Ir o contido principal
STG

Programa de Doutoramento en Enxeñaría para o Desenvolvemento Rural e Civil

Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Enxeñaría e Arquitectura
Centro(s)
Escola de Doutoramento Internacional da USC
Avenida das Ciencias, 6, 15782
Santiago de Compostela
Campus
Lugo
Contacto
pd.desenvolvementoruralecivil [at] usc.es

Este programa de doutoramento pretende dotar á sociedade de profesionais especialistas do medio rural e da enxeñaría civil cunha adecuada capacidade de diagnose dos problemas existentes e cuns coñecementos para resolvelos desde a investigación aplicada propia do campo da Enxeñaría, facendo especial fincapé na investigación, desenvolvemento e transferencia de resultados. Con esta titulación dáse unha resposta a unha demanda crecente de profesionais e investigadores aplicados, xa que se pretende proporcionar aos estudantes unha formación científica e tecnolóxica avanzada e de calidade, contribuíndo así ao desenvolvemento rural e civil.

Duración: 3 anos académicos
Código RUCT: 5600494
Número prazas: 15

Coordinador-a do título:
Jorge Dafonte Dafonte
jorge.dafonte [at] usc.es

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
05/12/2013

Data de publicación no BOE:
11/03/2014

Data da última acreditación:
16/11/2021

Códigos ISCED:
(620) Agricultura,ganadería y pesca
(623) Silvicultura
(0819) Agricultura y ganadería (otros estudios)

O Programa de Doutoramento "Enxeñaría para o Desenvolvemento Rural e Civil" ten como antecedente o Programa de Doutoramento do Departamento de Enxeñaría Agroforestal da Universidade de Santiago de Compostela, que obtivo a Mención cara á Excelencia para o período 2011-2014.

No Programa están enmarcadas 14 liñas de investigación e 46 doutores apoiados polos grupos de investigación do Departamento de Enxeñaría Agroforestal. En concreto podemos mencionar as seguintes:

Xestión Forestal. Proxectos e Planificación. Construción Rural Sostible. Xestión da Auga. Aforro e eficiencia Enerxética. Fotogrametría e teledetección. Enxeñaría civil e marítima. Deseño de produtos agrarios e alimentarios. Simulación Numérica en Estruturas. Xestión de frondosas autóctonas para tonelería. Mecanización Agraria. Enxeñaría da Produción de Leite.

O Programa conta con convenios e colaboracións con entidades de investigación, o que asegura , tanto para doutores como doutorandos, unha potencial mobilidade en España e no estranxeiro.

Esta titulación pretende dotar o medio rural de profesionais cunha adecuada capacidade de diagnose dos problemas existentes e coñecementos para resolvelos desde a investigación aplicada propia do campo da Enxeñaría, para contribuír ao desenvolvemento rural, facendo especial fincapé na investigación, desenvolvemento e transferencia de resultados.

Consideramos que con esta titulación dáse unha resposta a unha demanda crecente de profesionais e investigadores aplicados, xa que se pretende proporcionar aos estudantes unha formación científica e tecnolóxica avanzada e de calidade

O programa de doutoramento «Enxeñaría para o Desenvolvemento Rural e Civil» ten como antecedente o Programa de Doutoramento do Departamento de Enxeñaría Agroforestal da Universidade de Santiago de Compostela, que obtivo a Mención cara á Excelencia para o período 2011-2014. No Programa están enmarcadas 14 liñas de investigación e 46 doutores apoiados polos grupos de investigación do Departamento de Enxeñaría Agroforestal. En concreto podemos mencionar as seguintes: Xestión forestal. Proxectos e planificación. Construción rural sostible. Xestión da auga. Aforro e eficiencia enerxética. Fotogrametría e teledetección. Enxeñaría civil e marítima. Deseño de produtos agrarios e alimentarios. Simulación Numérica en estruturas. Xestión de frondosas autóctonas para tonelería. Mecanización agraria. Enxeñaría da produción do leite. O Programa conta con convenios e colaboracións con entidades de investigación, o que asegura, tanto para doutores como doutorandos, unha potencial mobilidade en España e no estranxeiro.

Sen complementos de formación:

a. De forma xeral non terán que realizar complementos de formación, aqueles/as titulados/as en graos do ámbito da Enxeñería, a arquitectura, as ciencias e a tecnoloxía ou graduados/as en titulacións afíns ás liñas de investigación do programa de doutoramento.

b. Se os estudos de máster non están relacionados coas liñas de investigación do programa de doutoramento, a comisión académica do programa de doutoramento valorará a necesidade de cursar complementos de formación

c. Tamén terán acceso ao programa os estudantes co título de DEA obtido a través dos programas de doutoramento do ámbito da enxeñería.

