Obxectivos da materia
1. Coñececer os fundamentos teóricos e aplicados dos dos temas que se desenvolven no programa.
2. Adquirir unha visión integrada dos procesos de interacción social e das relacións entre eles.
3. Tomar contacto cos aspectos máis aplicados aplicados da materia a través da discusión de casos, lecturas comentadas e utilización de instrumentos para a avaliación de diversos fenómenos psicosociais.
Contido
-Introdución á materia de Psicoloxía da Interacción Social.
Bloque I. Influencia, poder e empatía
-Tema 1. Influencia social
Influencia social e poder. Os diferentes rostros da influencia: conformidade, obediencia e innovación. Tácticas de influencia social.
-Tema 2. Agresión e violencia
Delimitacións conceptuais. Violencia en grupo. Causas da agresión e violencia. Dimensións facilitadoras. Estratexias de afrontamento da violencia.
-Tema 3. Comportamento prosocial y Atracción
Tipoloxía da conduta de axuda. Modelos explicativos. Elementos facilitadores das condutas de axuda. Factores inhibidores. O papel dos receptores. Atracción
Bloque 2. Categorización, conflito e acción colectiva
-Tema 4. Estereotipos
Orixe e características. Medida dos estereotipos. Funcións e estrutura. Estereotipos de xénero. Efectos dos estereotipos. Resistencia ao cambio nos estereotipos.
-Tema 5. Prexuízo.
Prexuízo e conceptos relacionados. Personalidade autoritaria e categorización. Novas expresións do prexuízo. Do prexuízo implícito á especificidade das emocións e situacións.
-Tema 6. Acción colectiva e cambio social.
Conflito social e acción colectiva. Da irracionalidad á instrumentalidad da acción colectiva. Modelo explicativo da acción colectiva.
Prograa de claser interactivas
1.- Análise dos procesos de influencia social
2. Agresión
3. Altruísmo
4. Estereotipos
5. Prexuízo
6. Acción colectiva
Bibliografía básica e complementaria
BIBLIOGRAFÍA
Manual básico:
Sabucedo, J.M. y Morales, J.F. (2015). Psicología Social. Madrid: Editorial Médica Panamericana. (Disponible en versión electrónica en https://www.medicapanamericana.com/mx/libro/psicologia-social-sabucedo-…)
Outros Manuais:
Gaviria, E., López, M. y Cuadrado, I. (2013). Introducción a la Psicología Social. Madrid: Sanz y Torres.
Hogg, M. y Vaughan, G.M. (2010). Psicología Social. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Bibliografía complementaria
Bloque I.
Cialdini, R.B. (2001). Influence. Science and practice. 4º edición. Boston: Allyn&Bacon
Milgram, S. (1980). Obediencia a la autoridad. Bilbao: Desclée de Brouwer
Sabucedo, J.M. y Sanmartín, J. (2007). Los escenarios de la violencia. Barcelona: Ariel
Wall, F.B.M. (2008). Putting the altruism back into altruism. The evolution of empathy. Annual Review of Psychology, 59, 279-300
Bloque II.
López-Sáez, M., Morales, J.F. y Lisbona, A. (2008). Evolution of gender stereotypes in Spain: Traits and roles. The Spanish Jornal of Social Psychology, 11, 609-617
Glick, P. y Fiske, S.T. (2011). Ambivalent sexism revisited. Psycholoy of Women Quartely, 35, 530-535
Navas, M. y Cuadrad, I. (2013). El estudio del prejuicio en Psicología Social. Madrid: Sánz y Torres.
Sabucedo J-M, Dono M, Alzate M and Seoane G (2018). The Importance of Protesters’ Morals: Moral Obligation as a Key Variable to Understand Collective Action. Front. Psychol. 9:418. doi: 10.3389/fpsyg.2018.00418. https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2018.00418/full
Competencias
5.5.1.5.1 BÁSICAS E XENERAIS
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG1 - Que teñan capacidade para abordar a súa actividade profesional e formativa desde o respecto ao Código Deontolóxico do psicólogo, que inclúe, entre outros máis específicos, os principios do respecto e a promoción dos dereitos fundamentais das persoas, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e deseño para todos e os valores democráticos e dunha cultura de paz.
5.5.1.5.2 TRANSVERSAIS
- CT1 - Capacidade de síntese
- CT2 - Capacidade de resolución de problemas e toma de decisións
- CT3 - Capacidade de traballo en equipo e colaboración con outros profesionais
- CT4 - Capacidade de autocrítica
- CT5- Capacidade de comunicación
- CT6 - Capacidade de desenvolvemento e mantemento actualizado das competencias, destrezas e coñecementos propios da profesión
5.5.1.5.3 ESPECÍFICAS
CE1 - Demostrar coñecementos e comprensión das funcións, características, contribucións e limitacións dos distintos modelos teóricos da Psicoloxía.
CE2 - Demostrar coñecementos e comprensión das leis básicas dos distintos procesos psicolóxicos
CE5- Demostrar coñecementos e comprensión dos principios psicosociais que interveñen no comportamento dos individuos e no funcionamento dos grupos e das organizacións.
CE9 - Saber identificar as características relevantes do comportamento dos individuos, grupos, organizacións e contextos mediantes os métodos, técnicas e instrumentos propios da avaliación psicolóxica.
CE10 - Saber promover a saúde e a calidade de vida, a través dos métodos propios da profesión, nos individuos, grupos, comunidades e organizacións nos distintos ámbitos e contextos: educativo, clínico e dá saúde, do traballo e as organizacións, grupal e comunitaria
CE11 - Saber seleccionar e administrar técnicas e instrumentos propios e específicos da Psicoloxía
CE15 - Saber axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía
Metodoloxía da ensinanza
Combinaránse as seguintes metodoloxías:
Sesións expositivas. Nelas farase fincapé nos contidos relevantes para cada tema teórico. Tamén se indicarán as lecturas recomendadas e/ou obrigatorias.
Sesións interactivas. Estas actividades enfatizarán o traballo en grupo para fomentar tanto a discusión sobre a problemática psicosocial como para ampliar o coñecemento que se expón nas sesións teóricas.
Sistema de avaliación
Parte teórica: O contido teórico será avaliado a través do examen final fixado pola facultade e a través dunha proba obxectiva.
A parte teórica supoñerá un máximo do 80% da cualificación total da materia.
Parte interactiva: Esíxese unha asistencia mínima a 5 das sesións programadas. A asistencia ás sesións e o traballo/#realizar en relación ás mesmas ponderaranse cun máximo do 20% da cualificación na materia, a condición de que se aprobou a parte teórica da materia.
Os alumnos con dispensa académica realizarán un examen tanto da parte téorica como interactiva da materia.
Tempo de estudo e traballo persoal
O/A estudiante debe dedicar un total de 150, das cuais 51 serán presenciais e 99 serán de traballo máis persoalizado
Recomendacións para o estudo da materia
Observacións
Horario titorías:
Luns: 10-12
Martes:10-12
Jueves:10-12
Titorías Mónica Alzate:
Martes: 17-19 hs
Xoves: 12-14 hs.
Venres: 13-15 hs
Establecer cita previa por correo-e: monica.alzate [at] usc.es (monica[dot]alzate[at]usc[dot]es)