Ir o contido principal
STG

Programa de Doutoramento en Ciencia de Materiais

Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Ciencias
Centro(s)
Escola de Doutoramento Internacional da USC
Avenida das Ciencias, 6, 15782
Santiago de Compostela
Campus
Santiago de Compostela
Contacto
pd.materiais [at] usc.es

O Programa de Doutoramento en Ciencias Materiais xorde co obxectivo de proporcionar ao sector industrial e de I+D+I de profesionais altamente cualificados nesta área emerxente e interdisciplinar capaces de resolver os problemas que se formulen nos novos e cada vez economicamente máis importantes eidos dos materiais electrónicos, materiais funcionais, biomateriais e nanomateriais.

Duración: 3 anos académicos
Código RUCT: 5600484
Número prazas: 20

Coordinador-a do título:
Pablo Taboada Antelo
pablo.taboada [at] usc.es

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
05/12/2013

Data de publicación no BOE:
07/09/2018

Data da última acreditación:
07/09/2022

Códigos ISCED:
(440) Ciencias Físicas, quimicas, geológicas
(540) Industria manufacturera y producción
(0533) Física

O Programa de Doutoramento en Ciencia de Materiais xorde co obxectivo de proporcionar ao sector industrial e de I+D+I de profesionais altamente cualificados nesta área emerxente e interdisciplinar capaces de resolver os problemas que se formulen non só no clásico eido dos materiais estructurais (nicho tradicional) senon tamén nos novos e cada vez economicamente máis importantes eidos dos materiais electrónicos, materiais funcionais, biomateriais e nanomateriais. A esta demanda non se pode responder coas ensinanzas tradicionais; para esta transformación fai falla a sólida bagaxe científica interdisciplinar e a alta especialización que se pretende dar ao Doutor en Ciencia de Materiais. Así, preténdese cubrir a necesidade de contar con investigadores especialistas en Ciencia de Materiais que poidan exercer o seu labor investigador no edido do deseño, caracterización e aplicación de novos materiais, ou ben, na busca de novas aplicacións de materiais xa existentes, e permitan o trasvase e posta en servizo dos coñecementos xerados á sociedade

O Programa pretende cubrir a necesidade de contar con investigadores especialistas en Ciencia de Materiais que poidan exercer o seu labor investigador no eido do deseño, caracterización e aplicación de novos materiais, ou ben, na busca de novas aplicacións de materiais xa existentes, e permitan o trasvase e posta en servizo dos coñecementos xerados á sociedade.

Sen complementos de formación:

- En xeral, poderán acceder a este programa de doutoramento, aqueles estudantes que o soliciten e acrediten unha formación mínima previa a nivel de máster (por exemplo, en Ciencia e Tecnoloxía de Materiais, Física, Química, Nanociencia e Nanotecnoloxía, Biotecnoloxía, etc.…) nalgún ou na totalidade dos seguintes contidos:

• Coñecementos teórico-experimentais da obtención, caracterización e determinación das propiedades dos diversos tipos de (nano)materiais.

• As diversas técnicas de obtención, preparación, procesado, caracterización e análise (teórico e/o experimental) das propiedades dos diversos tipos de (nano)materiais.

• Aplicacións dos (nano)materiais nas tecnoloxías actuais.

• Simulación e técnicas de caracterización in silico da estrutura e propiedades de (nano)materiais, e dos seus procesos de obtención.

• Coñecementos básicos sobre as metodoloxías e ferramentas necesarias para desenvolver tarefas de I+D+i no ámbito da Ciencia de Materiais, a Nanociencia e a Nanotecnoloxía.

- Tamén terán acceso os estudantes co título de DEA obtido a través dos antigos programas de doutoramento das áreas de Física, Química, Materiais, Enxeñería Química e Farmacia da USC.

Outros perfís:

- No caso de outros perfís que non realizasen máster necesitarase unha equivalencia de formación en créditos de investigación, iguais polo menos aos do máster que dá acceso directo, que serán 15 ECTS.

- Para calquera outro perfil a CAPD estudará os casos individualmente, podendo admitir ou non aos/as alumnos/as e establecendo complementos formativos en caso de ser necesario. Estes complementos non poderán superar os 15 ECTS.

Acceso

1) En xeral, para acceder a un programa de doutoramento será necesario estar en posesión dos títulos españois de grao, ou equivalente, e de máster Universitario.

