Ir o contido principal
STG

Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Ciencias Experimentais, Matemáticas, e Tecnoloxía e Informática

Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Ciencias Sociais e Xurídicas
Ámbito de coñecemento
Ciencias de la educación.
Centro(s)
Facultade de Formación do Profesorado
Avda. de Ramón Ferreiro, s/n, 27002
Lugo
982821005 (Conserxaría)
982821009 (Decanato)
formacionprofesorado.decanato [at] usc.gal
Campus
Lugo
Coordinador/a
Carlos Dosil Diaz

O máster ofrece a formación pedagóxica e didáctica esixida pola normativa vixente aos futuros profesores da Educación Secundaria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas e como requisito imprescindible para o ingreso nos Corpos de Profesores habilitados para a docencia nos mesmos.

Duración: 1 ano académico
Código RUCT: 4311008
Número de ECTS: 60
Número prazas: 20

Decano/a ou director/a do centro:
CARMEN SARCEDA GORGOSO

Coordinador-a do título:
Carlos Dosil Diaz

Linguas de uso:
Castelán, Galego

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
434/2009 do 3 de decembro (DOG 15/12/2009)

Data de publicación no BOE:
11/05/2011

Data da última acreditación:
30/04/2015

O obxectivo fundamental do Máster é ofrecer a formación pedagóxica e didáctica esixida pola normativa vixente aos futuros profesores da Educación Secundaria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas e como requisito imprescindible para o ingreso nos Corpos de Profesores habilitados para a docencia nos mesmos.

Así, procura capacitar ao futuro profesorado para que poida ensinar os contidos da área de coñecemento na que se formou no grao, actuar profesionalmente como membro dun equipo docente participando no marco dunha comunidade educativa situada nun contexto sociocultural concreto e exercer de facilitador da aprendizaxe do alumno, chegando a ser plenamente competente nas funcións titoriais de orientación persoal, académica e profesional.

Créditos que deberá cursar o alumno para obter a titulación:

Obrigatorios (módulo xenérico) 16
Optativos (vínculados á especialidade) 26
Prácticas Externas Obrigatorias 12
Traballo Fin de Máster 6
Total 60

A estrutura do máster contempla as 6 especialidades seguintes:

1. Especialidade de Ciencias Experimentais, Matemáticas, e Tecnoloxía e Informática
a) Itinerario da especialidade docente en Ciencias Experimentais (campus de Santiago/Lugo)
b) Itinerario da especialidade docente en Matemáticas (campus de Santiago)
c) Itinerario da especialidade docente en Tecnoloxía e Informática (non ofertado)

2. Especialidade de Ciencias Sociais e Humanidades
a) Itinerario da especialidade docente en Ciencias Sociais, Xeografía e Historia (campus de Santiago)
b) Itinerario da especialidade docente en Filosofía (campus de Santiago)

3. Especialidade de Formación Profesional
a) Itinerario da especialidade docente en Sector Servizos (campus de Santiago)
b) Itinerario da especialidade docente en Sector Primario e Secundario (campus de Lugo)
c) Itinerario da especialidade docente en Formación e Orientación Laboral (non ofertado)

4. Especialidade de Linguas e Literaturas
a) Itinerario da especialidade docente en Lingua e Literatura Galega e Lingua e Literatura Castelá (campus de Santiago)
b) Itinerario da especialidade docente en Linguas Estranxeiras (campus de Santiago/Lugo)
c) Itinerario da especialidade docente en Cultura e Linguas Clásicas (campus de Santiago)

5. Especialidade de Artes
a) Itinerario da especialidade docente en Música (campus de Santiago)
b) Itinerario da especialidade docente en Artes Plásticas e Visuais (campus de Santiago)

6. Especialidade de Orientación educativa (campus de Santiago)

A Ciencia e a súa Metodoloxía para Profesorado de Educación Secundaria

  • P3271109
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Deseño de Investigacións Educativas en Ciencias na Educación Secundaria

  • P3271110
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Ciencias Experimentais para Profesorado de Educación Secundaria

  • P3271111
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 5 créditos

Didáctica da Física e da Química na Educación Secundaria

  • P3271112
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Didáctica da Bioloxía e da Xeoloxía na Educación Secundaria

  • P3271113
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Deseño, Planificación e Avaliación de Propostas Didácticas en Ciencias Experimentais na Educación Secundaria

  • P3271114
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Prácticum 1

  • P3271106
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4 créditos

Prácticum 2

  • P3271107
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 8 créditos

O máster ofrece a formación pedagóxica e didáctica esixida pola normativa vixente aos futuros profesores da Educación Secundaria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas e como requisito imprescindible para o ingreso nos Corpos de Profesores habilitados para a docencia nos mesmos.

