Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de docencia Galego (100%)
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filosofía e Antropoloxía
Áreas: Filosofía
Centro Facultade de Filosofía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecemento das diferentes etapas da Historia do pensamento filosófico da época helenística greco-romana e renacentista.
-Familirización con traballos de investigación e exposición oral dos resultados dos mesmos.
-Dominio do léxico filosófico da época.
-Coñecemento das fontes, impresas e electrónicas, do pensamente deste periódio.
-Amais do seu contexto cultural e histórico: filosofía antiga e ciencia, arte e literatura.
Estudio da proxección histórica da filosofía helenística no periodo renacentista:
1.- O Humanismo cristiano, Reforma e Utopías.
2. Do escepticismo helenístico a Montaigne.
3. Do epicureísmo helenístico a L. Valla y P. Gassendi.
4. Do estoicismo helenístico a J. Lipsio.
5. Do neoplatonismo helenístico a M. Ficino y G. Bruno.
6. Do aristotelismo helenístico a P. Pomponazzi.
7. A corriente libertina: presencia do averroísmo latino. Maquiavelo.
8.- Sir Francis Bacon, filósofo de la era industrial.
-REALE, G. y D. ANTISERI, "Historia del pensamiento filosófico y científico", Barcelona, Herder, 1991, vols. I y II (preferible a nova versión con textos e cadros sinópticos) (helenística, por un lado, y renacentista, por outro).
-GARCÍA GUAL, C. e IMAZ, Mª Jesús: La filosofía helenística. Madrid: Síntesis, 2007.
-Manexaránse monografías específicas para escepticismo, estoicismo, cínicos e epicureísmo, que se irá indicando en clase, como, por exemplo, MONTAIGNE, M. de, Ensaios completos. Madrid; Cátedra, 2006.
Haberá apoyo con conferencias en video.
-En clase darase bibliografía sobre autores concretos, dende textos originales a estudos monográficos, que, a súa vez, servirán para facer traballos de investigación polos alumnos.
O alumno terá a súa disposición na Fotocopiadora 3 dossiers cos materiais dos 3 controis.
1. Adquisición dos coñecementos propios da materia.
2. Desenrollo da capacidade de análise e interpretación de textos filosóficos da época.
3. Dominio do léxico filosófico da Antigüedade.
4. Iniciación a traballos de investigación.
5. Destreza na exposición oral de ditos traballos.
Competencias de tipo xeral:
CG1-Que os/as graduados/as posúan e comprendan os coñecementos propios da Filosofía como saber, incluíndo as súas doutrinas, teorías, métodos e aplicacións, ó nivel proporcionado polos textos académicos, con referencia a aportacións investigadoras recentes.
CG2-Que saiban aplicar eses coñecementos para identificar, formular e resolver problemas no ámbito da Filosofía, a un nivel xeral e non especializado.
CG3-Que sexan capaces de transmitir eses coñecementos, as ideas, cuestións e solucións plantexadas e ofrecidas pola Filosofía, tanto a un público xeral como interesado e/ou entendido en temáticas filosóficas.
CG4-Que estean capacitados para continuar a súa formación, en Filosofía e/ou noutros campos do saber, con un elevado grao de autonomía.
CB1-Que os estudantes teñan demostrado posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2-Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3-Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4-Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5-Que os estudantes teñan desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.
Competencias de tipo específico:
CE1-Coñecer as disciplinas, as teorías, os métodos, as aplicacións e as correntes propias da Filosofía, seguindo a súa historia e nas súas formulacións contemporáneas. Estes coñecementos indícanse nas fichas das asignaturas.
CE3-Saber ampliar e poder desenvolver ulteriormente eses coñecementos por medio da investigación.
CE6-Saber expresarse, comunicar, debater e dialogar.
CE7-Capacidade para organizala información, tomar decisións, plantexar e resolver problemas.
1.-Nas aulas expositivas, explícase un tema transversal, este curso será o da noción de «Intelecto», en Marsilio Ficino e o averroísmo latino. Irase revisando os diferentes grupos de autores, centrando a exposición no afondamento d este punto.
2.-Nos seminarios, comentarase un texto clásico: cicais o texto de P. Pomponazzi sobre a inmortalidade da alma. .
3.- Préstase moito atención a análise do léxico das dúas épocas.
4.- Trabállase basicamente sobre problemas concretos de época.
5.- Pola natureza da materia, pulsaranse outros rexistros complementarios, da historia da arte (a estética do Clasicismo) a historia da ciencia (a revolución copernicana), da historia da literatura (o Humanismo, mesmo Montaigne e outros) a historia das relixión (pénsese no fenómeno da Reforma, de época, as reaccións anabaptistas, a mística, etc.; tócanse tamén, pois, temas de debate ideolóxico).
6. Asistencia a titorías de grupo marcadas polo professor a inicio de curso.
7.- Comentario de texto semanal em classe interactiva segundo Temario.
-Dos pruebas escritas: 1º) Filosofía Helenística (=5 puntos), y, 2º) Filosofía del Renacimiento (=hasta 5 puntos). Se marcarán, de acuerdo con los alumnos, 2 fechas para los dos exámenes escritos.
-Las MH quedan a discreción do profesor teniendo en cuenta otros méritos.
La valoración de las competencias será discrecional tomando como referencia el apartado correspondiente de la Memoria do Grao.
Para los alumnos dispensados de aulas: deberán examinarse del Temario, bien por parciales (con los demás alumnos), bien en el final, bien acordando con el profesor otro día para hacerlo (en esto, como en todo, el profesor se mostrará flexible).
AVALIACIÓN DE COMPETENCIAS
Avaliación continua: CG1, CG4, CB1, CB4, CE1
Exame final: CG2, CB3, CE7
Traballo sobre unha obra: CG3, CB2, CB5, CE3, CE6
Clases teótricas: 30 h./ Seuimiento do alumno: 35 horas.
Clases prácticas: 10 horas./ Preparación de acti¡vidades seminario (lectura, documentación) 35 h.
Titoría grupo: 3 h.
Exámens 2 h./ estudio: 45 horas.
Total: (Traballo presencial do alumno): 45/ Traballo personal do alumno: 105 horas.
En caso de apreciar plaxio nos traballos de investigación (corta/pega), o alumno suspenderá a materia de forma irrevogable e informarase ó Decanato da incidencia, por se procedera apertura de Expediente disciplinario, o para que tome as medidas procedentes e que lle competen.
Seguir a dinámica de clase, superando bloco a bloco, sen arrastrar materia.
Deberá comezar a preparar os traballos de investigación desde o primeiro momento, para evitar que se acumule actividades, exames ou obrigas académicas doutro tipo. Na súa presentación poderá facer uso de medios audiovisuais. A exposición oral, pra Sobresainte e MH., deberá facerse só con un guión de un folio diante. Deberá entregarse, á hora de exposición, o traballo escrito. A data de presentación fixarase cada ano segundo o calendario académico.
Recomendacións para o estudo da materia
Seguir a dinámica de clase e ir superando a materia por blocos. Non haberá recuperación de parciais.
Observacións
Seguir as indicacións do profesor en bibliografía e temario.
Esta materia compleméntase coas materias obrigatorias de "Historia de Filosofía Antiga" e "Historia da Filosofía Medieval".
Plano de continxencia:
De ser detecta realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Martin Gonzalez Fernandez
Coordinador/a- Departamento
- Filosofía e Antropoloxía
- Área
- Filosofía
- Teléfono
- 881812517
- Correo electrónico
- martin.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
| Martes | ||
|---|---|---|
| 12:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
| Xoves | ||
| 12:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
| 23.01.2024 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
| 23.01.2024 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 3 |
| 27.06.2024 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
| 27.06.2024 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 3 |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN | Galego |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN | Galego |