Requisitos de acceso específicos:
É requisito obrigatorio para a admisión no programa de doutoramento a presentación dun informe de viabilidade por parte do/a estudante: carta de referencia dun(ha) profesor(a) do programa que avale a viabilidade da futura tese no marco da liña de investigación á que se vincule. Ademais, dadas as características e o nivel científico do programa de doutoramento, o/a alumno/a debe ter acreditado un nivel mínimo de coñecementos de inglés equivalente ao nivel B1, non soamente por ser a lingua franca de comunicación científica a nivel internacional na actualidade senón porque parte dos cursos, tanto de formación específica como transversal, así como outras das actividades do programa poden realizarse neste idioma O nivel de idioma acreditarase coa correspondente certificación oficial das incluídas na listaxe de acreditacións recoñecidas polo Centro de Linguas Modernas (CLM) da USC para os distintos niveis do Marco Común Europeo: https://www.usc.gal/es/servizos/clm/acreditacion/index.html
Perfil de ingreso:
De forma xeral, poderán acceder a este programa de doutoramento, sen necesidade de cursar complementos formativos, alumnos/as que cursasen algún máster adscrito ás ramas de coñecemento Ciencias da Saúde e Ciencias e os ámbitos de coñecemento Ciencias Biomédicas, Bioloxía e Xenética, Bioquímica e Biotecnoloxía, Enfermería, Farmacia, Medicina e Odontoloxía, Psicoloxía e Ciencias do Comportamento. Os e as estudantes que accedan ao Programa de Doutoramento en Neurociencia e Psicoloxía Clínica deben posuír as seguintes competencias:
· Ter coñecemento das bases da organización e funcionamento do sistema nervioso.
· Ter competencias a nivel de máster no manexo de polo menos algunha das técnicas de investigación utilizadas na área da neurociencia e do estudo da conduta normal e patolóxica. É suficiente con estar familiarizado cos fundamentos teóricos e metodolóxicos de técnicas de investigación de polo menos una das liñas de investigación do programa.
· Ter competencias a nivel de máster no desenvolvemento e posta a piques de protocolos de investigación de utilidade no campo da neurociencia e do estudo da conduta normal e patolóxica. É suficiente con estar familiarizado cos fundamentos teóricos e metodolóxicos de protocolos de investigación polo menos una das liñas de investigación do programa.
· Ter competencias a nivel de máster na obtención, análise e explotación de datos científicos.
· Ser capaz de aplicar os coñecementos á resolución de novos problemas.
· Ser competente para a integración de datos e a interrelación con outros científicos pertencentes a distintos ámbitos da neurociencia.
· Ter competencias a nivel de máster na comunicación científica oral e escrita.
· Ser capaces de adoptar perspectivas éticas na aplicación do seu coñecemento.
· Ter coñecemento avanzado de polo menos una das linguas oficiais da Comunidade Autónoma (galego, español), así como coñecementos de inglés suficientes para manexarse nesta lingua no ámbito do seu traballo de investigación (nivel B1). Os coñecementos de inglés deben acreditarse no momento de realizar a solicitude de admisión no programa, como requisito para a admisión no mesmo.
Poderán ser admitidos, previo informe da CAPD, diplomados, graduados, licenciados e máster con experiencia e/o intereses específicos nas distintas áreas de coñecemento da Neurociencia, sempre que cumpran os requisitos xerais de acceso ao doutoramento. Aqueles que non acrediten as competencias esixidas para o acceso ao programa terán que cursar complementos de formación. No caso doutros perfís que non realizasen Máster, necesitarase unha equivalencia de formación en créditos de investigación, iguais, polo menos, aos do máster que dá acceso directo, que serán 60 créditos ECTS. Para calquera outro perfil a CAPD estudará os casos individualmente, podendo admitir ou non aos/as alumnos/as e establecendo complementos formativos en caso de ser necesario. No caso de que o alumnado careza da formación previa esixida no programa, a admisión poderá quedar condicionada á superación dos complementos de formación que estableza a Comisión Académica. Estes complementos non poderán superar os 15 ECTS.
Programa de Doutoramento en Neurociencia e Psicoloxía Clínica
- Avenida das Ciencias, 6, 15782Santiago de Compostela
Este programa de doutoramento ten como obxectivo a formación de investigadores nas áreas da Neurociencia básica e aplicada, a Psicoloxía Clínica e a Psiquiatría, primando a interdisciplinariedade. Con esta perspectiva, o programa inclúe investigadores adscritos a diferentes áreas de coñecemento dos campos da Neurobioloxía, a Neurociencia Cognitiva, a Psicoloxía Clínica e da Saúde e a Psiquiatría. Trátase dun programa interuniversitario, organizado conxuntamente polas Universidades de Santiago de Compostela (que o coordina), A Coruña e Vigo.
