Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Agroforestal
Áreas: Enxeñaría Agroforestal
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Introducir ao alumnado no coñecemento dos medios mecánicos empregados no monte e na agricultura, en canto a morfoloxía, funcionamento, seguridade e aplicación nos principais traballos forestais
A memoria do título contempla para esta materia os seguintes contidos:
Motores de combustión interna alternativos:
Ciclos teóricos e reais. Combustibles. Potencias e rendementos. Curvas características. Sobrealimentación. Lubricantes. Sistemas de alimentación, lubricación e refrixeración.
Tractores agrícolas e forestais:
Evolución, tipos e usos. Motor. Ensaios. Transmisión. Dinámica de tracción. Mecanización dos principais traballos forestais
Estes contidos serán desenvoltos de acordo ao seguinte temario (h. presenciais - h. non presenciais):
I. Motor:
1. Introdución. Termodinámica (1 h. - 2 h.).
2. Motores de combustión interna alternativos. Introdución (1 h. - 2 h.).
3. Ciclos teóricos e ciclos reais dos motores endotérmicos alternativos (2 h. - 4 h.).
4. Combustibles (1 h. - 2 h.).
5. Prestacións do motor (1 h. - 2 h.).
7. Curvas características (2 h. - 4 h.).
11. Motor de dous tempos (1 h. - 2 h.).
12. Transmisión (2 h. - 4 h.).
II. Máquinas
13. O tractor forestal (3 h. - 6 h.).
14. Motoserra, desbrozadora (2 h. - 4 h.)
15. Seguridade (2 h. - 4 h.).
Prácticas:
1. Ciclo de funcionamento xeral de motores de 4 tempos (1 h. - 2 h.).
2. Partes fundamentais do motor diesel de 4 tempos (1 h. - 1.5 h.).
3. Filtrado do aire e distribución 2 h. - 4 h.).
4. Orde de funcionamento, equilibrado (2 h. - 4 h.).
5. Alimentación 2 h. - 4 h.).
6. Lubricación, refrixeración (2 h. - 4 h.).
7. Sobrealimentación (2 h. - 4 h.).
8. Motor de 2 tempos. (2 h. - 4 h.)
9. Motoserra (2 h. - 4 h.).
10. Tractor (2 h. - 4 h.).
Básica:
Goering, C. E. 1992. Engine & tractor power. ASAE
Giacosa, D. (1988). Motores endotérmicos. Ed. Dossat, D.L. 1988
Maza, J. (1981). Manual del motoserrista. 2ª ed Mapa. Madrid. 199 pp.
Nieto, R. (2001). Manual de mecanización forestal. Ed. Rufino Nieto. Jaén. 477 pp.
Complementaria:
Eckert, K.K. 2005. Chain saw safwty and field maintenance. Hot Pixel Press.
Arnal, P. V., Laguna, A. (1996) Tractores y motores agrícolas / 3ª ed. rev. y ampliada. Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentacin, Mundi-Prensa. Madrid.
Hernanz, J.L. (2002). El par motor. Ed. Agrotécnicas. Revista Terralia. Madrid. pp 24-29.
John Deere (1980). Motores. Colección Fundamentos de Servicio. Ed. Deere & Company, Moline-Illinois. 182 pp.
Ortiz-Cañavate, J.; Hernanz, J.L. (1989). Técnica de la mecanización agraria. 30 edición. Ed. Mundi-Prensa, Madrid. 642 pp.
Spinelli, R. (2000). Meccanizzazione forestale intermedia. Calderini Edagricole. Bologna.
Varios.(1999). Tecnología automoción. : Edebé, D.L. Barcelona.
Vignote, S.; Martos, J.; González, M. A. (1993). Los Tractores en la explotación forestal. Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación. Madrid. 150 pp
Nesta materia o alumno adquirirá ou practicará unha serie de competencias xenéricas, desexables en calquera titulación universitaria, e específicas, propias da enxeñería en xeral ou da enxeñería forestal en particular. Dentro do cadro de competencias que se deseñou para a titulación, traballaranse as seguintes:
Competencias básicas e xerais:
CG9 - Coñecementos de hidráulica, construción, electrificación, camiños forestais, maquinaria e mecanización necesarios tanto
para a xestión dos sistemas forestais como para a súa conservación
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo)
para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
Competencias transversais:
CT2 - Capacidade para o razoamento e a argumentación
CT3 - Capacidade de traballo individual, con actitude autocrítica
CT4 - Capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva
CT12 - Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos
Competencias específicas:
CECF9 - Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios de Maquinaria e Mecanización forestais.
Docencia presencial:
Clases expositivas de grupo grande: Nas clases teóricas empregarase o método expositivo, de forma que o/a alumno/a reciba unha base teórica imprescindible para a aplicación dos métodos dialéctico e heurístico, que precisan duns coñecementos mínimos.
En calquera caso, este método didáctico non se usará de forma ríxida, intercalándose preguntas para fomentar o razoamento e estimar o nivel de comprensión da exposición.
