-
Créditos ECTS
Créditos ECTS: 6Horas ECTS Criterios/Memorias
Traballo do Alumno/a ECTS: 90
Clase Expositiva: 30
Clase Interactiva: 30
Total: 150Linguas de uso
Castelán, GalegoTipo:
Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021Departamentos:
Xeografía, Enxeñaría AgroforestalÁreas:
Análise Xeográfica Rexional, Xeografía Física, Enxeñaría Cartográfica, Xeodésica e FotogrametríaCentro
Escola Politécnica Superior de EnxeñaríaConvocatoria:
Primeiro semestreDocencia:
Con docenciaMatrícula:
Matriculable -
- Capacitar aos estudantes na utilización de ferramentas de interpretación, conceptuais e procedimentais, especialmente no referido á cartografía ecoxeográfica.
- Capacitar aos estudantes no traballo con información espacial complexa e multivariable.
- Capacitar aos estudantes para a utilización dos SIX na análise espacial e a planificación do territorio e da paisaxe.
- Desenvolvemento de competencias na utilización de ferramentas SIX.
A memoria de título especifica os seguintes contidos da materia:
- Servidores de mapas e fontes de datos para os SIX.
- Bases de datos relacionais.
- Análises e clasificacións espaciais e temáticas.
- Análises estatísticas nun SIX.
- Aplicacións SIX para paisaxe
Estes contidos desenvolveranse a través do seguinte programa teórico:- Tema 1. Análise do uso/cuberta do solo. O proxecto Corine Land Cover. Análise de cambios históricos (0,75 créditos).
- Tema 2. O proxecto SIOSE e o Mapa Forestal de España. Modelo de datos e tipos de consultas (0,75 créditos).
- Tema 3. Análise do terreo para a interpretación da paisaxe (0,75 créditos).
- Tema 4. Difusión da información. Deseño e composición cartográfica para impresión. Servidores de mapas, estándares OGC e visores web (0,75 créditos).
Programa práctico:- Práctica 1. Análise de cambios de uso/cuberta con Corine Land Cover (0,75 créditos).
- Práctica 2. Bases de datos relacionais: análise de datos SIOSE (0,75 créditos).
- Práctica 3. Interpretación físico-humana da paisaxe (0,75 créditos).
- Práctica 4. Difusión da información (0,75 créditos).
Bibliografía básica:
- Olaya Ferrero, Víctor, 2014. Sistemas de Información Geográfica.
- Longley, Paul A., Michael F. Goodchild, David J. Maguire e David W. Rhind, 2005. Geographic Information Systems and Science. Jonh Wiley & Sons.
- Pérez Navarro, A. (coord.), 2011. Introducción a los sistemas de información geográfica y geotelemática. Editorial UOC, Barcelona.
Bibliografía complementaria:- Heywood, Ian, Sarah Cornelius e Steve Carter, 2011. An Introduction to Geographical Information Systems (4a ed.). Pearson Education Limited.
- Longley, Paul A., Michael F. Goodchild, David J. Maguire e David W. Rhind (eds.), 2011. Geographic Information Systems and Science. Principles, Techniques, Applications and Management (2a ed.). Jonh Wiley & Sons.
- Moreno Jiménez, A., Buzai, G., Fuenzalida Díaz, M. (Coords.), 2017. Sistemas de información geográfica : aplicaciones en diagnósticos territoriales y decisiones geoambientales. Ed. Ra-Ma, Madrid.
- Cullum, C., Brierley, G., Perry, G. L., & Witkowski, E. T. (2017). Landscape archetypes for ecological classification and mapping: the virtue of vagueness. <em>Progress in Physical Geography</em> 41(1), 95-123. DOI: 10.1177/0309133316671103.
Nesta materia o alumno adquirirá ou practicará unha serie de competencias xenéricas, desexables en calquera titulación universitaria, e específicas, propias da titulación que nos ocupa. Dentro do cadro de competencias que se deseñou para a titulación, traballaranse as seguintes:
Competencias xerais e básicas:
CG2 - Coñecer os sistemas de información e representación da paisaxe.
CG5 - Coñecemento en materias básicas, científicas e tecnolóxicas que permitan unha aprendizaxe continua, así como unha capacidade de adaptación a novas situacións.
CG6 - Coñecer os problemas físicos e ambientais; os factores hidrolóxicos e climáticos; a edafoloxía e a calidade vexetal que determinan a paisaxe.
