Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.5 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Agroforestal
Áreas: Enxeñaría Agroforestal
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Adquisición de coñecementos sobre elementos construtivos e materiais empregados na construción de camiños rurais e estruturas de contención; así como a súa aplicación e deseño, dimensionado e execución deste tipo de construcións. Coñecer, comprender e utilizar os principios das bases e tecnoloxía das construcións rurais. Mecánica de Chans. Infraestruturas e vías rurais.
A memoria do título contempla para esta materia os seguintes contidos:
Tipoloxía de muros de contención. Empuxes do terreo. Condicións de estabilidade. Muros de gravidade. Muros en ménsula. Geotecnia. Clasificación geotécnica de chans. Clasificación, deseño e tráfico en vías rurais. Xeometría do camiño. Estabilización de chans. Compactación de chans. Maquinaria de movemento de terras. A chaira. Produtos bituminosos. O firme. Xestión técnico-económica, lexislación e normativa.
Estes contidos serán desenvolver de acordo ao seguinte temario:
Temario Teórico:
MUROS DE CONTENCIÓN
T-1 Tipos de muros (horas presenciais: 2 h, horas sen presenciais: 3h.)
T-2 Emprego (horas presenciais: 2 h, horas sen presenciais: 3h)
T-3 Estabilidade (horas presenciais: 2 h, horas sen presenciais: 3h)
CAMINOS RURAIS
T-1 Geotecnia (horas presenciais: 2 h, horas sen presenciais: 3h)
T-2 Estabilización (horas presenciais: 2 h, horas sen presenciais: 3h)
T-3 Clasificación. Tráfico. (horas presenciais: 1 h, horas sen presenciais: 1,5h)
T-4 Xeometría (horas presenciais: 1 h, horas sen presenciais: 1,5h)
T-5 Compactación (horas presenciais: 1 h, horas sen presenciais: 1,5h)
T-6 Maquinaria de movemento de terras (horas presenciais: 1 h, horas sen presenciais: 1,5h)
T-7 Explanada (horas presenciais: 1 h, horas sen presenciais: 1,5h)
T-8 Bituminosos (horas presenciais: 1 h, horas sen presenciais: 1,5h)
T-9 Firmes (horas presenciais: 2 h, horas sen presenciais: 3h)
Temario práctico:
S-1 Problema de muro en masa (horas presenciais: 2 h, horas sen presenciais: 3h)
S-2 Problema de muro en ménsula (horas presenciais: 2 h, horas sen presenciais: 3h)
S-3 Problema de muro en ménsula con auga (horas presenciais: 2 h, horas sen presenciais: 3h)
S-4 Problemas xeotecnia e clasificación de suelos. (horas presenciais: 2 h, horas sen presenciais: 3h)
S-5 Problemas de estabilización de suelos. (horas presenciais: 2 h, horas sen presenciais: 3h)
S-6 Problemas de cálculo de empresas. (horas presenciais: 2 h, horas sen presenciais: 3h)
S-7 Cálculo de muros con programas informáticos. (horas presenciais: 3 h, horas sen presenciais: 4,5h)
S-8 Cálculo de muros con programas informáticos. (horas presenciais: 3 h, horas sen presenciais: 4,5h)
4,5 créditos ECTS x 8 horas presenciais = 36 horas presenciais
Bibliografía básica
- AYUSO MUÑOZ, JESÚS. “Estruturas de contención de terras: deseño e cálculo”. Ed Universidade de Córdoba (España). Servizo de Publicacións. 1984.
- DAL- RÉ TENREIRO, RAFAEL. "Camiños rurais. Proxecto e construción" Ed. Mundiprensa. 3ª ed 2001.
- TOM RYAN; HENRY PHILLIPS; JAMES RAMSAY; JOHN DEMPSEY. "Forest Road Manual. Guidelines for the design, construction and management of foresroads. COFORD, National Council for Forest Research and Development, Belfield, Ireland
Bibliografía complementaria
- CAVEIRA RUIZ, JOSÉ. “Muros de contención e muros de soto”. 3ª ed. Ed. Instituto Técnico de Materiais e Construción (Madrid). 2001.
- MINISTERIO DE FOMENTO. “Normativa Básica da Edificación. Accións na edificación. NBE-AE-88”.
- KRAEMER HEILPERNO, CARLOS. "Enxeñería de estradas”, Vol I e Vol II Ed. McGrauHill. 2004.
