario e Financeiro Internacional. A financiarización da econonomía
6. O papel da ciencia e tecnoloxía na economía globalizada
7. Os procesos de integración económica: concepto, etapas e factores explicativos. A integración europea.
Antuñano Maruri, I., Sánchez Andrés, A., et All., (2009), Política económica. Elaboración y políticas coyunturales. Ed. Tirant lo Blanch. Valencia.
Berzosa, C., Bustelo, P. e de la Iglesia, J. (2001). Estructura económica mundial. Ed. Síntesis. Madrid. 2ª ed. act. e amp. Madrid.
Durán Romero, García de la Cruz, Sánchez Díez, (2013), Estructura económica y relaciones internacionales. Garceta. Madrid.
García de la Cruz, J. M.; Ruesga Benito, S. M., (2007), Economía española. Estructura y regulación. 2ª ediçom. Thomson.
García Delgado, J. L. (Dir.), (2009), Lecciones de economía española. Ed. Cívitas (6ª ediçom).
Prada blanco, A. e Lago Peñas, S., 2009, Galicia unha economía europea 1986-2066. Ed. Galaxia. Vigo
Rallo Romero, A., Guzmán Cuevas, J., Santos Cumplido, F. J., (Coords.), (2001), Curso de estructura económica española. Ed. Pirámide.
(Competências tomadas da memória oficial da titulaçom)
BÁSICAS E XERAIS
CB1 - Que os estudantes amosen poseer e comprender coñecementos nunha área de estudio que parte da base da educación secundaria xeral, e se atopa a un nivel que, si ben se apoia en libros de texto avanzado, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudio
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúen as competencias que suelen demostrarse polo medio da elaboración e defensa dos argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudio) para emitir xugos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os desenvolvedores das habilidades de estudantes necesarias para emprender estudios posteriores cun alto grado de autonomía
CG1 - Exercer con eficiencia e eficacia a actividade profesional no ámbito da xestión de negocios e da actividade comercial das PYME.
CG2 - Interpretar o entorno, os elementos e as relacións que conforman a realidade económica, empresarial e comercial nos mercados crecientemente globalizados.
CG4 - Recopilar, analizar e valorar información relevante de carácter económico, legal, financeiro, empresarial e comercial para os distintos ámbitos de actividade das PYME.
CG5 - Comunicar información, e expresar con fluidez e corrección, facendo uso do razonamento e a capacidade crítica, argumentos, problemas e propostas de solución a cuestións de índole empresarial e comercial tanto a un público especializado como non especializado, facendo uso tanto da linguaxe verbal. e escrito como dos medios e novas tecnoloxías de presentación de datos, información e coñecemento.
CG6 - Desenvolver as habilidades de aprendizaxe necesarias para continuar a súa formación cun alto grado de autonomía ao longo da súa vida profesional, así como para emprender estudios especializados nas distintas áreas relacionadas co exercicio profesional e no desenvolvemento persoal.
CG8 - Utilizar coñecementos para o análise de datos para a comprensión e interpretación da realidade, os límites e aplicacións dos conceptos básicos matemáticos e estadísticos.
CG9 - Abordar a súa actividade profesional desde o respeto e a promoción dos dereitos fundamentais das persoas, cunha visión ética, global e multicultural, inculcando valores democráticos, de igualdade de oportunidades e respeto á pluralidade de ideas, persoas e situacións.
TRANSVERSAIS
CT1 - Análise e síntese.
CT2 - Organización e planificación.
CT3 - Xestión do tempo, dando prioridade ás tarefas críticas e ao cumprimento dos prazos establecidos.
CT4 - Expresión oral e escrita.
CT9 - Razonamiento crítico.
CT10 - Autonomía na aprendizaxe.
CT11 - Traballo en equipo.
CT12 - Sentido ético.
ESPECÍFICAS
A3 - [Entorno económico]. Avaliar a realidade económica nacional e internacional, os sectores produtivos, o sector público, así como as institucións económicas e financeiras e a súa evolución.
A5 - [Entorno económico]. Comprender o entorno no que se desenvolve a economía de España e de Galicia
A6 - [Entorno económico]. Manexar instrumentos de análise económico, tablas input-output, balance de pagos
A exposiçom dos temas propostos correrá a cargo do professor. Estas exposiçons iram acompanhadas por leituras por parte dos alunos de textos escolhidos que fundamentarám ou complementarám ditas explicaçons. Os estudantes teram aceso a um aula virtual. A partires destas exposiçons e materiais promocionará-se a participaçom activa na aula.
