Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de docencia Galego (100.00%)
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
Áreas: Psicoloxía Social
Centro Facultade de Psicoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
• Coñecer a importancia dos factores económicos, sociais, culturais, e ambientais que condicionan os hábitos de vida saudables e as condutas de risco
• Analizar a importancia dos hábitos de vida saudables sobre a calidade de vida persoal e social
• Identificar os factores e condutas de risco que dificultan a adopción de hábitos de vida saudable.
• Deseñar e analizar estratexias de intervención e prevención nas distintas condutas de risco con colectivos especialmente vulnerables.
• Deseñar intervencións preventivas de promoción de hábitos saudables
Bases conceptuais e modelos teóricos da promoción de hábitos de vida saudables. Modelo biomédico, informativo, crenzas de saúde, persuasivo- motivacional e pragmático ou multifactorial.
Ámbitos de intervención para a prevención de condutas de risco e a promoción hábitos de vida saudables. Actividade física e sedentarismo. Alimentación saudable. Prevención do tabaquismo. Consumo de risco nocivo de alcol. Prevención de accidentes. Benestar emocional. Avaliación de riscos e necesidades.
Estratexias de prevención e intervención: estratexias persoais ( autocuidado, fortalecemento da autoestima e desenvolvemento de habilidades de afrontamiento), relacionales e participación social e comunitaria. Promoción de hábitos saudables na escola e a comunidade. Estratexias institucionais: a construción de políticas públicas enfocadas aos hábitos saudables.
Deseño e avaliación de programas de hábitos saudables na escola e na comunidade
Bibliografía básica:
Sarriá Santamera, A., & Villar Álvarez, F. (2014). Promoción de la salud en la comunidad. Madrid: UNED
Hubley, J., & Copeman, J. (2018). Practical health promotion. John Wiley & Sons.
Bibliografía complementaria:
Aguiar Fernández, F., Fernández Aguayo, S. y Pino Juste M. (2017). Evaluación de un programa grupal psicosocioeducativo con mujeres con neoplasia. En Carlos Nuñez et al. (Comp.). Atención a las necesidades comunitarias para la Salud. (Cap 8, pp. 53-61). Almería: Ed. Scinfoper. ISBN: 978-84-697-7124-2.
Cofino, R., Aviñó, D., Benedé, C. B., Botello, B., Cubillo, J., Morgan, A., ... & Hernán, M. (2016). Promoción de la salud basada en activos: ¿cómo trabajar con esta perspectiva en intervenciones locales? Gaceta sanitaria, 30, 93-98.
Díez, E., Aviñó, D., Paredes-Carbonell, J. J., Segura, J., Suárez, Ó., Gerez, M. D., ... & Camprubí, L. (2016). Una buena inversión: la promoción de la salud en las ciudades y en los barrios. Gaceta Sanitaria, 30, 74-80.
Domínguez Lloria, S.; González Ojea, M.J. y Pino Juste, M. (2018). Diseño de un programa de musicoterapia como tratamiento no farmacológico. En Mª del Mar Molero y otros. (coord.). Intervención en Contextos Clínicos y de la Salud. (pp.399-407). Almería: ASUNIVEP.
Eldredge, L. K. B., Markham, C. M., Ruiter, R. A., Kok, G., Fernandez, M. E., & Parcel, G. S. (2016). Planning health promotion programs: an intervention mapping approach. John Wiley & Sons.
Fertman, C. I., & Allensworth, D. D. (Eds.). (2016). Health promotion programs: from theory to practice. John Wiley & Sons.
Giraldo Osorio, A., Toro Rosero, M. Y., Macías Ladino, A. M., Valencia Garcés, C. A., & Palacio Rodríguez, S. (2010). La promoción de la salud como estrategia para el fomento de estilos de vida saludables. Revista hacia la Promoción de la Salud, 15(1), 128 – 143. https://www.redalyc.org/html/3091/309126693010/
Hernández, M. R. (2015). Autocuidado y promoción de la salud en el ámbito laboral. Revista salud bosque, 5(2), 79-88.