Outros perfís:

- Para calquera outro perfil a CAPD estudará os casos individualmente, podendo admitir ou non aos/as alumnos/as e establecendo complementos formativos en caso de ser necesario. Estes complementos non poderán superar os 15 ECTS.

Acceso

1) Con carácter xeral, para o acceso a un programa de doutoramento será necesario estar en posesión dos títulos españois de grao, ou equivalente, e de máster universitario.

2) Así mesmo, poderá acceder quen se atope nalgún dos seguintes supostos:

a) Estar en posesión dun título universitario español ou doutro país integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que habilite para o acceso ao máster, de acordo con o establecido no artigo 18 do R.D. 822/2021 e superar un mínimo de 300 créditos ECTS no conxunto de estudos universitarios , dos que, polo menos 60, haberán de ser de nivel de máster.

b) Estar en posesión dun título español de graduado ou graduada, cuxa duración, conforme a normas de dereito comunitario, sexa de polo menos 300 créditos ECTS. Devanditos titulados deberán cursar con carácter obrigatorio os complementos de formación requiridos polo programa, agás que o plan de estudos do correspondente título de grao inclúa créditos de formación en investigación equivalentes en valor formativo aos créditos en investigación procedentes de estudos de máster.

c) Os titulados universitarios que, previa obtención de praza en formación na correspondente proba de acceso a prazas de formación sanitaria especializada, superen con avaliación positiva polo menos dous anos de formación dun programa para a obtención do título dalgunha das especialidades en Ciencias da Saúde.

d) Estar en posesión dun título obtido conforme a sistemas educativos estranxeiros, sen necesidade da súa homologación, previa comprobación pola universidade de que este acredita un nivel de formación equivalente ao do título español de máster universitario e que faculta no país expedidor do título para o acceso aos estudos de doutoramento. Esta admisión non implicará, en ningún caso, a homologación do título previo do que estea en posesión o interesado nin o seu recoñecemento a outros efectos que o do acceso a ensinos de doutoramento.

e) Estar en posesión doutro título español de doutor obtido conforme ás anteriores ordenacións universitarias.

f) Estar en posesión dun título universitario que obtivese a correspondencia ao nivel 3 do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior, de acordo co procedemento establecido no Real Decreto 967/2014, do 21 de novembro, polo que se establecen os requisitos e o procedemento para a homologación e declaración de equivalencia a titulación e a nivel académico universitario oficial e para a validación de estudos estranxeiros de Educación Superior, e o procedemento para determinar a correspondencia aos niveis do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior dos títulos oficiais de Arquitecto, Enxeñeiro, Licenciado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico e Diplomado.

3) Os doutorandos que iniciasen o seu programa de doutoramento conforme a anteriores ordenacións universitarias poderán acceder ao ensino de doutoramento previa admisión, de acordo con o establecido no Regulamento de Estudos de Doutoramento da USC. En todo caso deberán reunir os requisitos establecidos con carácter xeral na devandita lexislación para acceso a estudos de doutoramento.

4) Poderán acceder aos estudos de doutoramento os licenciados, arquitectos ou enxeñeiros que estivesen en posesión do Diploma de Estudos Avanzados obtido, de acordo co disposto no Real Decreto 778/1998, do 30 de abril, ou alcanzasen a suficiencia investigadora regulada no Real Decreto 185/1985, do 23 de xaneiro.

5) Poderán acceder aos estudos de doutoramento os licenciados, arquitectos ou enxeñeiros que estivesen en posesión dun título de máster conforme ao Real Decreto 56/2005 ou do Real Decreto 822/2021, ou superasen 60 ECTS de estudos de máster.

6) Tamén poderán acceder os diplomados, enxeñeiros técnicos ou arquitectos técnicos que acrediten ter 300 créditos ECTS no conxunto de estudos universitarios, dos que polo menos 60 haberán de ser de nivel de máster.

1) Un informe de viabilidade emitido por un/unha profesor/a no marco da liña de investigación á que se vincule.
2) No caso do estudante non demostre un coñecemento mínimo de castelán, galego ou portugués, o/o alumno/para debe ter acreditado un nivel mínimo de coñecementos de inglés equivalente ao nivel B1. O nivel de (idioma) acreditarase coa correspondente certificación oficial das incluídas na listaxe de acreditacións recoñecidas polo Centro de Linguas Modernas (CLM) da USC para os distintos niveis do Marco Común Europeo: https://www.usc.gal/es/servizos/clm/acreditacion/index.html. ou equivalente.

