-
Créditos ECTS
Créditos ECTS: 6Horas ECTS Criterios/Memorias
Traballo do Alumno/a ECTS: 99
Horas de Titorías: 3
Clase Expositiva: 24
Clase Interactiva: 24
Total: 150Linguas de uso
Castelán, Galego, PortuguésTipo:
Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021Departamentos:
Filoloxía GalegaÁreas:
Filoloxías Galega e PortuguesaCentro
Facultade de FiloloxíaConvocatoria:
Primeiro semestreDocencia:
Con docenciaMatrícula:
Matriculable -
Obxectivos xerais
-Comprender e analizar a actividade cultural como un fenómeno social e, en consecuencia,
ser capaz de analizar programas e produtos culturais no marco inter-sistemático e intra-sistémico.
-Comprender e analizar as dinámicas culturais e os factores que as condicionan
-Comprender e asumir a dimensión profesional da intervención cultural no plano analítico e planificador
Obxectivos específicos
-Analizar a cultura e as súas flutuacións en termos de fenómenos sociais, políticos e económicos.
-Aproximarse ao coñecemento dos mecanismos de difusión e lexitimación cultural no intersistema lusófono.I. Conceito de dinámica cultural
II. Dinámicas dominantes nas relacións culturais na Lusofonia
III Elementos e espazos estables de relación cultural na Lusofonia
IV. Repertorios culturaisBibliografia Básica
Bárbara, Américo Madeira (2000): “Dinâmicas e tendências da lusofonia”, Janus, 99-00. Acessível em http://janusonline.pt/1999_2000/1999_2000_3_1_10.html#dados
CPLP: Documentos Cultura CPLP. Acessível em http://www.cplp.org/id-2217.aspx
Even-Zohar, Itamar (2007-2011). Polisistemas de Cultura. Tel Aviv: Universidad de Tel Aviv–Laboratorio de investigación de la cultura. Acessível em: http://www.tau.ac.il/~itamarez/works/papers/trabajos/polisistemas_de_cu….
Hollanda, Heloísa Buarque de (2012). “Usos da Cultura” in Sistemas & Gestão 7, pp 134-142. Acessível em: http://www.revistasg.uff.br/index.php/sg/article/view/V7N2A1.
Melo, J.M. (1999). “Indústria cultural lusófona, as perspectivas do fluxo comunicacional luso-afro-americano” emGlobalização e regionalizaçãodas comunicações. São Paulo - São Cristovão: EDUC - UFS. p. 97-114
Ribeiro, Sónia(2006), “A Lusofonia – Uma Questão Estratégica Fundamental para Portugal”, Relatório trimestral SaeR, Junho. Acessível em http://ucp.academia.edu/soniaribeiro/Papers/1265275/A_Lusofonia_-_Uma_Q…
Bibliografia complementar:
Teixeira Coelho, J.(1986).Usos da cultura. São Paulo: Paz e Terra.
Teixeira Coelho, J. (1997). Dicionário Crítico de Política Cultural, São Paulo:FAPESP/Iluminuras.
UNESCO (2004). Informe mundial sobre a cultura, 2000: diversidade cultural, conflito e pluralismo. São Paulo - Brasília: Moderna - Unesco (Tradução de World culture report 2000: cultural diversity, conflict and pluralism).Unesco
UNESCO (2005). Convenção sobre a Protecção e a Promoção da Diversidade das Expressões Culturais. http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001502/150224por.pdf.
UNESCO (2014). "Como medir la participación cultural". Manual del Marco de Estadisticas culturales de la Unesco 2009 n. 2. Disponível em: http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002263/226337s.pdf.
Podem consultar-se as posibilidades de aceso remoto aos recursos bibliográficos que permite a ferramenta EZproxy:
https://www.usc.gal/gl/servizos/biblioteca/utilidades/ezproxy.html.
Ao longo do semestre irán sendo indicadas outras fontes bibliográficas complementarias.Visión dos procesos culturais de forma crítica, atendendo, como profesionais, máis ás funcións que aos procesos estéticos.
Elaboración de lecturas e xuízos críticos.
Iniciación ás ferramentas básicas de exposición e divulgación: elaboración de traballos propios e orixinais e exposición pública dos traballos.A metodoloxia escollida esixe a presenza continuada nas aulas, a participación activa nelas e a realización das leituras e das tarefas marcadas. O obxectivo é que os e as estudantes aprendam a realizar traballos de pesquisa e documentación de forma autónoma e que mediante estes traballos ampliem os conteúdos proporcionados a través do seguimento do programa.
Do mesmo modo, pretende-se desenvolver competencias, destrezas e habilidades relativas ao traballo cooperativo e en equipa, debate e argumentación, comunicación oral e escrita, criatividade, iniciativa e tomada de decisións, solución de problemas.
Todos os materiais precisos para o seguimento da cadeira serán disponibilizados na aula virtual ou, a non ser posível, será indicada a forma de consegui-los.
O acompañamento da aula virtual da matéria é imprescindível.A avaliación para todas as persoas inscritas – inclusive aquelas con dispensa oficial de asistencia ás aulas - será continuada e constará, para ambas oportunidades (1ª e 2ª), dos seguintes itens:
A) Realización das tarefas vinculadas ao desenvolvimento da materia e proactividade en relación ás dinámicas de traballo da disciplina: 6,5 valores.
B) Realización de un traballo escrito, de carácter obrigatorio, conforme as indicacións dadas polas docentes (con quen debe ser previamente combinado e discutido o tópico) e que terá unha componente oral e unha componente escrita: 3,5 valores.
Para a avaliación da Primeira Oportunidade, a/o estudante poderá recuperar presencialmente –na data marcada– calquera dos elementos escritos de avaliación, no máximo de dous (de A e/ou de B), tanto non presentados como considerados deficientes. Sempre que sexa posível, deberia avisar previamente as profesoras en relación a que tarefas vai recuperar.
Na avaliación da Segunda Oportunidade, o sistema será o mesmo que o da Primeira Oportunidade, salvo que se poderán presentar o total de tarefas e traballo, tanto orais como escritos.
Para todos os casos de realización fraudulenta de exercicios, traballos ou probas (através de plaxio, uso de ferramentas de IA ou outros) será aplicada a "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de calificacións" da USC.Materia de 6 créditos.
Carga horaria da disciplina.- Participación activa nas aulas.
-Leituras prévias dos materiais.
- Aceso a fontes (especializadas) complementares de información online sobre o Brasil.
- Utilización do horário de atendimento da profesora (presencial e/ou telemático) para resolver posíveis dúvidas.No decurso do semestre, novas informacións/textos/referencias serán indicadas aos/às alunos/as –tamén a través de conferencias, seminarios ou outras actividades suxeridas- como complemento e actualización de asuntos relativos à matéria.
Língua(s) utilizada(s): Galego/Portugués. De forma eventual e ocasional, poden ser presentados materiais ou comunicacións em outras línguas (español, francés, inglés, italiano, etc.), sempre que a docente o considerar oportuno.
Todos os traballos deben ser orixinais.
O plaxio e a utilización fraudulenta de ferramentas de IA serán considerados faltas moi graves.
-
Maria Felisa Rodriguez Prado
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Galega
- Área
- Filoloxías Galega e Portuguesa
- Teléfono
- 881811772
- Correo electrónico
- felisa.prado@usc.gal
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Mario Iban Regueira Fernandez
- Departamento
- Filoloxía Galega
- Área
- Filoloxías Galega e Portuguesa
- Correo electrónico
- marioiban.regueira.fernandez@usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución IT e outros
Irene López Batalla
- Departamento
- Filoloxía Galega
- Área
- Filoloxías Galega e Portuguesa
- Correo electrónico
- irenelopez.batalla@usc.es
- Categoría
- Predoutoral USC
Mariana Killner
- Departamento
- Filoloxía Galega
- Área
- Filoloxías Galega e Portuguesa
- Correo electrónico
- mariana.killner@usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Lector/a
-
1º semestre - Do 09 ao 15 de setembro Mércores 11:00-12:00 Grupo /CLIS_01 Portugués B04-Laboratorio de Idiomas Xoves 09:00-10:00 Grupo /CLE_01 Portugués B05 10:00-11:00 Grupo /CLE_01 Portugués B05 Exames 10.01.2025 09:30-13:30 Grupo /CLIS_01 C02 10.01.2025 09:30-13:30 Grupo /CLE_01 C02 10.06.2025 09:30-13:30 Grupo /CLIS_01 C02 10.06.2025 09:30-13:30 Grupo /CLE_01 C02