2) Do mesmo xeito, poderá acceder quen se atope en algún dos seguintes supostos:

a) Estar en posesión dun título universitario español ou doutro país integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que habilite para o acceso ao máster de acordo co establecido no artigo 18 do R.D. 822/2021 e superar un mínimo de 300 créditos ECTS no conxunto de estudos universitarios, dos cales, polo menos 60, terán que ser de nivel de.

b) Estar en posesión dun título español de graduado, cuxa duración, conforme a normas de dereito comunitario, sexa de polo menos 300 créditos ECTS. Devanditos titulados deberán cursar con carácter obrigatorio os complementos de formación requiridos polo programa, excepto que o plan de estudos do correspondente título de grao inclúa créditos de formación en investigación equivalentes en valor formativo aos créditos en investigación procedentes de estudos de máster.

c) Os titulados universitarios que, previa obtención de praza en formación na correspondente proba de acceso a prazas de formación sanitaria especializada, superen con avaliación positiva polo menos dous anos de formación dun programa para a obtención do título dalgunha das especialidades en Ciencias da Saúde.

d) Estar en posesión dun título obtido conforme a sistemas educativos estranxeiros, sen necesidade da súa homologación, previa comprobación pola universidade de que este acredita un nivel de formación equivalente ao do título español de máster universitario e que habilita no país expedidor do título para o acceso aos estudos de doutoramento. Esta admisión non implicará, en ningún caso, a homologación do título previo do que estea en posesión o interesado nin o seu recoñecemento a outros efectos que o do acceso a ensinanzas de doutoramento.

e) Estar en posesión doutro título español de doutor obtido conforme ás anteriores ordenacións universitarias.

f) Estar en posesión dun título universitario que obtivera a correspondencia ao nivel 3 do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior, de acordo co procedemento establecido no Real Decreto 967/2014, do 21 de novembro, polo que se establecen os requisitos e o procedemento para a homologación e declaración de equivalencia a titulación e a nivel académico universitario oficial e para a convalidación de estudos estranxeiros de Educación Superior, e o procedemento para determinar a correspondencia aos niveis do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior dos títulos de Arquitecto, Enxeñeiro, Licenciado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico e Diplomado.

3) Os doutorandos que iniciarán o seu programa de doutoramento conforme ás anteriores ordenacións universitarias poderán acceder á ensinanza de doutoramento previa admisión, de acordo co establecido no Regulamento de Estudos de Doutoramento da USC. En todo caso, deberán cumprir cos requisitos establecidos con carácter xeral nesa lexislación para o acceso a estudos de doutoramento.

4) Poderán acceder aos estudos de doutoramento os licenciados, arquitectos ou enxeñeiros que estiveran en posesión do Diploma de Estudos Avanzados obtido de acordo co disposto no Real Decreto 778/1998, do 30 de abril, ou alcanzaran a suficiencia investigadora regulada no Real Decreto 185/1985, do 23 de xaneiro.

5) Poderán acceder aos estudos de doutoramento os licenciados, arquitectos ou enxeñeiros que estiveran en posesión dun título de máster conforme ao Real Decreto 56/2005 ou ao Real Decreto 822/2021, ou teñan superado 60 ECTS de estudos de máster.

6) Tamén poderán acceder os diplomados, enxeñeiros técnicos ou arquitectos técnicos que acrediten ter 300 créditos ECTS no conxunto de estudos universitarios, dos que polo menos 60 deberán ser de nivel de máster.

1) Un informe de viabilidade emitido por un/unha profesor/a no marco da liña de investigación á que se vincule.
2) Ademais, o/a alumno/a debe ter acreditado un nivel mínimo de coñecementos de inglés equivalente ao nivel B1. O nivel de (idioma) acreditarase coa correspondente certificación oficial das engadidas no listado de acreditacións recoñecidas polo Centro de Linguas Modernas (CLM) de la USC para os distintos niveis do Marco Común Europeo: https://www.usc.gal/es/servizos/clm/acreditacion/index.html . En caso de non dispor de dita certificación no momento da matrícula deberase demostrar as competencias lingüísticas esixidas mediante unha entrevista persoal con un tribunal nomeado pola CAPD.
3) No caso dos estudantes estranxeiros de fala no castelán ou portuguesa, estes deberán acreditar no momento da admisión un nivel mínimo de coñecemento de galego ou de castelán equivalente ao nivel CELGA 3 ou DELE B2, respectivamente, e/ou do idioma inglés nivel B2.

1. Expediente académico: 40% do global de admisión.

2. Experiencia investigadora previa e os seus resultados: 10%. Débese presentar documentación xustificativa.

3. Experiencia profesional: 10%. Débese presentar documentación xustificativa (certificación de vida laboral, copia de contratos, becas, etc.).

