Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 30 Total: 54
Linguas de docencia Castelán (100%)
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Linguaxes e Sistemas Informáticos
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O programa desta materia vai encamiñado a que o alumno, tras revisar os distintos elementos que compoñen o Sistema Informático (hardware máis software), coñeza as ferramentas que este lles proporciona, tanto as de tipo estándar como as de deseño a medida.
En primeiro lugar, debe coñecer as distintas configuracións de equipos informáticos, os sistemas operativos máis utilizados, as redes locais, os servizos da internet para a empresa, os programas estándar de xestión, así como as posibilidades de negocio do e-Business e e- Commerce. Prestando especial atención ao manexo das principais ferramentas ofimáticas de produtividade, como as follas de cálculo, e os xestores de bases de datos.
Seguidamente, analízanse modelos, de análises e apoio á apoio á toma de decisións nos distintos susistemas da empresa, mediante o método do caso, con datos reais, prestando especial atención á aplicación da folla de cálculo aos métodos cuantitativos.
A formulación desta materia é eminentemente práctico, de maneira que o alumnado dispoña dunha ampla variedade de exemplos que lle permita alcanzar as competencias transversais e específicas da materia.
A duración da presente materia é de 54 horas de docencia expositiva e interactiva, deixando aparte de actividades para a resolución destas por parte do alumnado, fóra do horario académico
Obxectivos da materia
Os obxectivos, para o alumnado, perseguidos nesta unidade didáctica son:
• Adquisición de coñecementos básicos sobre informática.
• Coñecer os diferentes tipos e posibilidades que ofrecen sistemas de información na empresa.
• Coñecer os diferentes tipos e posibilidades que ofrecen as aplicacións empresariais na empresa.
• Coñecer fundamentos de Administración electrónica
• Analizar a contorna e elixir a mellor opción en torno ao sistema de información a implantar na empresa
• Manexar con destreza as ferramentas ofimáticas expostas.
• Identificar os problemas, analizalos e resolvelos adecuadamente mediante o uso de follas de cálculo e bases de datos.
• Compilación e analítica de datos básica mediante o uso de formularios partillables.
A memoria do título contempla para esta materia os seguintes contidos: (i) Introducción á informática de xestión e as bases de datos, (ii) Sistemas de información na empresa (iii) Aplicacions Empresariais, (iv) Administración Electrónica, (v) Manexo avanzado de Follas de cálculo, (vi) Modelado e Xestion de Bases de Datos.
Estes contidos serán desenvolvidos de acordo co seguinte temario:
PARTE PRIMEIRA: O SISTEMA INFORMÁTICO
1. Introdución á informática de xestión. Sistemas de información na empresa
• Representación da información no ordenador
• Hardware. Software
• Redes e telecomunicacións. Telecomunicacións
• Internet
2. Bases de datos
• Introdución ás Bases de Datos
• Sistemas xestores de bases de datos
• Bases de datos relacionais
• Data warehousing, xestión do coñecemento, xestión documental
3. Sistemas de información (SI) na empresa
• Datos, información e sistemas de información
• Concepto e evolución dos SI
• As Tecnoloxías Da Información E A Comunicación (TIC)
• Sistemas de información nas organizacións
• Metodoloxía de implantación dun SI
4. Aplicacións Empresariais
• As Tic Nas Organizacións Empresariais.
• Aplicacións de organización
• Aplicacións de xestión
• Aplicacións de produtividade
• Aplicacións de atención ao cliente/comunicación
• Aplicacións de Xestión da seguridade
• Asinatura electrónica
5. Administración Electrónica
• Que é a administración electrónica
• Marco normativo da e-Administración
• A Administración Electrónica e a empresa.
• A presentación telemática.
• Sede electrónica.
• Servizos de Sede.
• Publicacións electrónicas de Boletíns Oficiais.
• Multicanalidade.
PARTE SEGUNDA: FERRAMENTAS OFIMÁTICAS DE XESTIÓN
6. Follas de cálculo
• Conceptos básicos
• Edición de datos e fórmulas
• Funciones
• Funciones financieiras
• Gráficos
• Táboas e listas
• Táboas dinámicas
• Análise de datos
7. Xestión de base de datos
• Conceptos básicos
• Tipos de datos
• Táboas
• Consultas de selección
• Consultas de acción
• Formularios
• Informes
8. Xestión de formularios
• Conceptos básicos
• Creación de formularios
• Manipulación de resultados
Bibliografía básica
• BERNAL GARCÍA, J. J.; SÁNCHEZ GARCÍA, J. F., MARTÍNEZ MARÍA DOLORES, S.M. (2008):“20 ferramentas para a toma de decisións”, Especial Directivos, Madrid.