A clase teórica debe servir ao alumnado como unha introdución á aprendizaxe dunha cuestión concreta e non como un substituto do seu traballo persoal, que ha de lograrse por outros medios. Competencias: CG9, CECF9
Prácticas: Considérase tamén a realización de prácticas nas que se aplicarán os coñecementos adquiridos nas clases teóricas, que serán complementados aquí co manexo e despezamento dos elementos mecánicos constitutivos dos motores e máquinas. Para a realización destas prácticas utilizaranse os equipos existentes na nave de Mecanización Agrícola e Forestal. Competencias CG9, CT3, CT4, CT12, CECF9
Para as horas presenciais non definidas como teóricas proponse unha metodoloxía de aprendizaxe baseada no traballo en grupo, aplicando o método dialéctico, método plenamente participativo que leva ao alumnado a razoar e a formular correctamente cuestións, estimulando a actitude crítica e demostrando a necesidade de dubidar e preguntarse.
Titorías: Ademais de posibilitar un contacto directo profesor-alumnado, permiten a orientación sobre calquera tipo de problema relacionado co desenvolvemento da materia. Permiten a orientación individual co fin de lograr unha maior eficacia no traballo persoal do alumnado. Tamén se prevén titorías en grupo, se ben estas se deseñan especificamente para cando o problema que formulan se refire ao conxunto do alumnado. Competencias: CB3, CG9, CT2, CT4
Utilizarase o campus virtual e, en xeral, as novas tecnoloxías (correo electrónico, etc.) como apoio a titoría tradicional, aproveitando a infraestrutura do centro e as dispoñibilidades do alumnado neste terreo.
Probas de avaliación: O alumno realizará probas escritas constituídas por cuestións e exercicios do conxunto dos temas da materia. Nestas probas, avaliaranse tanto os coñecementos teóricos coma a resolución de problemas. Así mesmo o traballo de curso deberá ser exposto oralmente. Competencias: CG9, CT2, CT3, CT12, CECF9
Traballo non presencial
Ao longo do curso, o alumno deberá preparar os seguintes traballos:
-Exercicios numéricos sobre a materia dos temas teóricos.
- Informe do desenvolvemento de todas as clases prácticas.
- Un traballo de revisión de catálogos técnicos de maquinaria forestal en lingua inglesa.
- Un traballo para entregar ao final do curso sobre algún tema que se propoñerá unha vez comezado o curso.
Competencias: CB3, CG9, CT3, CT4, CECF9.
Proba ou probas escritas: avalíanse as competencias CG9, CT2, CT3, CT12, CECF9, cun 60% da cualificación.
Traballos entregados e/ou expostos: avalían as competencias CB3, CT3, CECF9, cun 40% da cualificación.
As probas escritas así como os traballos sometidos a avaliación serán realizados e avaliados ao longo do curso, para unha avaliación continua.
Na oportunidade extraordinaria de recuperación, deberanse realizar as probas escritas e/ou traballos que non superasen a cualificación de aprobado na oportunidade ordinaria. En todo caso, manteríase o peso relativo de cada parte indicado no parágrafo anterior.
No caso de alumnos repetidores, o sistema de avaliación será idéntico ao anteriormente citado.
O alumnado que teña concedida dispénsaa de asistencia, segundo a Instrución 1/2017 dá Secretaría Xeral, deberá realizar os exames oficiais e entregar todas as actividades e traballos que se realicen ao longo do curso, xa que estarán á súa disposición no Campus Virtual. Desta forma, a súa avaliación será nas mesmas condicións que o resto do alumnado.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
Traballo presencial na aula (41 h.):
Clases teóricas (expositivas de grupo grande) 18 h.
Prácticas (con grupos reducidos): 18 h.
Titorías en grupo (con grupos moi reducidos): 2 h.
Actividades de avaliación: 3 h.
Traballo persoal do alumnado (71,5 h.):
Lectura e preparación de temas: 20 h.
Realización de exercicios: 15 h.
Preparación previa das prácticas e traballo posterior sobre estas: 18 h.
Elaboración dos traballos de curso (en grupo ou individuais): 8,5 h.
Preparación de probas de avaliación: 10 h.
É importante o auxilio da lectura, base para a utilización das ensinanzas interactivas e prácticas.
A asistencia ás clases expositivas e interactivas é, polo tanto, esencial para reforzar a aprendizaxe do alumno. Persoalmente vai desenvolver a aprendizaxe e vai ser consciente do nivel que vai adquirindo e as súas limitacións, sempre coa axuda e apoio do profesor.
A adición de titorías, en grupos e individuais, ha de permitirlle facer fronte ás dificultades que poida presentar a materia ao longo do curso.
Maximo Antonio Dugo Paton
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Agroforestal
- Teléfono
- 982823213
- Correo electrónico
- maximo.dugo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Escola Universitaria
Luns | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 (Aulario 1) |
Martes | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 (Aulario 1) |
12:00-13:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula 2 (Aulario 1) |