Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de docencia Castelán (34%), Galego (65%)
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Aplicada
Áreas: Economía Aplicada
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
-Introducir ao alumnado nos aspectos básicos da economía española e da galega, así como proporcionarlle un coñecemento detallado das súas características e trazos definitorios.
-Proporcionar un marco interpretativo para entender as transformacións que veñen experimentando as economías española e galega nas últimas décadas.
-Familiarizar ao alumnado coas principais estatísticas e fontes doutro tipo disponíbeis para o estudo da economía española e galega, e inicialo na elaboración das súas propias análises sobre a base desas fontes.
Para cumprir cos anteriores obxectivos, pártese dos coñecementos xa adquiridos polos alumnos, fundamentalmente nas materias de análise económica e historia económica, e adóptase un enfoque de tipo estrutural que trata de reunir nun mesmo cadro explicativo global o conxunto de elementos e interdependencias que operan a nivel da economía española e galega e que permiten entender as mudanzas que, de forma acelerada, veñen caracterizando a súa evolución nas últimas décadas.
1. Evolución recente da economía española. Unha análise de conxunto
2. As fontes do crecemento económico español
3. Os elementos estruturais básicos da economía española
4. A dinámica e estrutura actual da economía galega: unha visión xeral
5. Cuestións transversais e análises sectoriais sobre a economía galega. O dinamismo fronte a shocks socio-ecolóxicos.
(a) Básica
CARPINTERO, O. (2015) El metabolismo económico regional español. Madrid: FUHEM Ecosocial.
GARCÍA DELGADO, J. L.; MYRO, R. (DIRS) (2009): Lecciones de Economía Española. Novena Edición. Thomson-Reuters. Madrid
VALLÉS FERRER, J. (DIR.) (2009): Economía Española. 2ª Edición. McGraw Hill. Madrid.
FERNÁNDEZ LEICEAGA, X. e LÓPEZ IGLESIAS, E. (2000): Estrutura Económica de Galiza, Ed. Laiovento, Santiago de Compostela.
(b) Complementaria:
CARMONA, X e NADAL, J. (2005): El empeño industrial de Galicia: 250 años de historia 1750-2000, Fundación Barrié de la Maza, A Coruña.
CIEF-FUNDACIÓN CAIXA GALICIA (varios anos): A economía galega. Informe ..., Fundación Caixa Galicia, A Coruña (informes anuais publicados desde 1986).
DOLDÁN GARCÍA, X., VILLASANTE, S. (2015) El metabolismo socioeconómico de Galicia, 1996-2010, En CARPINTERO, O. (2015) El metabolismo económico regional español. Madrid: FUHEM Ecosocial, pp. 621-690.
GARCÍA DE LA CRUZ, J. M.; RUESGA BENITO, S. M. (COORDS.) (2007): Economía Española. Estructura y regulación. Thomson. Madrid.
GARCÍA DELGADO, J. L. (DIR) (1999): España, economía: ante el siglo XXI. Espasa-Calpe. Madrid.
LÓPEZ IGLESIAS, E. e ARES, J.J. (eds.) (2002): Novos escenarios para a economía galega. Actas do II Congreso de Economía de Galicia, Serv. de Publicacións da Universidade de Santiago de Compostela.
MARTÍN, C. (1998): España en la nueva Europa. Alianza Universidad. Madrid.
MARTÍN MAYORAL, F. (COORD.) (2009): Manual de Economía Española. Teoría y Estructura. Pearson-Prentice-Hall. Madrid.
MARTÍNEZ CHACÓN, E. (DIR.) (2002): Economía española. Ariel. Barcelona.
PÉREZ, F. (DIR.) (2004): La Competitividad de la economía española: inflación, productividad y especialización. La Caixa, Servicio de Estudios. Barcelona.
PRADA BLANCO, A. e LAGO PEÑAS, S. (2009): Galicia, unha economía europea 1986-2006, Ed. Galaxia, Vigo.
RALLO ROMERO, A. (COORD.) (2001): Curso de estructura económica española. Pirámide. Madrid.
TAMAMES, R. (2003): Estructura Económica de España. Alianza Editorial. Madrid.
COMPETENCIAS BÁSICAS E XERAIS
BÁSICAS
CB1 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
XERAIS
CG2 - Saber elaborar e defender argumentos sobre cuestións económicas a un nivel xeral, así como resolver problemas sobre estas cuestións, facendo uso dos seus coñecementos sobre a realidade empresarial, as teorías, os modelos e os métodos científicos propios.
CG3 - Saber identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial, incorporando na elaboración de xuízos e propostas as consideracións pertinentes sobre a súa dimensión social, científica ou ética.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
CT1 - Análise e síntese.
CT2 - Organización e planificación.
CT3 - Comunicación oral e escrita.
CT4 - Xestión da información.
CT5 - Coñecementos de tecnoloxía da información relativos ao ámbito de estudo.
CT6 - Resolución de problemas.
CT7 - Toma de decisións.
CT8 - Razoamento crítico.
CT9 - Autonomía na aprendizaxe.
CT10 - Traballo en equipo.
CT11 -Traballo en equipo de carácter interdisciplinar.
CT12 -Habilidades nas relacións interpersoais.
CT13 -Sentido ético.