• CHARTE OJEDA, F. (2010): “Guía Práctica Excel 2010”, Anaya Multimedia, Madrid.
• OZ, EFFY (2001): “Administración de sistemas de información”, Thomson, México.
• Asociación Española de Comercio Electrónico e Marketing Relacional (AECEM): “Libro branco do comercio electrónico. Guía Práctica de Comercio Electrónico para PEMES”. http://www.libroblanco.adigital.org/docs/aecem_Libro_Blanco.pdf
Bibliografía complementaria
• ARJONILLA DOMÍNGUEZ, S. J.; MEDINA GARRIDO, J.A. (2009): “A xestión dos sistemas de información na empresa. Teoría e casos prácticos”, Edicións Pirámide, Madrid.
• ESTRATEXIA FINANCEIRA (Revista), Editorial CISS - Especial Directivos, Madrid.
• MENCHEN PEÑUELA, A. (2010): “Informática para a Xestión e Administración”. Starbook. Madrid
Básicas e Xerais:
CB1. Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
CG3. Aprender a planificar e implantar as novas tecnoloxías para contribuír á mellora da competitividade das empresas
CG7. Coñecer e empregar correctamente as ferramentas informáticas e as novas tecnoloxías relacionadas coa xestión empresarial.
Transversais:
CT1 - Pensar de forma integrada e crítica e abordar os problemas desde diferentes perspectivas
CT5 - Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica
CT10 - Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC)
Específicas:
CE5 - Comprender o rol integrador da tecnoloxía e coñecer os principais produtos tecnolóxicos e tendencias da tecnoloxía asociados aos diversos ámbitos da xestión empresarial
CE14 - Coñecer e saber utilizar ferramentas e mecanismos de representación, almacenamento, transformación, análise e comunicación da información de maneira fiable e eficiente
A metodoloxía de ensino que se persegue dentro da materia onde se encadra a presente materia é a seguinte:
• Os contidos da materia impartiranse, de forma presencial, de maneira indistinta nas clases expositivas e nas clases interactivas. As unidades teóricas e prácticas impartiranse de maneira alternativa ao longo do semestre co obxecto de afianzar os conceptos impartidos nelas.
• A realización de todas as actividades propostas é necesaria, do mesmo xeito que a asistencia a todas as clases (expositivas e interactivas) para superar a materia.
• Os recursos necesarios para a presente materia son os seguintes:
a. Dispoñer dun computador persoal
b. Copias dos apuntamentos da materia.
c. Acceso dos alumnos á bibliografía na Biblioteca ou por Internet.
d. Microsoft Office para a preparación da documentación das prácticas.
e. Acceso ao campus virtual de la USC
f. Acceso a MS Teams
Clases Expositivas e interactivas: As clases consistirán na explicación dos apartados do programa coa axuda dunha presentación electrónica. Tamén se realizarán exercicios na lousa, facendo que o alumnado participe e desenvolva programas interactuando co profesor para a a súa resolución. Todos os contidos dixitais serán postos ao dispor do alumnado no Campus virtual.
Clases presenciais fundamentalmente terán lugar nunha aula de informática, na que se proporcionará un computador para cada alumno. A metodoloxía de aprendizaxe de prácticas consiste fundamentalmente na resolución por parte do alumno das actividades propostas, individualmente ou por grupos, coa axuda do profesor.
Actividades: Ao longo do semestre, o alumno deberá resolver problemas prácticos adecuados aos contidos desenvolvidos ata o momento. Ditas actividades correspóndense con enunciados dos problemas resoltos nos exames de convocatorias anteriores e con problemas propostos en recursos detallados na bibliografía.
A resolución e entrega destas actividades considéranse esenciais para alcanzar un resultado satisfactorio na presente materia. Estas actividades serán defendidas polos alumnos en sesións de titoría a través da plataforma Ms Teams
Titorías: As sesións de titorías servirán para resolver as dúbidas do alumnado en canto aos contidos da materia, resolución de problemas de teoría e exercicios de prácticas propostos no anexo de actividades. Estas titorías serán tanto presenciais como virtuais a través de correo electrónico, campus virtual ou plataforma Ms Teams, e son fundamentais para alcanzar unha aprendizaxe efectiva da materia.
A asistencia ás clases interactivas e expositivas é obrigatoria e terase en conta para a avaliación da materia. Será obrigatorio a asistencia polo menos ao 95% das sesións (salvo causas moi xustificadas, segundo normativa da USC). As clases prácticas realizaranse ao longo do curso durante as sesións de clases interactivas.
Recoméndase encarecidamente utilizar as titorías, para a resolución das dúbidas tanto dos problemas prácticos como de calquera contido da materia.
