Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de docencia Castelán (100%)
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte
Áreas: Historia da Arte
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
1. -Coñecer os eixes fundamentais da lexislación relativa ao patrimonio cultural
2. -Fomentar o coñecemento do patrimonio cultural
3. -Fomentar a conservación o patrimonio cultural
4. -Comprender a xestión do patrimonio cultural no ámbito público
5. -Valorar a lexislación como instrumento para a xestión do patrimonio cultural
Tema 1: Lexislación do Patrimonio Histórico Artístico Español. Análise de casos prácticos.
Tema 2: Lexislación do Patrimonio Cultural Galego. Análise de casos prácticos.
Tema 3: Normativa sobre o Patrimonio Mundial. Análise de casos prácticos.
Castillo Ruiz, José; El entorno de los bienes inmuebles de interés cultural: concepto, legislación y metodologías para su delimitación, evolución histórica y situación actual. Granada: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Granada, 1997
Código del patrimonio cultural . Edición preparada por Luis Antonio Anguita Villanueva; bajo la dirección de Carmen Gómez Laplaza y Joaquín José Rams Albesa. Cizur Menor: Thomson-Civitas, 2007.
Directrices Prácticas para la aplicación de la Convención del Patrimonio Mundial. http://whc.unesco.org/archive/opguide08-es.pdf
Querol, María Ángeles; Manual de gestión del patrimonio cultural, Madrid: Akal, 2010.
A protección e xestión do patrimonio cultural é unha atribución generalmente encomendada á Administración pública, que debe promover e velar polo seu desenvolvemento. Neste sentido, o coñecemento da lexislación reguladora da materia devén un elemento previo de indubidable valor como elemento para o desenvolvemento integral dunha xestión do patrimonio cultural.
Competencias xerais:
- Capacitar ao alumno para traballar no ámbito do Patrimonio Cultural.
- Predisponerlo para o traballo en equipos interdisciplinares.
- Concienciarlo das súas capacidades propias.
- Potenciar o interese pola calidade no manexo da información.
Competencias específicas:
- Coñecer os eixes fundamentais da lexislación relativa ao patrimonio cultural
- Dotalo de capacidades críticas e necesarias para a actividade profesional no ámbito do Patrimonio Cultural.
- Proporcionarlle a formación para a interpretación crítica do patrimonio cultural.
- Comprender a xestión do patrimonio cultural no ámbito público
- Valorar a lexislación como instrumento para a xestión do patrimonio cultural
A materia impartirase en castelá ou en galego en función da demanda do alumnado.
Tal como establécese no plan de estudos, a aprendizaxe desta materia basearase nun sistema mixto, a través de sesións expositivas e interactivas.
Sesións expositivas:
Nas sesións expositivas a profesora explicará os conceptos teórico-prácticos dos contidos da materia, apoiándose no uso de presentacións multimedia ou calquera outro medio que lle axude a facilitar a comprensión da materia. Para unha mellor análise destes conceptos, o alumno dispoñerá ademais da bibliografía recomendada no apartado correspondente, dun material docente complementario que será proporcionado polo profesor e que estará á súa disposición na aula virtual ( https:// cv. usc.es.)
Sesións interactivas:
Estas sesións exponse como un tipo de docencia na que os alumnos e o profesor traballarán conxuntamente na análise de casos concretos, tanto de carácter teórico como práctico, así como na resolución dos problemas derivados dos traballos ou das actividades que o alumno teña que realizar.
Igualmente, se é posible, levarán a cabo sesións interactivas fose da aula, aínda que esta actividade estará supeditada á posibilidade de subvención por parte da Facultade e terá un carácter voluntario para todos os alumnos matriculados na materia e será avaliable. Con ela tratarase de que os alumnos comprendan o carácter interdisciplinar da Historia da arte e serviralles para comprender e analizar in situ os problemas técnicos.
Titorías personalizadas:
As titorías están destinadas ao seguimento da aprendizaxe dos alumnos por parte da profesora encargada da docencia. Nestas horas levarán a cabo o seguimento do proceso de aprendizaxe do alumno, tanto a nivel de traballo, como de resolución de dúbidas para clarificar os conceptos básicos da materia.
O alumno será avaliado polo traballo en grupo que deberá elaborar e pola exposición e defensa do mesmo.
GUÍA DE ELABORACIÓN DO TRABALLO LEXISLACIÓN E PATRIMONIO
Descrición:
Todos os alumnos, para ser avaliados, terán que elaborar un traballo en grupo de 2 ou 3 persoas no que aplicarán os conceptos estudados no curso.