- CUADRA DÍAZ, JOAQUÍN DA. "Problemas resoltos de camiños rurais". Ed. Dto. de publicacións de E.Ou.I. T. Agrícola UPM.
- CUADRA DÍAZ, JOAQUÍN DA. “Obras en terra” Ed. Dto. de publicacións de E.Ou.I. T. Agrícola UPM
- TIKTIN, JUAN. "Movemento de terras". Ed. Servizo publicacións Colexio de enxeñeiros de camiños canles e portos. 1997.
- MINISTERIO DE FOMENTO.
"Prego de prescricións técnicas xerais para estradas e pontes PG-3 (CD- ROM). 2004
“Norma 6.1- IC, Seccións de firme”, 2003.
“Norma 3.1- IC, Trazado”, 2003.
- ARAHAN TEKNIC (Jalan)"A Guide on Geometric Design of Roads". Roads Branch PublicWorks Department Malaysia Jalan Sultan Salahuddin 50582 KualaLumpur
Competencias básicas, xerais e transversais:
• CG1 - Coñecemento en materias básicas, científicas e tecnolóxicas que permitan unha aprendizaxe continua, así como unha capacidade de adaptación a novas situacións ou contornas cambiantes..
• CT3 - Capacidade de traballo individual, con actitude autocrítica.
Competencias específicas:
• CEG 1 Capacidade para a preparación previa, concepción, redacción e sinatura de proxectos que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, demolición, fabricación, instalación, montaxe ou explotación de bens mobles ou inmobles que pola súa natureza e características queden comprendidos na técnica apropiada produción agrícola e gandeira (instalacións ou edificacións, explotacións, infraestruturase vías rurais), a industriaa groalimentaria (industrias extractivas, fermentativas, lácteas, conserveiras, hortofrutícolas, cárnicas, pesqueiras, de salgaduras e, en xeral, calquera outra dedicada á elaboración e/ou transformación, conservación, manipulación e distribución de produtos alimentarios) e a xardinaría e o paisaxismo (espazos verdes urbanos e/ou rurais, parques, xardíns, viveiros, arboredo urbano,etc., instalacións deportivas públicas ou privadas e contornas sometidas a recuperación paisaxística).
• CEG 2 Coñecemento adecuado dos problemas físicos, as tecnoloxías, maquinaria e sistemas de subministración hídrica e enerxética, os límites impostos por factores orzamentarios e normativa construtiva, e as relacións entre as instalacións ou edificacións e explotacións agrarias, as industrias agroalimentarias e os espazos relacionados coa xardinaría e o paisaxismo coa súa contorna social e ambiental, así como a necesidade de relacionar aqueles e esa contorna coas necesidades humanas e de preservación do medio ambiente.
• CEG 3 Capacidade para dirixir a execución das obras obxecto dos proxectos relativos a industrias agroalimentarias, explotacións agrarias e espazos verdes e as súas edificaciones, infraestructuras e instalacións, a prevención de riscos asociados a esa execución e a dirección de equipos multidisciplinares e xestión de recursos humanos, de conformidade con criterios deontolóxicos.
• CEG 4 Capacidade para a redacción e sinatura de medicións, segregacións, parcelacións, valoracións e taxacións dentro do medio rural, a técnica propia da industria agroalimentaria e os espazos relacionados coa xardinaría e o paisaxismo, teñan ou non carácter de informes periciais para órganos xudiciais ou administrativos, e con independencia do uso ao que estea destinado o ben moble ou inmoble obxecto delas.
• CR7 - Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios da Enxeñería do medio rural: cálculo de estruturas e construción, proxectos técnicos.
• MC3 - Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios das bases e tecnoloxía das construcións rurais: Mecánica de Chans. Materiais. Deseño e cálculo de estruturas. Infraestruturas e vías rurais.
A metolodogía empregada nesta materia obedece a unha serie de actividades que, polo seu carácter participativo, adáptanse ao novo sistema proposto no Espazo Europeo de Educación Superior, cun claro protagonismo do traballo autónomo do alumnado.
* Clases expositivas
Explícanse os conceptos teóricos establecidos no programa da materia, tratando de seguir unha metodoloxía que facilite a adquisición dos coñecementos por parte dos alumnos, intercalando preguntas para fomentar o razoamento e estimar o nivel de comprensión da exposición. Traballaranse as competencias CG1, CR7, MC3
* Clases de seminario
Analizaranse e discutirán os problemas propostos. Tamén se dedicará tempo á resolución de casos prácticos, así como ao coñecemento e aplicación da distinta normativa legal existente. Traballaranse as competencias CT3, CR7, MC3, CEG1, CEG2, CEG3, CEG4.