4. Outros aspectos acreditados no currículo do candidato: 20%. (Estancias de investigación, cursos realizados e cursos impartidos relacionados coas liñas de investigación do programa, ademais de coñecementos de outros idiomas distintos da lingua materna, etc., nivel B2 o superior en el caso del inglés). Se debe presentar documentación xustificativa.

5. Adecuación del proxecto investigador axuntado no proceso de admisión á(s) liña(s) de investigación do Programa: 10%.

6. Entrevista persoal:10%.

O programa de doutoramento poderá extinguirse por algunha das seguintes causas:

• Que non supere o proceso de renovación da acreditación establecido no artigo 10 do RD 99/2011.

• Que non acredite o cumprimento dos requisitos establecidos pola normativa estatal ou autonómica vixente.

• Que se formule unha proposta de extinción do programa ao abeiro dos procesos de revisión e mellora do título de acordo co procedemento aprobado pola universidade.

• Que concorra calquera situación excepcional que impida o correcto desenvolvemento do programa de doutoramento.

A extinción producirá os seguintes efectos:

• Comportará a perda do seu carácter oficial e a baixa no RUCT.

• Non se poderá matricular novo alumnado no programa de doutoramento.

• En calquera caso todo o alumnado afectado deberá ser informado da extinción e das consecuencias desta no relativo ao desenvolvemento dos seus estudos.

A Universidade adoptará as medidas necesarias para garantir os dereitos académicos do alumnado que estea cursando os ditos estudos nos termos establecidos na resolución de extinción do plan de estudo, e aprobará o procedemento de extinción dos programas de doutoramento no seo da universidade.

Cursos e seminarios de formación específicos para a área de ciencias e enxeñaría

  • E1041A09

Presentación da investigación desenvolta

  • E1041A10

Contribucións científicas

  • E1041A11

Realización de estancias de investigación

  • E1041A12

Patentes, deseños e/ou desenvolvementos de software

  • E1041A13

Colaboración en actividades docentes

  • E1041A14

Workshops/Reunións de intercambio científico entre doutorandos do programa (PhD Meet)

  • E1041A15

Presentación de comunicacións en congresos científicos

  • E1041A17

Cursos e seminarios de formación transversais

  • E1041A16
Profesores Área
Gerardo Prieto Estévez
Física Aplicada
Luis Garcia Rio
Química Física
Alberto Pérez Muñuzuri
Física da Materia Condensada
Maria Del Pilar Brocos Fernandez
Física Aplicada
Aida Jover Ramos
Química Física
Juan Manuel Ruso Veiras
Física Aplicada
Pablo Taboada Antelo
Física da Materia Condensada
Angel Piñeiro Guillen
Física Aplicada
Yolanda Piñeiro Redondo
Escola de Doutoramento Internacional
Silvia Barbosa Fernandez
Física da Materia Condensada
Ramon Iglesias Rey
Física da Materia Condensada
Humberto Gonzalez Diaz
Escola de Doutoramento Internacional
Josue Elias Juarez Onofre
Escola de Doutoramento Internacional
Paula Veronica Messina
Escola de Doutoramento Internacional
J.felix Armando Soltero Martinez
Escola de Doutoramento Internacional
Pablo Alfonso Del Pino Gonzalez De La Higuera
Física da Materia Condensada
Beatriz Pelaz Garcia
Química Inorgánica
Ester Polo Tobajas
Bioquímica e Bioloxía Molecular
Antonio Topete Camacho
Escola de Doutoramento Internacional
Profesores Área
Manuel Arturo Lopez Quintela
Química Física
Luis Miguel Varela Cabo
Física da Materia Condensada
Josefa Salgado Carballo
Física Aplicada
Josefa Fernandez Perez
Física Aplicada
Aida Jover Ramos
Química Física
Carlos Vazquez Vazquez
Química Física
Alfredo Jose Amigo Pombo
Física Aplicada
Maria Carmen Bujan Nuñez
Química Física
Maria Villanueva Lopez
Física Aplicada
Pablo Taboada Antelo
Física da Materia Condensada
Silvia Barbosa Fernandez
Física da Materia Condensada
Massimo Lazzari
Química Física
Mireille Turmine
Escola de Doutoramento Internacional
Maria Del Carmen Gimenez Lopez
Química Inorgánica
Profesores Área
Jesus Manuel Mosqueira Rey
Física da Materia Condensada
Manuel Vazquez Ramallo
Física da Materia Condensada
Josefa Fernandez Perez
Física Aplicada
Enriqueta Lopez Iglesias
Física Aplicada
Jorge Mira Perez
Electromagnetismo
Jose Antonio Veira Suarez
Física da Materia Condensada
Daniel Baldomir Fernandez
Electromagnetismo
Alfredo Jose Amigo Pombo
Física Aplicada
Maria Jose Perez Comuñas
Física Aplicada
Victor Pardo Castro
Electromagnetismo
Jose Francisco Rivadulla Fernandez
Química Física
Alvaro Gil Gonzalez
Edafoloxía e Química Agrícola
Carlos Carballeira Romero
Física da Materia Condensada
David Serantes Abalo
Electromagnetismo
Jose Manuel Vila Fungueiriño
Química Física
Ramon Iglesias Rey
Física da Materia Condensada

