Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 102 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de docencia Castelán (50%), Galego (50%)
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Matemática Aplicada, Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Matemática Aplicada, Área externa M.U en Matemática Industrial
Centro Facultade de Matemáticas
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Descrición dos paquetes FLUX2D e FEKO para a resolución numérica de problemas industriais no campo do electromagnetismo de baixa (FLUX2D) e alta (FEKO) frecuencia. Estudo dos métodos numéricos empregados polos devanditos programas comerciais.
Tema 1: Resolución numérica de problemas de electromagnetismo de baixa frecuencia.
a. Método de elementos finitos: elementos finitos de Lagrange e elementos finitos de arista.
b. Diferentes formulacións dos modelos matemáticos 2D, 3D e axisimétrico: electrostática, corrente continua, magnetostática e correntes inducidas.
Tema 2: Descripción do paquete FLUX2D®.
a. Presentación e descripción do software.
b. Utilización do paquete para resolver problemas industriais baseados nos modelos estudados.
Tema 3: Estudo electromagnético de alta frecuencia: métodos de análise no dominio de frecuencia e tempo.
Tema 4: Descrición do paquete de cálculo electromagnético FEKO®.
a. Presentación e descrición do software.
b. Uso do paquete de software na análise de antenas e sistemas radiantes con diferentes características e usando diferentes métodos de análise.
Bibliografía básica:
FLUX2D User’s guide.
A. Bermúdez, D. Gómez, P. Salgado Mathematical models and numerical simulation in electromagnetism. Springer 2014.
C.A. Balanis, Antenna Theory: Analysis and Design. Wiley. 4ª ed, 2016
User Manual for FEKO.
Bibliografía complementaria:
A. Bossavit. Computational electromagnetism. Variational Formulations, Complementarity, Edge Elements. Academic Press. San Diego, CA, 1998.
B.D. Popovic, Introductory Engineering Electromagnetics, Addison Wesley, 1971.
A.B. Reece and T.W. Preston, Finite Elements Methods in Electrical Power Engineering, Oxford University Press, Oxford, 2000.
P.P. Silvester and R.L. Ferrari, Finite Elements for Electrical Engineers, Cambridge University Press, Cambridge, 1996.
Básicas e xeráis:
CG1 Ter coñecemento que proporcionen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación das ideas, moitas veces nun contexto de investigación; saber traducir as necesidades industriais en termos de proxectos de I + D + i no campo da Matemática Industrial.
CG4 Saber comunicar as conclusións, xunto co coñecemento e os motivos fundamentais que o sustentan, a un público especializado e non especializado de forma clara e inequívoca.
Específicas:
CE4: Poder seleccionar un conxunto de técnicas numéricas, linguaxes ferramentas informáticas axeitadas para resolver un modelo matemático.
CE5: Ser capaz de validar e interpretar os resultados obtidos, comparando visualizacións, medidas experimentais e / ou requisitos funcionais do sistema físico / de enxeñaría correspondente.
De especialidade "Simulación numérica":
CS1: Coñecer, saber seleccionar e saber manexar as ferramentas profesionais de software (tanto comerciais como gratuítas) máis axeitadas para a simulación de procesos no sector industrial e empresarial.
CS2: Saber adaptar, modificar e implementar ferramentas de software de simulación numérica.
As clases terán lugar na aula de informática da USC e terán a consideración de clases expositivas e interactivas. Os paquetes de software Flux2D® e FEKO®, ambos de Altair, empregaranse para a resolución as prácticas.
As clases non se graban xa que son fundamentalmente prácticas e son os estudantes os que as desenvolven seguindo as instrucións das profesoras da materia.
As clases impartiranse na USC e recoméndase a asistencia. Non obstante, poden ser seguidas por videoconferencia a menos que haxa un gran número de estudantes a distancia que imposibiliten prestarlles unha atención adecuada.
Elaboraranse notas do curso nas que se describen as prácticas a realizar. Empregaranse as plataformas virtuais USC Virtual Campus (Moodle) e FaiTIC (Universidade de Vigo).
1. Primeiro período de avaliación:
A avaliación dos alumnos basearase na avaliación continua do traballo realizado ao longo do curso (C) e nunha proba final (F) teórico / práctica.
