Ir o contido principal
STG

Grao en Historia (2ª edición)

Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Artes e Humanidades
Ámbito de coñecemento
Historia, arqueología, geografía, filosofía y humanidades.
Centro(s)
Facultade de Xeografía e Historia
Praza da Universidade, 1, 15703
Santiago de Compostela
881812585 (Conserxaría)
881812589 (Decanato)
zhisdeca [at] usc.gal
Campus
Santiago de Compostela

No momento actual, nun mundo complicado e múltiple, o estudo da Historia é un lugar de privilexio dende o que afrontar a necesidade de comprendelo para poder actuar nel. O ensino da Historia como simple crónica dos acontecementos debe deixar paso á perspectiva crítica, facendo sitio ao ensino dos valores das diferentes sociedades e épocas, para aprender a aprecialos, respectalos e aprender deles.
A principal saída laboral dos titulados en Historia é, como non podía ser menos, a docencia, aínda que destacan ademais o traballo arqueolóxico.

Duración: 4 anos académicos
Código RUCT: 1500034
Número de ECTS: 240
Número prazas: 100

Decano/a ou director/a do centro:
MARCO VIRGILIO GARCIA QUINTELA
marco.garcia.quintela [at] usc.es

Coordinador-a do título:
Miguel Cabo Villaverde
miguel.cabo [at] usc.es

Linguas de uso:
Castelán, Galego

Nivel MECES: 2

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Introdución á arqueoloxía

  • G5022101
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Conceptos fundamentais das ciencias humanas e sociais

  • G5022102
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Xénero e historia

  • G5022103
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Arte e cultura visual I

  • G5022104
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Xeografía do mundo actual

  • G5022105
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Antropoloxía sociocultural

  • G5022106
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Prehistoria: as sociedades cazadoras-recolectoras

  • G5022121
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia antiga. Próximo Oriente, Exipto e Grecia

  • G5022122
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Prehistoria: do Neolítico á Idade do Ferro

  • G5022123
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia antiga. Roma

  • G5022124
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Metodoloxía arqueolóxica

  • G5022201
  •  
  • Formación básica
  •  
  •  
  • 6 créditos

Cultura escrita: historia e estudo

  • G5022202
  •  
  • Formación básica
  •  
  •  
  • 6 créditos

Arte e cultura visual II

  • G5022203
  •  
  • Formación básica
  •  
  •  
  • 6 créditos

Xeografía e cambio global

  • G5022204
  •  
  • Formación básica
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia da alta Idade Media

  • G5022221
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia da alta Idade Moderna

  • G5022222
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Metodoloxía da historia

  • G5022223
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Tendencias historiográficas

  • G5022224
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia da plena e baixa Idade Media

  • G5022225
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia da baixa Idade Moderna

  • G5022226
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Prehistoria da Península Ibérica

  • G5022321
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia antiga da Península Ibérica

  • G5022322
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia medieval dos reinos hispánicos

  • G5022323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia moderna de España

  • G5022324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia de América, 1492-1810

  • G5022325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia de América dende 1810

  • G5022326
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea. Século XIX

  • G5022327
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea de España. Século XIX

  • G5022328
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Prehistoria da colonización global

  • G5022341
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Institucións, economía e sociedade na antigüidade

  • G5022342
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Sociedade e poder na Idade Media

  • G5022343
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Economía e sociedade na época moderna

  • G5022344
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Sociedade, poder e ideoloxía en Asia e África contemporáneas

  • G5022345
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Rexistrar, transmitir e arquivar a historia

  • G5022346
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Prácticas académicas externas

  • G5022347
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea. Primeira metade do século XX

  • G5022421
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea de España. Século XX

  • G5022422
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia medieval de Galicia

  • G5022423
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia moderna de Galicia

  • G5022424
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea de Galicia

  • G5022425
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia do tempo presente

  • G5022426
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Traballo fin de grao

  • G5022427
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Ambiente, historia e arqueoloxía

  • G5022441
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Sociedades e mentalidades na Prehistoria

  • G5022442
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Relixións, cultura e identidades na antigüidade

  • G5022443
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Guerra, violencia e memoria no século XX

  • G5022444
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Mentalidade, identidades e xénero na Idade Media

  • G5022445
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Cultura e poder na época moderna

  • G5022446
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

O plan de estudos organizarase en catro cursos de 60 ECTS cada un, o que resulta en 240 ECTS que debe cursar o alumnado en total para completar o Grao.
• Formación básica: 60
• Obrigatorias: 144
• Optativas: 33
• Traballo fin de Grao: 6
o Total: 240
No caso dos créditos optativos (30) o estudantado terá que escoller 2 materias optativas en 3º (de entre as 6 ofertadas nese curso) e 3 materias optativas en 4º (de entre as 6 ofertadas nese curso).

