Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Clase Expositiva: 30 Total: 30
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia ordinaria de Cuarto Ciclo
Departamentos: Departamento externo de 4º Ciclo
Áreas: Área externa de 4º Ciclo
Centro IV Ciclo
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O obxectivo principal é entender o funcionamento normal básico de células,
órganos e sistemas do corpo humano
• Proporcionar os coñecementos para comprender as funcións dos sistemas e
aparellos do organismo san nos seus diferentes niveis de organización.
• Proporcionar os coñecementos para comprender as funcións dos sistemas e
aparellos do organismo e os procesos de integración que dan lugar á
homeostase.
• Facilitar o coñecemento da linguaxe especifica da terminoloxía sanitaria
1.Definir os conceptos de medio interno e homeostase.
2. Importancia da homeostase para a normalidade das funcións dos seres vivos
3. Funcións e compartimentos de líquidos corporais. Describir os métodos de
medida do volume dos distintos compartimentos de líquidos corporais.
4. Fisioloxía básica do sistema nervioso
5. Introdución a fisioloxía somatosensorial
6. Fisioloxía do sangue: eritrocitos e grupos sanguíneos, leucocitos e
inmunidade, plaquetas e hemostase
7. Características fisiolóxicas xerais da circulación sanguínea e da circulación
linfática. Presión arterial e pulso.
8. Fisioloxía cardíaca, nocións básicas do ·ECG.
9. Fisioloxía do aparello respiratorio. Funcións do pulmón e das vías
respiratorias, intercambio e transporte de gases
10. Fisioloxía do aparello urinario: funcións xerais do ril, dos uréteres e da vexiga
urinaria. A diálise.
11. Fisioloxía dixestiva: funcións motoras, secretoras e de absorción do aparello
dixestivo. Funcións secretoras de glándulas anexas: glándulas salivares,
páncreas e fígado.
12. introdución á endocrinoloxía.
13. Fisioloxía da reprodución.
Bibliografía básica:
Constanzo, LS. Fisiología. 7ª edición. Elsevier, 2020
Fox, SI. Fisiología Humana. 15ª edición. McGraw-Hill, 2021
Guyton, AC. Tratado de Fisiología Médica. 14ª edición. Elsevier, 2021
Silverthorn, DU. Fisiología humana. 8ª edición. Médica panamericana, 2019
Bibliografía complementaria:
Koeppen BM, Stanton BA. Berne y Levy. Fisiología. 7ª edición. Elsevier, 2018
Boron, WF. Fisiología Médica. 3ª edición. Elsevier, 2017
Tresguerres, JAF. Fisiología Humana (5ªed). Ed. Interamericana 2021
COMPETENCIA
Que o estudantado amose posesión e comprensión de coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse nun nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo;
Capacidade para o traballo en equipo
Motivación
Capacidade para a resolución de problemas.
Capacidade de análise e síntese
Habilidades interpersonais
Planificación e xestión do tempo
Habilidad para traballar de maneira autónoma
Habilidades de xestión de la información (habilidade para buscar e analizar información provinte de diversas fontes)
Habilidades básicas de manexo de ordenadores
METODOLOXÍA
Clase expositiva con manexo de material didáctico das TIC e ferramentas
tradicionais como o encerado. Buscarase a participación dos alumnos durante as clases
a través de preguntas co fin de xerar problemas que os estudantes deben resolver
Estratexias individuais, casos prácticos, traballo en grupo, dirixidas; con
propostas de traballo e revisión de resultados.
O alumno poderá adquirir competencias de tipo transversal en canto a labores de
procura de información biomédica.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
• Realización de traballos e actividades 70%
• Asistencia e participación nas aulas 30% .
Asistencia continuada a clase e o aspecto fundamental a ter en conta.
Seguimento diario das actividades, lecturas e resumos dos contidos desenvolvidos co obxectivo de concretar os contidos obxecto de estudo no programa.
Establecer vínculos entre os contidos teóricos das aulas expositivas e as observacións
Seguimento da información e materiais facilitados ao alumnado, coa vontade de facilitar e coñecer os distintos escenarios docentes e os mecanismos necesarios para o seu correcto desenvolvemento.
Facer uso do Campus Virtual da materia para o desenvolvemento das actividades programadas polo profesorado.
OBSERVACIÓNS
ASISTENCIA A CLASE
O Consello de Goberno de 25 de marzo de 2010 aprobou a Normativa de asistencia a clase nas ensinanzas adaptadas ao EEES (http://www.usc.es/export/sites/default/gl/normativa/descargas/normaasis…).
Na mesma expóñense os beneficios da asistencia á clase, entre eles facilita unha “mellor comprensión da materia, a adquisición de competencias en grupos e individuais, a aprendizaxe continua, a interacción directa con outros alumnos e alumnas ou a posibilidade dunha metodoloxía docente-discente máis participativa”. Cabe lembrar que a USC é unha universidade presencial, polo que a asistencia a un mínimo do 80% das sesións de clase é obrigatoria. Nos casos contemplados na normativa da Facultade, os/as alumnos/as poderán solicitar exención oficial de docencia.
ENTREGA DE TRABALLOS. Os traballos realizados polo alumnado deben entregarse, preferentemente, a través da aula virtual.
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL En relación aos traballos persoais ou de grupo que se realicen para a materia cómpre ter en conta as seguintes indicacións: - Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios. - Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de encanutillados. - Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”. - Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes. - Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
PERSPECTIVA DE XÉNERO: En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso da linguaxe non sexista tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados.
CONTA RAI: É obrigatorio que o alumnado faga uso da conta de correo rai.
FERRAMENTAS TECNOLÓXICAS INSTITUCIONAIS: É obrigatorio o uso das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola USC.
USO DO TELÉFONO MÓBIL: Non se poderá empregar o teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo equipo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
PROCESO DE ENSINO-APRENDIZAXE: Ter en conta que o proceso de ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é de carácter privado. Neste senso, enténdese que se trata dun acto de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
PROTECCIÓN DE DATOS: No referido á protección de datos a normativa de referencia pode ser consultada no seguinte enlace: https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos.
NOTA: “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Ainara Diaz Geada
Coordinador/a- Departamento
- Departamento externo de 4º Ciclo
- Área
- Área externa de 4º Ciclo
- Correo electrónico
- ainara.geada [at] usc.gal
- Categoría
- Profesor/a área externa