Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 30 Clase Interactiva: 18 Total: 51
Linguas de docencia Castelán (100%)
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Bioloxía Funcional
Áreas: Fisioloxía Vexetal
Centro Facultade de Ciencias
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
-Comprender os procesos básicos do funcionamento vexetal -centrándose no metabolismo do carbono como base do desenvolvemento da planta e a súa regulación e integración espacial e temporal.
-Saber aplicar a biotecnoloxía vexetal útil en agroindustria, analizando críticamente (baixo distintos enfoques) as distintas aproximacións ao control do crecemento das plantas, tomando decisións en función dos recursos dispoñibles, traballando en grupos multidisciplinares.
-Coñecer o método científico, manexar gran cantidade de información para analizar en profundidade os distintos fenómenos fisiolóxicos.
-Capacidade para comunicar e/ou adoptar os avances no campo agrario.
-Teoría:
As relacións hídricas e nutricionais e o transporte nas plantas. A fotosíntesis. Fisioloxía do desenvolvemento. Introdución á biotecnoloxía vexetal. Fisioloxía en condicións de tensións.
-Prácticas:
O potencial hídrico. A transpiración. Transporte polo xilema. Fotosíntesis. Hormonas vexetais. Germinación. Plantas sometidas a condicións de tensións.
Bibliografía básica,
Azcón-Bieito J, Talón M (eds). 2008 (2ª ed.). Fundamentos de Fisiología vegetal. Madrid: McGraw-Hill Interamericana. ISBN 978-84-481-5168-3. (FVE 120/121/122/123/241).
Barceló J, Nicolás G, Sabater B, Sánchez-Tamés R. 2000 (7ª ed.). Fisiología Vegetal. Madrid: Pirámide. ISBN 84-368-1521-4. (FVE 12).
García Breijo FJ, Roselló Caselles J, Santamarina Siurana MP. 2006. Introducción al funcionamiento de las plantas. Valencia: Ediciones Universidad Politécnica de Valencia. ISBN 84-9705-944-1. (FVE 201).
Hopkins WG, Hüner NPA. 2009 (4ª ed.). Introduction to plant physiology. Nueva York (NY): Wiley. ISBN 978-0-470-24766-2. (FVE 288/344).
Pineda, M. 2004. Resúmenes de Fisiología Vegetal. Córdoba: Servicio de publicaciones de la Universidad de Córdoba. ISBN 84-7801-718-6 (FVE 145/243).
Taiz L, Zeiger E, Moller IA, Murphy A. 2015 (6th ed.). Plant physiology and development. Sunderland (MA):Sinauer Associates Inc. ISBN 978-1-60535-255-8. (FVE 374; 5ª ed. FVE317; 4º ed. 132, 196; en castellano,FVE 119/225) http://6e.plantphys.net/.
Bibliografía complementaria,
Beltrán JP, García Olmedo F, Puigdoménech P. 2003. Plantas transgénicas. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca. ISBN 84-7800-718-0. (FVE 361).
Buchanan RB, Gruissem W, Jones RL. 2015 (2ªed). Biochemistry and molecular biology of plants. Chichester (UK): American Society of Plant Physiologists, Wiley-Blackwell. ISBN 978-0-470-71422-5. (A VBF 77H/ A VBF 77I/VBF346). http://www.aspb.org/publications/biotext/
Davies PJ (ed.) 2004 (3ª ed). Plant hormones: biosynthesis, signal transduction, action. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht. ISBN 1-4020-2685-4 (1-4020-2686-2 e-book) (FVE 181).
Epstein E, Bloom AJ. 2005 (2ª ed.). Mineral nutrition of plants: principles and perspective. Sunderland (MA, USA): Sinauer Associates Inc. ISBN 0-87893-172-4. (FVE 355).
Jones R, Ougham H, Thomas H, Waaland S. 2013. The molecular life of plants. Chichester (UK): Wiley- Blackwell. ISBN 978-0-470-87012. (FVE 327). http://www.wiley.com/go/molecularlifeofplants.
