Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia
Áreas: Historia Moderna
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
A historia da cultura e do poder na Idade Moderna non é só unha materia académica, senon tamén un campo de investigación preferente nos derradeiros anos e conta con especialistas no profesorado da USC que a imparte. O que nesta materia se pretende é obter os seguintes obxectivos:
1. Que os/as estudantes obteñan uns coñecementos avanzados no estudo da cultura e o poder nos séculos modernos e da relación entre as dúas dimensións
2. Un dominio das fontes documentais e dos recursos dixitais para a súa consulta
3. Unha base de referencia das liñas historiográficas e da bibliografía máis sinificativa e actualizada.
4. Unha transversalidade cos coñecementos que permitan encadrar ambas dimensions no contexto da Historia Moderna universal.
5. Obter uns coñecementos transversais que permitan achegarse a outras materias afins dentro das Humanidades e as Ciencias Sociais.
1. Cultura popular e cultura de elites
2. Medios de difusión da cultura
3. Os comportamentos relixiosos
4. O exercicio dos poderes
5. Goberno e administración
6. Resistencias, rebelións e revolucións
Bibliografía Básica:
BENIGNO, F. : Espejos de la revolución : conflicto e identidad política en la Europa moderna, Barcelona, 2000
BENIGNO, F. : Las palabras del tiempo : un ideario para pensar históricamente, Madrid, 2013
BURKE, P. : ¿Qué es la historia cultural?, Barcelona, 2005
BURKE, P.: La cultura popular en la Europa Moderna, Madrid, 1991.
BURKE, P: Historia social del conocimiento, de Gutenberg a Diderot, Barcelona, 2002.
CANDAU CHACON, María Luisa, La religiosidad en la Edad Moderna Dogma y disciplina, Madrid, 2020.
BURKE, P.: Formas de historia cultural, Madrid, 2006
EISENSTEIN, E.: La revolución de la imprenta en la dad Moderna, Madrid, 1994.
CHARTIER, R.: Libros, lecturas y lectores en la Edad Moderna. Madrid, 1993.
GIL PUJOL, X.: Tiempo de política. Perspectivas historiográficas sobre la Europa Moderna, Barcelona, 2006.
POIRIER, Ph., La historia cultural: ¿Un giro historiográfico mundial?, Valencia, 2015
RIVERO RODRÍGUEZ, M.: Diplomacia y relaciones exteriores en la E. Moderna, Madrid, 2000.
Bibliografía complementaria:
ANDÚJAR CASTILLO, F. (ed.): El poder del dinero: ventas de cargos y honores en el A.Régimen, Madrid, 2011.
BELY, L.: Les relations internationales en Europe, XVII-XVIII siécles, París, 1996
BETRAN, JL, y otros: Identidades y fronteras culturales en el mundo ibérico en la E. moderna. Barcelona, 2016.
BLACK, J.: European Warfare, 1660-1815, Londres, 1994.
BONNER, R. (ed.): The Rise of the Fiscal State in Europe, Oxford, 1999.
BURKE, P. : Hablar y callar : funciones sociales del lenguaje a través de la historia, Barcelona, 1996
BURKE, P. : Lenguas y comunidades en la Europa moderna, Barcelona, 2006
BURKE, P. : Visto y no visto : el uso de la imagen como documento histórico, Barcelona, 2001
CAPITAN DIAZ, A.: Historia de la educación en España. Madrid, 1991.
CASTELLANO, J.L. et a.: Sociedad, administración y poder en la España del A.R. Granada, 1996.
CASTELLANO, J.L. et al.: La Pluma, la mitra y la espada: estudios de historia institucional en la Edad Moderna, Madrid, 2000.
CHARTIER, R. y MARTÍN, H-J.(edt.): Histoire de l'edition française. París, 1989.
CHARTIER, R.: Entre poder y placer: cultura escrita y literatura en la Edad Moderna, Madrid, 2000
CHATELET, F. (dir.): Historia de las ideologías. Madrid, 1989
CONTRERAS CONTRERAS, J.: Historia de la Inquisición española, 1478-1834, Madrid, 1997.
FERNÁNDEZ ALBALADEJO, P.: Materia de España: cultura, política e identidad en la España moderna, Madrid, 2007.
GARCIA CARCEL, R.: Inquisición: Historia Crítica, Madrid, 2000.
GARCIA CARCEL, R. e SERRANO, Eliseo (coords), Historia de la tolerancia en España, Madrid, 2021
GIL FERNANDEZ, L.: Panorama social del Humanismo español (1500-1800). Madrid, 1981.
GORDON, B. y MARSAHLL, P. (eds.): The place of the dead. Dead and remembrance in late Medieval and early Modern Europe. Cambrigde, 2000.
GRAFF, H.J.: Storia dell'alfabetizzazione occidentale. L'etá moderne. Bolonia, 1989.
GRIBBIN, J. : Historia de la ciencia : 1543-2001, Barcelona, 2003
JULIA, D. y otros (eds.): Les Universités européennes du XVI au XVIII siècle. París, 1986.