CT14 -Adaptación á contorna e ao cambio.
CT15 -Coñecemento doutras culturas e costumes, e traballo nun contexto internacional.
CT16 -Sensibilidade cara a problemas sociais e ambiental.
CT17 -Negociación e tratamento de conflitos.
CT18 -Iniciativa e espírito emprendedor.
CT19 -Creatividade e capacidade innovadora.
CT20 -Xestión por obxectivos.
CT21 -Xestión de proxectos.
CT22 -Desenvolvemento da calidade.
CT23 -Estimulación intelectual.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
A3 - A realidade económica nacional e internacional, sectores produtivos, sector público, institucións económicas e a súa evolución.
D6 - Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
O ensino da materia levarase a cabo a través de actividades de docencia expositiva e de docencia interactiva en grupos reducidos, todas elas de carácter presencial.
Para isto un soporte esencial está constituído pola Aula Virtual da materia, na que os/as alumnos/as poden encontrar: i) a programación cronolóxica detallada das actividades, co contido previsto para cada unha das sesións de docencia expositiva e interactiva; ii) as presentacións para cada clase de docencia expositiva; iii) un guión das actividades a realizar e os materiais para traballar en cada unha das sesións de docencia interactiva (publicacións, datos estatísticos, ...); iv) as publicacións, tanto da bibliografía básica como da específica para cada tema, que están disponibles en formato electrónico; v) modelos de exame de convocatorias anteriores.
As tutorías terán lugar esencialmente de modo presencial, complementadas coa resolución de dúbidas a través do foro da Aula Virtual e o correo electrónico institucional.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
I. Modalidade de avaliación continua
Para os alumnos que asistan como mínimo ao 80% das clases interactivas (computando como asistencia as ausencias xustificadas documentalmente) o sistema de avaliación consta de dous tipos de mecanismos:
a. Asistencia ás clases interactivas, exposición nas clases interactivas de temas preparados previamente (a partir do material disponible na Aula Virtual), realización doutras actividades que poida organizar o profesorado, participación activa nas clases.
Peso na cualificación final: 25%.
b. Proba final escrita presencial, na que se combinan: preguntas tipo test (dirixidas a comprobar o dominio polo alumnado dos conceptos e coñecementos esenciais expostos ao longo do desenvolvemento da materia); e outras nas que deben responder de forma breve a certas cuestións (o obxectivo é aquí contrastar a capacidade do/a alumno/a para relacionar os diferentes conceptos e coñecementos parciais que debeu adquirir na materia).
Peso na cualificación final: 75%.
II. Modalidade de avaliación única
Para os restantes alumnos (que non asistan como mínimo ao 80% das clases interactivas) a avaliación realizarase exclusivamente a través dunha proba final escrita presencial coas características citadas anteriormente. Esta modalidade de avaliación será tamén a aplicable ao alumnado que obteña a dispensa de asistencia a clase.
O sistema de avaliación exposto aplicarase cada curso tanto na oportunidade ordinaria como na extraordinaria de recuperación. En concreto, nesta última manteranse coa mesma ponderación as cualificacións obtidas nas actividades de avaliación continua (clases interactivas). Non existe ningún cambio, ningún sistema específico de avaliación, para o alumnado repetidor.
(a) traballo presencial na aula:
- clases de pizarra en grupo grande: 24 horas
- clases de pizarra en grupo reducido: 24 horas
- titorías en grupo moi reducido: 3 horas
- Avaliación grupo: 5 horas
- TOTAL: 56 horas
(b) Traballo persoal do alumno:
- Estudo autónomo individual ou en grupo: 65 horas
- Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos: 10 horas
- Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar: 10 horas
- Preparación de presentacións orais, debates ou similar: 5 horas
- TOTAL: 90 horas
Recoméndase o seguimento continuado das clases presenciais e da bibliografía básica e complementaria sinalada polos profesores en cada caso.
Aconséllase, así mesmo, a consulta frecuente das principais fontes estatísticas empregadas e dalgún dos principais xornais económicos (Cinco Días, Expansión, etc), como mecanismos que axuden a fixar o coñecemento impartido nas clases teóricas.
Por último, aconséllase acudir ás titorías para a resolución de calquera dúbida ou problema que se presente ao longo do curso académico.
Carlos Sebastian Villasante Larramendi
Coordinador/a- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Teléfono
- 982824441
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Juan Alberto Turnes Abelenda
- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Correo electrónico
- juanalberto.turnes [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Raul Rios Rodriguez
- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Correo electrónico
- raul.rios [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
| Venres | ||
|---|---|---|
| 15:30-17:15 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
| 09.01.2024 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |
| 10.06.2024 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| VILLASANTE LARRAMENDI, CARLOS SEBASTIAN | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| VILLASANTE LARRAMENDI, CARLOS SEBASTIAN | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| RIOS RODRIGUEZ, RAUL | Galego |
| TURNES ABELENDA, JUAN ALBERTO | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| TURNES ABELENDA, JUAN ALBERTO | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| TURNES ABELENDA, JUAN ALBERTO | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| VILLASANTE LARRAMENDI, CARLOS SEBASTIAN | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| VILLASANTE LARRAMENDI, CARLOS SEBASTIAN | Castelán |