A avaliación continua realizarase a partir da entrega de exercicios ou traballos correspondentes aos distintos bloques da materia. A nota numérica en cada unha das partes será igual a 0,6 * F + 0,4 * C. A nota numérica final calcularase tendo en conta que a parte FEKO terá un peso de 1/3 e a parte Flux2D® terá un peso de 2/3.
Concretamente defínese
M = 1/3 * CAL_FEKO + 2/3 * CAL_Flux2D
onde
CAL_FEKO: cualificación numérica da parte FEKO
CAL_FLUX2D: cualificación numérica da parte FLUX2D
Para aprobar a materia será necesario acadar un mínimo de 4 puntos sobre 10 en cada unha das partes.
A cualificación que aparecerá na acta da materia dependerá de se exceda ou non o mínimo de 4 puntos requiridos en cada parte. Polo tanto:
nota nota = M, se supera o mínimo requirido en cada parte
nota nota = mínimo (M, 4), se non excede o mínimo esixido en ningunha das partes.
Sempre que o calendario académico o permita, as cualificacións dos traballos presentados serán comunicadas aos estudantes antes do exame oficial da materia.
Dado o carácter eminentemente práctico da materia, as habilidades especificadas na sección "Competencias" valoraranse tanto a través do exame como do traballo proposto.
A metodoloxía é a mesma en ambos os casos: o alumno presentará un problema físico que terá que resolver numéricamente coas ferramentas de software presentadas na materia. Para iso, primeiro debe determinar o modelo matemático adecuado para o problema plantexado e explicar o motivo desta elección. Asemade, deberá desenvolver as ecuacións do modelo seleccionado indicando as incógnitas que se usarán na aproximación numérica do mesmo. Isto validaría as competencias CG1, CE4 e CS1.
Despois resolverán numericamente o problema empregando os paquetes comerciais explicados na práctica e elaborarán un informe crítico dos resultados obtidos nas diferentes preguntas que se formulen. Isto permitirá, ademais de avaliar os seus coñecementos, avaliar o grao de desenvolvemento acadado nas competencias CG4, CE5 e CS2.
2. Segundo período de avaliación (estudantes que non superaron a materia no primeiro período):
A segunda oportunidade de avaliación realizarase do mesmo xeito que a primeira. A nota correspondente á avaliación continua será a que se obtén para estes efectos na primeira oportunidade.
Os estudantes que non realicen ningún exame oficial recibirán a nota de "non presentado".
Os estudantes que repitan o curso serán avaliados co mesmo sistema.
Se por razóns excepcionais debidamente xustificadas, un estudante non puidese seguir a avaliación continua, terá un único exame sobre todos os contidos da materia.
En calquera das oportunidades de avaliación, e nos casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións.
Horas presenciais, (Factor), horas de traballo persoal do alumno, Total:
Teoría: 12, (1,5), 18, 30
Laboratorio: 30, (2,5), 75, 105
Exame: 3, (4), 12, 15
Total: 45, 105, 150
- É aconsellable ter cursado a materia “Modelos matemáticos en electromagnetismo”.
- Estudio das notas distribuidas polo profesorado do curso e participación activa nas clases de prácticas.
- A asistencia as clases prácticas é altamente aconsellable.
In all the assessment opportunities, and for cases of fraudulent performance of exercises or tests, the provisions of the Regulations on the evaluation of students' academic performance and revision of grades shall apply
Maria Dolores Gomez Pedreira
- Departamento
- Matemática Aplicada
- Área
- Matemática Aplicada
- Teléfono
- 881813186
- Correo electrónico
- mdolores.gomez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Del Pilar Salgado Rodriguez
Coordinador/a- Departamento
- Matemática Aplicada
- Área
- Matemática Aplicada
- Teléfono
- 881813198
- Correo electrónico
- mpilar.salgado [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
| Luns | ||
|---|---|---|
| 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula de informática 5 |
| Mércores | ||
| 11:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula de informática 5 |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| GOMEZ PEDREIRA, MARIA DOLORES | Castelán |
| SALGADO RODRIGUEZ, MARIA DEL PILAR | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| GOMEZ PEDREIRA, MARIA DOLORES | Castelán |
| SALGADO RODRIGUEZ, MARIA DEL PILAR | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| GOMEZ PEDREIRA, MARIA DOLORES | Castelán |
| SALGADO RODRIGUEZ, MARIA DEL PILAR | Galego |