Duración:
3 anos académicos
Código RUCT: 5600810
Número prazas: 18
Coordinador-a do título:
Jannette Rodriguez Pallares
jannette.rodriguez [at] usc.es
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade da Coruña
Universidade de Vigo
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
05/12/2013
Data de publicación no BOE:
11/03/2014
Data da última acreditación:
22/06/2021
Códigos ISCED:
(720) Salud
(420) Ciencias de la vida
(0919) Salud (otros estudios)
Desde o punto de vista científico, o programa de doutoramento pretende formar investigadores/as, primando a interdisciplinariedade e abarcando áreas da neurociencia básica, aplicada e a psicoloxía clínica e a psiquiatría. Entre os maiores retos da investigación está chegar a comprender o funcionamento do encéfalo, desde o substrato molecular ata as bases da memoria, a intelixencia e a acción consciente; os mecanismos que as sustentan, e as estratexias de intervención máis adecuadas para mellorar a saúde e a calidade de vida. Con este obxectivo, o programa inclúe investigadores/as adscritos a diferentes áreas de coñecemento, encadradas nos campos de especialización da neurobioloxía, a neurociencia cognitiva, a psicoloxía clínica e a psiquiatría, tal como reflicte a denominación do título e recollen as liñas de investigación incluídas. Preténdese, por tanto, proporcionar a formación técnica e os coñecementos específicos para a investigación nos ámbitos mencionados, e facilitar un marco de interrelación con outros/as doutorandos/as que fomente a interdisciplinariedade. Proponse fomentar un espazo científico integrador de carácter multidisciplinar, que aborde o estudo do cerebro desde un punto de vista morfolóxico, estrutural, funcional, computacional, e do desenvolvemento, ademais da súa relación recíproca con variables psicosociais, coa fin de comprender o comportamento humano, para facilitar o desenvolvemento de estratexias preventivas e terapéuticas fronte ás principais enfermidades neurolóxicas e trastornos psiquiátricos. O estudo do sistema nervioso en xeral e do encéfalo humano en particular é unha das liñas prioritarias de investigación en todo o mundo. Un dos maiores retos da investigación é descubrir os misterios do encéfalo, desde o funcionamento das pequenas moléculas que o forman, ata as bases da memoria, a intelixencia, a vontade e a súa interacción co medio. O coñecemento do sistema nervioso permitirá combater as enfermidades que o afectan e mellorar a calidade de vida. Nas dúas áreas de psicoloxía e na área de psiquiatría que participan nesta iniciativa existe un amplo número de investigadores/as que soportan liñas financiadas e moi competitivas, sobre problemas de saúde con ampla repercusión clínica e social como as drogodependencias (alcoholismo, tabaquismo etc.), depresión, problemas de conduta na infancia e na adolescencia ou trastornos da conduta alimentaria, por mencionar algúns.
Preténdese proporcionar a formación técnica e os coñecementos específicos para a investigación nestes ámbitos e facilitar un marco de interrelación entre os doutorandos e doutorandas vinculados a elas. Aspírase a fomentar un espazo científico integrador de carácter multidisciplinar, que aborde o estudo do cerebro desde o punto de vista morfolóxico, estrutural, funcional, computacional e do desenvolvemento, ademais da súa relación recíproca con variables psicosociais. Todo co fin de comprender o comportamento humano e de facilitar estratexias preventivas e terapéuticas para as principais enfermidades neurolóxicas e trastornos psiquiátricos.
O estudo do sistema nervioso en xeral, e do encéfalo humano en particular, é unha das áreas prioritarias de investigación en todo o mundo. Un dos maiores retos desta investigación é descubrir os misterios do cerebro, desde o funcionamento molecular até os mecanismos que sustentan procesos como a memoria, a intelixencia ou a acción consciente e a súa interacción co medio. O progreso no coñecemento do sistema nervioso permitirá combater as enfermidades que o afectan e mellorar a calidade de vida. Desde a perspectiva máis clínica, este programa integra liñas que se ocupan da comprensión, prevención e tratamento dos trastornos mentais, abordándoos desde unha perspectiva biopsicosocial.
Este Programa forma parte da 'Network of European Neuroscience Schools' (NENS), unha estrutura creada no marco da FENS (Federation of European Neuroscience Societies) para facilitar información sobre a formación posgraduada no ámbito da Neurociencia e promover a colaboración entre os programas de estudos europeos.
Duración:
3 anos académicos
Código RUCT: 5600810
Número prazas: 18
Coordinador-a do título:
Jannette Rodriguez Pallares
jannette.rodriguez [at] usc.es
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade da Coruña
Universidade de Vigo
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
05/12/2013
Data de publicación no BOE:
11/03/2014
Data da última acreditación:
22/06/2021
Códigos ISCED:
(720) Salud
(420) Ciencias de la vida
(0919) Salud (otros estudios)
Desde o punto de vista científico, o programa de doutoramento pretende formar investigadores/as, primando a interdisciplinariedade e abarcando áreas da neurociencia básica, aplicada e a psicoloxía clínica e a psiquiatría. Entre os maiores retos da investigación está chegar a comprender o funcionamento do encéfalo, desde o substrato molecular ata as bases da memoria, a intelixencia e a acción consciente; os mecanismos que as sustentan, e as estratexias de intervención máis adecuadas para mellorar a saúde e a calidade de vida. Con este obxectivo, o programa inclúe investigadores/as adscritos a diferentes áreas de coñecemento, encadradas nos campos de especialización da neurobioloxía, a neurociencia cognitiva, a psicoloxía clínica e a psiquiatría, tal como reflicte a denominación do título e recollen as liñas de investigación incluídas. Preténdese, por tanto, proporcionar a formación técnica e os coñecementos específicos para a investigación nos ámbitos mencionados, e facilitar un marco de interrelación con outros/as doutorandos/as que fomente a interdisciplinariedade. Proponse fomentar un espazo científico integrador de carácter multidisciplinar, que aborde o estudo do cerebro desde un punto de vista morfolóxico, estrutural, funcional, computacional, e do desenvolvemento, ademais da súa relación recíproca con variables psicosociais, coa fin de comprender o comportamento humano, para facilitar o desenvolvemento de estratexias preventivas e terapéuticas fronte ás principais enfermidades neurolóxicas e trastornos psiquiátricos. O estudo do sistema nervioso en xeral e do encéfalo humano en particular é unha das liñas prioritarias de investigación en todo o mundo. Un dos maiores retos da investigación é descubrir os misterios do encéfalo, desde o funcionamento das pequenas moléculas que o forman, ata as bases da memoria, a intelixencia, a vontade e a súa interacción co medio. O coñecemento do sistema nervioso permitirá combater as enfermidades que o afectan e mellorar a calidade de vida. Nas dúas áreas de psicoloxía e na área de psiquiatría que participan nesta iniciativa existe un amplo número de investigadores/as que soportan liñas financiadas e moi competitivas, sobre problemas de saúde con ampla repercusión clínica e social como as drogodependencias (alcoholismo, tabaquismo etc.), depresión, problemas de conduta na infancia e na adolescencia ou trastornos da conduta alimentaria, por mencionar algúns.
