Obxectivos da materia
COMPOÑENTE TEÓRICA
• Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
• Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
• Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
• Establecer mecanismos de avaliación, considerando os aspectos científicos–técnicos e os de calidade.
COMPOÑENTE PRÁCTICA
• Traballar co equipo de profesionais como unidade básica na que se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar os profesionais e demais persoal das organizacións asistenciais.
• Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación dos coidados de saúde.
• Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica.
• Capacidade para o traballo en equipo.
• Capacidade para a resolución de problemas.
• Capacidade de análise, síntese e toma de decisións.
• Planificación e xestión do tempo.
• Habilidade para traballar de maneira autónoma.
• Habilidades de xestión da información (habilidade para buscar e analizar información proveniente de diversas fontes).
• Habilidades básicas de manexo de computadores.
Contido
• Introdución á Informática sanitaria: datos, información e coñecemento
• Introdución aos sistemas de información hospitalaria e expediente clínico electrónico
• Tecnoloxías emerxentes na enfermería
• E-Saúde en enfermería
• Teleasistencia en enfermería
• Ferramentas tecnolóxicas para seguimento de paciente
• Comunicación e aprendizaxe Multimedia
• Estratexias para a recuperación de información
Bibliografía básica e complementaria
• Forneceráselle ao alumnado toda a bibliografía necesaria a través do portal de e- learning da Universidade.
Competencias
• Básicas: CB1, CB4, CB5
• Xenerais: CG14, CG15
• Transversais: CT1, CT2, CT5, CT7, CT8, CT9, CT12, CT13, CT14, CT17
• Específicas: CE6
Metodoloxía da ensinanza
• A materia dispoñerá dunha aula virtual soportada pola plataforma Moodle do Campus Virtual da USC. Dita aula virtual dará soporte ás distintas actividades de ensino-aprendizaxe nos diferentes escenarios contemplados, incluídas posibles actividades de avaliación, e tamén servirá como medio de comunicación co alumnado mediante foros e mensaxería.
• As titorías e aclaración de dúbidas realizaranse, previa solicitude de cita por parte do alumnado:
o de maneira presencial
o a través da plataforma virtual
o de MS Teams
o por correo electrónico.
• Exposicións orais dos contidos teóricos fomentando a atención do alumnado mediante curiosidades e/ou anécdotas relacionadas co material.
• Desenvolver o temario seguindo unha orde ascendente na complexidade dos contidos.
• Propoñeranse seminarios preparados polos estudantes sobre temáticas relacionadas co temario que o complementen partindo de diferentes premisas definidas polo profesorado. A asistencia a estes seminarios é obrigatoria.
• Realizaranse exercicios prácticos que lles permitan levar á práctica os coñecementos teóricos aprendidos utilizando o hardware e software idóneos.
Sistema de avaliación
• Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións”.
• Non se conservan cualificacións dun curso para outro. En consecuencia, os estudantes repetidores cursarán a materia como un estudante de primeira convocatoria.
• As porcentaxes da avaliación serán:
o 30% exame teórico + 40 % proxecto práctico + 30% Traballo teórico
• O exame teórico tratará sobre os conceptos e procedementos metodolóxicos utilizados polo alumnado. Realizarase de forma presencial na aula de informática da Facultade a través do Campus Virtual da USC e na que se exporán cuestións relativas aos conceptos, procedementos e/ou prácticas traballadas no desenvolvemento da materia.
• O traballo teórico consistirá na presentación dun informe escrito e defendido en público sobre un tema seleccionado entre un conxunto proposto polo profesorado ou un tema relacionado coa Saúde exposto polo grupo e aprobado polo profesorado. A presentación do traballo teórico realizarase as últimas semanas do período de clases teóricos da materia.
• O proxecto práctico do curso é a realización, en grupo, dos distintos exercicios e prácticas propostas nas sesións interactivas co alumnado e que será avaliando de forma continua. Por tanto, esta avaliación continua só será efectuada durante o período lectivo ordinario da materia (actualmente, o segundo cuadrimestre). Ao finalizar o proxecto práctico entregarase un informe en PDF do desenvolvemento realizado. A data límite para a entrega do informe do proxecto práctico indicarase na plataforma Moodle da USC a través da cal se fará a entrega.
• A cualificación mínima admisible, no exame teórico, traballo teórico e o traballo final do curso, é de 4 sobre 10.
• Considerarase a condición de NON PRESENTADO só aos estudantes que non realicen o exame teórico.
Tempo de estudo e traballo persoal
Para as clases teóricas o alumnado debería dedicarlle 1 hora por cada hora presencial. Para a preparación dos seminarios cada estudante debería dedicarlle 16 horas. Para os traballos prácticos e o traballo final o estudante debería dedicarlle 20 horas ademais das horas de prácticas presenciais. Para a preparación do exame 8 horas levando a materia ao día. Iso dá un total de 48 horas presenciais e 68 horas de traballo persoal.
Recomendacións para o estudo da materia
Observacións