Non se contempla

Créditos que deberá cursar o alumno para obter a titulación:

Obrigatorios (módulo xenérico) 16
Optativos (vínculados á especialidade) 26
Prácticas Externas Obrigatorias 12
Traballo Fin de Máster 6
Total 60

Durante os primeiros días de clase, e con obxecto de manter aberta de forma dinámica unha vía de comunicación permanente cos alumnos, a Comisión Académica nomeará un titor para cada un dos alumnos cuxas funcións principais serán a de atender ó seu titorando, derivando as cuestións que este lle suscite ás canles adecuadas, e a de facer un seguimento que permita localizar posibles dificultades académicas co adianto suficiente para ser corrixidas.
Establécense tamén titorías en grupo como actividades de proposición e supervisión de traballos dirixidos, aclaración de dúbidas sobre as clases, problemas, casos prácticos, programas, lecturas ou outras tarefas propostas, presentación, exposición, debate ou comentario de traballos individuais ou realizados en pequenos grupos.. Poden realizarse en aula normal ou en aula especializada.

Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:

  • A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
  • A supresión gradual da impartición da docencia.
  • Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.

Acceso

Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.

Admisión

O proceso de acceso e admisión, de acordo coa Orde ECI/3858/2007 que regula este Máster, realizarase por especialidades en función da titulación que se posúe. Os estudantes indicarán dentro da especialidade, de forma orientativa, o itinerario da súa preferencia. No caso da especialidade de Formación Profesional os itinerarios ofertados terán os mesmos efectos que as especialidades.
Os estudantes que posúan unha titulación que lles dea acceso a máis dunha especialidade poderán solicitar varias especialidades indicando a orde de preferencia, que será vinculante para a asignación das prazas
Establécense perfís de acceso segundo as especialidades do Máster. O seu carácter profesionalizador fai necesaria a correspondencia entre a titulación que lle dá acceso ao Máster e a especialidade elixida. Como criterio xeral considérase que os ou as aspirantes deberán cursar como mínimo 60 créditos ECTS de estudos superiores en materias relacionadas coa especialidade. A modo de orientación esta correspondencia entre algunhas das titulacións actuais e as especialidades do Máster establécensese na táboa seguinte. Esta relación non é exhaustiva nin vinculante e a Comisión Académica do Máster ou a instancia universitaria que corresponda decidirá en cada caso.
Especialidade en Ciencias Experimentais, Matemáticas e Tecnoloxía e Informática: a)Itinerario da especialidade docente en Ciencias Experimentais:
Enxeñarías
Licenciatura/Grao en Bioloxía
Licenciatura/Grao en Biotecnoloxía
Licenciatura/Grao en Ciencias Ambientais
Grao en Ciencias Experimentais (2021/22)
Grao en Ciencias Biomédicas (2020/21)
Licenciatura/Grao en Ciencias do Mar
Licenciatura/Grao en Farmacia
Licenciatura/Grao en Física
Grao en Nutrición Humana e Dietética
Licenciatura/Grao en Ciencia e Tecnoloxía dos Alimentos (2020/21)
Licenciatura/Grao en Química
Licenciatura/Grao en Veterinaria
Licenciatura/Grao en Xeoloxía
Grao en Nanociencia e Tecnoloxía pola UAB
Grao en Xenética

Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B2, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.

Os alumnos/as deberán acreditar un nivel B1 de competencia lingüística nunha lingua estranxeira, de acordo co establecido no Marco Común Europeo de Referencia para as linguas segundo a recomendación Nº R (98) 6 do Comité de Ministros de Estados Membros, do 17 de outubro de 2000. Esta acreditación deberá realizarse de xeito previo ou simultáneo á formalización da matrícula.