Pino Juste, M. (2017). Diseño y Evaluación de Programas Educativos. EN PINO JUSTE, M. (Coord). Diseño y Evaluación de Programas Educativos en el Ámbito Social. Actividad Física y Dramaterapia. Madrid: Alianza. ISBN 978-84-9104-729-2.
Pino Juste, M. R. (2001): La educación para la salud: Desarrollo Curricular. Vigo, Torculo Edicións. ISBN: 84-607-3245-2.
Pino Juste; M. R. (2009). Ética en Educación para la salud. En Manuel Curado e Nuno Oliveira, Orgs., Pessoas Transparentes: Questoes Actuais de Bioética. Coimbra: Almedina. Pp. 145-168. ISBN: 978-972-40-4099-8.
Sharma, M. (2016). Theoretical foundations of health education and health promotion. Jones & Bartlett Publishers.
BÁSICAS E XERAIS:
CX2. Saber elixir unha estratexia apropiada para manexar os problemas da disciplina, que se axuste ao contexto e ás competencias que uno/a mesmo/a posúe.
TRANSVERSAIS:
CT1. Demostrar capacidade de manexo de fontes documentais, selección, análise e síntese de información relevante de textos ou documentos científicos.
ESPECÍFICAS:
CE5. Ser capaz de analizar e resolver situacións complexas, nos ámbitos específicos do máster, mediante o deseño, a programación e a implementación de estratexias para a solución de problemas.
• Lección-explicación. A Lección maxistral utilizarase para a explicación dos contidos teóricos. Constitue unha actividade presencial na aula mediante a utilización de medios personais e audiovisuais. Estas leccións estructuranse en catro partes: introdución, desenvolvemento, conclusións e debate, para explicar e aclarar os concetos clave tanto teóricos como prácticos. As sesións maxistrais realizaranse con todo o grupo clase co fin de o alumnado domine os principios e conceptos traballados e adquira unha cultura argumentativa que lle axudará a resolver as partes teóricas do proxecto que deben realizar.
• Lectura e análise de textos e documentos. Realizaranse comentarios de textos de lecturas breves orientados a plasmar ás veces por escrito, ás veces de forma oral todas as claves que permiten a comprensión plena dun documento.
• Taller/Seminario. Organizaranse dous seminarios monográficos sobre algunhas das estratexias de intervención para facilitar a comprensión do contido e a interdisciplinariedad que se produce no ámbito da saúde.
• Aprendizaje por proyectos (PBL). Utilizarase como metodoloxía base o Aprendizaxe Basado en Proyectos ou Project Based Learning (PBL). Tratase dunha metodoloxía didáctica que utiliza metodoloxías activas e colaborativas cuio obxectivo é que o alumnado alcance o dominio duns contidos mediante a realización dun proxecto diseñado polo profesor.
Seguindo a Edwards (2000) o proceso para levar a cabo o diseño por proxectos é o seguinte: * Planificación da investigación* Selección do tema * Recollida da información * Aplicación* Análise de datos * Informe * Seguimento e avaliación. O proxecto consistirá na elaboración dun programa de intervención que se realizará individualmente ao longo do curso.
Examen
Ponderación máxima: 30%
Valoración continua de actividades
Ponderación máxima: 20%
Valoración de informes, traballos e exposicións
Ponderación máxima: 50%
Clases expositivas
Horas: 10
Presencialidade: 100%
Clases interactivas de seminario
Horas: 7
Presencialidade: 100%
Realización de traballos
Horas: 3
Presencialidade: 100%
Exposición de traballos
Horas: 3
Presencialidade: 100%
Titorías individuais e/ou en grupos reducidos
Horas: 1
Presencialidade: 100%
Traballo persoal do alumno
Horas: 51
Presencialidade: 0%
Marcos Dono Martín
Coordinador/a- Departamento
- Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
- Área
- Psicoloxía Social
- Teléfono
- 881813893
- Correo electrónico
- marcos.dono.martin [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
| Luns | ||
|---|---|---|
| 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 10 |
| Martes | ||
| 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 10 |
| Xoves | ||
| 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 10 |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Dono Martín, Marcos | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Dono Martín, Marcos | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Dono Martín, Marcos | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Dono Martín, Marcos | Galego |