Promoverase que, debido ás características e o nivel científico do programa de doutoramento, o/o alumno/para debe alcanzar un nivel mínimo de coñecementos de inglés equivalente ao nivel B2. Para alcanzar este obxectivo a USC conta co Centro de Linguas Modernas (CLM) da USC para os distintos niveis do Marco Común Europeo: https://www.usc.gal/es/servizos/clm/acreditacion/index.html .

1. Expediente académico: 20%

2. Titulación de grao e máster do ámbito da Enxeñaría e a Arquitectura: 10%.

3. Adecuación do proxecto de investigación incluído no proceso de admisión á liña de investigación que corresponda do programa de doutoramento: 25%.

4. Experiencia investigadora previa e os seus resultados: 10%. Débese presentar documentación xustificativa.

5. Experiencia profesional: 5%. Débese presentar documentación xustificativa (certificación de vida laboral, copia de contratos, bolsas etc.)

6. Outros aspectos acreditados no currículo do candidato: 5%. (Estancias de investigación, cursos realizados e cursos impartidos relacionados coas liñas de investigación do programa. Coñecemento de lingua estranxeira de nivel C1 ou superior e coñecemento doutros idiomas distintos da lingua materna etc. Débese presentar documentación xustificativa.

7. Entrevista persoal: 25%.

O programa de doutoramento poderá extinguirse por algunha das seguintes causas:

• Que non supere o proceso de renovación da acreditación establecido no artigo 10 do RD 99/2011.

• Que non acredite o cumprimento dos requisitos establecidos pola normativa estatal ou autonómica vixente.

• Que se formule unha proposta de extinción do programa ao abeiro dos procesos de revisión e mellora do título de acordo co procedemento aprobado pola universidade.

• Que concorra calquera situación excepcional que impida o correcto desenvolvemento do programa de doutoramento.

A extinción producirá os seguintes efectos:

• Comportará a perda do seu carácter oficial e a baixa no RUCT.

• Non se poderá matricular novo alumnado no programa de doutoramento.

• En calquera caso todo o alumnado afectado deberá ser informado da extinción e das consecuencias desta no relativo ao desenvolvemento dos seus estudos.

A Universidade adoptará as medidas necesarias para garantir os dereitos académicos do alumnado que estea cursando os ditos estudos nos termos establecidos na resolución de extinción do plan de estudo, e aprobará o procedemento de extinción dos programas de doutoramento no seo da universidade.

Xornadas de difusión de resultados de investigación

  • E4011A07

Introducción a R

  • E4011A08

Introducción á xeoestatística en R

  • E4011A09

O Programa de Doutoramento estableceu os seguintes complementos de formación para os seus potenciais alumnos en función da súa titulación de procedencia. A Comisión Académica do programa, para cada caso concreto, realizará a interpretación das seguintes normas xerais:

  • Máster Enxeñeiro Agrónomo, Máster Enxeñeiro de Camiños, Máster Canles e Portos, Máster Enxeñeiro Xeodesta e Máster Enxeñeiro de Montes: Ningún
  • Graduados en Enxeñeiro Agrícola, Graduados en Industrias Agroalimentarias, Graduados en Enxeñaría Civil, Graduados en Topografía e Xeomática, Graduados en Enxeñaría Forestal e do Medio Natural + Máster Oficial da rama de Enxeñaría: Ningún
  • Graduado en Enxeñaría Agrícola e do Medio Rural + Máster Oficial que NON sexa da rama de Enxeñaría: 6,0 ECTS do Módulo Tecnoloxía e Planificación do Medio Rural do Máster Enx. Agrónomo
  • Graduado en Enxeñaría en Industrias Agroalimentarias + Máster Oficial que NON sexa da rama de Enxeñaría: 6,0 ECTS do Módulo de Tecnoloxías Agroalimentarias do Máster Enx. Agrónomo
  • Graduado en Enxeñaría Forestal e do Medio Natural + Máster Oficial que NON sexa da rama de Enxeñaría: 6,0 ECTS do Módulo de Industrias e Enerxías Forestais do Máster Enx. Montes
  • Graduados en Topografía e Xeomática + Máster Oficial que NON sexa da rama de Enxeñaría: 6,0 ECTS do Módulo Especialidade en Agroenxeñaría do Máster Enx. Agrónomo
  • Graduados en Enxeñaría Civil + Máster Oficial que NON sexa da rama de Enxeñaría: 6.0 ECTS do Módulo Especialidade en Agroenxeñaría do Máster Enx. Agrónomo
  • Graduados noutras enxeñarías e arquitectura + Máster Oficial de Profesións Reguladas: Ningún
  • Graduados noutras enxeñarías e Arquitectura + Máster Oficial da rama de Enxeñaría: Ningún
  • Graduados noutras enxeñarías e Arquitectura + Máster Oficial que NON sexa da rama de Enxeñaría: 6,0 ECTS do Módulo Especialidade en Agroenxeñaría do Máster Enx. Agrónomo
  • Graduados en Ciencias Experimentais e Sociais + Máster Oficial da rama de Enxeñaría: 10,0 ECTS, con dúas posibilidades: A) 3 ECTS do Módulo de Tecnoloxía e Planificación do Medio Rural, 4 ECTS do Módulo de Tecnoloxía da Produción Vexetal e Animal, e 3 ECTS do Módulo de Industrias Agroalimentarias do Máster Enx. Agrónomo. B) 3 ECTS do Módulo en Industrias e Enerxías Forestais, 4 ECTS do Módulo en Planificación e Mellora Forestal, e 3 ECTS do Módulo de Incendios Forestais do Máster Enx. de Montes.
  • Graduados en Ciencias Experimentais e Sociais + Máster Oficial que Non sexa da rama de Enxeñaría: 15,0 ECTS con dúas posibilidades: A) 5 ECTS do Módulo de Tecnoloxías e Planificación do Medio Rural, 5 ECTS do Módulo en Produción Vexetal e Animal, 5 ECTS do Módulo en Tecnoloxías das Industrias Agroalimentarias do Máster Enx. Agrónomo. B) 5 ECTS do Módulo en Industria e Enerxías Forestais, 5 ECTS do Módulo en Planificación e Mellora Forestal, e 5 ECTS do Módulo en Incendios Forestais do Máster Enx. Montes
  • Graduados en Veterinaria + Máster Oficial na rama de Enxeñaría: 10,0 ECTS do Módulo Especialidade de Enxeñaría da Produción do Leite do Máster Enx. Agrónomo
  • Graduados en Veterinaria + Máster Oficial que Non sexa da rama de Enxeñaría: 15,0 ECTS do Módulo Especialidade de Enxeñaría da Produción do Leite do Máster Enx. Agrónomo