Preténdese proporcionar a formación técnica e os coñecementos específicos para a investigación nestes ámbitos e facilitar un marco de interrelación entre os doutorandos e doutorandas vinculados a elas. Aspírase a fomentar un espazo científico integrador de carácter multidisciplinar, que aborde o estudo do cerebro desde o punto de vista morfolóxico, estrutural, funcional, computacional e do desenvolvemento, ademais da súa relación recíproca con variables psicosociais. Todo co fin de comprender o comportamento humano e de facilitar estratexias preventivas e terapéuticas para as principais enfermidades neurolóxicas e trastornos psiquiátricos.
O estudo do sistema nervioso en xeral, e do encéfalo humano en particular, é unha das áreas prioritarias de investigación en todo o mundo. Un dos maiores retos desta investigación é descubrir os misterios do cerebro, desde o funcionamento molecular até os mecanismos que sustentan procesos como a memoria, a intelixencia ou a acción consciente e a súa interacción co medio. O progreso no coñecemento do sistema nervioso permitirá combater as enfermidades que o afectan e mellorar a calidade de vida. Desde a perspectiva máis clínica, este programa integra liñas que se ocupan da comprensión, prevención e tratamento dos trastornos mentais, abordándoos desde unha perspectiva biopsicosocial.
Este Programa forma parte da 'Network of European Neuroscience Schools' (NENS), unha estrutura creada no marco da FENS (Federation of European Neuroscience Societies) para facilitar información sobre a formación posgraduada no ámbito da Neurociencia e promover a colaboración entre os programas de estudos europeos.
Acceso
1. Con carácter xeral, para o acceso a un programa oficial de doutoramento será necesario estar en posesión dos títulos oficiais españois de Grao, ou equivalente, e de Máster universitario, ou equivalente, sempre que se teñan cursado, polo menos, 300 créditos ECTS no conxunto destas dúas ensinanzas.
2. Así mesmo, poderá acceder quen se atope nalgún dos seguintes supostos:
a) Estar en posesión dun título universitario oficial español ou doutro país integrante do Espazo Europeo de Educación Superior, que habilite para o acceso ao máster de acordo co establecido no artigo 16 do RD 1393/2007, e superar un mínimo de 300 créditos ECTS no conxunto de estudos universitarios oficiais, dos cales polo menos 60 deberán ser de nivel de máster.
b) Estar en posesión dun título oficial español de graduado ou graduada, cuxa duración, conforme normas de dereito comunitario, sexa de polo menos 300 créditos ECTS. Ditos titulados deberán cursar con carácter obrigatorio os complementos de formación requiridos polo programa, agás que o plan de estudos do correspondente título de grao inclúa créditos de formación en investigación equivalentes en valor formativo aos créditos en investigación procedentes de estudos de máster.
c) Os titulados universitarios que, logo da obteren praza en formación na correspondente proba de acceso a prazas de formación sanitaria especializada, superen con avaliación positiva polo menos dous anos de formación dun programa para a obtención do título oficial dalgunha das especialidades en ciencias da saúde.
d) Estar en posesión dun título obtido conforme sistemas educativos estranxeiros, sen necesidade da súa homologación, logo da comprobación pola Universidade de que este acredita un nivel de formación equivalente á do título oficial español de máster universitario e que faculta no país expedidor do título para o acceso a estudos de doutoramento. Esta admisión non implicará, en ningún caso, a homologación do título previo do cal estea en posesión o interesado nin o seu recoñecemento para outros efectos que o do acceso a ensinos de doutoramento.
e) Estar en posesión doutro título español de doutor obtido conforme anteriores ordenacións universitarias.
f) Estar en posesión dun título universitario oficial que obtivera a correspondencia ao nivel 3 do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior, de acordo co procedemento establecido no Real Decreto 967/2014, de 21 de novembro, polo que se establecen os requisitos e o procedemento para a homologación e declaración de equivalencia a titulación e a nivel académico universitario oficial e para a validación de estudos estranxeiros de Educación Superior, e o procedemento para determinar a correspondencia aos niveis do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior dos títulos oficiais de Arquitecto, Enxeñeiro, Licenciado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico e Diplomado.
3. Os doutorandos que iniciasen o seu programa de doutoramento conforme anteriores ordenacións universitarias poderán acceder ao ensino de doutoramento, logo da súa admisión de acordo co establecido no Regulamento de estudos de doutoramento da USC. En todo caso deberán reunir os requisitos establecidos con carácter xeral no citado Regulamento para acceder aos estudos de doutoramento.
4. Poderán acceder aos estudos de doutoramento os licenciados, arquitectos ou enxeñeiros que posúan o diploma de estudos avanzados obtido de acordo co disposto no Real decreto 778/1998, do 30 de abril, ou alcancen a suficiencia investigadora regulada no Real decreto 185/1985, do 23 de xaneiro.
5. Poderán acceder aos estudos de doutoramento os licenciados, arquitectos ou enxeñeiros que posúan un título de máster oficial conforme o Real decreto 56/2005 ou o Real decreto 1393/2007, modificado polo Real decreto 861/2010, ou teñan superados 60 ECTS de estudos de máster oficial.
6. Tamén poderán acceder os diplomados, enxeñeiros técnicos ou arquitectos técnicos que acrediten ter 300 créditos ECTS superados no conxunto de estudos universitarios oficiais, dos cales, polo menos 60, deberán ser de nivel de máster.
A selección de estudantes para a súa admisión no programa realizarase en función do expediente académico de Grao/Diplomatura/Licenciatura e Máster e da viabilidade da proposta da investigación para desenvolver. Para estes efectos, terase en conta:
- Expediente académico de Grao/Licenciatura e Máster de acceso.
- Afinidade do Máster de acceso co Programa de Doutoramento.
- Resumen/anteproxecto da investigación que se pretende desenvolver, con indicación da liña de investigación do programa na cal se enmarcaría.
- Carta de referencia dun profesor/a do programa de doutoramento que avale a viabilidade da futura tese no marco da sublíña de investigación á que se vincule.