Introdución á arqueoloxía

  • G5022101
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Conceptos fundamentais das ciencias humanas e sociais

  • G5022102
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Xénero e historia

  • G5022103
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Arte e cultura visual I

  • G5022104
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Xeografía do mundo actual

  • G5022105
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Antropoloxía sociocultural

  • G5022106
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Metodoloxía arqueolóxica

  • G5022201
  •  
  • Formación básica
  •  
  •  
  • 6 créditos

Cultura escrita: historia e estudo

  • G5022202
  •  
  • Formación básica
  •  
  •  
  • 6 créditos

Arte e cultura visual II

  • G5022203
  •  
  • Formación básica
  •  
  •  
  • 6 créditos

Xeografía e cambio global

  • G5022204
  •  
  • Formación básica
  •  
  •  
  • 6 créditos

Prehistoria: as sociedades cazadoras-recolectoras

  • G5022121
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia antiga. Próximo Oriente, Exipto e Grecia

  • G5022122
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Prehistoria: do Neolítico á Idade do Ferro

  • G5022123
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia antiga. Roma

  • G5022124
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da alta Idade Media

  • G5022221
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia da alta Idade Moderna

  • G5022222
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Metodoloxía da historia

  • G5022223
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Tendencias historiográficas

  • G5022224
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia da plena e baixa Idade Media

  • G5022225
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia da baixa Idade Moderna

  • G5022226
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Prehistoria da Península Ibérica

  • G5022321
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia antiga da Península Ibérica

  • G5022322
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia medieval dos reinos hispánicos

  • G5022323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia moderna de España

  • G5022324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia de América, 1492-1810

  • G5022325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia de América dende 1810

  • G5022326
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea. Século XIX

  • G5022327
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea de España. Século XIX

  • G5022328
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea. Primeira metade do século XX

  • G5022421
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea de España. Século XX

  • G5022422
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia medieval de Galicia

  • G5022423
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia moderna de Galicia

  • G5022424
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea de Galicia

  • G5022425
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia do tempo presente

  • G5022426
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Prehistoria da colonización global

  • G5022341
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Institucións, economía e sociedade na antigüidade

  • G5022342
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Sociedade e poder na Idade Media

  • G5022343
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Economía e sociedade na época moderna

  • G5022344
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Sociedade, poder e ideoloxía en Asia e África contemporáneas

  • G5022345
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Rexistrar, transmitir e arquivar a historia

  • G5022346
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Ambiente, historia e arqueoloxía

  • G5022441
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Sociedades e mentalidades na Prehistoria

  • G5022442
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Relixións, cultura e identidades na antigüidade

  • G5022443
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Guerra, violencia e memoria no século XX

  • G5022444
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Mentalidade, identidades e xénero na Idade Media

  • G5022445
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Cultura e poder na época moderna

  • G5022446
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Aínda que non se esixe ningunha formación previa específica, para o ingreso no grao en Historia, recoméndase que a formación do alumnado sexa de perfil humanístico.

tiempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudios : libre con un máximo de 75 créditos.
1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos: libre cun máximo de 75 créditos.

A Facultade de Xeografía e Historia da USC conta cun Plan de Acción Titorial para as titulacións do centro ao abeiro do que se organizan actividades, unhas colectivas e outras máis personalizadas, dirixidas a orientar ao estudantado en diferentes aspectos da súa vida académica e do seu futuro profesional.
https://www.usc.gal/es/centro/facultad-geografia-historia/plan-accion-t…

Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.