Po-Chia Hsia, R. : El mundo de la renovación católica, 1540-1770, Madrid, 2010
REY CASTELAO, O., CASTRO REDONDO, R., FERNANDEZ, C.J. (eds.), La vida inquieta. Conflictos sociales en la Edad Moderna. Santiago, 2018.
TILLY, Ch.: Coerción, capital y los estados europeos, 990-1990, Madrid, 1992
A través da docencia teórica e práctica preténdese:
1. Que os alumnos acaden o dominio do programa teórico
2. Obtención dun dominio básico da bibliografía e das correntes historiográficas actuais.
3. Coñecemento elemental das principais fontes documentais —localizalas, ver as súas posibilidades de emprego—.
4. Iniciación á investigación con fontes primarias
5. Orientar a aplicación dos coñecementos obidos á práctica docente ou ao traballo en arquivos, bibliotecas, museos e en todas as actividades relacionadas coa a conservación e difusión do patrimonio histórico-cultural.
6. Dominio da exposición oral de traballos e da intervención en debates.
ENSINO PRESENCIAL
As clases expositivas consistirán no desenvolvemento do temario polo profesorado.
As clases interactivas consistirán na elaboración e comentario de táboas, gráficos, cadros, mapas... e no comentario de textos históricos. O material será aportado polo profesorado en man ou no CAMPUS VIRTUAL
Cada alumno/a fará un traballo práctico sobre bibliografía ou documentación de arquivo.
As prácticas de campo consistirán na visita a arquivos, bibliotecas, museos e exposicións.
A cualificación final obterase da superación de probas escritas ou orais periódicas e nunha proba final escrita na data oficial nas que os estudantes deberán responder a varias cuestións ou comentarios relacionados coas clases expositivas. Estas probas computarán ata o 60% da nota final e para que esta se teña en conta, obterase alomenos 5 sobre 10 puntos. O 40% restante da nota repartirase así: a) 30% procederá da realización e exposición dun traballo ; b) 10% da participación en debates nas clases interactivas, ou en seminarios de discusión, ou comentarios de textos, ou prácticas de arquivo que se programen. Para que a nota desta parte poida facer media coa do exame, deberá acadar unha media de alomenos 5 sobre 10.
Na seguna oportunidade, deberanse cumplir os mesmos criterios que para a primeira:
1.- Os/as estudantes que entregaran todolos traballos prácticos e obtiveran neles unha cualificación media global de alomenos 5 sobre 10, no tenrán a obriga de volver a presentalos. Deberán superar só un exame sobre a materia impartida nas clases expositivas na convocatoria correspondente.
2.- Os/as estudantes que non entregaran os traballos prácticos o que non tiveran acadado a nota mínima requerida durante o curso ordinario, terán que entregar no momento do examen da segunda convocatoria un mínimo de dous tercios das prácticas feitas no curso. No caso de no entregalas, o seu exame non será avaliado.
Considerarase "non presentado" na cualificación final a quen non se presente ao exame e que non teña entregado ningún dos traballos prácticos.
Os/as estudiantes con dispensa de asistencia, deberán presentar os traballos programados para o curso nas mesmas datas que os demáis e superar o exames fixados no calendario oficial. O exame valerá o 70% da nota e os traballos, o 30%. En todo o demáis rixen as normas da asignatura
Traballo presencial:
1. Actividades en grupo completo: clases expositivas, conferencias: 30 horas
2. Actividades en grupo reducido: coloquios, debates, exposición de traballos, visitas de arquivo, etc.: 15 horas
3. Titorías en grupo muy reducido: consultas de obras publicadas, organización de grupos de traballo, orientación de traballos, preparación de exposicións: 3 horas
Total: 50 horas
Traballo personal:
1. Estudio: 40 horas
2. Redacción de traballos: 30 horas
3. Preparación de actividades en grupo reducido ou individuais: lecturas, búsquedas bibliográficas e de materiais, etc.: 30 horas
Total: 100
A recomendación básica é a lectura de bibliografía xeral o especializada que proporcionará o profesorado xunto co programa, pero tamén a máis específica que se dará con cada tema, para conseguir unha visión más completa que a que é posible obter nas clases expositivas. Nesas lecturas debe incluirse a consulta de revistas como Past&Present; Annales ESC, Quaderni Storici, Obradoiro de Historia Moderna, etc.
E necesaria a lectura e consulta de bibliografía específica para dominar as técnicas de comentario de textos, gráficas o tablas e a elaboración de traballos.
Recoméndase a consulta de páxinas web como, por exemplo, as da Biblioteca Nacional, Portal Pares do Ministerio de Cultura, Voltaire Foundation, Fundación Española de Historia Moderna, etc.
"En caso de fraude académica tal como se define no artigo 42 da Lei de Convivencia da USC de marzo de 2023 aplicaranse as sancións previstas no artigo 11 de producirse plaxio en traballos académicos ou exames ou ben emprego non consentido de ferramentas de Intelixencia Artificial".
Ofelia Rey Castelao
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Moderna
- Teléfono
- 881812610
- Correo electrónico
- ofelia.rey [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Mario Sixto Puente
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Moderna
- Correo electrónico
- mario.sixto.puente [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Mércores | |||
---|---|---|---|
15:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 15 |
Xoves | |||
15:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 13 |