O Programa de Doutoramento en Ciencia de Materiais xorde co obxectivo de proporcionar ao sector industrial e de I+D+I de profesionais altamente cualificados nesta área emerxente e interdisciplinar capaces de resolver os problemas que se formulen non só no clásico eido dos materiais estructurais (nicho tradicional) senon tamén nos novos e cada vez economicamente máis importantes eidos dos materiais electrónicos, materiais funcionais, biomateriais e nanomateriais.

A esta demanda non se pode responder coas ensinanzas tradicionais; para esta transformación fai falla a sólida bagaxe científica interdisciplinar e a alta especialización que se pretende dar ao Doutor en Ciencia de Materiais. Así, preténdese cubrir a necesidade de contar con investigadores especialistas en Ciencia de Materiais que poidan exercer o seu labor investigador no edido do deseño, caracterización e aplicación de novos materiais, ou ben, na busca de novas aplicacións de materiais xa existentes, e permitan o trasvase e posta en servizo dos coñecementos xerados á sociedade

O Programa de Doutoramento en Ciencia de Materiais xorde co obxectivo de proporcionar ao sector industrial e de I+D+I de profesionais altamente cualificados nesta área emerxente e interdisciplinar capaces de resolver os problemas que se formulen non só no clásico eido dos materiais estructurais (nicho tradicional) senon tamén nos novos e cada vez economicamente máis importantes eidos dos materiais electrónicos, materiais funcionais, biomateriais e nanomateriais. A esta demanda non se pode responder coas ensinanzas tradicionais; para esta transformación fai falla a sólida bagaxe científica interdisciplinar e a alta especialización que se pretende dar ao Doutor en Ciencia de Materiais. Así, preténdese cubrir a necesidade de contar con investigadores especialistas en Ciencia de Materiais que poidan exercer o seu labor investigador no edido do deseño, caracterización e aplicación de novos materiais, ou ben, na busca de novas aplicacións de materiais xa existentes, e permitan o trasvase e posta en servizo dos coñecementos xerados á sociedade

• Comprensión sistemática dun campo de estudo e dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados co devandito campo.
• Capacidade de concibir, deseñar ou crear, poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación ou creación.
• Capacidade para contribuír á ampliación das fronteiras do coñecemento a través dunha investigación orixinal.
• Capacidade de realizar unha análise crítica e de avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
• Capacidade de comunicación coa comunidade académica e científica e coa sociedade en xeral acerca dos seus ámbitos de coñecemento nos modos e idiomas de uso habitual na súa comunidade científica internacional.
• Capacidade de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance científico, tecnolóxico, social, artístico ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento.