- No caso de que se prevexa contar cun director/a alleo/á o programa, deberá presentarse un preacordo de dirección por parte deste/a, acompañado de currículo, que permita verificar o cumprimento dos criterios para ser director/a de tese, establecidos pola universidade no seu Regulamento de Estudos de Doutoramento; neste caso, tamén se recomenda presentar proposta dun titor/a do programa dentro da liña de investigación en que se enmarque a proposta.
- Potestativamente, a Comisión Académica poderá realizar unha entrevista persoal ao candidato/a, no caso de que o considere necesario para valorar a viabilidade da tese, aclarar os puntos arriba indicados para a súa correcta puntuación, e, de ser o caso, concretar os complementos formativos que deba cursar o/a candidato/a.
A selección de estudantes para a súa admisión no programa realizarase en función dos seguintes criterios:
- Expediente académico: 50-60%.
- Afinidade do máster de acceso co Programa de Doutoramento: 20-25%.
- Resumo/anteproxecto da investigación que se pretende desenvolver: 20-25%.
O programa de doutoramento poderá extinguirse por algunha das seguintes causas:
• Que non supere o proceso de renovación da acreditación establecido no artigo 10 do RD 99/2011.
• Que non acredite o cumprimento dos requisitos establecidos pola normativa estatal ou autonómica vixente.
• Que se formule unha proposta de extinción do programa ao abeiro dos procesos de revisión e mellora do título de acordo co procedemento aprobado pola universidade.
• Que concorra calquera situación excepcional que impida o correcto desenvolvemento do programa de doutoramento.
A extinción producirá os seguintes efectos:
• Comportará a perda do seu carácter oficial e a baixa no RUCT.
• Non se poderá matricular novo alumnado no programa de doutoramento.
• En calquera caso todo o alumnado afectado deberá ser informado da extinción e das consecuencias desta no relativo ao desenvolvemento dos seus estudos.
A Universidade adoptará as medidas necesarias para garantir os dereitos académicos do alumnado que estea cursando os ditos estudos nos termos establecidos na resolución de extinción do plan de estudo, e aprobará o procedemento de extinción dos programas de doutoramento no seo da universidade.
Recollida de información e revisión bibliográfica
- E2111A01
Formación metodolóxica e técnica
- E2111A03
Formación en comunicación, difusión e divulgación da información científica
- E2111A04
Formación en xestión da investigación
- E2111A05
Mobilidade
- E2111A06
Participación en congresos e xornadas científicas
- E2111A07
Bioloxía Celular do Sistema Nervioso
- P2012101
Neuroquímica
- P2012102
Neuroanatomía
- P2012103
Fisioloxía do Sistema Nervioso
- P2012104
Neurociencia do Comportamento
- P2012105
Exploracións nucleares en neuroloxía: SPET e PET. Neuroimaxe dixital
- P2012205
Habilidades terapéuticas do psicólogo xeral sanitario
- P2151101
Estado de ánimo: avaliación e intervención psicolóxica
- P2151102
Ansiedade: avaliación e intervención psicolóxica
- P2151103
Avaliación e intervención psicolóxica en adicións
- P2151104
Intervención psicolóxica na nenez e na adolescencia
- P2151105
Intervención en Psicoloxía da Saúde
- P2151106
Neuropsicoloxía aplicada
- P2151107
A CAPD do programa de doutoramento avaliará de forma individualizada aos/ás candidatos/as e a aqueles/as con perfís que non se axusten aos indicados para o acceso directo ao programa de doutoramento propoñeralles uns complementos de formación específicos adecuados ao seu perfil. Os complementos de formación que deberán cursar estableceranse en función da formación previa do/a alumno/a e serán tales que lle permitan alcanzar as competencias necesarias para o bo desenvolvemento da súa tese doutoral dentro do programa de doutoramento. Devanditos complementos de formación poderán ser de materias ou módulos de máster e grao e terán, a efectos de prezos públicos e de concesión de bolsas e axudas ao estudo, a consideración de formación de nivel de doutoramento. No caso de realizarse con carácter previo, o seu desenvolvemento non computará a efectos do límite temporal establecido para a realización da tese. Estes créditos non computarán para os efectos dos requisitos comúns de acceso ao programa de doutoramento. Estas competencias adquiriranse cursando materias, ata un máximo de 15 créditos ECTS, do Máster Interuniversitario en Neurociencia da USC, UDC e UVIGO.
Con carácter xeral, a modo orientador, e sen prexuízo da personalización que en cada caso realizará a Comisión Académica, deberán cursarse complementos de formación nos seguintes casos:
1. Estudantes que, non cursando un máster do ámbito de Neurociencia, desexen realizar a súa tese nas liñas de Neurobioloxía: deberán cursar entre 9 e 15 créditos (a determinar pola Comisión, en función da formación previa) de entre as materias obrigatorias e optativas do Máster Interuniversitario en Neurociencia vinculadas ao módulo de Neurobioloxía Celular e Molecular.
2. Estudantes que, non cursando un máster do ámbito da Neurociencia ou da Psicoloxía Clínica, desexen realizar a súa tese na liña de Neurociencia Cognitiva, deberán cursar entre 9 e 15 créditos (a determinar pola Comisión, en función da formación previa) de entre as materias obrigatorias e optativas do Máster Interuniversitario en Neurociencia vinculadas ao módulo de Neurociencia Cognitiva, ou ben das materias adscritas ás áreas de Psicobioloxía e de Metodoloxía das Ciencias do Comportamento do Máster Universitario en Psicoloxía Xeral Sanitaria pola USC.
3. Estudantes que, non cursando un máster do ámbito da Psicoloxía Clínica e da Saúde, desexen realizar a súa tese nas liñas de Psicoloxía Clínica e da Saúde, deberán cursar entre 9 e 15 créditos (a determinar pola Comisión, en función da formación previa) de entre as materias obrigatorias e optativas do Máster Universitario en Psicoloxía Xeral Sanitaria adscritas ás áreas de Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos e de Metodoloxía das Ciencias do Comportamento.