As probas de acceso ás tres universidades galegas (Avaliación de Bacharelato para o acceso á Universidade (ABAU) e para persoas maiores de 25 e 45 anos) están organizadas pola Comisión Interuniversitaria de Galicia (CIUG). Para solicitar praza, o alumnado debe cumprir algúns dos seguintes requisitos de acceso establecidos no artigo 3 do RD 412/2014:
• Ter un título de bacharelato ou equivalente e superar a proba de acceso á universidade.
• Cumprir os requisitos esixidos para o acceso á universidade nos sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de outros Estados cos que España teña subscrito acordos internacionais nesta materia.
• Ter superada a proba de acceso á universidade para maiores de 25 anos, para maiores de 40 anos con experiencia laboral ou profesional ou a proba para maiores de 45 anos.
• Posuír un título de técnico superior de formación profesional, ensino de artes plásticas e deseño ou de técnico deportivo superior, ou títulos equivalentes.
• Ter un título universitario oficial de grao, máster ou un título dos correspondentes á anterior ordenación do ensino universitario (diplomado universitario, arquitecto técnico, licenciado, arquitecto, enxeñeiro) ou títulos equivalentes.
• Ter cursados estudos universitarios parciais estranxeiros ou españois, ou que, ó finalizar os estudos universitarios estranxeiros, non teñan obtido a súa homologación en España e queiran continuar estudos nunha universidade española. Neste suposto, será requisito indispensable que a universidade correspondente recoñeza a lo menos 30 créditos ECTS.
• Estar en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións educativas anteriores á Lei Orgánica 8/2013, non incluídas nos apartados anteriores.

De maneira xeral existen as seguintes vías de acceso á Universidade:
• Proba de acceso á universidade (ABAU): Unha vez terminado o bacharelato, para poder acceder a un grao universitario débese superar a Avaliación de Bacharelato para o acceso á Universidade.
https://ciug.gal/gal/abau
• Acceso desde a Formación Profesional: Se se dispón dun título oficial de técnico superior de formación profesional, de técnico superior de artes plásticas e deseño ou de técnico deportivo superior, ou títulos, diplomas ou estudos declarados equivalentes ou homologados no sistema educativo español, pódese acceder a estudar unha titulación de grao na universidade. As solicitudes ordenaranse segundo a nota media do título de técnico superior realizado sobre un máximo de 10. Se se desexa mellorar a nota de admisión aos estudos de grao, pódese facer a proba da parte voluntaria da ABAU.
https://www.usc.es/export9/sites/webinstitucional/gl/servizos/oiu/desca…
• Proba de acceso para maiores de 25 anos: Poden facer esta proba as persoas que sexan maiores de 25 anos de idade no ano en que se celebre a proba e que non teñan ningunha titulación académica que dea acceso á universidade por outra vía.
• Maiores de 45 anos: Os maiores de 45 anos de idade poden estudar titulacións oficiais de grao despois de superar unha proba de acceso adaptada.
• Acceso maiores de 40: mediante validación da experiencia laboral.

· Proporcionar un coñecemento racional e crítico do pasado para alcanzar unha mellor comprensión do presente
· Ofrecer unha aproximación integral ao estudo do pasado, que inclúa as dimensións política, social, económica, ambiental, tecnolóxica e cultural.
· Coñecer os principais debates historiográficos segundo contextos, temas e períodos coa finalidade de reflexionar de forma crítica sobre o pasado.
· Contribuír ao recoñecemento crítico da diversidade histórica e cultural.
· Entender criticamente os factores e axentes que configuraron as sociedades actuais, e con eles as principais claves explicativas do presente.
· Contribuír ao desenvolvemento dunha conciencia cívica e a inculcar actitudes de tolerancia e respecto polos puntos de vista que se derivan de diferentes tradicións históricas e culturais.
· Educar nos valores de igualdade de xénero e non discriminación, a través do coñecemento da loita por alcanzalos nos diferentes momentos históricos.
· Proporcionar un coñecemento preciso dos acontecementos e dos procesos de cambio e de continuidade nunha perspectiva diacrónica.
· Adquirir un coñecemento básico dos principais métodos, técnicas e instrumentos de análises do traballo histórico/da investigación histórica.
· Adquirir un coñecemento básico das novas tecnoloxías dixitais e das posibilidades que a súa aplicación ofrece ao traballo historiográfico.
· Expresar con claridade ideas e razoamentos, tanto por escrito como oralmente.