A assistência é obrigatória. Comportamentos inapropiados darám lugar à expulsom do aluno. Nom se permite o usso de dispossitivos electrónicos na aula sem autorizaçom prévia.
Eventualmente será possível realizar individualmente trabalhos ou leituras monográficas sobre algúm aspeito do programa.
Os alunos repetidores e aqueles que nom podam assistir com regularidade deveram pôr-se em contacto com o professor para abordar a sua situaçom na primeira semana do quadrimestre.
A avaliación terá en conta todas as actividades desenvolvidas polo alumnado (realización de actividades prácticas individuais, participación en actividades colaborativas, exames, etc.)
Para superar a materia hai dúas oportunidades. O alumnado que non supere a materia na primera oportunidade terá dereito a unha segunda, que será a que figure no seu expediente académico no suposto de que a calificación obtida fose superior á da primeira oportunidade.
O sistema de avaliación en ambas oportunidades será o seguinte:
1. Avaliación continua: realización de actividades prácticas individuais, participación en actividades colaborativas, etc. Terá un peso do 30% na calificación final. As actividades avaliables estarán recollidas na aula virtual, xunto coa súa ponderación. Nesta parte avalíanse as seguintes competencias: CE1, CE13, CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CT1, CT5
2. Examen final de contidos: proba de carácter obrigatorio na que se avaliarán os resultados da aprendizaxe. A guía docente detallará as características desta proba. Terá un peso do 70% na calificación final. Nesta parte avalíanse as seguintes competencias: CG2, CG5, CT9. Esta proba final terá carácter presencial, a celebrar na data hora fixada pola facultade.
Para poder engadir á nota da proba final de contidos a puntuación correspondente á avaliación continua, o alumnado deberá acadar unha nota mínima de 3,5 puntos sobre 10 no exame final de contidos, e ter participado alomenos no 70% nas actividades propostas. Para superar a materia é preciso obter unha nota conxunta mínima de 5 puntos.
No caso de non superar a materia, a puntuación correspondente á avaliación contínua nonserá gardada para cursos posteriores.
Dacordo coa Normativa de Permanencia vixente da USC para os estudos de grao e máster, a mera asistencia e/ou participación en calquera das actividades suxeitas a avaliación suporá que a nota final do alumnado sexa distinta de Non Presentado.
O alumnado ao que se lle teña concedida a dispensa de asistencia a clase será avaliado cun exame final específico, que suporá o 100% da cualificación final
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probasas, será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións” da USC
ACTIVIDADES PRESENCIAIS HORAS
Docência expositiva 24
Docência interactiva 24
Avaliaçom 2
Total Actividades presenciais 50
ACTIVIDADES NOM PRESENCIAIS
Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos 15
Preparación de presentacións orais, debates ou similar 10
Estudo e traballo autónomo 70
Recollida de información 5
Total Actividades nom presenciais 100
Nom existem prerrequisitos normativos.
Recomenda-se o seguimento continuado das aulas pressenciais, e o estudo da bibliografia básica (preferivelmente de forma prévia ao desenvolvimento de cada tema do programa).
Aconselha-se a consulta frequente das principais fontes estatísticas empregadas, assi como algúm dos principais jornais diários.
Lembra-se, e aconselha-se, a disponibilidade de serviço de tutorias para a resoluçom de qualquer tipo de dúvida ou problema que se pressente ao longo do curso.
Juan Alberto Turnes Abelenda
Coordinador/a- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Correo electrónico
- juanalberto.turnes [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Raul Rios Rodriguez
- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Correo electrónico
- raul.rios [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
| Mércores | ||
|---|---|---|
| 11:30-12:50 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
| 19.01.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
| 19.06.2024 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| RIOS RODRIGUEZ, RAUL | Galego |
| TURNES ABELENDA, JUAN ALBERTO | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| RIOS RODRIGUEZ, RAUL | Galego |
| TURNES ABELENDA, JUAN ALBERTO | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| RIOS RODRIGUEZ, RAUL | Galego |
| TURNES ABELENDA, JUAN ALBERTO | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| TURNES ABELENDA, JUAN ALBERTO | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| TURNES ABELENDA, JUAN ALBERTO | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| TURNES ABELENDA, JUAN ALBERTO | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| TURNES ABELENDA, JUAN ALBERTO | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| TURNES ABELENDA, JUAN ALBERTO | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| TURNES ABELENDA, JUAN ALBERTO | Galego |