Os complementos de formación realizaranse dentro das titulacións de Máster Enxeñeiro Agrónomo e Máster Enxeñeiro de Montes, impartidas na Escola Politécnica Superior, Campus de Lugo, da Universidade de Santiago de Compostela.

A Comisión Académica do Programa de Doutoramento establecerá as materias de complementos de formación de acordo coa formación previa do estudante e os seus intereses investigadores, a partir do informe do titor asignado.

Profesores Área
Ignacio Javier Diaz-Maroto Hidalgo
Enxeñaría Agroforestal
Alberto Rojo Alboreca
Enxeñaría Agroforestal
Juan Gabriel Alvarez Gonzalez
Enxeñaría Agroforestal
Roque Rodríguez Soalleiro
Produción Vexetal
Guillermo Riesco Muñoz
Enxeñaría Agroforestal
Pablo Vila Lameiro
Enxeñaría Agroforestal
Ana Daria Ruiz Gonzalez
Enxeñaría Agroforestal
Ulises Dieguez Aranda
Enxeñaría Agroforestal
Profesores Área
Martin Barrasa Rioja
Enxeñaría Agroforestal
Manuel Francisco Marey Perez
Enxeñaría Agroforestal
Emilio Rafael Diaz Varela
Proxectos de Enxeñaría
Cesar Perez Cruzado
Proxectos de Enxeñaría
Profesores Área
Ramón Ángel Mariño Allegue
Enxeñaría Agroforestal
María Elena Fernández Rodríguez
Enxeñaría Agroforestal
Manuel Mendez Lodos
Enxeñaría Agroforestal
Profesores Área
Rodrigo Carballo Sanchez
Enxeñaría Hidráulica
Jose Gregorio Iglesias Rodriguez
Enxeñaría Hidráulica
Alberte Castro Ponte
Enxeñaría e Infraestruturas dos Transportes
Profesores Área
Enrique Rafael Arbones Maciñeira
Enxeñaría Agroforestal
Profesores Área
Javier Bueno Lema
Enxeñaría Agroforestal
Carlos Amiama Ares
Enxeñaría Agroforestal
Jose Manuel Pereira Gonzalez
Enxeñaría Agroforestal
Profesores Área
Xan Xosé Neira Seijo
Enxeñaría Agroforestal
Montserrat Valcarcel Armesto
Enxeñaría Agroforestal
Tomas Serafin Cuesta Garcia
Enxeñaría Agroforestal
Jorge Dafonte Dafonte
Enxeñaría Agroforestal
Javier Jose Cancela Barrio
Enxeñaría Agroforestal
Profesores Área
Manuel Ramiro Rodriguez Rodriguez
Enxeñaría Agroforestal
María Dolores Fernández Rodríguez
Enxeñaría Agroforestal
Profesores Área
María De La Luz Gil Docampo
Enxeñaría Cartográfica, Xeodésica e Fotogrametría
Juan Pedro Ortiz Sanz
Enxeñaría Agroforestal
Xesus Pablo Gonzalez Vazquez
Enxeñaría Cartográfica, Xeodésica e Fotogrametría
Inés Santé Riveira
Enxeñaría Cartográfica, Xeodésica e Fotogrametría
Jaime Rodriguez Pereña
Enxeñaría Cartográfica, Xeodésica e Fotogrametría
Maria Teresa Martin Sanchez
Enxeñaría Cartográfica, Xeodésica e Fotogrametría
Profesores Área
César Resch Zafra
Escola de Doutoramento Internacional
Adrián Botana Fernández
Escola de Doutoramento Internacional
Gonzalo Flores Calvete
Escola de Doutoramento Internacional
Roberto Besteiro Doval
Enxeñaría Agroforestal

Esta titulación pretende dotar o medio rural de profesionais cunha adecuada capacidade de diagnose dos problemas existentes e coñecementos para resolvelos desde a investigación aplicada propia do campo da Enxeñaría, para contribuír ao desenvolvemento rural, facendo especial fincapé na investigación, desenvolvemento e transferencia de resultados.

O Programa de Doutoramento "Enxeñaría para o Desenvolvemento Rural e Civil" ten como antecedente o Programa de Doutoramento do Departamento de Enxeñaría Agroforestal da Universidade de Santiago de Compostela, que obtivo a Mención cara á Excelencia para o período 2011-2014.

No Programa están enmarcadas 14 liñas de investigación e 46 doutores apoiados polos grupos de investigación do Departamento de Enxeñaría Agroforestal. En concreto podemos mencionar as seguintes:

Xestión Forestal. Proxectos e Planificación. Construción Rural Sostible. Xestión da Auga. Aforro e eficiencia Enerxética. Fotogrametría e teledetección. Enxeñaría civil e marítima. Deseño de produtos agrarios e alimentarios. Simulación Numérica en Estruturas. Xestión de frondosas autóctonas para tonelería. Mecanización Agraria. Enxeñaría da Produción de Leite.

O Programa conta con convenios e colaboracións con entidades de investigación, o que asegura , tanto para doutores como doutorandos, unha potencial mobilidade en España e no estranxeiro.

Esta titulación pretende dotar o medio rural de profesionais cunha adecuada capacidade de diagnose dos problemas existentes e coñecementos para resolvelos desde a investigación aplicada propia do campo da Enxeñaría, para contribuír ao desenvolvemento rural, facendo especial fincapé na investigación, desenvolvemento e transferencia de resultados.

Consideramos que con esta titulación dáse unha resposta a unha demanda crecente de profesionais e investigadores aplicados, xa que se pretende proporcionar aos estudantes unha formación científica e tecnolóxica avanzada e de calidade

• Comprensión sistemática dun campo de estudo e dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados co devandito campo.
• Capacidade de concibir, deseñar ou crear, poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación ou creación.
• Capacidade para contribuír á ampliación das fronteiras do coñecemento a través dunha investigación orixinal.
• Capacidade de realizar unha análise crítica e de avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
• Capacidade de comunicación coa comunidade académica e científica e coa sociedade en xeral acerca dos seus ámbitos de coñecemento nos modos e idiomas de uso habitual na súa comunidade científica internacional.
• Capacidade de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance científico, tecnolóxico, social, artístico ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento.

Outras competencias

  • OC01. Capacidade para aplicar o método científico e para manexar a lexislación e fontes de información para o deseño e avaliación crítica de ensaios
  • OC02. Capacidade para traballar en condicións que eviten prexuízos ao medio ambiente
  • OC03. Capacidade para aplicar as normativas de seguridade asociadas aos riscos existentes no desenvolvemento do seu traballo
  • OC04. Que o estudante sexa quen de identificar problemas aínda non resoltos, nunha das liñas de investigación do Programa
  • OC05. Que sexa quen de adquirir coñecementos científicos avanzados no campo das enxeñarías agroforestal e civil que lle permitan xerar novas ideas dentro dunha liña de investigación. Capacidade de valorar a importancia das fontes documentais, manexalas e de buscar e comprender a información para o desenvolvemento de calquera traballo de investigación.
  • OC06. Que o estudante sexa quen de identificar, localizar e obter datos requiridos nun traballo de investigación; así como de deseñar e guiar investigacións
  • OC07. Capacidade para valorizar os resultados da investigación e captar fontes de financiamento. Que o estudante adquira o coñecemento necesario sobre os mecanismos de financiamento da investigación e transferencia da tecnoloxía; así como sobre a lexislación vixente en materia de protección de datos e na protección legal de resultados
  • OC08. Que o estudante adquira a capacidade de elaborar un artigo científico de impacto nalgunha das liñas de investigación do Programa.
  • OC11. Capacidade para participar, coordinar e dirixir os departamentos de I+D das empresas relacionadas coa súa liñas de investigación
  • OC9. Que sexa capaz de elaborar, presentar e defender as súas contribucións en reunións científicas.
  • OC10. Que sexa capaz de transmitir eses coñecementos a persoas do sector empresarial e alumnos de grado e posgrao en materias relacionadas coa enxeñaría agroforestal ou civil.
  • OC12. Capacidade de desenvolver a actividade investigadora con responsabilidade social e integridade científica

• Capacidade para aplicar o método científico e para manexar a lexislación e fontes de información para o deseño e avaliación crítica de ensaios.
• Capacidade para traballar en condicións que eviten prexuízos ao medio ambiente.
• Capacidade para aplicar as normativas de seguridade asociadas aos riscos existentes no desenvolvemento do seu traballo.
• Capacidade de identificar problemas aínda non resoltos, nunha das liñas de investigación do programa.
• Capacidade de adquirir coñecementos científicos avanzados no campo das enxeñerías agroforestal e civil que lle permitan xerar novas ideas dentro dunha liña de investigación.
• Capacidade de valorar a importancia das fontes documentais, manexalas e de buscar e comprender a información para o desenvolvemento de calquera traballo de investigación.
• Capacidade de identificar, localizar e obter datos requiridos nun traballo de investigación; así como de deseñar e guiar investigacións.
• Capacidade para valorizar os resultados da investigación e captar fontes de financiamento. Que o estudante adquira o coñecemento necesario sobre os mecanismos de financiamento da investigación e transferencia da tecnoloxía; así como sobre a lexislación vixente en materia de protección de datos e na protección legal de resultados.
• Capacidade de elaborar un artigo científico de impacto nalgunha das liñas de investigación do programa.
• Capacidade de elaborar, presentar e defender as súas contribucións en reunións científicas.
• Capacidade de transmitir eses coñecementos a persoas do sector empresarial e alumnos de grao e posgrao en materias relacionadas coa enxeñería agroforestal ou civil.
• Capacidade para participar, coordinar e dirixir os departamentos de I+D das empresas relacionadas coas súas liñas de investigación.
• Capacidade de desenvolver a actividade investigadora con responsabilidade social e integridade científica.

En canto ao perfil dos egresados, trátase dun doutor que, aínda que profundou nun aspecto moi concreto da investigación, adquiriu unha ampla formación e capacidades. Este profesional tivo a oportunidade de estar en contacto con métodos de investigación e grupos de traballo. Adquiriu competencias á hora da interpretación e análise de resultados e a súa difusión a través da redacción e presentación de diferentes traballos (comunicacións a congresos, artigos en revistas especializadas, libros ou capítulos de libro, patentes…). En definitiva, un profesional preparado para traballar na área con gran capacidade para analizar problemas nos campos agropecuario, forestal, ambiental, enxeñería civil e a enxeñería geomática, elaborar metodoloxías para a súa resolución e implementar solucións prácticas aos devanditos problemas, o que supón un gran valor engadido para a empresa ou institución na que se integre.
Por tanto, poden integrarse en equipos de investigación e desenvolvemento ou en equipos de análises e asesoramento; e ocupar postos de mandos operativos, postos de dirección media e postos de alta dirección dentro da institución ou empresa.

Actualmente os doutores que obtiveron o título de doutor neste programa de doutoramento están empregados en moi diversos sectores como profesores de universidade, como investigadores con contratos posdoutorais, traballo na administración pública, en organismos de investigación pública, en empresas, …

Para dar cobertura a todos os requirimentos da actividade investigadora, ademais dos recursos propios dos centros nos que desenvolven a súa actividade os doutorandos, a USC conta con unidades de carácter centralizado que prestan os seus servizos a departamentos e grupos de investigación entre os que cabe sinalar:

A Biblioteca Universitaria que é unha unidade funcional concibida como un centro de recursos bibliográficos para a docencia, a investigación, o estudo e a aprendizaxe, ofrece servizos como os seguintes:

• Bases de datos reunidas

• Revistas electrónicas

• Sumarios electrónicos

• Servizo de préstamo interbibliotecario

Na súa condición de arquivo histórico, o Arquivo Universitario constitúe unha unidade funcional de apoio á investigación e á docencia. Está constituído por fondos documentais propios ou en depósito.

A Rede de Infraestruturas de Apoio á Investigación e ao Desenvolvemento Tecnolóxico (RIAIDT) é a estrutura organizativa que integra as infraestruturas instrumentais de uso común que prestan servizos de apoio á investigación da USC. O obxectivo da RIAIDT é darlle unha meirande unidade e operatividade aos recursos de apoio á investigación cos que conta a USC.

A Área de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (ATIC) da USC ten a misión de deseñar, planificar, xestionar, administrar e asegurar as infraestruturas e servizos baseados en tecnoloxías da información e comunicación (TIC) prestados á comunidade universitaria nos ámbitos da docencia, a investigación e a xestión administrativa.

O respecto á diversidade e o desenvolvemento de políticas activas de incorporación e integración de estudantes con necesidades especiais son dous principios e liñas de actuación recollidos na Memoria de Responsabilidade Social da USC. A tal efecto, o Servizo de Participación e Integración Universitaria encárgase da coordinación, en colaboración cos distintos centros e entidades, e posta en marcha das actuacións necesarias para favorecer a igualdade entre todos os membros da comunidade universitaria.

Outros recursos:

Centro de tecnoloxías para a Aprendizaxe (CeTA)

Redes de aulas de informática

Área de xestión de infraestruturas

Servizo de medios audiovisuais

Servizo de prevención de riscos

Unha descrición máis detallada dos recursos materiais está dispoñible no apartado 7 da Memoria do Título

Título Data de lectura Autoría Dirección
Unha metodoloxía holística para a planificación de proxectos de enerxía hidrocinética en rexións costeiras: Aplicación ó estuario do Shannon (Oeste de Irlanda) 16/12/2024 David Mateo Fouz Varela

Coordinador/a
Jorge Dafonte Dafonte

Secretario/a
Manuel Francisco Marey Perez

Vogais
Enrique Rafael Arbones Maciñeira
Ignacio Javier Diaz-Maroto Hidalgo
Jose Manuel Pereira Gonzalez
Juan Gabriel Alvarez Gonzalez
Alberto Rojo Alboreca
Manuel Ramiro Rodriguez Rodriguez
María Elena Fernández Rodríguez
María De La Luz Gil Docampo

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-01
Prazas Ofertadas

Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Achega información sobre a evolución da oferta de prazas asociada a ese programa

Info da escala: Número enteiro

28,0

31,0

21,0

21,0

21,0

15,0

ID-02
Demanda

Relación porcentual das solicitudes presentadas sobre a oferta de prazas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

67,86

19,35

76,19

42,86

90,48

80,0

ID-03
Matrícula de novo ingreso

Número de estudantes matriculados/as de novo ingreso.

Info da escala: Número enteiro

15,0

5,0

10,0

3,0

7,0

7,0

ID-06
Matrícula total de estudantes

Número total de estudantes matriculados en réxime de matrícula ordinaria

Info da escala: Número enteiro

53,0

48,0

48,0

44,0

45,0

34,0

ID-07
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster.

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

66,67

60,0

40,0

33,33

71,43

42,86

ID-08
Porcentaxe de estudantes procedentes de outras universidades

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso con mestrados de acceso doutras universidades e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

20,0

0,0

0,0

0,0

0,0

14,29

ID-09
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG e o número total de estudantes matriculados

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

6,67

0,0

0,0

0,0

0,0

14,29

ID-10
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidade do SUG

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades do SUG e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

13,33

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-11
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre o total de matriculados

Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros (de fora de España) sobre o total de matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

11,32

6,25

12,50

18,18

22,22

29,41

ID-12
Porcentaxe de estudantes estranxeiros do EEES

Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros do EEES sobre o número total de matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

4,17

6,82

6,67

8,82

ID-22
Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso

Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-13
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso que requiren complementos formativos

Relación porcentual do número de estudantes de novo ingreso que precisan complementos formativos sobre o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso, unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-14
Porcentaxe de estudantes a tempo completo

Relación porcentual do número de estudantes a tempo completo sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos a tempo completo aqueles que teñan a mesma dedicación durante todo o curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

35,85

25,0

31,25

27,27

37,78

44,12

ID-15
Porcentaxe de estudantes a tempo parcial

Relación porcentual do número de estudantes a tempo parcial sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos a tempo parcial aqueles que teñen a mesma dedicación durante todo o curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

22,64

20,83

18,75

15,91

15,56

20,59

ID-16
Porcentaxe de estudantes con dedicación mixta

Relación porcentual do número de estudantes con dedicación mixta sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos con dedicación mixta aqueles que alternan entre dedicación a tempo completo e parcial durante o mesmo curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

41,51

54,17

50,0

56,82

46,67

35,29

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-17
Porcentaxe de estudantes que realizan estadías de investigación (saíntes) autorizadas pola CAPD

Relación porcentual do número de estudantes que realizan estadías de investigación sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

10,53

8,33

6,67

41,67

5,88

0,0

ID-19
Porcentaxe de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes)

Relación porcentual do número de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

16,67

17,65

20,0

ID-21
Porcentaxe de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...)

