Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Humanidades
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Análise e comprensión dos conceptos básicos, contidos fundamentais -políticos, económicos, sociais e culturais- e liñas de evolución da historia universal dende a crise do Antigo Réxime ata a Segunda Guerra Mundial.
Adquirir un coñecemento básico dos principais métodos, técnicas e instrumentos de análise do historiador.
. A crise do Antigo Réxime e a dobre revolución: a Revolución Indiustrial. a Revolución Francesa.
. Reacción e revolución, 1815-1848.
. A construcción nacional, 1848-1878.
. A sociedade de clase e o movimento obreiro.
. As transformacións técnicas, económicas e sociais, 1850-1914.
. A expansión europea e o imperialismo.
. As relacións internacionais, 1871-1914.
. A Gran Guerra (1914-1918) e a nova configuración mundial.
. A Revolución Rusa e o nacimento da URSS.
. O período de entreguerras: as consecuencias políticas, sociais e económicas da paz. A Gran Depresión e as salidas á crise.
. A crise das democracias parlamentarias e a irrupción dos Fascismos.
. O fracaso da seguridade colectiva e a Segunda Guerra Mundial.
MANUAIS E BIBLIOGRAFIA BASICA
ALDCROFT,E D.H., Historia de la economía europea, 1880-1900, Barcelona, Crítica, 1997.
ARTOLA, M. y PEREZ LEDESMA, M., Contemporánea. La historia desde 1776, Madrid, Alianza, 2005.
BRIGGS, A., CLAVIN, P., Historia contemporánea de Europa, 1789-1989, Barcelona, Crítica, 1997.
CARPENTIER,J. y LEBRUN, F. (dirs.): Breve historia de Europa, Madrid, Alianza, 1994.
DELFAUD, P. y GUILLAUME, L., Nueva historia económica de la Europa Moderna (siglos XIX-XX), Barcelona, Vicens Vives, 1980.
COK, C. y STEVENSON, J., Guia de historia contemporánea de Europa, Madrid, Alianza, 1994
DIEGO (DE), E. (coord.), Historia del mundo contempoáaneo, Madrid, Actas, 1994
FERNANDEZ, A., Historia Universal. Edad Contemporánea, Barcelona, Vicens Vives, 1990.
FONTANA, J., El siglo de la revolución. Una historia del mundo desde 1914, Barcelona, Crítica, 2017.
FUSI AIZPURU, J.P., Breve historia del mundo contemporáneo. desde 1776 hasta hoy, Barcelona, Galaxia Gutenberg, 2015.
HEFFER, J. y SERMAN, W., De las revoluciones a los imperialismos, Madrid, Akal, 1989.
HOBSBAWM, E.J., La era de la revolucion,1789-1848, Barcelona, Critica, 1997.
HOBSBAWM, E.J., La era del capitalismo, 1848-1875, Barcelona, Crítica, 1997
HOBSBAWM, E.J., La era del Imperio, 1875-1914, Barcelona, Crítica, 1997.
HOBSBAWN, E.J., Naciones y nacionalismo desde 1870, Barcelona, Crítica, 1991.
HOBSBAWN, E.J., El siglo XX, Barcelona, Cíitica, 1995.
LACOMBA, J.A., Historia Contemporánea, Barcelona, Alhambra, 1982.
LARIO GONZÁLEZ, A. (coord.), Historia contemporánea universal. Del surgimiento del Estado contemporáneo a la Primera Guerra Mundial, Madrid, Alianza Editorial, 2010.
LESOURD, J.A. y GERARD, C., Historia económica mundial (Moderna y contemporanea), Barcelona, Vicens Vives, 1983.
MARTINEZ CARRERAS, J.U., Introducción a la historia contemporánea, Madrid, Istmo, 1996.
MARTINEZ, J., Historia universal contemporánea, Madrid, Tirant lo Blanch, 2006.
MORADIELLOS, E., La historia contemporánea en sus documentos, Barcelona, RBA Libros, 2011.
MORALES LEZCANO, V. ( et al.), Historia Universal Contemporánea. Guía de estudio. Madrid, Centro de Estudio Ramon Areces, 1995.
NOUSCHI, M., Historia del sigloXX. Todos los mundos, el mundo, Madrid, Catedra, 1996
PALACIOS BAÑUELOS, L., Manual de historia contemporánea, Madrid, Dilex, 2003.
PALMER, R. y COLTON, J., Historia Contemporánea, Madrid, Akal, 1980.
PAREDES, J. Historia Universal Contempoáanea, Barcelona, Ariel, 2004.
TORRE GÓMEZ, H., Historia contemporánea (1914-1989), Madrid, Editorial Universitaria Ramón Areces, 2011.
TORRE GÓMEZ, H., Historia contemporánea. Desde 1776 hasta hoy, Barcelona, Galaxia Gutenberg, 2015.
VILLANI, R., La edad contemporánea, 1800-1914, Barcelona, Ariel, 1996.
VILLARES, R., BAHAMONDE, A., El mundo contemporáneo, siglos XIX y XX, Madrid, Taurus, 2001.
ZAMAGUI, V., Historia económica de la Europa contemporánea, Barcelona, Crítica, 2011.
COMPETENCIAS ESPECIFICAS:
. Dominio e correcta comprensión dos conceptos e o vocabulario histórico.
. Capacidade de síntese e análise crítico.
. Capacidade de presentar de forma oral e escrita os temas e problemas obxecto de estudo.
. Dominio da bibliografía básica sobre a materia.
. Capacidade de búsqueda, valoración e critica de fontes bibliográficas, documentais, audiovisuais, etc. de cara á realización de traballos históricos.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS:
. Localizar e seleccionar de forma crítica a información que se precise a nivel de bibliografía e material de apoio.
. Elaborar con rigor un traballo de síntese bibliografica ou recensión histórica.
. Acadar una correcta, lóxica e ordenada exposición oral e escrita.
. Organizarse e traballar en grupo.
Esta materia está afectada polo proceso de extinción da oferta do título. Por este motivo só pode matricularse nesta materia o alumnado que xa o fixese en cursos anteriores, tendo dereito a titorización e avaliación pero non a docencia lectiva.
A metodoloxía da ensinanza será, pois, de carácter titorial. Ao longo do curso o alumnado matriculado poderá e deberá concertar sesións de titoría co docente para clarexar calquera aspecto da materia e da súa avaliación.
1ª OPORTUNIDADE: Neste proceso de extinción da oferta do título, a avaliación se fará exclusivamente a través da cualificación obtida no exame final, no que se valorará a adquisición dos contidos e competencias da materia e se realizará na data establecida pola Secretaría da Facultade.
2ª OPORTUNIDADE: Neste proceso de extinción da oferta do título, a avaliación se fará exclusivamente a través da cualificación obtida no exame final, no que que se valorará a adquisición dos contidos e competencias da materia e se realizará na data establecida pola Secretaría da Facultade.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións"
Maria Pilar Lopez Rodriguez
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Contemporánea
- Correo electrónico
- mpilar.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
| 21.05.2024 10:00-12:30 | Grupo de exame | Aula 12 |
| 24.06.2024 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 13 |