Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 12 Clase Interactiva: 9 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias da Comunicación
Áreas: Comunicación Audiovisual e Publicidade
Centro Facultade de Ciencias da Comunicación
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
1. Estudo de conceptos para a análise e a aplicación práctica das economías da información e a comunicación
2. Estudo e aplicación de modelos de negocio, financiamento e redes de valor da comunicación
3. Análise da tipoloxía empresarial e plans de modelo de negocio de empresa: modelos de negocio das empresas de Internet e para empresas emerxentes no campo da comunicación
CONTIDOS TEÓRICOS
Tema 1. Introdución á economía dos medios de comunicación e impacto da dixitalización
- Nocións básicas na economía dos medios
- Impacto da dixitalización na economía dos medios
- Economía da atención, da nube e dos datos
Tema 2. Aproximación á empresa de comunicación: grupos de comunicación, importancia do contexto e orientación estratéxica
- Grupos de comunicación e procesos de concentración
- Orientación estratéxica e vantaxe competitiva
- Estratexias para competir no mercado da comunicación
Tema 3. Principais modelos de negocio no campo da comunicación e o xornalismo
- A cadea de valor e o modelo de negocio
- Modelos B2B e modelos B2C
- A publicidade como fonte de financiación
- Reader revenue
- Outras vías de financiamento de proxectos xornalísticos
CONTIDOS PRÁCTICOS
Nas sesións interactivas traballarase arredor das dúas prácticas que se realizarán na materia (unha individual e outra en grupo). A práctica individual consistirá en analizar o modelo de negocio dun medio de comunicación que elixirá cada alumno/a. Nas sesións interactivas veremos como realizar esa análise a partir de exemplos e casos de éxito.
A práctica en grupo consistirá no desenvolvemento do modelo de negocio para un proxecto empresarial innovador e viable.
Bibliografía básica
Cerezo, Pepe (2018): Los medios líquidos. La transformación de los modelos de negocio. Barcelona: Editorial UOC.
Sánchez González, María (2018). Gestión estratégica, innovación y prospectiva en comunicación: bases, técnicas y casos prácticos. Editorial UOC.
Yuste, Bárbara & Cabrera, Marga (2014). Emprender en periodismo. Nuevas oportunidades para el profesional de la información. Editorial UOC.
Somalo Pecina, Ignacio (2020): Modelos de negocio digitales. Cómo y por qué las startups baten a las empresas tradicionales. Vizcaya: Ediciones Deusto.
Bibliografía complementaria
European Audiovisual Observatory. (2022): Yearbook. Television, cinema, video and on-demand audiovisual services - the pan European picture. European Audiovisual Observatory.
Galán Gamero, Javier & Aguado, Guadalupe (2014). Periodismo emprendedor. Planificación y desarrollo de empresas informativas. MacGraw-Hill.
García Santamaría, José Vicente (2016). Los grupos multimedia españoles: análisis y estrategias. Editorial UOC.
Küng, Lucy (2016). Strategic management in the media: Theory to practice. SAGE.
Osterwalder, Alexander & Pigneur, Yves (2011). Generación de modelos de negocio. Deusto.
Lowe, Gregory Ferrell & Brown, Charles (2016). Managing Media Firms and Industries. What's so special about media management? Springer.
Srnicek, Nick (2018). Capitalismo de plataformas. Buenos Aires: Caja Negra Editora.
Van Dijck, José, Poell, Thomas & De Waal, Martijn (2018). The Platform Society. Public Values in a Connective World. Oxford University Press.
Wirtz, Bernd W. (2020). Media Management. Strategy, Business Models and Case Studies. Springer.
CON.3 - Identificar estratexias e modelos de innovación aplicados ao xornalismo e á comunicación
HAB.4- Utilizar técnicas de investigación aplicadas á comunicación e ao xornalismo multimedia
HAB.5 - Analizar produtos, estratexias e proxectos xornalísticos en diferentes medios e soportes
COM.3 - Planificar, deseñar, implementar, xestionar e avaliar proxectos xornalísticos en diferentes medios e soportes.
COM.5 - Aplicar os coñecementos e as habilidades adquiridas dunha forma profesional e ética no eido da Comunicación, tendo como referente os principios e valores democráticos e os Obxectivos de Desenvolvemento Sostible.
A metodoloxía de ensinanza combina clases maxistrais, nas que se impartirán os contidos teóricos, con clases interactivas, nas que se realizarán estudos de caso sobre modelos de negocio de éxito e se traballará en base a proxectos no desenvolvemento de modelos de negocio para iniciativas emprendendoras traballando en grupos.
A avaliación será continua, polo que haberá un seguimiento constante dos coñecementos e das competencias que vai adquirindo o estudantado. Os instrumentos de avaliación de contidos e actitudes recollidos na memoria do título son:
a. Actividade de avaliación continua: 50%
- Traballo final en grupo (desenvolvemento do modelo de negocio dunha iniciativa mediática propia): 40%
- Participación activa e positiva nas clases: 10%
b. Exercicio práctico: traballo individual (análise do modelo de negocio dunha empresa mediática): 50%
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións.
De acordo coa normativa de permanencia vixente na USC para os estudantes de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia, así como a participación en calquera das actividades realizadas nas clases interactivas, serán obxecto de avaliación e, por conseguinte, a nota final do/a estudante que os cumprimente en ningún caso será de “Non Presentado”.
Nesta materia non se pode eximir a asistencia ás aulas expositivas nin interactivas porque a explicación da teoría está directamente vencellada cos exercicios prácticos programados. Incluso é posible que, nalgún caso, nas clases expositivas sexa necesario explicar as características e o funcionamento dos exercicios prácticos.
Docencia teórica: 12 horas
Docencia interactiva laboratorio/aula informática: 9 horas
Titorización en grupo reducido: 3 horas
Probas de avaliación: 3 horas
Traballo persoal do alumnado: 48 horas
Recoméndase estar ao día sobre os movementos nos mercados da comunicación, organizar ben a realización das prácticas, ter unha boa comprensión do inglés para afondar na bibliografía e manter un contacto directo co profesorado.
Marta Rodriguez Castro
Coordinador/a- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Comunicación Audiovisual e Publicidade
- Teléfono
- 881816551
- Correo electrónico
- m.rodriguez.castro [at] usc.gal
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU