Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 51
Linguas de docencia Castelán (87%), Galego (12%)
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia
Áreas: Historia Contemporánea
Centro Facultade de Humanidades
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
O/A alumno/a será capaz de:
- Analizar os conceptos básicos, contados fundamentais -económicos, sociais, políticos e culturais – e as liñas de evolución da Historia nos séculos XIX e XX.
- Comprender os principais cambios que, respecto a etapas históricas anteriores, tiveron lugar ao longo dos séculos XIX e XX e como estes cambios condicionaron e moldearon as características do noso presente histórico.
BLOQUE 1: OS CAMBIOS ECONÓMICOS SOCIAIS E POLÍTICOS DO SÉCULO XIX
1. A crise do Antigo Réxime e a dobre revolución: Revolución Industrial e revolucións burguesas.
2. A construción dos estados nacionais.
3. A sociedade de clases e o movemento obreiro.
4. As transformacións técnicas, económicas e sociais.
5. Expansión europea e imperialismo
BLOQUE II: DA PRIMEIRA Á SEGUNDA GUERRA MUNDIAL, O PERÍODO DE ENTREGUERRAS (1914-1945)
6. A Primeira Guerra Mundial e as súas consecuencias
7. A Revolución Rusa e a creación da Unión Soviética
8. O período de Entreguerras, a crise económica e política: a irrupción dos fascismos
9. A Segunda Guerra Mundial
Bloque III: O MUNDO DENDE 1945-1991
10. A nova orde internacional: a formación de bloques e a Guerra Fría
11. O bloque socialista: a URSS e os países do leste. O socialismo real fóra do bloque: o modelo chinés
12. O bloque capitalista: evolución política e económica. Os novos movementos sociais e culturais
13. A descolonización e o neocolonialismo
14. A globalización neoliberal
BIBLIOGRAFIA BÁSICA
ARTOLA, M., PEREZ LEDESMA, M: Contemporánea. La historia desde 1776, Madrid, Alianza, 2011.
VILLARES, R., BAHAMONDE, A., El mundo contemporáneo, siglos XIX y XX, Madrid, Taurus, 2012.
ZAMAGNI, V. (2001), Historia económica de la Europa Contemporánea, Barcelona, Crítica.
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTARIA
AMBROSIUS, G. e HUBBARD, W.H. (1992): Historia social y económica de Europa en el siglo XX, Madrid, Alianza Universidad.
ARACIL, R. et al: El mundo actual. De la Segunda Guerra Mundial a nuestros días, Barcelona, UAB, 1998.
AVILES, J., SEPULVEDA, I,: Las claves del mundo actual, Madrid, Síntesis, 2014.
AZCONA, J.M.: Historia del mundo actual (1945-2005), Madrid, Universitas, 2005.
BRIGGS, A; CLAVIN, P. (2000): Historia contemporánea de Europa: 1789-1989. Barcelona: Crítica.
CALVOCORESSI, P., Historia política del Mundo Contemporáneo. De 1945 a nuestros días, Madrid Akal, 1987.
COOK, C., STEVENSON, J., Guía de Historia Contemporánea de Europa, Madrid, Alianza, 1994.
COOK, C., Diccionario de términos históricos, Madrid, Alianza, 1997.
DIEZ ESPINOSA, J,R., et al., Historia del mundo actual (desde 1945 hasta nuestros días), Valladolid, Universidad de Valladolid, 2006.
FONTANA, J., Por el bien del Imperio. Una historia del mundo desde 1945, Barcelona, Ediciones de Pasado y Presente, 2011.
FONTANA, J., El siglo de la Revolución: Una historia del mundo desde 1914, Crítica, 2017.
FULBROK, M, Europa desde 1945, Barcelona, Crítica, 2002.
HOBSBAWM, E., Historia del siglo XX, Barcelona, Crítica, 1998.
HOBSBAWM, E., Un tiempo de ruptura. Sociedad y cultura en el siglo XX, Barcelona, Critica, 2019.
JUDT, T., Posguerra. Una historia de Europa desde 1945, Madrid, Taurus, 2006.
KINDER, H., HILGEMANN, W., Atlas Histórico Mundial, vol II: De la Revolución Francesa a nuestros días, Madrid, Istmo, 1996.
LACOSTE, Y., Geopolítica. La larga historia del presente, Madrid, Síntesis, 2009.
MARTINEZ CARRERAS, J.U. et al., Historia del mundo actual, Madrid, Marcial Pons, 1996.
MARTINEZ RUEDA, F., URQUIJO, J., Materiales para la historia del mundo actual, Madrid, Istmo, 2006.
OVERY, R., BROTONS MUÑOZ, A., Atlas histórico del siglo XX, Madrid, Akal, 2009.
PALACIOS BAÑUELOS, L., NIÑEZ DE PRADO, S.: Nueva historia del mundo actual, Madrid, Universitas, 2013.
PAREDES, J., Historia Universal Contemporánea, Barcelona, Ariel, 2004.
PROCACCI, G., Historia general del siglo XX, Barcelona, Crítica, 2001.
SWIFT, J, VAZQUEZ RAMIL, R., Atlas histórico de la guerra fría, Madrid, Akal, 2008.