* Titorías
Ademais de posibilitar un contacto directo profesorado-alumnado, permiten a orientación sobre calquera tipo de problema relacionado co desenvolvemento da materia ou mesmo a formación universitaria en xeral. Permiten a orientación individual co fin de lograr unha maior eficacia no traballo persoal do alumnado. Tamén se prevén titorías en grupo, aínda que estas deséñanse especificamente para resolución de problemas que afectan o conxunto do alumnado, como poden ser os traballos de curso.
Utilizarase o campus virtual e, en xeral, as novas tecnoloxías (correo electrónico, etc.) como apoio a titoría tradicional, aproveitando a infraestrutura do centro e as dispoñibilidades do alumnado neste terreo.
Para o seguimento da materia, o alumnado dispón dun curso virtual na plataforma da USC onde ten á súa disposición material de diversa índole: guía docente, transparencias empregadas nas clases expositivas
- Asistencia (10%)
- Proba ou probas, orais e/ou escritas (45%): Competencias MC3, CT3
- Traballos entregados (45%): Competencias CG1, CR7, CEG1, CEG2, CEG3, CEG4
Para a segunda oportunidade aplicaranse os mesmos criterios que para a primeira.
Para alumnos repetidores, conservarase a asistencia a clases, seminarios e os traballos entregados. Debendo o alumno realizar a proba final oral e/ou escrita.
Os alumnos de plans de estudos a extinguir, que non asistisen ás clases, seminarios e prácticas, deben facelo no presente curso.
No caso do alumnado con dispensa de asistencia, considerarase necesario en calquera caso a asistencia a seminarios e presentación de traballos.
- Traballos entregados (45%): avaliaranse os traballos presentados.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”. (artigo 16 dá Resolución de 15/6/2011 dá USC, DOG de 21/7/2011).
Data da proba escrita: segundo data oficial proposta pola Direción da Escola Politécnica Superior de Enxeñería.
As horas dedicadas á materia axustaríanse, segundo o previsto polo sistema de créditos ECTS:
4,5 créditos ECTS x 25 horas/crédito =112,5 horas de dedicación.
DOCENCIA PRESENCIAL (45 h.)
Clases expositivas: 18.0
Clases interactivas: 18.0
Titorías en grupos: 2.0
Titoría individual: 2.0
Exames e revisións: 5.0
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO (67.5 h.):
Lectura e preparación de temas de teoría: 18.0
Realización de exercicios: 10.0
Traballo de curso: 20.0
Exames (preparación): 19.5
TOTAL: 112.5 h.
Esta materia no trata tanto de memorizar como de comprender bien los conceptos y saberlos aplicar a la realidad, por lo que resulta básico trabajar casos prácticos, o que ayuden a clarificar conceptos y permite familiarizarse con la manera de trabajo y los procesos de cálculo y comprobación dos elementos estructurales que se pretenden enseñar.
Además de los apuntes de clase, el manejo y consulta de la bibliografía recomendada resulta un cometido de mucha ayuda para conseguir este objetivo.
Es necesario repasar los conceptos básicos de resistencia de materiales y cálculo de estructuras.
Además, se aconseja realizar un trabajo continuo, ya que conforme se va avanzando en el temario, se van introduciéndo conceptos de tal modo que en los temas finales se aplican todos a la vez: los de resistencia de materiales, los de cálculo de estructuras y los propios de construcción agroindustrial.
Por lo tanto, se considera que se conoce correctamente la materia cuando se es capaz de aplicar con seguridad todos los conceptos de las tres disciplinas antes citadas y teniendo las ideas claras.
Es importante la asistencia a las clases expositivas porque sientan a las bases para el aprovechamiento de las clases interactivas.
La asistencia a las clases interactivas es, por lo tanto, indispensable para fortalecer el aprendizaje del alumnado. En ellas el alumno va a desarrollar lo aprendido y va a ser consciente del nivel que va adquiriendo y de sus limitaciones, siempre con la ayuda y el apoyo del profesor.
Con el complemento de las tutorías, en grupo e individual, el alumno podrá afrontar las diversas dificultades que se le puedan presentar.
Matias Carnero Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Agroforestal
- Correo electrónico
- matias.carnero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
15:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 1 (Aulario 1) |