CB1 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e se atopa a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5 - Que os estudantes desenvolvan habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Competencias transversais:
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. Capacidade de análise e síntese. Capacidade para o razonamento e a argumentación. Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible. Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente.
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida. Habilidade no manexo de tecnoloxías da información e a comunicación (TIC). Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada. Utilización de información bibliográfica e de Internet.
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. Capacidade para traballar en grupo e abranguer situacións problemáticas de forma colectiva.
CT5 - Estimular a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social.
CT6 - Capacidade de xestionar tempo e recursos: desenvolver planes, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumplilos. Capacidade de traballo individual con actitude autocrítica.
CT7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
CE58 - Coñecemento adecuado dos sistemas de información xeográfica.
CE59 - Deseño, produción e difusión de cartografía básica e temática. Implementación, xestión e explotación de sistemas de información xeográfica.O desenvolvemento da materia fará uso das seguintes metodoloxías docentes:
- Leccións maxistrais participativas (competencias CG2, CG5, CG6, CB1, CT1, CE58)
- Prácticas de aula informática (competencias CB2, CB3, CB4, CB5, CT2, CT3, CT5, CT6, CT7, CE58, CE59)
A totalidade da docencia, tanto expositiva como interactiva, será presencial e de acordo co horario oficial.
As metodoloxías citadas serán complementadas polas seguintes:- Utilización da aula virtual (Moodle)
- Aprendizaxe baseado na resolución de casos prácticos e proxectos
- Titorías individualizadas e colectivas
- Traballo autónomo e estudio independente dos alumnos
- Avaliación de competencias mediante exercicios de control.
O sistema de avaliación consta de dúas compoñentes:
- Avaliación continua consistente na resolución de exercicios prácticos ao longo do curso. En caso de non ser superada en 1ª oportunidade, esta poderá ser substituída por unha proba práctica na 2ª oportunidade de avaliación. Suporá o 50% da cualificación final.
- Proba escrita complementaria da avaliación continua ou, no seu caso, da proba práctica. Suporá o 50% restante da cualificación final.
Será necesario acadar unha nota mínima de 4 puntos sobre 10 en ambas compoñentes da avaliación e 5 puntos sobre 10 no conxunto da materia para que esta se considere superada. Os estudantes que teñan superado (4/10) unha das dúas compoñentes da avaliación na primeira oportunidade non terán que repetila na segunda oportunidade. No caso de alumnos repetidores que teñan superada unha das partes conservarase a puntuación acadada nesa parte durante un novo curso académico, pero ofrecerase a posibilidade de repetir a avaliación se así o prefire.
A proba escrita avaliará as competencias CG2, CG5, CG6, CB1, CT1, CE58.
A avaliación continua ou, no seu caso, a proba práctica, avaliarán as competencias CB2, CB3, CB4, CB5, CT2, CT6, CE58, CE59.
En caso de dispensa oficial, examinarase ao alumno cos mesmos criterios aplicados á docencia presencial.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido no artigo 16 da Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.A materia ten asignados 6 créditos (ECTS), que se distribúen en 30 horas de clase expositiva, 30 horas de clase interactiva e 90 horas de traballo persoal, de acordo co indicado no programa teórico e práctico.
Recoméndase ter superado a materia obrigatoria Sistemas de Información Xeográfica 1 (G4101122).
Recoméndase que os alumnos dispoñan de acceso a un ordenador persoal no que instalar as aplicacións de análise utilizadas en clase para facilitar a realización das tarefas asignadas ao longo do curso. Todas estas aplicacións, non obstante, estarán instaladas nas aulas de informática que o centro pon á súa disposición.
-
Jose Ignacio Vila Vazquez
- Departamento
- Xeografía
- Área
- Análise Xeográfica Rexional
- Correo electrónico
- jose.vila.vazquez@usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Jose Balsa Barreiro
- Departamento
- Xeografía
- Área
- Xeografía Física
- Correo electrónico
- jose.balsa.barreiro@usc.es
- Categoría
- Investigador/a: Ramón y Cajal
Eduardo Jose Corbelle Rico
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Cartográfica, Xeodésica e Fotogrametría
- Teléfono
- 982823324
- Correo electrónico
- eduardo.corbelle@usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
-
1º semestre - Do 09 ao 15 de setembro Luns 18:00-20:00 Grupo /CLE_01 Galego Seminario do Territorio (Pav.II-PSI) Martes 18:00-20:00 Grupo /CLE_01 Galego Seminario do Territorio (Pav.II-PSI)