CB1 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, especialmente nun contexto de investigación.
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB3 - Integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB4 - Comunicar conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB5 - Posuír habilidades de aprendizaxe que permitan ao alumnado continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
CE1 - Coñecer, analizar e transmitir a historia xeral e a historia propia do territorio.
CE2 - Coñecer, analizar e interpretar detalladamente un ou máis períodos específicos do pasado da humanidade.
CE3 - Coñecer e interpretar a historia como disciplina en construción.
CE4 - Coñecer e comprender os problemas obxecto do debate historiográfico, así como os cambios que estes experimentan co tempo en función dos diversos contextos políticos, sociais e culturais.
CE5 - Tomar conciencia crítica da relación entre as dimensións social, económica e institucional do pasado.
CE6 - Coñecer e ser capaz de utilizar os instrumentos de descrición de arquivos, bibliotecas e centros de documentación, sexa cal for o seu soporte e vía de acceso.
CE7 - Comprender, interpretar e elaborar textos historiográficos ou documentos orixinais na lingua propia.
CE8 - Comprender o rexistro arqueolóxico como unha secuencia diacrónica de feitos do pasado e coñecer aquelas estratexias que permiten ordenalo e entendelo.
CG1 - Coñecer e analizar a estrutura diacrónica da historia atendendo á contribución desenvolvida por persoas de diferentes xéneros.
CG2 - Adquirir un coñecemento racional e crítico do pasado da humanidade para poder comprender o presente.
CG3 - Usar, ordenar e interpretar as fontes históricas.
CG4 - Coñecer e manexar os conceptos, categorías e temas máis relevantes das diferentes ramas da investigación histórica.
CG5 - Coñecer e usar métodos e técnicas doutras ciencias humanas e sociais.
CT1 - Aplicar pensamento analítico, crítico, lóxico e creativo, demostrando dotes de innovación.
CT2 - Demostrar as habilidades necesarias para expresarse con claridade e coherencia, tanto por escrito como verbalmente, a un público especializado ou non especializado, utilizando correctamente a terminoloxía propia da disciplina histórica.
CT3 - Desenvolver as habilidades necesarias para o uso das TIC no ámbito de estudo.
CT4 - Estimular a aparición de actitudes de compromiso ético, axustadas a un código deontolóxico de boa praxe no tratamento, da forma máis crítica e obxectiva posible, das fontes históricas e historiográficas.

DEAS1 - Ser capaz de manexar ferramentas tecnolóxicas aplicadas ao coñecemento, comprensión e divulgación dos contextos históricos.
DEAS2 - Ser capaz de seleccionar, interpretar e difundir informacións e interpretacións sobre o pasado histórico adaptándoas a diferentes públicos e ás necesidades sociais.
DEAS3 - Ser capaz de traballar en equipo cunha actitude colaborativa e interdisciplinar na contorna de estudo e de traballo, mediante o debate e o intercambio de ideas e pareceres.
HAB1 - Identificar, interpretar e comprender os procesos do cambio histórico.
HAB2 - Aplicar o coñecemento histórico na resolución de problemas do presente.
HAB3 - Identificar os recursos, tanto teóricos como metodolóxicos, que ofrecen outras ciencias humanas e sociais para o estudo e comprensión da Historia.
HAB4 - Establecer relacións con outras áreas do coñecemento científico que proporcionen información sobre a historia da humanidade.
HAB5 - Identificar fontes de información histórica, recompilar e analizar datos e elaborar sínteses en relación con eles.
HAB6 - Manexar os principios fundamentais conforme aos que se desenvolve o método científico, as formas e lugares de obtención de documentación histórica para o seu posterior tratamento e presentación de resultados conforme ás correntes máis significativas.