4. Para os/as estudantes que non cursasen un máster do ámbito da Neurociencia, a Psicoloxía Clínica ou a Psiquiatría e desexen realizar a súa tese en liñas de carácter máis tecnolóxico (neuroimaxe, modelos computacionais, etc.) determinaranse os complementos de formación necesarios de forma individualizada en función da formación previa e o campo específico de realización da tese, de entre as materias obrigatorias e optativas do Máster Interuniversitario en Neurociencia.
Os/as estudantes que accedan ao programa cun título de Grao de 300 ECTS no cal non se inclúan créditos de formación en investigación equivalentes en valor formativo aos créditos en investigación procedentes de estudos de máster, deberán cursar entre 9 e 15 créditos de dita características dos másteres en Neurociencia ou en Psicoloxía Xeral Sanitaria arriba indicados. Nos últimos anos, os complementos de formación máis habituais que se propuxeron para que cursen como materias complementarias os estudantes admitidos foron: Neuroquímica (P2012102, 4ECTS, obrigatoria), Neuroanatomía (P2012103, 4 ECTS, obrigatoria) e Exploracións Nucleares en Neuroloxía: SPECT e PET Neuroimaxe Dixital (P2012205, 3 ECTS, optativa) do Máster Interuniversitario en Neurociencia da USC, UDC e UVIGO.
A realización dos complementos será previa ou simultánea á matrícula en tutela académica no programa. No caso de realización simultánea o alumnado deberá matricularse destes complementos no momento de formalizar a matrícula de tutela académica no programa. No caso de ser previa só se matriculará destes complementos, non se asinará o Compromiso de Supervisión nin se abrirá o Documento de Actividades do doutorando/a ata a súa superación, e a súa realización non computará para os efectos dos prazos mínimos e máximos marcados para a realización dos estudos de doutoramento. Os complementos de formación deberán superarse no prazo máximo de catro cuadrimestres consecutivos. De non facelo así, o/a estudante causará baixa no programa.
Profesores | Área |
---|---|
Maria Fatima Adrio Fondevila |
Bioloxía Celular |
Miguel Angel Rodriguez Diaz |
Bioloxía Celular |
Maria Isabel Rodriguez-Moldes Rey |
Bioloxía Celular |
Maria Begoña Villar Cheda |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Antonio Manuel Castro Castro |
Escola de Doutoramento Internacional |
Eva Maria Candal Suarez |
Bioloxía Celular |
Manuel Ángel Pombal Diego |
Escola de Doutoramento Internacional |
María Luz Díaz Prado |
Escola de Doutoramento Internacional |
Anton Barreiro Iglesias |
Bioloxía Celular |
Alba Vieites Prado |
Fisioloxía |
Manuel Megías Pacheco |
Escola de Doutoramento Internacional |
Carlos Spuch Calvar |
Escola de Doutoramento Internacional |
Mónica Folgueira Otero |
Escola de Doutoramento Internacional |
Ashwin Woodhoo |
Bioloxía Celular |
Paula Rivas Ramirez |
Escola de Doutoramento Internacional |
Profesores | Área |
---|---|
Jose Angel Fontenla Gil |
Farmacoloxía |
Maria Isabel Loza Garcia |
Farmacoloxía |
Maria Jesus Sobrido Gomez |
Escola de Doutoramento Internacional |
Jose Manuel Brea Floriani |
Farmacoloxía |
Roberto Carlos Agis Balboa |
Escola de Doutoramento Internacional |
Paula Rivas Ramirez |
Escola de Doutoramento Internacional |
Profesores | Área |
---|---|
Olga Barca Mayo |
Fisioloxía |
José Antonio Lamas Castro |
Escola de Doutoramento Internacional |
Lorenzo Antonio Justo Cousiño |
Escola de Doutoramento Internacional |
Rafael Durán Barbosa |
Escola de Doutoramento Internacional |
Lilianrosana Ferreira Faro |
Escola de Doutoramento Internacional |
Paula Rivas Ramirez |
Escola de Doutoramento Internacional |
Profesores | Área |
---|---|
Montserrat Zurrón Ocio |
Psicobioloxía |
Maria Elena Amenedo Losada |
Psicobioloxía |
María Teresa Carrillo De La Peña |
Psicobioloxía |
Socorro Rodríguez Holguín |
Psicobioloxía |
Maria Montserrat Corral Varela |
Psicobioloxía |
Dolores Rodríguez Salgado |
Psicobioloxía |
Monica Lindin Novo |
Psicobioloxía |
Fernando Díaz Fernández |
Psicobioloxía |
Fernando Cadaveira Mahía |
Psicobioloxía |
Sonia Doallo Pesado |
Psicobioloxía |
Paula Pazo Álvarez |
Psicobioloxía |
Santiago Galdo Alvarez |
Psicobioloxía |
Monserrat Fernandez Prieto |
Escola de Doutoramento Internacional |
Profesores | Área |
---|---|
Jose Manuel Otero Lopez |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Elisardo Becoña Iglesias |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Angela Juana Torres Iglesias |
Psiquiatría |
Maria Cristina Castro Bolaño |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
María Del Carmen Míguez Varela |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Fernando Lino Vazquez Gonzalez |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Estrella Romero Triñanes |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Maria Jose Ferraces Otero |
Metodoloxía das Ciencias do Comportamento |
Emilio Gutierrez Garcia |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Hipolito Merino Madrid |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Raimundo Mateos Alvarez |
Psiquiatría |
Maria Isabel Vazquez Rodriguez |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Maria Jose Santiago Mariño |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Paula Villar Torres |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Ana López Durán |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Jose Manuel Olivares Diez |
Escola de Doutoramento Internacional |
Carlos Spuch Calvar |
Escola de Doutoramento Internacional |
Profesores | Área |
---|---|
Inés Sánchez Sellero |
Toxicoloxía |
Jose Luis Labandeira Garcia |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Maria Josefa Natividad Guerra Seijas |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Ana Maria Muñoz Patiño |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Jannette Rodriguez Pallares |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Ana Isabel Rodriguez Perez |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Maria Begoña Villar Cheda |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Juan Andres Parga Martin |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Rita Valenzuela Limiñana |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Antonio Dominguez Meijide |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Maria Alicia Costa Besada |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Lorenzo Antonio Justo Cousiño |
