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Créditos ECTS
Créditos ECTS: 3Horas ECTS Criterios/Memorias
Horas de Titorías: 3
Clase Expositiva: 9
Clase Interactiva: 12
Total: 24Linguas de uso
Castelán, GalegoTipo:
Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021Departamentos:
Enxeñaría AgroforestalÁreas:
Enxeñaría Cartográfica, Xeodésica e FotogrametríaCentro
Escola Politécnica Superior de EnxeñaríaConvocatoria:
Segundo semestreDocencia:
Con docenciaMatrícula:
Matriculable | 1ro curso (Si) -
O obxectivo desta materia é familiarizar aos estudantes coas características das imaxes obtidas por sensores remotos e coas principais técnicas dispoñibles para o seu procesamento. Despois de cursar a materia, os/as estudantes deberán poder:
- Coñecer as principais plataformas e tipos de sensores existentes.
- Coñecer as características da imaxe remota.
- Utilizar técnicas de tratamiento dixital de imaxes: clasificación automática e semi-automática, rectificación e ortorrectificación, xeneración de índices espectrais.
A memoria de título especifica os seguintes contidos da materia:
- Fundamentos e principios físicos da teledetección.
- Correccións da imaxe.
- Extracción de información: clasificación e índices espectrais.
- Análise de calidade dos resultados.
Estes contidos desenvolveranse a través do seguinte programa teórico:- Tema 1: Plataformas, sensores, e imaxes asociadas. O programa Copernicus (3 h).
- Tema 2: Niveis de corrección da imaxe (1,5 h).
- Tema 3: Tratamento de imaxes (I): índices espectrais (1,5 h).
- Tema 4: Tratamento de imaxes (II): métodos de clasificación (3 h).
E o seguinte conxunto de prácticas sobre Google Earth Engine (GEE):- Práctica 1. Introdución (3 h).
- Práctica 2. Coleccións de imaxes (3 h).
- Práctica 3. Índices espectrais (3 h).
- Práctica 4. Clasificación de imaxes (3 h).
Bibliografía básica
- Schowengerdt, R. A. (2007). Remote Sensing. Models and Methods for Image Processing (3rd ed.). Academic Press, Elsevier.
- Chuvieco Salinero, Emilio, 2008. Teledetección ambiental : la observación de la Tierra desde el espacio. Ariel.
- Liu, J.G., Philippa J. Mason, 2016. Image Processing and GIS for Remote Sensing: Techniques and Applications, Second Edition. Wiley/Blackwell.
- Cardille, J.A., Crowley, M.A., Saah, D., Clinton, N.E. (eds.) (2024). Cloud-Based Remote Sensing with Google Earth Engine. Fundamentals and Applications. Springer.
Bibliografía complementaria- Wegmann, M., Benjamin Leutner, Stefan Dech (eds.), 2016. Remote sensing and GIS for ecologists : using open source software. Pelagic Publishing.
- Camara, G., Simoes, R., Souza, F., Sanchez, A., Santos, L., Andrade, P.R., Peletier, Ch., Carvalho, A., Ferreira, K., Queiroz, G., Maus, V., 2022. sits: Data Analysis and Machine Learning on Earth Observation Data Cubes with Satellite Image Time Series.
- Simoes, R., Camara, G., Queiroz, G., Souza, F., Andrade, P.R., Santos, L., Carvalho, A., Ferreira, K. 2021. Satellite Image Time Series Analysis for Big Earth Observation Data. Remote Sensing 13, p. 2428.
- Thenkabail, P.S, John G. Lyon, Alfredo Huete (Eds.), 2019. Hyperspectral indices and image classifications for agriculture and vegetation. CRC Press.
- Jensen, John R., 2014. Remote sensing of the environment : an Earth resource perspective. Pearson Education.
- Richards, John A., 2013. Remote sensing digital image analysis : an introduction. Springer.
- Chuvieco, E., Alfredo Huete, 2010. Fundamentals of satellite remote sensing. Taylor & Francis.
Competencias xerais e básicas
- CG01 - Capacidad de buscar y seleccionar la información útil para resolver problemas complejos, manejando con soltura las fuentes bibliográficas y estadísticas existentes.
- CG02 - Capacidad de mantener y extender planteamientos teóricos fundados para abordar problemas de investigación en el campo del análisis geográfico y territorial.
- CG03 - Capacidad de recopilar información espacial procedente de diferentes fuentes e integrarla en bases de datos geoespaciales.
- CG04 - Capacidad de planificar y realizar tareas de investigación en el ámbito de los estudios y análisis territoriales.
- CB7 - Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
- CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
- CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
- CB10 - Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
Competencias transversais- CT01 - Capacidad de búsqueda y selección de información.
- CT04 - Conocimiento de las principales fuentes cartográficas y de información territorial.
- CT05 - Manejo de los principales programas de software de Sistemas de Información Geográfica.
Competencias específicas- CE05 - Formación para extraer, analizar y presentar la información necesaria para la toma de decisiones en la planificación y gestión territorial y ambiental.
- CE09 - Capacidad para el diseño de políticas de planificación y gestión del uso del suelo, así como de propiedad de la tierra
O desenvolvemento da materia fará uso das seguintes metodoloxías docentes:
- Clases maxistrais (competencias CG02, CG04, CB7, CB8, CB9, CB10, CT04, CE09)
- Prácticas en aulas de informática (competencias CG01, CG03, CB7, CB8, CB9, CB10, CT01, CT04, CT05, CE05, CE09)
As metodoloxías citadas serán complementadas polas seguintes:- Uso da aula virtual (Moodle)
- Traballos de materia
- Actividades de autoavaliación
- Titorías individualizadas e en grupo
- Uso de plataformas para docencia presencial a distancia (videoconferencia)
O sistema de avaliación organízase en dous elementos de cualificación:
- Exercicios de avaliación continua. Ao longo do curso proporanse exercicios relacionados cos contidos prácticos da materia, que os alumnos deberán entregar a través do campus virtual. Suporá o 70% da cualificación final.
- Proba de avaliación escrita. Suporá o 30% da cualificación final.
Para superar a materia será necesario acadar unha puntuación igual ou superior a 5 puntos sobre 10. Non será necesario acadar unha puntuación mínima en cada un dos elementos de avaliación descritos. En caso de non superar a avaliación na primeira oportunidade, cada estudante poderá decidir que elemento someterá a avaliación en segunda oportunidade. Os estudantes que repitan a materia poderán solicitar que se lles conserve a puntuación de un dos elementos de cualificación no seguinte curso académico.
A proba escrita avaliará as competencias CG02, CG04, CB7, CB8, CB9, CB10, CT04, CE09. A avaliación continua avaliarán as competencias CG01, CG03, CB7, CB8, CB9, CB10, CT01, CT04, CT05, CE05, CE09.
En caso de dispensa oficial, examinarase ao alumno cos mesmos criterios aplicados á docencia presencial.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido no artigo 16 da Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.A materia ten asignados 3 créditos (ECTS), que se distribúen en 9 horas de clase expositiva, 12 horas de clase interactiva e 54 horas de traballo persoal.
Recoméndase que os alumnos dispoñan de acceso a un ordenador persoal no que instalar as aplicacións de análise utilizadas en clase para facilitar a realización das tarefas asignadas ao longo do curso.
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María De La Luz Gil Docampo
- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Cartográfica, Xeodésica e Fotogrametría
- Correo electrónico
- ml.gil@usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
David Miranda Barros
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Cartográfica, Xeodésica e Fotogrametría
- Teléfono
- 982822830
- Correo electrónico
- david.miranda@usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
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