  • Coñecemento preciso e profundo das bases científicas, as metodoloxías, e ferramentas da Ciencia de Materiais necesaria para o desenvolvemento do I+D+i neste campo
  • Desenvolvemento da capacidade de identificación de problemas/desafíos existentes na Ciencia de Materiais e presentación e exploración de posibles solucións
  • Capacidade de utilizar e aplicar os coñecementos adquiridos en distintos ámbitos profesionais e disciplinares no ámbito da Ciencia de Materiais
  • Deseñar, desenvolver, seleccionar, caracterizar e avaliar materiais existentes e desenvolvemento de novos materiais para aplicacións/tecnoloxías específicas
  • Deseñar, calcular e modelizar os aspectos materiais de elementos, compoñentes, dispositivos, estruturas e equipos utilizados en distintos procesos industriais
  • Ser capaz de desenvolver novos materiais e/ou novas metodoloxías de obtención, caracterización e/ou aplicación de materiais
  • Obter as capacidades necesarias para desenvolver novos proxectos de investigación e transferencia de tecnoloxía no ámbito da Ciencia de Materiais
  • Desenvolvemento das capacidades comprensivas, de análises e sínteses
  • Capacidade de xeración de novos coñecementos científico-técnicos a través dunha investigación orixinal que amplíe as fronteiras do coñecemento desenvolvendo un corpus substancial no ámbito da Ciencia de Materiais
  • Realizar unha análise crítica de avaliación e síntese de ideas novas e complexas sobre proxectos de investigación en ciencia de Materiais, valorando as súas posibilidades de transferencia tecnolóxica
  • Obter un coñecemento profundo e especializado sobre os fundamentos matemáticos, físicos, químicos, xeolóxicos e/ou biolóxicos (segundo o caso) da Ciencia de Materiais
  • Coñecer as metodoloxías de simulación e modelización por ordenador da estrutura e propiedades dos materiais
  • Coñecer de forma ampla e profunda as distintas metodoloxías e técnicas experimentais, así como a interpretación das análises derivadas, para a determinación da estrutura e propiedades dos distintos tipos de materiais
  • Obter un profundo coñecemento sobre o comportamento mecánico, electrónico, magnético, térmico, óptico, químico e/ou biolóxico (segundo o caso) dos distintos tipos de materiais
  • Obter un amplo e profundo coñecemento das distintas tecnoloxías e aplicacións dos diversos tipos de materiais a partir das propiedades que estes exhiben
  • Coñecer os mecanismos de obtención, procesado, recuperación/reutilización/reciclado dos distintos tipos de materiais e desenvolvemento de novos procedementos e técnicas de obtención, procesamento e recuperación
  • Desenvolvemento das capacidades de procura, manexo, filtrado, síntese e elaboración de información procedente de diversas fontes
  • Desenvolvemento das capacidades para suscitar e resolver problemas complexos aplicando os coñecementos adquiridos
  • Desenvolvemento de capacidades de traballo en equipos
  • Desenvolvemento da habilidade de elaboración, presentación e defensa de traballos científicos

• Coñecemento preciso e profundo das bases científicas, as metodoloxías, e ferramentas da ciencia de materiais necesaria para o desenvolvemento da I+D+i neste campo.
• Desenvolvemento da capacidade de identificación de problemas/desafíos existentes na ciencia de materiais e presentación e exploración de posibles solucións.
• Capacidade de utilizar e aplicar os coñecementos adquiridos en distintos ámbitos profesionais e disciplinares no ámbito da ciencia de materiais.
• Capacidade de xeración de novos coñecementos científico-técnicos a través dunha investigación orixinal que amplíe as fronteiras do coñecemento desenvolvendo un corpus substancial no ámbito da ciencia de materiais.
• Realizar unha análise crítica de avaliación e síntese de ideas novas e complexas sobre proxectos de investigación en ciencia de ,ateriais, valorando as súas posibilidades de transferencia tecnolóxica.
• Obter un coñecemento profundo e especializado sobre os fundamentos matemáticos, físicos, químicos, xeolóxicos e/o biolóxicos (segundo o caso) dos distintos tipos de materiais.
• Coñecer as metodoloxías de simulación e modelización por computador da estrutura e propiedades dos materiais.
• Coñecer de forma ampla e profunda as distintas metodoloxías e técnicas experimentais, así como a interpretación das análises derivadas, para a determinación da estrutura e propiedades dos distintos tipos de materiais.
• Obter un profundo coñecemento sobre o comportamento mecánico, electrónico, magnético, térmico, óptico, químico e/o biolóxico (segundo o caso) dos distintos tipos de materiais.
• Obter un amplo e profundo coñecemento das distintas tecnoloxías e aplicacións dos diversos tipos de materiais a partir das propiedades que estes exhiben.
• Coñecer os mecanismos de obtención, procesado, recuperación/reutilización/reciclado dos distintos tipos de materiais e desenvolvemento de novos procedementos e técnicas de obtención, procesamento e recuperación.
• Deseñar, desenvolver, seleccionar, caracterizar e avaliar materiais existentes e desenvolvemento de novos materiais para aplicacións/tecnoloxías específicas.
• Deseñar, calcular e modelizar os aspectos materiais de elementos, compoñentes, dispositivos, estruturas e equipos utilizados en distintos procesos industriais.
• Ser capaz de desenvolver novos materiais e/o novas metodoloxías de obtención, caracterización e/o aplicación de materiais.
• Obter as capacidades necesarias para desenvolver novos proxectos de investigación e transferencia de tecnoloxía no ámbito da ciencia de materiais.
• Desenvolvemento das capacidades comprensivas, de análises e sínteses.
• Desenvolvemento das capacidades de procura, manexo, filtrado, síntese e elaboración de información procedente de diversas fontes.
• Desenvolvemento das capacidades para expor e resolver problemas complexos aplicando os coñecementos adquiridos
• Desenvolvemento de capacidades de traballo en equipos.
• Desenvolvemento de capacidades para aplicar coñecementos a contornas novas, para formular e resolver novas preguntas, para expor e contrastar novas hipóteses.
• Desenvolvemento da habilidade de elaboración, presentación e defensa de traballos científicos.
• Desenvolvemento das habilidades para a divulgación de ideas en contextos académicos ou non especializados
• Desenvolvemento das habilidades para debater, integrando coñecementos.
• Desenvolvemento de habilidades no manexo, tratamento e desenvolvemento de ferramentas analíticas complexas.
• Desenvolvemento da capacidade de resolución de problemas de forma efectiva, tomando decisións e de ser o caso, liderando equipos.
• Desenvolvemento das capacidades para analizar, organizar, xestionar e aplicar un proxecto técnico-científico tendo en conta as limitacións de persoal, económicas, legais, etc.
• Pleno desenvolvemento das capacidades de comunicación verbal e escrita en linguas non maternas