Para superar a materia, o alumno terá que realizar todas as actividades que se propoñan e superar os exames correspondentes.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións” da USC.
Primeira oportunidade: para superar a materia, o estudante deberá asistir ás clases, entregar as actividades propostas, participación en talleres e/ou exposicións orais realizados durante o curso, así como a participación en clases (ata un 50% da cualificación final) e aprobar por separado tanto a teoría, que se realizará mediante un exame tipo test coa axuda da plataforma virtual, como a parte práctica, que se realizará mediante tarefas na plataforma virtual da materia consistente na resolución de problemas prácticos (50% da cualificación final).
As preguntas do exame teórico poderán referirse tanto aos contidos reflectidos nos apuntamentos da materia como aos contidos prácticos traballados polo estudante nas actividades entregadas. Estas probas poderán constar de preguntas tipo test, preguntas curtas e problemas de casos prácticos.
En todas as probas avaliarase o grao de asimilación das competencias establecidas no programa docente da materia. Non se realizará ningún exame parcial. Para superar a materia terase que demostrar un coñecemento superior ao 40% na parte práctica e igual ou superior ao 50% na parte teórica.
Segunda oportunidade: á marxe da avaliación continua, todos os alumnos teñen dereito a asistir ao exame da segunda oportunidade. Mantense a nota, e tamén o seu peso na nota final, conseguida en cada unha das partes (asistencia a clase, entrega de actividades e as notas da parte teórica, como da parte práctica) durante o curso. Con todo, os alumnos poderán entregar en data previa o exame da segunda oportunidade, aquelas actividades que non alcanzasen a nota de corte na convocatoria anterior. Para superar a materia terase demostrar un coñecemento de polo menos o 50% en todos os tipos de avaliación
Dispensa de asistencia: en caso de dispensa de asistencia o alumno estará exento do cumprimento do deber de asistencia ás clases presenciais pero será obrigatoria a realización e entrega das actividades prácticas propostas, así como superar o exame final.
Os alumnos repetidores de anos anteriores estarán exentos do cumprimento do deber de asistencia ás clases presenciais. Para aprobar a materia deberán superar o exame teórico e os exercicios prácticos como o resto dos alumnos.
De acordo coa Normativa de Permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia e/ou participación en calquera das actividades suxeitas a avaliación supoñerá que a nota final do estudante sexa distinta de NON PRESENTADO.
A materia ten fixada unha carga de traballo de 6 ECTS. Este dato conduce a unha carga de traballo para a materia situada entre as 150 (6x25) horas e as 180 (6x30) horas.
Na guía da materia pódese ver un estudo máis detallado sobre o tempo de estudo e traballo persoal necesario para superar a materia. A recomendación xeral sería empregar entre 10 e 12 horas (incluídas as 4 de clase) por semana
Traballo presencial na aula
• Docencia expositiva: 18 horas.
• Docencia interactiva/ de seminario/ laboratorio: 30 horas.
• Titorías de grupo (con grupos reducidos): 3 horas.
• Actividades de avaliación: 3 horas.
TOTAL 54 horas
Traballo persoal do alumnado
• Estudo en grupo ou individual: 24 horas.
• Resolución de casos prácticos: 47 horas.
• Elaboración de traballos do curso: 3 horas.
• Preparación de probas de avaliación: 22 horas.
TOTAL 96 horas
Dado que se emprega unha metodoloxía sustentada na avaliación continua, é necesario un traballo continuado cos contidos da materia. Isto é especialmente importante coas prácticas, xa que uns contidos vanse asentando sobre os anteriores, o que fai moi conveniente ter asimilados os temas anteriores antes de tentar comprender os novos. É a única forma de poder ir superando as distintas actividades de avaliación que se propoñen.
Para o estudo da materia, recoméndase realizar a totalidade dos exercicios dos boletíns de problemas e das actividades, tanto os que se resolvan nas propias sesións interactivas, como os que queden propostos.
Juan Diego Gutiérrez Gallardo
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Correo electrónico
- juandiego.gutierrez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
| Venres | ||
|---|---|---|
| 11:30-12:50 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
| 09.01.2024 09:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 1 |
| 09.01.2024 09:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 2 |
| 11.06.2024 09:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 1 |
| 11.06.2024 09:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 2 |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Gutiérrez Gallardo, Juan Diego | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Gutiérrez Gallardo, Juan Diego | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Gutiérrez Gallardo, Juan Diego | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Gutiérrez Gallardo, Juan Diego | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Gutiérrez Gallardo, Juan Diego | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Gutiérrez Gallardo, Juan Diego | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Gutiérrez Gallardo, Juan Diego | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Gutiérrez Gallardo, Juan Diego | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Gutiérrez Gallardo, Juan Diego | Castelán |