Raghavendra, A.S. (ed.) 2000. Photosynthesis a comprehensive treatise. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 0-521-78444-1. (FVE 286).
Páxinas webs,
http://6e.plantphys.net/
http://www.wiley.com/go/buchanan/biochem
http://plantphys.info/Plant_Biology/Schedule.html
http://www.biologia.edu.ar/plantas/indplantas.htm
http://plantsinmotion.bio.indiana.edu/plantmotion/starthere.html
Básicas e xerais
CG2 - Pensar dunha forma integrada e abordar os problemas desde diferentes perspectivas tanto no plano técnico-profesional, como a súa relación cos problemas sociais/económicos que implican a un bioquímico.
CG4 - Ter unha visión integrada do funcionamento celular (incluíndo o metabolismo e a expresión xénica), abarcando a súa regulación e a relación entre os diferentes compartimentos celulares.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Transversais
CT3 - Capacidade para traballar en equipo.
CT6 - Capacidade para buscar, analizar e xestionar a información proveniente de fontes diversas.
CT7 - Capacidade para a resolución de problemas.
CT10 - Capacidade para o razoamento crítico e a argumentación, e capacidade autocrítica.
CT14 - Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica.
CT15 - Capacidade para a comunicación oral e escrita.
Específicas
CES4 - Comprender os principais procesos fisiolóxicos dos organismos multicelulares, así como comprender as bases moleculares dos devanditos procesos fisiolóxicos. Ter unha visión integrada dos sistemas de comunicación intercelular e de sinalización intracelular que regulan a proliferación, diferenciación, desenvolvemento e función dos tecidos e órganos, para así comprender como a complexidade das interaccións moleculares determina o fenotipo dos organismos vivos.
CLASES EXPOSITIVAS
As clases expositivas terán lugar durante o segundo semestre, segundo o horario aprobado polo centro. A materia impartirase en clases maxistrais (expositiva en grupo grande), onde o profesor expoñerá os contidos da materia coa axuda de medios audiovisuais (lousa e canón de proxección). Anteriormente á exposición, todo o material necesario para o seguimento da clase estará dispoñible para os alumnos no Campus Virtual.
Requirirase a participación dos alumnos en todo momento, discutindo o aprendido no tema e relacionándoo cos temas anteriores. As competencias asociadas son as seguintes: CG2, CG4, CB5, CT6, CT10, CT15, CES4.
PRÁCTICAS DE LABORATORIO
As prácticas de laboratorio iranse realizando simultaneamente coas clases teóricas. Estas prácticas estarán relacionadas cos contidos teóricos da materia de Fisioloxía Vexetal. Durante as prácticas, realizaranse unha serie de experimentos, seguimentos e/ou observacións aplicando protocolos experimentais descritos no guion de prácticas. Devandito guion estará ao dispor do alumno na aula virtual, antes de cada sesión e os alumnos deberán de revisar o guion antes de comezar a práctica. Durante a realización da práctica, os alumnos irán tomando notas da mesma para poder ser posteriormente avaliados. A asistencia ás prácticas é obrigatoria. Están exentos desta obrigación os alumnos que realizasen todas as prácticas anteriormente, as prácticas gardaranse durante dous cursos.
As competencias asociadas son as seguintes: CB2, CT3, CT6, CT7, CT14, CT15.
CLASES INTERACTIVAS (SEMINARIOS)
Nos seminarios, os alumnos de forma individual ou en grupo realizarán un traballo relacionado cos contidos teóricos da materia. Os alumnos terán que expoñer o tema de forma oral usando o cañon e a lousa. Posteriormente, tanto os demais alumnos como o profesor, preguntarán as dúbidas que lles xurdiran durante a exposición do tema.
As competencias asociadas son as seguintes: CB2, CT3, CT6, CT7, CT14, CT15.
