-
Créditos ECTS
Créditos ECTS: 2Horas ECTS Criterios/Memorias
Traballo do Alumno/a ECTS: 34
Horas de Titorías: 2
Clase Expositiva: 6
Clase Interactiva: 8
Total: 50Linguas de uso
Castelán, GalegoTipo:
Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021Departamentos:
Estatística, Análise Matemática e OptimizaciónÁreas:
Estatística e Investigación OperativaCentro
Facultade de EnfermaríaConvocatoria:
Primeiro semestreDocencia:
Con docenciaMatrícula:
Matriculable | 1ro curso (Si) -
- Familiarizar aos alumnos coas técnicas básicas de estatística, tanto descritivas como inferenciais, e a súa aplicación en Ciencias da Saúde en xeral e en Enfermaría en particular.
- Avaliar a importancia das estatísticas como ferramenta para acceder ao coñecemento científico e aprender a valorar criticamente a información dos informes de investigación en función do seu rigor na aplicación das estatísticas e das conclusións extraídas das análises realizadas.
- Empregar un paquete estatístico que permita a análise de datos obtidos nunha investigación biomédica1. O Método Estatístico en Atención Sanitaria, Xestión e Coidados
2. Obtención de datos. Deseño dunha mostra
3. Introdución aos paquetes estatísticos SPSS e Epidat 4.2
4. Estatística descriptiva e representacións gráficas
5. Correlación e regresión en variables cuantitativas
6. Distribucións de probabilidade típicas en Biomedicina
7. Inferencia Estatística. Aplicacións en Atención Sanitaria, Xestión e Coidados
PRÁCTICAS DE AULA DE INFORMÁTICA
Práctica 1.- Introdución ao SPSS. Estatística descriptiva
Práctica 2.- Regresión e dependencia de variables
Práctica 3.- Inferencia Estatística
Práctica 4.- Introdución ao EPIDAT 4.2Estarán dispoñibles no campus virtual os materiais de estudo da materia, nos cales estarán desenvolvidos os contidos teóricos, exemplos ilustrativos, boletíns de exercicios para os seminarios e guións das prácticas de ordenador.
BÁSICA
Crujeiras, R.M. y Faraldo, P. (2010): "Manual de estadística básica para ciencias de la salud", Unidixital
Rius Díaz, F. e Wärnerberg Wärnerberg, Julia (2014): Bioestadística. Paraninfo.
COMPLEMENTARIA
Glover, T.; Mitchell, K. (2015): "An Introduction to Biostatistics using R", Waveland Press. Available at:
https://waveland.com/Glover-Mitchell/r-guide.pdf [Accessed May 12, 2024]
Martínez González, M.A.; Sánchez Villegas, A.; Toledo Atucha , E.; Faulin Fajardo, J. (2020): "Bioestadística amigable", Elsevier.
Montanero Fernández, J.; Minuesa Abril, C. (2018): "Estadística básica para Ciencias de la salud". Available at:
http://matematicas.unex.es/~jmf/Archivos/Manual%20de%20Bioestadística.p… [Accessed May 12, 2024]
Milton J.S. (2007) Estatística para Bioloxía e Ciencias da Saúde. Interamericana- McGraw- Hill (3ª edición).
Rosner, B. (2011) “ Fundamentals of Bioestatistics”. Wadsworth Publishing Company. Duxbury Press (5ª edición).1.Básicas e Xerais
CG02 - Capacidade para recoller datos de interese sanitario, analizalos e transmitilos de xeito eficaz
CG03 - Capacidade para utilizar os novos sistemas de información nos ámbitos de desempeño da profesión
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complejidad de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo
2. Transversales
CT01 - Capacidade de emprender accións con espírito de equipo
CT02 - Compromiso ético e intelectual.
3. Especificas
CE37 - Desenvolver capacidades para describir e sintetizar a información dos datos recolleitos en diversas escalas de medida, utilizando estatísticos descriptivos e procedementos gráficos.
CE38 - Comprender os fundamentos dos contrastes de hipóteses, así como a súa relación cos procedementos de estimación de parámetros mediante intervalos de confianza
CE39 - Coñecer e saber aplicar e interpretar as principais probas estatísticas de comparación de medias CE40 - Coñecer e interpretar táboas de datos categóricos e saber aplicar probas ji-cadradoNas sesións de docencia expositiva no aula explicarase os conceptos teórico-prácticos dos contidos, apoiándose en presentacións multimedia. Respecto ao material para o seguimiento da materia, a maiores da bibliografía recomendada, o alumnado dispoñerá do material docente complementario. As clases interactivas de laboratorio levásense a cabo no aula de informática onde se introducirá ao alumnado no manexo do SPSS e EPIDAT 4.2 para a análise estatística de datos. Nesta sesión tamén se traballará sobre os casos clínicos compartidos con outras materias do curso. Para o seguimiento das clases prácticas, facilitarase ao alumnado o guion das mesmas.
As tutorías están destinadas ao seguimiento da aprendizaxe do alumnado.A cualificación final será ou resultado dunha proba final teórico-práctico, que corresponderá ao 50% da cualificación final, ey da avaliación das actividades interactivas, que será o 50% restante na cualificación final
O exame terá carácter presencial.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na "Normativa de avaliación de rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".O tempo de traballo necesario para superar esta materia depende dos coñecementos previos do alumnado. Por cada hora de docencia expositiva, considéranse necesarias ao redor de 1.5 horas. Respecto de a docencia interactiva, por cada hora estímase unha hora de traballo persoal do alumnado
A asistencia ás sesións expositivas e interactivas é fundamental para o seguimiento e superación da materia. O alumnado deberá realizar todas as actividades recomendadas polo profesorado (resolución de problemas, revisión de bibliografía e exercicios prácticos, nunha parte importante, de interpretación de resultados) para superar con éxito a materia.
O Alumnado disporá dos materiais da materia no Campus Virtual (Moodle). Nestes materiais están os contidos (teóricos e prácticos) da materia.
-
Pedro Faraldo Roca
Coordinador/a- Departamento
- Estatística, Análise Matemática e Optimización
- Área
- Estatística e Investigación Operativa
- Teléfono
- 881813216
- Correo electrónico
- pedro.faraldo@usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
-
1º semestre - Do 09 ao 15 de decembro Martes 16:00-18:00 Grupo /CLE_01 Castelán Aula Informática Docencia 1 (Edif. Xoán XXIII) 18:00-20:30 Grupo /CLIL_01 Castelán Aula Informática Docencia 1 (Edif. Xoán XXIII) Exames 24.01.2025 16:00-18:00 Grupo /CLE_01 Aula 3 (Edif. Xoán XXIII) 11.07.2025 16:00-18:00 Grupo /CLE_01 Aula 3 (Edif. Xoán XXIII)