Escola de Doutoramento Internacional |
Maria Del Carmen Diaz Ruiz |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Pablo Garrido Gil |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Profesores | Área |
---|---|
Manuel Sánchez García |
Escola de Doutoramento Internacional |
Julia Cortés Hernández |
Radioloxía e Medicina Física |
Michel Herranz Carnero |
Escola de Doutoramento Internacional |
Pablo Aguiar Fernández |
Radioloxía e Medicina Física |
Desde o punto de vista científico, o programa de doutoramento pretende formar investigadores/as, primando a interdisciplinariedade e abarcando áreas da neurociencia básica, aplicada e a psicoloxía clínica e a psiquiatría. Entre os maiores retos da investigación está chegar a comprender o funcionamento do encéfalo, desde o substrato molecular ata as bases da memoria, a intelixencia e a acción consciente; os mecanismos que as sustentan, e as estratexias de intervención máis adecuadas para mellorar a saúde e a calidade de vida. Con este obxectivo, o programa inclúe investigadores/as adscritos a diferentes áreas de coñecemento, encadradas nos campos de especialización da neurobioloxía, a neurociencia cognitiva, a psicoloxía clínica e a psiquiatría, tal como reflicte a denominación do título e recollen as liñas de investigación incluídas. Preténdese, por tanto, proporcionar a formación técnica e os coñecementos específicos para a investigación nos ámbitos mencionados, e facilitar un marco de interrelación con outros/as doutorandos/as que fomente a interdisciplinariedade. Proponse fomentar un espazo científico integrador de carácter multidisciplinar, que aborde o estudo do cerebro desde un punto de vista morfolóxico, estrutural, funcional, computacional, e do desenvolvemento, ademais da súa relación recíproca con variables psicosociais, coa fin de comprender o comportamento humano, para facilitar o desenvolvemento de estratexias preventivas e terapéuticas fronte ás principais enfermidades neurolóxicas e trastornos psiquiátricos. O estudo do sistema nervioso en xeral e do encéfalo humano en particular é unha das liñas prioritarias de investigación en todo o mundo. Un dos maiores retos da investigación é descubrir os misterios do encéfalo, desde o funcionamento das pequenas moléculas que o forman, ata as bases da memoria, a intelixencia, a vontade e a súa interacción co medio. O coñecemento do sistema nervioso permitirá combater as enfermidades que o afectan e mellorar a calidade de vida. Nas dúas áreas de psicoloxía e na área de psiquiatría que participan nesta iniciativa existe un amplo número de investigadores/as que soportan liñas financiadas e moi competitivas, sobre problemas de saúde con ampla repercusión clínica e social como as drogodependencias (alcoholismo, tabaquismo etc.), depresión, problemas de conduta na infancia e na adolescencia ou trastornos da conduta alimentaria, por mencionar algúns.
Desde o punto de vista científico, o programa de doutoramento pretende formar investigadores/as, primando a interdisciplinariedade e abarcando áreas da neurociencia básica, aplicada e a psicoloxía clínica e a psiquiatría. Entre os maiores retos da investigación está chegar a comprender o funcionamento do encéfalo, desde o substrato molecular ata as bases da memoria, a intelixencia e a acción consciente; os mecanismos que as sustentan, e as estratexias de intervención máis adecuadas para mellorar a saúde e a calidade de vida. Con este obxectivo, o programa inclúe investigadores/as adscritos a diferentes áreas de coñecemento, encadradas nos campos de especialización da neurobioloxía, a neurociencia cognitiva, a psicoloxía clínica e a psiquiatría, tal como reflicte a denominación do título e recollen as liñas de investigación incluídas. Preténdese, por tanto, proporcionar a formación técnica e os coñecementos específicos para a investigación nos ámbitos mencionados, e facilitar un marco de interrelación con outros/as doutorandos/as que fomente a interdisciplinariedade. Proponse fomentar un espazo científico integrador de carácter multidisciplinar, que aborde o estudo do cerebro desde un punto de vista morfolóxico, estrutural, funcional, computacional, e do desenvolvemento, ademais da súa relación recíproca con variables psicosociais, coa fin de comprender o comportamento humano, para facilitar o desenvolvemento de estratexias preventivas e terapéuticas fronte ás principais enfermidades neurolóxicas e trastornos psiquiátricos. O estudo do sistema nervioso en xeral e do encéfalo humano en particular é unha das liñas prioritarias de investigación en todo o mundo. Un dos maiores retos da investigación é descubrir os misterios do encéfalo, desde o funcionamento das pequenas moléculas que o forman, ata as bases da memoria, a intelixencia, a vontade e a súa interacción co medio. O coñecemento do sistema nervioso permitirá combater as enfermidades que o afectan e mellorar a calidade de vida. Nas dúas áreas de psicoloxía e na área de psiquiatría que participan nesta iniciativa existe un amplo número de investigadores/as que soportan liñas financiadas e moi competitivas, sobre problemas de saúde con ampla repercusión clínica e social como as drogodependencias (alcoholismo, tabaquismo etc.), depresión, problemas de conduta na infancia e na adolescencia ou trastornos da conduta alimentaria, por mencionar algúns.
• Comprensión sistemática dun campo de estudo e dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados co devandito campo
• Capacidade de concibir, deseñar ou crear, pór en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación ou creación
• Capacidade para contribuír á ampliación das fronteiras do coñecemento a través dunha investigación orixinal
• Capacidade de realizar unha análise crítica e de avaliación e síntese de ideas novas e complexas
• Capacidade de comunicación coa comunidade académica e científica e coa sociedade en xeral acerca dos seus ámbitos de coñecemento nos modos e idiomas de uso habitual na súa comunidade científica internacional
• Capacidade de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance científico, tecnolóxico, social, artístico ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento.