O proceso de acceso e admisión, de acordo coa Orde ECI/3858/2007 que regula este Máster, realizarase por especialidades en función da titulación que se posúe. Os estudantes indicarán dentro da especialidade, de forma orientativa, o itinerario da súa preferencia. No caso da especialidade de Formación Profesional os itinerarios ofertados terán os mesmos efectos que as especialidades.
Os estudantes que posúan unha titulación que lles dea acceso a máis dunha especialidade poderán solicitar varias especialidades indicando a orde de preferencia, que será vinculante para a asignación das prazas
Establécense perfís de acceso segundo as especialidades do Máster. O seu carácter profesionalizador fai necesaria a correspondencia entre a titulación que lle dá acceso ao Máster e a especialidade elixida. Como criterio xeral considérase que os ou as aspirantes deberán cursar como mínimo 60 créditos ECTS de estudos superiores en materias relacionadas coa especialidade. A modo de orientación esta correspondencia entre algunhas das titulacións actuais e as especialidades do Máster establécensese na táboa seguinte. Esta relación non é exhaustiva nin vinculante e a Comisión Académica do Máster ou a instancia universitaria que corresponda decidirá en cada caso.
Especialidade en Ciencias Experimentais, Matemáticas e Tecnoloxía e Informática: a)Itinerario da especialidade docente en Ciencias Experimentais:
Enxeñarías
Licenciatura/Grao en Bioloxía
Licenciatura/Grao en Biotecnoloxía
Licenciatura/Grao en Ciencias Ambientais
Grao en Ciencias Experimentais (2021/22)
Grao en Ciencias Biomédicas (2020/21)
Licenciatura/Grao en Ciencias do Mar
Licenciatura/Grao en Farmacia
Licenciatura/Grao en Física
Grao en Nutrición Humana e Dietética
Licenciatura/Grao en Ciencia e Tecnoloxía dos Alimentos (2020/21)
Licenciatura/Grao en Química
Licenciatura/Grao en Veterinaria
Licenciatura/Grao en Xeoloxía
Grao en Nanociencia e Tecnoloxía pola UAB
Grao en Xenética

Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B2, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.

Os alumnos/as deberán acreditar un nivel B1 de competencia lingüística nunha lingua estranxeira, de acordo co establecido no Marco Común Europeo de Referencia para as linguas segundo a recomendación Nº R (98) 6 do Comité de Ministros de Estados Membros, do 17 de outubro de 2000. Esta acreditación deberá realizarse de xeito previo ou simultáneo á formalización da matrícula.

1. Coñecer os contidos curriculares das materias relativas á especialización docente correspondente.
2. Coñecer o corpo de coñecementos didácticos ao redor dos procesos de ensino e aprendizaxe respectivos.
3. Planificar, desenvolver e avaliar o proceso de ensino e aprendizaxe potenciando procesos educativos que faciliten a adquisición das competencias propias dos respectivos ensinos, atendendo ao nivel e formación previa dos estudantes, así como á orientación dos mesmos, tanto individualmente como en colaboración con outros docentes e profesionais do centro.
4. Buscar, obter, procesar e comunicar información (oral, impresa, audiovisual, dixital ou multimedia), transformala en coñecemento e aplicala aos procesos de ensino e aprendizaxe nas materias propias da especialización cursadas.
5. Contextualizar o currículo que se vaia a implantar nun centro docente participando na planificación colectiva do mesmo.
6. Deseñar e desenvolver metodoloxías didácticas tanto grupales como personalizadas, adaptadas á diversidade dos estudantes.
7. Deseñar e desenvolver espazos de aprendizaxe, con especial atención á equidad, a igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres, a formación cidadá e o respecto aos dereitos humanos que faciliten a vida en sociedade, a toma de decisións e a construción dun futuro sostible.
8. Adquirir estratexias para estimular o esforzo do estudante e promover a súa capacidade para aprender por se mesmo e con outros e desenvolver habilidades de pensamento e de decisión que faciliten a autonomía, a confianza e iniciativas persoais.
9. Coñecer os procesos de interacción e comunicación no aula e dominar destrezas e habilidades sociais necesarias para fomentar a aprendizaxe e a convivencia no aula e abordar problemas de disciplina e resolución de conflitos.
10. Deseñar e realizar actividades formais e non formais que contribúan a facer do centro un lugar de participación e cultura na contorna no que está situado.
11. Desenvolver as funcións de tutoría e orientación dos estudantes de xeito colexiado.
12. Participar na avaliación, investigación e a innovación dos procesos de ensino e aprendizaxe, comunicando as súas conclusións e as razóns que as sustentan á comunidade educativa e outros profesionais da educación.
13. Coñecer a normativa e organización institucional do sistema educativo e modelos de mellora da calidade con aplicación aos centros de ensino.
14. Coñecer e analizar as características históricas da profesión docente, a súa situación actual, perspectivas e interrelación coa realidade social de cada época.
15. Informar e asesorar ás familias achega do proceso de ensino e aprendizaxe e sobre a orientación persoal, académica e profesional dos seus fillos.
16. Traballar en equipo con outros profesionais da educación, enriquecendo a súa formación.
17. Desenvolver hábitos e actitudes para aprender a aprender ao longo do seu posterior desenvolvemento profesional.
18. Aplicar os coñecementos adquiridos e a capacidade de resolución de problemas a contornas educativas novos ou pouco coñecidos.