Este programa de doutoramento ofrece formación que permite a titulados cun Máster en Física, Ciencia de Materiais, Química, Nanotecnoloxía/Nanociencia, ou titulacións equivalentes, adquirir a capacidade para traballar no ámbito da investigación científica e aplicada, relacionada co desenvolvemento de novos materiais e técnicas de sínteses e caracterización destes e que posúan novas propiedades que os fagan susceptibles de ser empregados en novas aplicacións, ou que melloren as calidades e características dos actualmente empregados en aplicacións e procesos xa existentes, todo iso conxugado cun respecto co medio ambiente e promovendo así mesmo un consumo sostible dos recursos materiais e enerxéticos.

O/A egresado/a será un(unha) investigador(a) con habilidades para liderar equipos de investigación de alto nivel, capaz de propoñer, realizar e levar a cabo investigacións e innovacións que conduzan á xeración de novos coñecementos no campo da Ciencia de Materiais e a Nanotecnoloxía e os seus múltiples potenciais aplicacións, e nas súas ciencias transversais. Tamén conectará o traballo, a investigación e os resultados académicos cos intereses europeos, nacionais e rexionais, avanzando en proxectos de investigación que, desde unha base científica e tecnolóxica, satisfagan as necesidades e prioridades das empresas e institucións, isto é, do tecido socioeconómico. O/A egresado/a pode xerar desenvolvemento e innovación desde unha perspectiva que mellore a calidade de vida da sociedade.

Os/as doutores/as deste programa de doutoramento traballan en centros de investigación públicos e privados (centros de I+D+i), en universidades e, nunha porcentaxe moi elevada (máis do 50 %), en empresas privadas abarcando desde o sector químico, enerxético, farmacéutico, o biotecnolóxico, o alimentario ou o ambiental., entre outros Os postos para desempeñar son, potencialmente:
• Xestores/as de proxectos
• Técnicos/as de I+D+i
• Consultores/as de I+D+i
• Investigadores/as Senior
• Profesor/a universitario/a
• Directivos/as y técnicos/as na industria, enxeñarías, administración e servicios

Para dar cobertura a todos os requirimentos da actividade investigadora, ademais dos recursos propios dos centros nos que desenvolven a súa actividade os doutorandos, a USC conta con unidades de carácter centralizado que prestan os seus servizos a departamentos e grupos de investigación entre os que cabe sinalar:

A Biblioteca Universitaria que é unha unidade funcional concibida como un centro de recursos bibliográficos para a docencia, a investigación, o estudo e a aprendizaxe, ofrece servizos como os seguintes:

• Bases de datos reunidas

• Revistas electrónicas

• Sumarios electrónicos

• Servizo de préstamo interbibliotecario

Na súa condición de arquivo histórico, o Arquivo Universitario constitúe unha unidade funcional de apoio á investigación e á docencia. Está constituído por fondos documentais propios ou en depósito.

A Rede de Infraestruturas de Apoio á Investigación e ao Desenvolvemento Tecnolóxico (RIAIDT) é a estrutura organizativa que integra as infraestruturas instrumentais de uso común que prestan servizos de apoio á investigación da USC. O obxectivo da RIAIDT é darlle unha meirande unidade e operatividade aos recursos de apoio á investigación cos que conta a USC.