TOBOSO SANCHEZ, P., Diccionario de historia del mundo actual, Madrid, Alianza, 2005.
TORTELLA, G. (2000): La revolución del siglo XX: capitalismo, comunismo y democracia. Madrid: Taurus.
TUSELL GOMEZ, J.: Manual de historia universasl 9. El mundo actual, Madrid, Historia 16, 2011,
VEIGA, F., et al., La paz simulada. Una historia de la guerra fría, 1941-1991, Madrid, Alianza, 2006.
VILLANI, P., La edad contemporánea, 1945 hasta hoy, Barcelona, Ariel, 1997.
VV.AA., Historia actual del mundo, Barcelona, Síntesis 2016.
VV.AA., Historia de Europa en el siglo XX, Madrid, Marcial Pons, 2014.
ZORGBIBE, Ch., Historia de las relaciones internacionales, 2. Del sistema de Yalta a nuestros días, Madrid, Alianza, 1997.
Consonte ao recollido na Memoria do Título, as competencias asignadas a esta materia son as seguintes:
CX1 - Mostrar flexibilidade e dinamismo e, por tanto, ser capaces de adaptarse a novas situacións, mantendo unha actitude positiva e proactiva
CX2 - Adquirir a capacidade de análise e crítica necesaria para aportar soluciones e novas ideas, así como para transmitir información e coñecementos
CX3 - Organizar o traballo, con iniciativa e capacidade de liderado, e tendo en conta as características do proxecto e a súa función nunha estrutura organizativa
CT1. Adquirir habilidades para analizar e sintetizar información procedente de distintas fontes, valorando a súa relevancia e interese en función dos obxectivos que se persigan.
CT2 - Coñecer a norma e uso coherente, correcto e adecuado da lengua española, tanto de forma oral como escrita
CE8 - Coñecer os aspectos básicos de planificación, deseño, organización e difusión de proxectos culturais, tanto no ámbito privado coma no público e tanto na súa vertente física como dixital
CE9 - Coñecer os aspectos básicos de planificación, deseño, organización e difusión de eventos culturais, tanto no ámbito privado coma no público e tanto na súa vertente física como dixital
A docencia organizarase en sesións expositivas e interactivas. Haberá 24 horas de docencia expositiva, 24 horas de docencia interactiva e programaranse 3 horas de titorías en grupo reducido.
Das metodoloxías docentes recollidas na Memoria do Título, desenvolveranse as que seguen:
Modalidade presencial: presentacións
Modalidade presencial: recursos dixitais
Modalidade presencial: documentos bibliográficos
Modalidade presencial: leccións maxistrais
Modalidade presencial: análise e comentario crítico de documentos
Modalidade presencial: discusións e debates
Modalidade presencial: realización de traballos en grupo ou individuais que requiran da busca e selección de información
Modalidade presencial: exposicións en público
Modalidade presencial: utilización del aula virtual como ferramenta auxiliar para a docencia
A asistencia ás aulas é obrigatoria. A docente realizará un seguimento continuo da aprendizaxe. Consonte aos criterios recollidos na Memoria do Título, a cualificación final derivará da suma dos seguintes elementos:
A) Asistencia e participación activa na aula – ponderación 20%
B) Actividades de avaliación continua (elaboración de traballos e exposición oral dos mesmos. A entrega dos traballos e a realización das exposicións na data acordada previamente, será un requisito indispensable para superar esta parte da materia) – ponderación 50%
C) Proba final – ponderación 30%
Para superar a materia, é preciso obter cando menos un 50% da cualificación máxima dos apartados B e C.
Na segunda oportunidade, estableceranse actividades de avaliación en función do que cada estudante precise recuperar, mantendo a cualificación das partes que foron superadas. Nos casos do estudantado que non participara da avaliación continua, na segunda oportunidade a cualificación resultará da suma de: Entrega de traballos (50%) e proba final (50%).
NORMATIVAS (REQUIRIMENTO DE ORIXINALIDADE)
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Modalidade presencial: Docencia expositiva 24h
Modalidade presencial: Docencia interactiva / seminario 24h
Modalidade presencial: Titorización individual do alumnado 3h
Modalidade presencial: Exame 4h
Modalidade presencial: Traballo persoal do alumnado e outras actividades 95h
Maria Pilar Lopez Rodriguez
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Contemporánea
- Correo electrónico
- mpilar.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Alba Diaz Geada
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Contemporánea
- Teléfono
- 982824722
- Correo electrónico
- alba.diaz [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: Ramón y Cajal
| Luns | ||
|---|---|---|
| 11:30-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 13 |
| Xoves | ||
| 11:30-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 13 |
| 23.01.2024 16:00-18:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 15 |
| 21.06.2024 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 14 |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| LOPEZ RODRIGUEZ, MARIA PILAR | Castelán |
| DIAZ GEADA, ALBA | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| LOPEZ RODRIGUEZ, MARIA PILAR | Castelán |
| DIAZ GEADA, ALBA | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| LOPEZ RODRIGUEZ, MARIA PILAR | Castelán |
| DIAZ GEADA, ALBA | Galego |