COMPETENCIAS ESPECÍFICAS ASOCIADAS AO MÓDULO XENÉRICO

1. Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións.
2. Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan á aprendizaxe.
3. Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais.
4. Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes.
5. Coñecer os procesos de interacción e comunicación no aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas.
6. Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país.
7. Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional.
8. Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá.
9. Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia.
10. Relacionar a educación co medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, na igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres e na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade.
11. Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación.
12. Adquirir habilidades sociais na relación e orientación familiar.
13. Coñecer e aplicar recursos e estratexias de educación no respecto e valor da diversidade lingüística e as súas implicacións educativas.

COMPETENCIAS ESPECÍFICAS ASOCIADAS AO MÓDULO ESPECÍFICO

1. Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
2. Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos.
3. Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas.
4. Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares
5. Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes.
6. Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo.
7. Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos.
8. Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes.
9. Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
10. Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo.
11. Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
12. Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade.
13. Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións.
14. Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación.
15. En formación profesional, coñecer a evolución do mundo laboral, a integración entre sociedade, traballo e calidade de vida
16. En formación profesional, coñecer a necesidade de adquirir a formación adecuada para a adaptación aos cambios e transformacións que poidan requirir as profesións.

COMPETENCIAS ESPECÍFICAS ASOCIADAS AO PRÁCTICUM

1. Adquirir experiencia na planificación, na docencia e na avaliación das materias correspondentes á especialización.
2. Acreditar un bo dominio da expresión oral e escrita na práctica docente.
3. Dominar as destrezas e as habilidades sociais necesarias para fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e a convivencia.
4. Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación a partir da reflexión sobre a práctica.
5. Para a formación profesional, coñecer a tipoloxía empresarial correspondente aos sectores produtivos e comprender os sistemas organizativos máis comúns nas empresas.

Mobilidade

A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa): Portal Internacional

Prácticas

De acordo coa Orde ECI/3858/2007, o Practicum realizarase en colaboración coas institucións educativas da Comunidade Autónoma de Galicia establecida mediante Convenio da Administración Educativa da Comunidade Autónoma e a Universidade de Santiago de Compostela. A Administración Educativa da Comunidade Autónoma fixará así mesmo as condicións para acceder ao status de centro e titor de prácticas.
O obxectivo final do módulo de Practicum é posibilitar tómaa de contacto directa coa organización e realidade dos centros de educación secundaria e a súa comunidade educativa, e co traballo docente nos diversos niveis en que se concreta (ISO, Bacharelato, FP). A simultaneidade entre teoría e práctica facilitará
a adquisición das competencias persoais e profesionais que require a función docente, ao posibilitar a integración e contraste de saberes, e o adestramento nas habilidades e destrezas requiridas na profesión.
Constituiranse comisións para o deseño, seguimento e evolución do Practicum, nas que participarán tanto profesorado universitario que imparte docencia no máster e supervisa as prácticas e profesorado dos centros que exerce a función de titor de alumnado en prácticas ou de dirección nos centros.
O seguimento do Prácticum será compartido polo profesor titor (do centro educativo) e o profesor supervisor (universitario). En Plan de Prácticas establecerá as funcións de cada un.
A supervisión do Practicum e a Orientación do Traballo Fin de Máster, de entrada, poderá facelas calquera profesor dos módulos xenérico ou específico. A comisión académica marcará as directrices para este encargo.
Redactarase un plan de prácticas, no que se establecerán os procedementos: asignación de prazas e titores, preparación, desenvolvemento e avaliación. A USC asinará un convenio coa Consellería de Educación da Xunta de Galicia que dará cobertura á realización dunhas Prácticas de calidade.
Definiuse o proceso de Xestión das prácticas externas que ten por obxecto establecer como se organizan e xestionan as prácticas dos estudantes en empresas e institucións de forma que se garanta a calidade, o recoñecemento académico e o aproveitamento máis adecuado das mesmas por parte dos/as estudantes da USC. Estas prácticas están orientadas a completar a formación dos alumnos e titulados universitarios así como facilitar o seu acceso ao mundo profesional.
Co obxectivo de comprobar o correcto desenvolvemento das prácticas por parte das entidades colaboradoras e do propio alumnado así como para detectar situacións irregulares e carencias do proceso, decidíronse implantar os seguintes mecanismos de control, sen prexuízo doutros que puidesen engadirse:
- Orientación ao estudante a través do coordinador de prácticas.
- Medición da satisfacción dos estudantes e empresas a través de enquisas.
- Xestión de queixas e reclamacións a través do centro e da Oficina de Análise das Reclamacións
- Memoria do proceso e Plan de mellora anual.