TITORÍAS
As titorías servirán para resolver as dúbidas que lle xurda ao alumno durante a aprendizaxe da materia. Estas dúbidas serán resoltas e discutidas de forma colectiva polo profesor e os alumnos, propiciando a participación activa do alumno na súa propia aprendizaxe.
As competencias asociadas son as seguintes: CT10, CT15.
Avaliación teórica:
A avaliación teórica consistirá nun exame escrito sobre os contidos da materia. O profesor avaliará o dominio dos coñecementos teóricos da materia. A cualificación será o 60% da nota final. As competencias asociadas son as seguintes: CG2, CG4, CB5, CT7, CT10, CT15, CES4.
Avaliación práctica:
O profesor avaliará a asistencia, participación e o aproveitamento das prácticas. A avaliación das prácticas terá lugar a través da entrega dunha memoria de práctica ou dun exame de prácticas. A asistencia a todas as prácticas é obrigatoria. A cualificación será un 25% da nota final. As competencias asociadas son as seguintes: CB2, CG4, CT6, CT7, CT10, CT14, CT15.
Avaliación clases interactivas (seminarios):
A asistencia a todos os seminarios é obrigatoria para ser cualificado neste apartado. Cualificarase tanto a exposición do traballo como a capacidade de responder as preguntas sobre o mesmo. A cualificación será o 15% da nota final. As competencias asociadas son as seguintes: CB2, CT3, CT10, CT15, CES4.
A cualificación final da materia será a suma das notas obtidas na avaliación teórica, prácticas, seminario.
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
A proba final é obrigatoria para o estudantado non apto na avaliación continua.
Horas presenciais:
• Clases expositivas: 30 horas
• Clases interactivas (seminarios): 3 horas
• Prácticas de laboratorio: 15 horas
• Titorías: 3 horas
Total horas presenciais: 51 horas
Traballo persoal do alumnado
Lectura e preparación dos temas: 20 horas
Preparación das prácticas de laboratorio: 4 horas
Preparación do informe ou exame de prácticas: 20 horas
Preparación dos seminarios: 14 horas
Preparación do exame: 41 horas
Total horas non presenciais: 99 horas
- Horas totais de traballo do alumnado: 150 horas
· A asistencia ás actividades da materia e un estudo continuado da mesma son a mellor garantía para superar a materia.
· Implicación e participación activa nas discusións que se susciten nos diferentes tipos de sesións; sendo consciente o alumno do seu rol central na adquisición de competencias.
· Consultar cada tema previamente ás sesións, independentemente do carácter das mesmas, na bibliografía recomendada. E posteriormente, para reforzar o aprendido.
· Traballar diariamente facilitará o seguimento das clases, das prácticas e a superación das probas de avaliación.
· Resumir, con táboas e/ou esquemas que relacionen as diferentes partes da materia, o estudado.
Ter coñecementos básicos de Bioloxía e Bioquímica facilitará o seguimento da materia.
Javier Veloso Freire
- Departamento
- Bioloxía Funcional
- Área
- Fisioloxía Vexetal
- Teléfono
- 982822467
- Correo electrónico
- javier.veloso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
| Xoves | ||
|---|---|---|
| 18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 2 SEGUNDA PLANTA |
| 19:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 2 SEGUNDA PLANTA |
| 03.06.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 2 SEGUNDA PLANTA |
| 03.06.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 5 SEGUNDA PLANTA |
| 25.06.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 2 SEGUNDA PLANTA |
| 25.06.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 5 SEGUNDA PLANTA |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| VELOSO FREIRE, JAVIER | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| VELOSO FREIRE, JAVIER | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| VELOSO FREIRE, JAVIER | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| VELOSO FREIRE, JAVIER | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| VELOSO FREIRE, JAVIER | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| VELOSO FREIRE, JAVIER | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| VELOSO FREIRE, JAVIER | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| VELOSO FREIRE, JAVIER | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| VELOSO FREIRE, JAVIER | Castelán |