A Área de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (ATIC) da USC ten a misión de deseñar, planificar, xestionar, administrar e asegurar as infraestruturas e servizos baseados en tecnoloxías da información e comunicación (TIC) prestados á comunidade universitaria nos ámbitos da docencia, a investigación e a xestión administrativa.

O respecto á diversidade e o desenvolvemento de políticas activas de incorporación e integración de estudantes con necesidades especiais son dous principios e liñas de actuación recollidos na Memoria de Responsabilidade Social da USC. A tal efecto, o Servizo de Participación e Integración Universitaria encárgase da coordinación, en colaboración cos distintos centros e entidades, e posta en marcha das actuacións necesarias para favorecer a igualdade entre todos os membros da comunidade universitaria.

Outros recursos:

Centro de tecnoloxías para a Aprendizaxe (CeTA)

Redes de aulas de informática

Área de xestión de infraestruturas

Servizo de medios audiovisuais

Servizo de prevención de riscos

Unha descrición máis detallada dos recursos materiais está dispoñible no apartado 7 da Memoria do Título

Título Data de lectura Autoría Dirección
ENXEÑARÍA DE NANO-MOFs PLASMÓNICOS NÚCLEO-CUBERTA: METODOLOXÍAS SINTÉTICAS E APLICACIÓNS Mención doutoramento internacional 08/11/2024 Juan Manuel Ceballos Guzmán Pablo Alfonso Del Pino Gonzalez De La Higuera

Coordinador/a
Pablo Taboada Antelo

Secretario/a
Juan Manuel Ruso Veiras

Vogais
Alfredo Jose Amigo Pombo
Francisco Javier Castro Paredes
Francisco Guitian Rivera
Massimo Lazzari
Jesus Manuel Mosqueira Rey
Alberto Pérez Muñuzuri
Gerardo Prieto Estévez
Luis Miguel Varela Cabo
Silvia Barbosa Fernandez
Daniel Baldomir Fernandez

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-01
Prazas Ofertadas

Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Achega información sobre a evolución da oferta de prazas asociada a ese programa

Info da escala: Número enteiro

20,0

20,0

20,0

20,0

20,0

20,0

ID-02
Demanda

Relación porcentual das solicitudes presentadas sobre a oferta de prazas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

35,0

70,0

80,0

85,0

85,0

70,0

ID-03
Matrícula de novo ingreso

Número de estudantes matriculados/as de novo ingreso.

Info da escala: Número enteiro

7,0

8,0

14,0

14,0

11,0

13,0

ID-06
Matrícula total de estudantes

Número total de estudantes matriculados en réxime de matrícula ordinaria

Info da escala: Número enteiro

42,0

44,0

47,0

59,0

55,0

54,0

ID-07
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster.

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

71,43

50,0

71,43

50,0

90,91

61,54

ID-08
Porcentaxe de estudantes procedentes de outras universidades

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso con mestrados de acceso doutras universidades e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

14,29

25,0

28,57

14,29

27,27

7,69

ID-09
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG e o número total de estudantes matriculados

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

25,0

21,43

14,29

27,27

7,69

ID-10
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidade do SUG

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades do SUG e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

14,29

0,0

7,14

0,0

0,0

0,0

ID-11
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre o total de matriculados

Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros (de fora de España) sobre o total de matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

11,90

20,45

27,66

33,90

30,91

33,33

ID-12
Porcentaxe de estudantes estranxeiros do EEES

Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros do EEES sobre o número total de matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

7,14

9,09

10,64

11,86

10,91

9,26

ID-22
Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso

Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-13
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso que requiren complementos formativos

Relación porcentual do número de estudantes de novo ingreso que precisan complementos formativos sobre o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso, unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

14,29

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-14
Porcentaxe de estudantes a tempo completo

Relación porcentual do número de estudantes a tempo completo sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos a tempo completo aqueles que teñan a mesma dedicación durante todo o curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

90,48

88,64

91,49

94,92

89,09

90,74

ID-15
Porcentaxe de estudantes a tempo parcial

Relación porcentual do número de estudantes a tempo parcial sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos a tempo parcial aqueles que teñen a mesma dedicación durante todo o curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-16
Porcentaxe de estudantes con dedicación mixta

Relación porcentual do número de estudantes con dedicación mixta sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos con dedicación mixta aqueles que alternan entre dedicación a tempo completo e parcial durante o mesmo curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

9,52

11,36

8,51

5,08

10,91

7,41

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-17
Porcentaxe de estudantes que realizan estadías de investigación (saíntes) autorizadas pola CAPD

Relación porcentual do número de estudantes que realizan estadías de investigación sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

15,79

20,51

6,98

12,5

12,24

6,12

ID-19
Porcentaxe de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes)

Relación porcentual do número de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

10,26

2,33

1,79

4,08

0,0

ID-21
Porcentaxe de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...)