- Saber formular problemas relevantes na fronteira do coñecemento do campo de investigación específico da tese doutoral.
- Saber formular hipóteses orixinais que contribúan significativamente ao avance do coñecemento nas áreas de Neurobioloxía, Neurociencia cognitiva ou Psicoloxía Clínica.
- Coñecer e saber seleccionar o deseño, as técnicas de análises de datos e as técnicas experimentais máis adecuadas á investigación en calquera dos ámbitos que converxen neste programa, para desenvolver o traballo de tese co máximo grado de autonomía.
- Ser capaz de encadrar o problema obxecto de estudo no marco xeral da neurociencia e do estudo do comportamento
- Ser capaz de difundir os resultados da investigación nas publicacións científicas e os foros nacionais e internacionais máis relevantes no campo da neurociencia e a psicoloxía clínica e a psiquiatría.
• Saber formular problemas relevantes na fronteira do coñecemento do campo de investigación específico da tese doutoral.
• Saber formular hipóteses orixinais que contribúan significativamente ao avance do coñecemento nas áreas de Neurobioloxía, Neurociencia cognitiva ou Psicoloxía Clínica.
• Coñecer e saber seleccionar o deseño, as técnicas de análises de datos e as técnicas experimentais máis adecuadas á investigación en calquera dos ámbitos que converxen neste programa, para desenvolver o traballo de tese co máximo grado de autonomía.
• Ser capaz de encadrar o problema obxecto de estudo no marco xeral da neurociencia e do estudo do comportamento
• Ser capaz de difundir os resultados da investigación nas publicacións científicas e os foros nacionais e internacionais máis relevantes no campo da neurociencia e a psicoloxía clínica e a psiquiatría.
Para dar cobertura a todos os requirimentos da actividade investigadora, ademais dos recursos propios dos centros nos que desenvolven a súa actividade os doutorandos, a USC conta con unidades de carácter centralizado que prestan os seus servizos a departamentos e grupos de investigación entre os que cabe sinalar:
A Biblioteca Universitaria que é unha unidade funcional concibida como un centro de recursos bibliográficos para a docencia, a investigación, o estudo e a aprendizaxe, ofrece servizos como os seguintes:
• Bases de datos reunidas
• Revistas electrónicas
• Sumarios electrónicos
• Servizo de préstamo interbibliotecario
Na súa condición de arquivo histórico, o Arquivo Universitario constitúe unha unidade funcional de apoio á investigación e á docencia. Está constituído por fondos documentais propios ou en depósito.
A Rede de Infraestruturas de Apoio á Investigación e ao Desenvolvemento Tecnolóxico (RIAIDT) é a estrutura organizativa que integra as infraestruturas instrumentais de uso común que prestan servizos de apoio á investigación da USC. O obxectivo da RIAIDT é darlle unha meirande unidade e operatividade aos recursos de apoio á investigación cos que conta a USC.
A Área de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (ATIC) da USC ten a misión de deseñar, planificar, xestionar, administrar e asegurar as infraestruturas e servizos baseados en tecnoloxías da información e comunicación (TIC) prestados á comunidade universitaria nos ámbitos da docencia, a investigación e a xestión administrativa.
O respecto á diversidade e o desenvolvemento de políticas activas de incorporación e integración de estudantes con necesidades especiais son dous principios e liñas de actuación recollidos na Memoria de Responsabilidade Social da USC. A tal efecto, o Servizo de Participación e Integración Universitaria encárgase da coordinación, en colaboración cos distintos centros e entidades, e posta en marcha das actuacións necesarias para favorecer a igualdade entre todos os membros da comunidade universitaria.
Outros recursos:
Centro de tecnoloxías para a Aprendizaxe (CeTA)
Área de xestión de infraestruturas
Servizo de medios audiovisuais
Servizo de prevención de riscos
Unha descrición máis detallada dos recursos materiais está dispoñible no apartado sete da Memoria do Título
Non hai datos dispoñibles para o curso académico seleccionado.
Coordinador/a
Jannette Rodriguez Pallares
Secretario/a
Ana Maria Muñoz Patiño
Vogais
Raimundo Mateos Alvarez
Fernando Cadaveira Mahía
Estrella Romero Triñanes
Montserrat Zurrón Ocio
Anton Barreiro Iglesias
Ana López Durán
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-01 Prazas Ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Achega información sobre a evolución da oferta de prazas asociada a ese programa Info da escala: Número enteiro |
18,0 |
18,0 |
18,0 |
18,0 |
18,0 |
18,0 |
ID-02 Demanda Relación porcentual das solicitudes presentadas sobre a oferta de prazas Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
111,11 |
138,89 |
100,0 |
116,67 |
161,11 |
138,89 |
ID-03 Matrícula de novo ingreso Número de estudantes matriculados/as de novo ingreso. Info da escala: Número enteiro |
15,0 |
13,0 |
9,0 |
11,0 |
22,0 |
13,0 |
ID-06 Matrícula total de estudantes Número total de estudantes matriculados en réxime de matrícula ordinaria Info da escala: Número enteiro |
86,0 |
88,0 |
81,0 |
76,0 |
76,0 |
70,0 |
ID-07 Porcentaxe de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster. Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
66,67 |
84,62 |
77,78 |
72,73 |
68,18 |
92,31 |
ID-08 Porcentaxe de estudantes procedentes de outras universidades Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso con mestrados de acceso doutras universidades e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
13,33 |
23,08 |
11,11 |
45,45 |
22,73 |
38,46 |
ID-09 Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG e o número total de estudantes matriculados Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
13,33 |
15,38 |
11,11 |
45,45 |
22,73 |
38,46 |
ID-10 Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidade do SUG Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades do SUG e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
7,69 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
ID-11 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre o total de matriculados Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros (de fora de España) sobre o total de matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
12,79 |
15,91 |
13,58 |
13,16 |
11,84 |
10,00 |
