Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 75 Horas de Titorías: 8 Clase Expositiva: 30 Clase Interactiva: 12 Clínicos EEES: 25 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecer, aplicar e interpretar as probas instrumentais relacionadas coa adaptación das lentes de contacto.
Adquirir destrezas nas probas instrumentais de avaliación da superficie ocular.
Adquirir habilidades e destrezas para adaptar lentes de contacto ríxidas permeables aos gases e lentes de contacto brandas.
Coñecer e utilizar protocolos clínicos e instrumentais na exploración asociada á adaptación de lentes de contacto.
Saber realizar unha anamnesis completa.
Aplicar os procedementos clínicos asociados á adaptación de lentes de contacto #ante diferentes disfuncións refractivas e oculares.
Adaptar lentes de contacto e prótese oculares no avance da visión e o aspecto externo do ollo.
Detectar, valorar e resolver as complicacións da superficie ocular derivadas do porte das lentes de contacto.
Coñecer as disolucións de mantemento, diagnóstico e tratamento e asocialas coas características lenticulares e oculares.
Aplicar técnicas de modificación controlada da topografía córnea co uso de lentes de contacto.
Habilidade para prescribir, controlar e facer o seguimento das lentes de contacto.
Contidos teóricos:
Sistemas de gradación da superficie ocular: Escalas de gradación das complicacións das lentes de contacto
.
Superficie ocular: pálpebras, conjuntiva, córnea e bágoa e lentes de contacto.
Exame preliminar, adaptación e exame postadaptación das lentes de contacto.
Adaptación de diferentes tipos de lentes de contacto: Lentes de contacto ríxidas (esféricas e tóricas). e lentes de contacto brandas (esféricas e tóricas).
Complicacións asociadas ao uso das lentes de contacto: pálpebras, película lagrimal, córnea, conjuntiva, e limbo.
Complicacións asociadas aos líquidos de limpeza, desinfección e mantemento.
Escalas de gradación das complicacións das lentes de contacto.
Contidos prácticos:
Consentimento informado.
Ficha clínica en contactología.
Exame do segmento anterior do ollo. Estudo da película lagrimal, da córnea, da conjuntiva, e das pálpebras
Exame previo na adaptación de lentes de contacto. Medidas dos parámetros oculares. Topografía corneal. Paquimetría corneal.
Adaptación de diferentes tipos de lentes de contacto: ríxidas e brandas.
Escalas de gradación das complicacións das lentes de contacto.
Valoración das complicacións asociadas ao uso das lentes de contacto.
Controis postadaptación das lentes de contacto.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
González-Cavada Benavides J. Atlas de Lámpara de Hendidura. Madrid: Ed, Complutense; 2000.
Ruben M. and Guillon M. Contact Lens Practice. London: Ed. Chapman & Hall Medical; 1994.
Phillips A. and Speedwell L. Contact Lenses. 4th Ed.. Butterworth – Heinemann; 1997.
Nathan Efron. Contact Lens Complications. Oxford: Butterworth-Heinemann; 1999.
Saona Santos C. Contactología Clínica. 2nd ed.. Barcelona: Masson; 2006.
Milton M. Hom and Adrian S. Bruce. Prescripción y Adaptación de Lentes de Contacto. Barcelona: Elsevier Mason; 2007.
Tomlinson. Complications of Contact lens wear. Mosby; 1992.
Nathan Efron. Complicaciones de las Lentes de Contacto. Madrid: Butterworth-Heinemann. Elsevier España, S.A; 2005
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Joel A. Silbert. Anterior Segment Complications of Contact lens Wear. Churchill Livingstone Inc.NY; 1994.
AS Bruce and MS Loughnan. Anterior Eye Disease and Therapeutics A- Z. . Butterworth-Heinemann; 2003.
www.optometry.co.uk Web de la revista Optometry Today.
www.Contactlenses.org Web dedicada a lentes de contacto, principalmente RGP.
www.oftalmo.com/sec Web de la revista de la SEC.
www.clspectrum.com
www.cclru.org
COMPETENCIAS
As competencias que o alumno debe adquirir no desenvolvemento da materia Contactología II, de acordo á memoria oficial do Grao en Óptica e Optometría son:
Básicas e xerais:
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
CG1 - Que os estudantes teñan capacidade para abordar a súa actividade profesional e formativa desde o respecto ao código deontolóxico da súa profesión, que inclúe, entre outros máis específicos os principios do respecto e a promoción dos dereitos fundamentais das persoas, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e deseño para todos e os valores democráticos e dunha cultura de paz.
Transversais:
CT1 - Que adquiran capacidade de análise e de síntese.
CT2 - Que adquiran capacidade de organización e planificación.
CT3 - Que adquiran capacidade de comunicación oral e escrita na lingua nativa.
CT4 - Que adquiran o coñecemento dunha lingua estranxeira.
CT5 - Que adquiran coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo
CT6 - Que adquiran capacidade de xestión da información.
CT7 - Que adquiran capacidade para a resolución de problemas.
CT8 - Que adquiran capacidades na toma de decisións.
CT9 - Que saiban traballar en equipo.
CT10 - Que saiban traballar nun equipo de carácter interdisciplinar.
CT12 - Que adquiran habilidades nas relacións interpersoais.
CT14 - Que o alumno adquira habilidades para a emisión dun razoamento crítico.
CT16 - Que o estudante sexa capaz de realizar unha aprendizaxe autónoma.
CT17 - Que sexan capaces de adaptarse a novas situacións.
CT22 - Que esten motivados pola calidade.
Específicas:
CE4 - Que o alumno sexa capaz de reflexionar críticamente sobre cuestións clínicas, científicas, éticas e sociais implicadas no exercicio profesional da Optometría, comprendendo os fundamentos científicos da Óptica- Optometría e aprendendo a valorar de forma crítica a terminoloxía, ensaios clínicos e metodoloxía da investigación relacionada coa Óptica- Optometría.