Relación porcentual do número de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

28,21

39,53

35,71

40,82

48,98

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-24
Ratio de teses defendidas en réxime de codirección

Relación porcentual do número de teses defendidas en réxime de codirección sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Número racional con dous decimais

1,0

0,7273

1,0

0,7143

0,3077

0,5

ID-25
Número total de sexenios

Número total de sexenios.

Info da escala: Número enteiro

138,0

128,0

121,0

123,0

126,0

129,0

ID-26
Número medio de sexenios por PDI

Número medio de sexenios por PDI.

Info da escala: Número racional con dous decimais

3,45

3,3684

3,3611

3,6176

3,6

3,7941

ID-27
Porcentaxe de PDI con sexenios

Relación porcentual do número de PDI con sexenios sobre o número de PDI con opción a sexenios.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

95,0

97,37

97,22

100,0

97,14

100,0

ID-28
Porcentaxe de PDI con sexenios vivos.

Relación porcentual do número de PDI con sexenios vivos sobre o número de PDI con opción a sexenios.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

72,5

76,32

69,44

76,47

68,57

61,76

ID-29
Porcentaxe de profesorado estranxeiro sobre o profesorado total do programa

Relación porcentual do número de directores de tese estranxeiros sobre o número total de directores de tese

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

5,26

7,32

7,14

13,89

16,67

17,07

ID-30
Porcentaxe de expertos internacionais nos tribunais de tese

Relación porcentual do número de membros estranxeiros dos tribunais sobre o número total de membros dos tribunais

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

11,11

33,33

16,67

25,0

23,08

17,02

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-31
Número de teses defendidas

Número de teses defendidas

Info da escala: Número enteiro

3,0

11,0

2,0

7,0

13,0

2,0

ID-32
Porcentaxe de teses realizadas a tempo completo

Relación porcentual do número de teses realizadas a tempo completo sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

ID-33
Porcentaxe de teses realizadas  a tempo parcial

Relación porcentual do número de teses realizadas a tempo parcial sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-34
Porcentaxe de teses realizadas con dedicación mixta

Relación porcentual do número de teses realizadas con dedicación mixta sobre o número total de teses defendidas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-35
Número de teses presentadas en galego

Número de teses presentadas en galego

Info da escala: Número enteiro

0,0

0,0

0,0

0,0

2,0

0,0

ID-36
Número de teses presentadas en castelán

Número de teses presentadas en castelán

Info da escala: Número enteiro

2,0

5,0

0,0

1,0

4,0

1,0

ID-37
Número de teses presentadas noutro idioma

Número de teses presentadas noutro idioma

Info da escala: Número enteiro

1,0

6,0

2,0

6,0

7,0

1,0

ID-38
Duración media dos estudos a tempo completo

Duración media (en anos) dos estudos a tempo completo

Info da escala: Número enteiro

2,8703

4,7123

4,9274

4,0434

4,3922

4,7014

ID-39
Duración media dos estudos a  tempo parcial

Duración media (en anos) dos estudos a tempo parcial.

Info da escala: Número enteiro

-

3,9288

-

-

-

5,0603

ID-40
Porcentaxe de doutorandos que defenden a súa tese sen pedir prórroga

Relación porcentual do número de estudantes que defenden a tese sen prórroga sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

66,67

9,09

0,0

14,29

7,69

0,0

ID-43
Porcentaxe de teses coa cualificación de “cum laude”

Relación porcentual do número de teses que acadan a cualificación de “cum laude” sobre o número total de teses defendidas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

90,91

100,0

100,0

100,0

100,0

ID-44
Porcentaxe de teses con mención internacional

Relación porcentual do número de teses con mención internacional sobre o número total de teses defendidas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

33,33

72,73

100,0

57,14

38,46

50,0

ID-45
Porcentaxe de abandono do programa

Relación porcentual do número de estudantes que non se matricularon nin defenderon a tese no curso académico sobre o número total de estudantes matriculados no curso anteriror, unha vez descontados o número de alumnos que defenderon a tese no curso académico e os alumnos que teñen concedida unha baixa temporal

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

16,13

9,52

52,5

12,77

7,32

Os contidos desta páxina actualizáronse o 10.10.2024.