O traballo de Fin de Máster terá unha carga de 6 créditos. Para iniciar o Traballo de Fin de Máster será necesario superar todas as maaterias do primeiro cuadrimestre. No momento da presentación do traballo o alumno deberá ter superado todos os demais créditos necesarios para o título e poderá ser presentado en ambos cuadrimestres.
O Traballo Fin de Máster presentarase de ordinario ao final do segundo cuadrimestre, unha vez superados todos os demais créditos. Despois do primeiro ano de impartición tamén se ofrecerá ao alumnado que cumpra os requisitos a posibilidade de examinarse do Traballo Fin de Máster ao finalizar o primeiro cuadrimestre, co obxecto de que non teña necesidade de esperar ao final do curso académico para completar os estudos deste máster.
As condicións de organización, realización, presentación, titorización e avaliación dos Traballos de Fin de Máster serán obxecto dun Regulamento do Traballo de Fin de Máster.

O equipo docente do máster pertence ao cadro de persoal da USC, coa colaboración de profesorado dos centros educativos nos que se desenvolve o Prácticum.

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Oferta

IN01
Prazas ofertadas

Número de prazas ofertadas para cada curso académico.

Info da escala: Número enteiro

60,0

60,0

60,0

60,0

60,0

60,0

Matrícula

IN02
Matrícula

Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Número enteiro

63,0

68,0

71,0

71,0

66,0

80,0

IN03
Matrícula de acceso

Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

56,0

59,0

60,0

58,0

54,0

58,0

IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición

Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

56,0

59,0

60,0

58,0

54,0

58,0

IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición

Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

5,36

1,69

-3,33

-6,9

-

Perfil de entrada

IN06
Nota media de acceso por preinscrición

Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.

Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).

6,9316

6,9244

7,2168

7,5207

7,4123

7,3189

IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados

Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

1,41

0,0

0,0

IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados

Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

3,17

5,88

2,82

4,23

6,06

10,0

IN13
Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC

Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-

-

-

69,01

69,7

66,25

Adecuación á demanda

IN12
Tasa de ocupación

Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

93,33

98,33

100,0

193,33

180,0

193,33

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Mobilidade allea

IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados

Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu

Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Abandono

IN41
Taxa de abandono RD 1393/2007

Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

1,79

5,36

5,08

0,0

6,9

7,55

Avaliación

IN36
Taxa de avaliación

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

93,21

95,14

97,45

95,35

88,37

90,46

Duración media dos estudos

IN38
Duración media dos estudos

Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.

Info da escala: Número racional con dous decimais

1,1224

1,1154

1,1186

1,1786

1,1111

1,24

Eficiencia dos titulados

IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados

Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

98,59

98,33

98,99

97,45

98,9

96,61

Estudantes por grupo

IN32
Media de alumnos por grupo de docencia interactiva

Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva.

Info da escala: Número racional con dous decimais

25,5714

22,84

23,28

22,44

21,4

23,0

IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

28,55

29,1

28,05

26,75

28,75

Éxito

IN35
Taxa de éxito

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

99,81

99,3

99,83

98,88

99,8

98,94

IN50
Taxa de éxito dos egresados

Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

98,59

98,33

98,99

100,0

99,72

99,04

Graduación

IN37
Taxa de graduación

Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

96,43

91,07

89,83

98,33

86,21

77,36

Rendemento

IN34
Taxa de rendemento

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

93,03

94,47

97,29

94,28

88,19

89,5

Satisfacción

IN19
Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas

Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,46

4,3851

-

4,53

4,18

4,1156

IN20
Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas

Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,3551

-

-

-

-

-

IN21
Satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas

Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,0909

-

-

4,29

-

-

IN23
Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible

Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

2,8438

-

-

-

-

-

IN33
Grao de satisfacción dos egresados cos servizos

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,6318

-

-

-

-

-

IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

2,9769

-

-

3,26

3,55

-

IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida

Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

-

3,79

-

-

4,17

3,8

IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida

Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

-

4,3932

-

-

4,3846

4,4359

IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción

Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-

27,4194

-

-

35,0877

16,9231

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN24
Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios

Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

55,56

55,56

42,86

50,0

40,0

44,44

IN25
Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

68,42

54,17

50,0

52,0

60,87

65,52

IN26
Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

31,58

25,0

16,67

20,0

17,39

10,34

Os contidos desta páxina actualizáronse o 22.05.2024.