Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de docencia Castelán (100%)
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Xeografía
Áreas: Xeografía Humana
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Estudar o espazo mariño, así como os recursos que se obteñen del e os problemas relacionados coa utilización do mar.
Impulsar a capaciade de innovación, creatividade e as habilidades informacionais a través de Internet.
O espazo mariño na Xeografía Humana. e Rexional. A estrutura xurisdicional do espazo mariño. Características xerais do mar e dos seus principais recursos económicos. recursos minerais. A actividade pesqueira e marisqueira dende o punto de vista da Xeografía. O mar como fonte de enerxía e como reserva de auga doce. Navegación marítima. O mar como elemento de lecer. Turismo costeiro e turismo pesqueiro. A pesca e as súas crises de sobreexplotación. A acuicultura, nas súas diferentes modalidades. O mar e a contaminación.
1.- O espacio mariño na Xeografía.
2.- Caracteres xerais do medio mariño e dos seus recursos.
3.- Xeografía Política do mar.
4.- Os recursos minerais
5.- O mar como fonte de enerxía e como reserva de auga doce.
6.- A navegación marítima.
7.- O mar como elemento de ocio.
8.- A pesca marítima.
9.- A acuicultura mariña.
10.- O mar e a contaminación.
Organizarase unha saída de campo si os recursos dispoñibles o permiten
Bibliografía básica:
MONGUILOT, I.: El mar y sus recursos. Madrid, Ed. Cincel.
Suárez de Vivero, J.L. Atlas de la Europa marítima Jurisdicciones, usos y gestión. Barcelona, Ediciones del Serbal.
Outra bibliografía:
GUELLEC, J. ET LOROT, P.: Planète Océane. L’essentiel de la mer. Paris, Choiseul.
LOUCHET, A.: La planète océane. Précis de Géographie maritime. Paris, Armand Colin.
Suárez de Vivero, JL., Rodríguez Mateos, JC. La Ley de Protección del Medio Marino y la planificación especial marina: España en el contexto europeo. Ambienta: La revista del Ministerio de Medio Ambiente. Nº. 94, 2011
VALLEGA, A.: Ecumene oceano. Milano, Ed. Mursia.
Na aula facilitarase bibliografía específica para cada tema ou conxunto de temas.
O obxectivo principal é que o alumno obteña o coñecemento dos conceptos básicos da materia e que afiance os coñecementos teóricos co manexo e a utilización de textos, documentos, estatísticas e outras fontes.
Competencias concretas:
CG1 - Asegurar unha formación xeneralista e de carácter integrado sobre os contidos fundamentais dos diversos ámbitos
temáticos da Xeografía, o seu desenvolvemento epistemológico e os seus métodos de investigación.
CG2 - Coñecer, comprender e interpretar o territorio
CG3 - Interrelacionar o medio físico e ambiental coa esfera social e humana
CG4 - Combinar un enfoque xeneralista cunha análise especializada
CG5 - Interrelacionar os fenómenos a diferentes escalas territoriais
CG6 - Explicar a diversidade de lugares, rexións e localizacion
CG7 - Comprender as relacións espaciais. Valorar os aspectos culturais na súa interpretación
CG8 - Analizar e interpretar as paisaxes
CG9 - Xerar sensibilidade e interese polos temas territoriais e ambientais
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
Transversais
CT3 - Coñecer os principios da ordenación do territorio
CT4 - Combina dimensións temporais e espaciais na explicación dos procesos socio-territoriais
CT7 - Xestionar a complexidade
CT5 - Relacionar e sintetizar información territorial transversal
CT6 - Xerar acordos en equipos interdisciplinares
CT8 - Ordenar e sintetizar información
CT9 - Presentar e transmitir coñecemento xeográfico
Específicas
CE2 - Coñecer as técnicas de traballo de campo e captura de datos no campo
CE3 - Empregar sistemas de información xeográfica
CE7 - Realizar análises e propostas de xestión ambiental
CE4 - Expresar información cartográficamente
CE5 - Preparar e interpretar información estatística
CE6 - Realizar propostas de análise e xestión territorial
CE8 - Xestionar a localización de servizos e actividades
CE9 - Realizar diagnósticos integrados de acción pública
O temario desenvolverase da maneira máis equilibrada, combinando a docencia presencial (clases expositivas, interactivas e titorías) coa non presencial, orientada mediante bibliografía, todo iso complementado cunha parte práctica (gráficos, mapas, textos, etc.).
Potenciarase a innovación, creatividade e as habilidades informacionais a través de Internet.
Empregarase a Aula Virtual para docencia síncrona e asíncrona.
Pontenciarase a aprendizaxe autónoma e colaborativa do alumnado.
Programarese un calendario de entregas de informes e traballos.
A avaliación será continua e dependerá do rendemento mostrado polo alumno ao longo do curso en todas as actividades levadas a cabo. Basearase na programación dun calendario de entrega de informes e traballos a través da Aula Virtual.
Entrega de informes e prácticas: 60%
Entrega de informe e traballo final: 40%
No caso de que sexa concedida oficialmente a dispensa de asistencia ás aulas, o alumnado terá que entregar todos os informes e traballos programados de acordo coas indicacións do profesor.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
A asignatura consta de 6 créditos ECTS, repartidos equilibradamente entre clases expositivas, interactivas e titorías, con desenvolvemento de prácticas. O alumno deberá dedicar a cada unha destas actividades a parte alícuota do total de créditos do curso.
Asistencia ás clases con participación. Consulta de bibliografía. Realización das actividades que se programen. Acudir ás titorías para resolver as dúbidas.
Carlos Ferras Sexto
Coordinador/a- Departamento
- Xeografía
- Área
- Xeografía Humana
- Teléfono
- 881812704
- Correo electrónico
- carlos.ferras [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
| Luns | ||
|---|---|---|
| 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 16 |
| Xoves | ||
| 15:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 16 |
| 30.05.2024 18:30-21:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 08 |
| 05.07.2024 18:30-21:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 09 |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FERRAS SEXTO, CARLOS | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FERRAS SEXTO, CARLOS | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FERRAS SEXTO, CARLOS | Castelán |