CON1 - Concepto e fundamento da disciplina histórica.
CON2 - Coñecemento dos principais procesos e factores de cambio (político, económico, social, cultural e ambiental) ao longo os diferentes períodos históricos.
CON3 - Coñecemento das contribucións desenvolvidas por persoas de diferentes xéneros nos diferentes ámbitos políticos, institucionais, económicos, sociais, culturais e/ou tecnolóxicos ao longo do percorrido histórico.
CON4 - Coñecemento da historia conforme a unha perspectiva global e interconectada no tempo e no espazo.
CON5 - Coñecemento da historia como instrumento de identidade e memoria colectiva, tanto no presente como nas sociedades do pasado.
CON6 - Coñecemento das fontes, tanto arqueolóxicas como documentais, manexadas para a interpretación do percorrido histórico.
CON7 - Coñecemento das correntes historiográficas e a súa evolución.
CON8 - Coñecemento de metodoloxías propias das Humanidades Dixitais aplicadas ao ámbito docente e da divulgación histórica.
CON9 - Coñecemento dos elementos, así materiais como simbólicos, que caracterizan a vida cotiá das sociedades do pasado.
CON10 - Coñecemento do impacto xerado pola acción humana sobre a paisaxe e o territorio, así como dos procesos históricos que causaron o actual cambio climático.
CON11 - Coñecemento da utilización da historia, tanto de maneira coetánea a un período histórico, como con posterioridade, e da súa capacidade para xerar opinión pública.
CON12 - Coñecemento da evolución histórica da linguaxe nos seus diferentes rexistros, así oral como escrito e visual, como ferramenta de interpretación do pasado.
CON13 - Coñecemento das técnicas arqueolóxicas e o seu potencial para a análise do modo de vida das sociedades do pasado.
CON14 - Coñecemento dos mecanismos de construción do relato historiográfico e as súas potencialidades narrativas desde o presente, a través da historia pública.
CON15 - Coñecementos sobre a valorización do patrimonio material e inmaterial: fundamentos e técnicas.
CON16 - Coñecemento dos principios de intervención nun xacemento arqueolóxico.
CON17 - Coñecemento dos principios e procedementos de acceso, consulta de fondos e tarefas desenvolvidas nun arquivo.
CON18 - Coñecemento da creación e implementación de proxectos innovadores e sostibles, así como dos leitos de execución de proxectos docentes e/o divulgativos en relación á disciplina histórica.

Mobilidade

A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
https://www.usc.gal/gl/servizos/area/internacional
En canto a programas de axudas á mobilidade propios da Universidade de Santiago de Compostela, existen na actualidade os seguintes:
· Programa de bolsas de mobilidade para Universidades de Estados Unidos e Puerto Rico integradas na rede ISEP
· Programa de bolsas de mobilidade para Universidades de América, Asia e Australia coas que se teñen establecido convenio bilateral
· Programa de bolsas de mobilidade Erasmus para Universidades de países europeos
· Programa de bolsas de mobilidade Erasmus Mundus External Cooperation Window (EMECW) para Universidades de Asia Central.
· Convenios e cartas de interese dos clústeres TIC e Audiovisual a nivel autonómico, así como de CRUSOE e TimeMachine.

Prácticas

As Prácticas Académicas Externas (PAE) sitúan ao alumnado en escenarios profesionais reais que favorecen a adquisición de coñecementos e a posta en práctica das habilidades e destrezas necesarias na súa futura inserción laboral. Neste contexto, o alumnado observa, analiza, reflexiona e aprende a tomar decisións e a actuar. Permítenlle, ademais, achegarse ao mundo profesional desde diferentes dimensións e ao desenvolvemento, nun contexto espazo-temporal concreto, das competencias profesionais fundamentais da titulación. As prácticas académicas externas son de carácter voluntario.
A Facultade de Xeografía e Historia da USC conta cun amplo número de convenios de prácticas externas activos e renovados no ano 2022. Pódense consultar na seguinte ligazón:
https://pre-www.usc.gal/cdn/ff/s8T-h8RDTFyd2QjPCSPNWGGxc-i… %282022%29.pdf

O grao en Historia proporciona persoal especializado no coñecemento dos máis variados procesos políticos, socioeconómicos, humanos, ambientais e culturais, o que é susceptible de dar resposta a necesidades sociais moi variables, que van desde o ámbito docente ao da xestión cultural.

Elaboración dun traballo individual no que o alumnado demostre a adquisición e o manexo dos coñecementos, habilidades, destrezas e competencias proporcionados no transcurso da titulación. Tratarase dun traballo de iniciación á investigación, no que se poderán manexar fontes de diversa natureza, así como desenvolver tarefas de procura e revisión bibliográfica que permitan a culminación dun proxecto orixinal no que se demostre a capacidade de ordenar a información, a calidade da redacción e a habilidade para construír un discurso propio ao redor de calquera dos diferentes ámbitos de estudo historiográfico.
A avaliación realizarase por parte de tribunal e/o titor (segundo o procedemento establecido), despois dun acto de defensa pública do Traballo valorando a correcta realización e presentación do traballo e a capacidade de argumentación ás cuestións que se lle poidan expor polo tribunal e/o titor.

Os contidos desta páxina actualizáronse o 30.07.2024.