Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Esta materia constitúe unha aproximación ao ámbito da economía da empresa, polo que se pretende transmitir un conxunto de nocións introdutorias e xerais sobre esta disciplina. O principal obxectivo a alcanzar é o manexo de conceptos de marketing e finanzas e o coñecemento do contido da xestión de empresas, desde unha perspectiva práctica; resultándolle útil ao alumnado nas súas relacións coas institucións financeiras e no tratamento dos seus posibles investimentos.
O desenvolvemento da primeira parte do programa está orientado á adquisición dos coñecementos necesarios para realizar unha axeitada planificación de marketing. Para iso, préstase especial atención á definición dos conceptos básicos da materia.
Por outra banda, a análise da situación externa realízase buscando oportunidades e ameazas, polo que incídese no coñecemento do entorno que rodea as actividades de marketing, os consumidores, os competidores e o mercado.
A segunda parte trata os fundamentos das decisións de investimento e financiamento que conforman a administración dunha empresa. É especialmente importante que o alumnado perciba a aplicabilidade dos contidos, polo que se fai especial fincapé nas clases de contido práctico.
PARTE I. INTRODUCIÓN AO MARKETING
Tema 1. Introdución e concepto de marketing
Tema 2. Análise do mercado, competencia e comportamento do consumidor
Tema 3. A política de produto e servicio
Tema 4. A política de prezos
Tema 5. A política de distribución comercial
Tema 6. A política de comunicación ou promoción comercial
PARTE II. XESTIÓN FINANCEIRA
Tema 1. A contorna das decisións financeiras
Tema 2. A función financeira na empresa
Tema 3. O valor do diñeiro no tempo
Tema 4. As operacións de investimento na empresa
Tema 5. As operacións de financiamento na empresa
O material proporcionado no campus virtual considérase suficiente para o desenvolvemento e preparación da materia, polo tanto, a bibliografía que segue ten carácter complementario.
- STEPHEN A. ROSS (2022): Fundamentos de finanzas corporativas. Ed. McGraw-Hill (13ª edic)
- ESCRIBANO RUIZ, G. et al. (2019): Gestión financiera, Ed. Paraninfo (2ª edic)
- ESTEBAN, A. E MONDÉJAR, J.A. (2013): Fundamentos de marketing. Ed. ESIC Editorial
- KOTLER; P. (2010): Introducción al marketing. Ed. Prentice Hall
- CALVO BERNARDINO, A. et al. (2018): Manual del sistema financiero español. Ed. Ariel (27ª edic)
- XIMÉNEZ, S. et al. (2000): Análisis y cálculo de las operaciones financieras. Ed. Andavira
Básicas e xerais
CX1 - Que os estudantes teñan capacidade para abordar a súa actividade profesional e formativa desde o respecto ao código deontolóxico da súa profesión, que inclúe, entre outros máis específicos os principios do respecto e a promoción dos dereitos fundamentais das persoas, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e deseño para todos e os valores democráticos e dunha cultura de paz
CB1 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grado de autonomía
Transversais
CT1 - Que adquiran capacidade de análise e de síntese
CT2 - Que adquiran capacidade de organización e planificación
CT3 - Que adquiran capacidade de comunicación oral e escrita na lingua nativa
CT4 - Que adquiran o coñecemento dunha lingua estranxeira
CT5 - Que adquiran coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo
CT6 - Que adquiran capacidade de xestión da información
CT7 - Que adquiran capacidade para a resolución de problemas
CT8 - Que adquiran capacidades en tómaa de decisións
CT9 - Que saiban traballar en equipo
CT14 - Que o alumno adquira habilidades para a emisión dun razoamento crítico
CT15 - Que o alumno manteña un compromiso ético
CT16 - Que o estudante sexa capaz de realizar unha aprendizaxe autónoma
CT17 - Que sexan capaces de adaptarse a novas situacións
CT18 - Que sexan creativos
CT22 - Que estean motivados pola calidade
Específicas
CE4 - Que o alumno sexa capaz de reflexionar criticamente sobre cuestións clínicas, científicas, éticas e sociais implicadas no exercicio profesional da Optometría, comprendendo os fundamentos científicos da Óptica-Optometría e aprendendo a valorar de forma crítica a terminoloxía, ensaios clínicos e metodoloxía da investigación relacionada coa Óptica-Optometría
CE5 - Que o alumno sexa capaz de emitir opinións, informes e peritaxes cando sexa necesario
CE6 - Que o estudante poida valorar e incorporar os avances tecnolóxicos necesarios para o correcto desenvolvemento da súa actividade profesional
CE9 - Que o estudante poida ampliar e actualizar as súas capacidades para o exercicio profesional mediante a formación continuada
Durante o desenvolvemento do programa intercalaranse as clases teóricas e prácticas de forma que se complementen os contidos. En xeral, a metodoloxía a empregar consistirá na exposición dos contidos do tema e a aplicación práctica dos mesmos a través do comentario de artigos, análise de casos reais e realización de exercicios (propostos no Campus Virtual).
Consideraranse os seguintes criterios para a cualificación final:
- 60% proba teórico-práctica final, dos temas incluídos no programa da materia
- 40% avaliación continua, nota resultante da entrega de traballos, casos e exercicios propostos ao longo do curso e o grao de participación activa na aula. A explicación de tódalas actividades referentes a avaliación continua, así como a súa ponderación, será definida e explicada na guía docente da materia ao comezo do período lectivo.
O sistema de avaliación será independente da condición de persoa repetidora ou non, e da convocatoria á que se presente. Aqueles estudantes exentos de asistencia por dispensa oficial realizarán un exame na data oficial optando ao 100% da nota.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Horas presenciais: 35
Horas non presenciais:70
Non é necesario contar con coñecementos empresariais previos, sendo a asistencia continuada de notoria importancia para a comprensión e posta en práctica dos novos conceptos.
Partir dunha visión global e de interconexión, facilita a comprensión da materia. O temario e a súa posta en práctica é un continuo, polo que se aconsella ler a unidade didáctica antes da súa explotación.
É recomendable contar con certa práctica no manexo de follas de cálculo (Office365).
O idioma empregado na aula será o galego, sen prexuízo do emprego doutras linguas cando a bibliografía así o requira.
Recoméndase o uso continuado do campus virtual, xa que este será o eixo de todas as actividades a realizar na materia; así como de MS Teams si fose preciso para realizar titorías.