Deberán seleccionar un ben xa sexa moble, inmoble ou inmaterial de interese artístico, histórico, arquitectónico, paleontolóxico, arqueolóxico, etnográfico, científico ou técnico, ou ben conxuntos urbanos, lugares etnográficos, xacementos ou zonas arqueolóxicas, sitios naturais, xardíns e parques que teñan valor artístico, histórico ou antropolóxico e estudar que lexislación aféctalle e como lle protexe e en función diso, como está o seu estado de conservación.
Obxectivos:
1. Que o alumno se familiarice co manexo da normativa existente en cuestión de Patrimonio.
2. Que aprenda a aplicar coñecementos teóricos a casos prácticos.
3. Que vaia adquirindo as destrezas necesarias para a elaboración dun traballo de investigación.
4. Que aprenda a manexar fontes (documentais, gráficas…) e bibliografía.
Estrutura do traballo:
Non se establece unha estrutura ríxida para o traballo e cada alumno poderá deseñar a súa en función das características do ben seleccionado, pero valorarase que nel abórdese:
- Introdución.
- Obxectivos.
- Metodoloxía.
- Desenvolvemento:
- Descrición do ben.
- Normativa aplicable.
- Grao de protección.
- Administracións implicadas na protección do ben.
- Problemática que afecta o ben.
- Conclusións
- Bibliografía
- Anexos.
Metodoloxía:
Este traballo tenta propoñer unha pequena investigación sobre un ben patrimonial por iso será necesario:
- Análise de obxecto de estudo.
- Recompilación de fontes documentais e gráficas
- Procura da normativa (municipal, autonómica, estatal, internacional) que poida afectarlle.
- Análise da aplicación desa normativa.
- Estudo do estado de conservación.
Extensión:
O traballo deberá ter unha extensión máxima de 21.000 caracteres e NUNCA máis de 10 folios. Poderán engadirse aqueles anexos que o autor considere necesario.
Data de entrega: 20 de xaneiro de 2018.
Vía de entrega: A través da plataforma do Campus virtual da USC e facendo chegar unha copia en papel do mesmo aos profesores implicados na docencia.
Sistema de avaliación:
O traballo supoñerá o 75 % da cualificación final (55% o traballo escrito e 20% a defensa e exposición na aula), mentres que o 10% restante obterase pola asistencia e 15% pola participación en clase e polas recensiones críticas entregadas sobre os traballos expostos polos outros compañeiros.
- Contido do traballo. Ata 4,5 puntos.
Boa estruturación do traballo
Profundidade dos contidos expostos.
Manexo da normativa existente.
Utilización de citas bibliográficas de acordo aos sistemas de citación habituais. (Véxase os links de interese incluídos neste documento porque se analizará con detalle a forma de citación das notas bibliográficas)
Inclusión de material gráfico e documental complementario
- Presentación formal. Ata 1 punto. Terase en conta positivamente a presentación do traballo, a calidade formal e a corrección lingüística.
- Boa redacción do traballo (Corrección gramatical e ortográfica).
- Boa presentación do mesmo, con material gráfico e documental complementario.
- Defensa e exposición. Ata 2 puntos. Avaliarase a exposición pública e defensa mediante unha presentación dixital na que dunha forma clara, didáctica e sintética expoña o seu traballo. Valorarase negativamente cando o alumno non sexa capaz de expoñer e simplemente lea o seu traballo.
ALUMNOS CON DISPENSA DE ASISTENCIA A CLASE:
Para aqueles alumnos que estan suxeitos á normativa académica de concesión de dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), establecerase un procedemento de avaliación singularizado.
Links de interese:
Sistemas de citación para a elaboración das citas e da bibliografía:
http://www.ejournal.unam.mx/ibi/vol20-41/IBI002004104.pdf
http://es.slideshare.net/cfpsicologia/3-citas-e-referencias- bibliograficas
Semanas 1 a la 6:
- Actividades presenciales: Estudios de casos prácticos de aplicación de la legislación vigente a la protección de bienes pertenecientes al patrimonio cultural gallego, estatal y mundial.
Semanas 7 a la 12:
- Actividades interactivas: Exposición y defensa de los trabajos elaborados.
Miriam Elena Cortes Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Teléfono
- 982824736
- Correo electrónico
- miriamelena.cortes [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
| Mércores | ||
|---|---|---|
| 16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 15 |
| 22.01.2024 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 15 |
| 26.06.2024 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 15 |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| CORTES LOPEZ, MIRIAM ELENA | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| CORTES LOPEZ, MIRIAM ELENA | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| CORTES LOPEZ, MIRIAM ELENA | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| CORTES LOPEZ, MIRIAM ELENA | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| CORTES LOPEZ, MIRIAM ELENA | Castelán |