CE5 - Que o alumno sexa capaz de emitir opinións, informes e peritaxes cando sexa necesario.
CE6 - Que o estudante poida valorar e incorporar os avances tecnolóxicos necesarios para o correcto desenvolvemento da súa actividade profesional.
CE9 - Que o estudante poida ampliar e actualizar as súas capacidades para o exercicio profesional mediante a formación continuada.
METODOLOXÍA
CLASES EXPOSITIVAS
30 horas de docencia presencial (2 horas semanais)
CLASES INTERACTIVAS DE SEMINARIO
17 horas de docencia presencial (1 hora semanal)
CLASES INTERACTIVAS DE PRÁCTICAS:
20 horas de docencia presencial (2 horas semanais)
Para a súa realización os alumnos en grupos reducidos asisten durante 2 horas/sesión no gabinete. Ao ser prácticas profesionais co que posteriormente será o exercicio da profesión, necesítase tempo para que o alumno interiorice manéxoo de cada instrumento e de cada proba. Antes de cada práctica entrégaselles unha guía do que deben realizar no día.
TUTORIAS
Realizaranse de forma presencial e/ou telemática utilizando o chat da plataforma Moodle da aula virtual e/ou Teams.
Desde o inicio do curso académico estará activada a aula virtual da materia.
É obrigatorio a asistencia ao 80% da docencia expositiva e interactiva de seminarios, e ao 100% da docencia de prácticas.
AVALIACIÓN
Avaliación de contidos teóricos e seminarios:
A avaliación dos contidos teóricos e de seminarios será mediante unha proba final. O exame, contidos teóricos e de seminarios, será presencial, de acordo ao calendario establecido por Xunta de Centro, e realizarase mediante exame en formato cuestionario.
A avaliación dos contidos teóricos representará un 50% da nota final (5 puntos). O alumno deberá alcanzar un nivel mínimo de 2,5 puntos para sumar coas cualificacións correspondentes aos seguintes apartados.
A avaliación dos seminarios representará un 20% da nota final (2 puntos), consistirá nun exame en formato cuestionario. O alumno debe alcanzar un nivel mínimo de 1 para aprobar a materia, e sumar coa nota correspondente ao apartado de avaliación de contidos teóricos e de prácticas.
A puntuación obtida na avaliación de contidos teóricos e seminarios supoñerá o 70% da cualificación final (7 puntos). O/o alumno/para debe alcanzar un nivel mínimo de 3,5 puntos para aprobar a materia.
Avaliación de contidos Prácticos:
A avaliación das destrezas do alumno no manexo de todos os contidos prácticos que compoñen a materia realizarase mediante avaliación continua e exame de prácticas. É obrigatorio a realización de todas as prácticas.
A avaliación continua, que supoñerá un 10% da nota (1 punto), realizarase nas sesións presenciais e/ou en remoto utilizando ferramentas da plataforma Moodle e/ou Teams.
O exame de prácticas, que supoñerá un 20% (2 puntos) da nota, realizarse de modo presencial.
O alumno debe alcanzar un nivel mínimo de 1,5 na cualificación de prácticas para aprobar a materia, e sumar coa nota de contidos teóricos.
A puntuación obtida en teoría e seminarios supón un 70% (20% seminarios e 50% cualificación do exame de contidos teóricos) da cualificación final; a avaliación de habilidades prácticas o 30% (10% avaliación continua e 20% exame).
Na segunda convocatoria do curso académico, o alumno deberá examinarse da/ s parte/ s (teoría e/ou prácticas) que teña suspensas.
TEMPO ESTUDO PERSOAL
As horas totais de traballo persoal do alumno son 75 distribuídas da seguinte maneira:
Estudo autónomo individual ou en grupo: 46 h.
Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos: 5 h.
Programación, experimentación ou outros traballos en ordenador/laboratorio: 4 h.
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar: 8 h.
Preparación de presentacións orais debates ou similar: 8 h.
Asistencia a charlas, exposicións ou outras actividades recomendadas: 4 h.
Recomendacións:
Para poder integrar adecuadamente os conceptos impartidos en contactología II, é especialmente recomendable que o alumno coñeza e comprenda os conceptos explicados nas materias Fundamentos de Optometría, Optometría I, Optometría II e Contactología I.
Nas clases prácticas os alumno/ as terán que vestir obrigatoriamente bata branca. Non se permitirá pantalón curto nin roupa deportiva.
Non se permiten móbiles, gorros, viseras, panos. etc.
Material obrigatorio para prácticas: Lanterna de luz puntual, Reglilla de 20 cm, Bata branca
OBSERVACIÓNS:
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Eva Yebra-Pimentel Vilar
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813522
- Correo electrónico
- eva.yebra-pimentel [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Escola Universitaria
Nery Garcia Porta
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Óptica
- Teléfono
- 881813530
- Correo electrónico
- nery.garcia.porta [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a Distinguido/a
Carlos Garcia Resua
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- carlos.garcia.resua [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Hugo Pena Verdeal
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- hugo.pena.verdeal [at] usc.es
- Categoría
- PROFESOR/A PERMANENTE LABORAL
Adrian Perez Baladron
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- adrianperez.baladron [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Jacobo García Queiruga
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- jacobogarcia.queiruga [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Veronica Noya Padin
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- veronicanoya.padin [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral USC
Sofia Rendo Gonzalez
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- sofia.rendo.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Martes | |||
---|---|---|---|
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
18:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula 3 |
19:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 2 |
Xoves | |||
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
16.01.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
16.01.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
25.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Salón de Actos |