Relación porcentual do número de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

33,33

13,33

16,67

23,53

40,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-24
Ratio de teses defendidas en réxime de codirección

Relación porcentual do número de teses defendidas en réxime de codirección sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Número racional con dous decimais

1,0

0,5

0,75

0,5

0,6

0,6667

ID-25
Número total de sexenios

Número total de sexenios.

Info da escala: Número enteiro

52,0

62,0

72,0

65,0

71,0

78,0

ID-26
Número medio de sexenios por PDI

Número medio de sexenios por PDI.

Info da escala: Número racional con dous decimais

1,3333

1,5897

1,8

1,625

1,775

1,95

ID-27
Porcentaxe de PDI con sexenios

Relación porcentual do número de PDI con sexenios sobre o número de PDI con opción a sexenios.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

82,05

82,05

80,0

77,5

82,5

82,5

ID-28
Porcentaxe de PDI con sexenios vivos.

Relación porcentual do número de PDI con sexenios vivos sobre o número de PDI con opción a sexenios.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

64,1

66,67

62,5

52,5

65,0

65,0

ID-29
Porcentaxe de profesorado estranxeiro sobre o profesorado total do programa

Relación porcentual do número de directores de tese estranxeiros sobre o número total de directores de tese

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

1,82

1,79

8,06

16,22

12,12

14,81

ID-30
Porcentaxe de expertos internacionais nos tribunais de tese

Relación porcentual do número de membros estranxeiros dos tribunais sobre o número total de membros dos tribunais

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

22,22

9,09

0,0

8,33

3,57

16,9

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-31
Número de teses defendidas

Número de teses defendidas

Info da escala: Número enteiro

3,0

4,0

4,0

4,0

10,0

6,0

ID-32
Porcentaxe de teses realizadas a tempo completo

Relación porcentual do número de teses realizadas a tempo completo sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

75,0

100,0

75,0

90,0

66,67

ID-33
Porcentaxe de teses realizadas  a tempo parcial

Relación porcentual do número de teses realizadas a tempo parcial sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

25,0

0,0

25,0

10,0

33,33

ID-34
Porcentaxe de teses realizadas con dedicación mixta

Relación porcentual do número de teses realizadas con dedicación mixta sobre o número total de teses defendidas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-35
Número de teses presentadas en galego

Número de teses presentadas en galego

Info da escala: Número enteiro

1,0

0,0

0,0

1,0

0,0

0,0

ID-36
Número de teses presentadas en castelán

Número de teses presentadas en castelán

Info da escala: Número enteiro

1,0

3,0

2,0

2,0

9,0

4,0

ID-37
Número de teses presentadas noutro idioma

Número de teses presentadas noutro idioma

Info da escala: Número enteiro

1,0

1,0

2,0

1,0

1,0

2,0

ID-38
Duración media dos estudos a tempo completo

Duración media (en anos) dos estudos a tempo completo

Info da escala: Número enteiro

2,9589

4,4384

4,6027

-

3,8986

4,0685

ID-39
Duración media dos estudos a  tempo parcial

Duración media (en anos) dos estudos a tempo parcial.

Info da escala: Número enteiro

-

3,9479

5,0521

4,1699

3,9496

4,574

ID-40
Porcentaxe de doutorandos que defenden a súa tese sen pedir prórroga

Relación porcentual do número de estudantes que defenden a tese sen prórroga sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

66,67

25,0

0,0

25,0

20,0

0,0

ID-43
Porcentaxe de teses coa cualificación de “cum laude”

Relación porcentual do número de teses que acadan a cualificación de “cum laude” sobre o número total de teses defendidas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

66,67

100,0

100,0

100,0

80,0

66,67

ID-44
Porcentaxe de teses con mención internacional

Relación porcentual do número de teses con mención internacional sobre o número total de teses defendidas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

66,67

25,0

25,0

25,0

10,0

16,67

ID-45
Porcentaxe de abandono do programa

Relación porcentual do número de estudantes que non se matricularon nin defenderon a tese no curso académico sobre o número total de estudantes matriculados no curso anteriror, unha vez descontados o número de alumnos que defenderon a tese no curso académico e os alumnos que teñen concedida unha baixa temporal

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

46,94

43,18

88,64

15,15

19,23

Os contidos desta páxina actualizáronse o 01.08.2024.