ID-12 Porcentaxe de estudantes estranxeiros do EEES Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros do EEES sobre o número total de matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
8,14 |
9,09 |
6,17 |
5,26 |
3,95 |
2,86 |
ID-22 Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-13 Porcentaxe de estudantes de novo ingreso que requiren complementos formativos Relación porcentual do número de estudantes de novo ingreso que precisan complementos formativos sobre o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso, unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
13,33 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
7,69 |
ID-14 Porcentaxe de estudantes a tempo completo Relación porcentual do número de estudantes a tempo completo sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos a tempo completo aqueles que teñan a mesma dedicación durante todo o curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
59,3 |
60,23 |
53,09 |
56,58 |
65,79 |
68,57 |
ID-15 Porcentaxe de estudantes a tempo parcial Relación porcentual do número de estudantes a tempo parcial sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos a tempo parcial aqueles que teñen a mesma dedicación durante todo o curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
24,42 |
18,18 |
17,28 |
7,89 |
10,53 |
7,14 |
ID-16 Porcentaxe de estudantes con dedicación mixta Relación porcentual do número de estudantes con dedicación mixta sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos con dedicación mixta aqueles que alternan entre dedicación a tempo completo e parcial durante o mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
16,28 |
21,59 |
29,63 |
35,53 |
23,68 |
24,29 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-17 Porcentaxe de estudantes que realizan estadías de investigación (saíntes) autorizadas pola CAPD Relación porcentual do número de estudantes que realizan estadías de investigación sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
5,88 |
11,32 |
6,98 |
11,63 |
10,0 |
0,0 |
ID-19 Porcentaxe de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes) Relación porcentual do número de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
2,33 |
4,0 |
2,08 |
ID-21 Porcentaxe de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...) Relación porcentual do número de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
41,51 |
58,14 |
65,12 |
66,0 |
62,5 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-24 Ratio de teses defendidas en réxime de codirección Relación porcentual do número de teses defendidas en réxime de codirección sobre o número total de teses defendidas. Info da escala: Número racional con dous decimais |
1,0 |
0,875 |
0,8333 |
0,4167 |
0,9167 |
0,8571 |
ID-25 Número total de sexenios Número total de sexenios. Info da escala: Número enteiro |
166,0 |
170,0 |
180,0 |
175,0 |
165,0 |
158,0 |
ID-26 Número medio de sexenios por PDI Número medio de sexenios por PDI. Info da escala: Número racional con dous decimais |
3,1923 |
3,3333 |
3,6 |
3,5714 |
3,587 |
3,5111 |
ID-27 Porcentaxe de PDI con sexenios Relación porcentual do número de PDI con sexenios sobre o número de PDI con opción a sexenios. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
98,08 |
98,04 |
98,0 |
97,96 |
97,83 |
95,56 |
ID-28 Porcentaxe de PDI con sexenios vivos. Relación porcentual do número de PDI con sexenios vivos sobre o número de PDI con opción a sexenios. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
80,77 |
80,39 |
84,0 |
85,71 |
91,3 |
71,11 |
ID-29 Porcentaxe de profesorado estranxeiro sobre o profesorado total do programa Relación porcentual do número de directores de tese estranxeiros sobre o número total de directores de tese Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
2,53 |
3,53 |
3,41 |
3,28 |
5,56 |
5,56 |
ID-30 Porcentaxe de expertos internacionais nos tribunais de tese Relación porcentual do número de membros estranxeiros dos tribunais sobre o número total de membros dos tribunais Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
13,33 |
4,35 |
11,11 |
8,33 |
11,11 |
16,98 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-31 Número de teses defendidas Número de teses defendidas Info da escala: Número enteiro |
5,0 |
8,0 |
6,0 |
12,0 |
12,0 |
14,0 |
ID-32 Porcentaxe de teses realizadas a tempo completo Relación porcentual do número de teses realizadas a tempo completo sobre o número total de teses defendidas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
80,0 |
100,0 |
100,0 |
75,0 |
91,67 |
92,86 |
ID-33 Porcentaxe de teses realizadas a tempo parcial Relación porcentual do número de teses realizadas a tempo parcial sobre o número total de teses defendidas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
20,0 |
0,0 |
0,0 |
25,0 |
8,33 |
7,14 |
ID-34 Porcentaxe de teses realizadas con dedicación mixta Relación porcentual do número de teses realizadas con dedicación mixta sobre o número total de teses defendidas Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
ID-35 Número de teses presentadas en galego Número de teses presentadas en galego Info da escala: Número enteiro |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
1,0 |
ID-36 Número de teses presentadas en castelán Número de teses presentadas en castelán Info da escala: Número enteiro |
2,0 |
4,0 |
3,0 |
11,0 |
8,0 |
8,0 |
ID-37 Número de teses presentadas noutro idioma Número de teses presentadas noutro idioma Info da escala: Número enteiro |
3,0 |
4,0 |
3,0 |
1,0 |
4,0 |
5,0 |
ID-38 Duración media dos estudos a tempo completo Duración media (en anos) dos estudos a tempo completo Info da escala: Número enteiro |
2,9589 |
3,9442 |
4,6027 |
4,8236 |
4,536 |
4,6374 |
ID-39 Duración media dos estudos a tempo parcial Duración media (en anos) dos estudos a tempo parcial. Info da escala: Número enteiro |
2,8767 |
- |
- |
4,5307 |
4,1007 |
4,8749 |
ID-40 Porcentaxe de doutorandos que defenden a súa tese sen pedir prórroga Relación porcentual do número de estudantes que defenden a tese sen prórroga sobre o número total de teses defendidas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
80,0 |
37,5 |
0,0 |
0,0 |
8,33 |
7,14 |
ID-43 Porcentaxe de teses coa cualificación de “cum laude” Relación porcentual do número de teses que acadan a cualificación de “cum laude” sobre o número total de teses defendidas Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
87,5 |
100,0 |
91,67 |
100,0 |
92,86 |
ID-44 Porcentaxe de teses con mención internacional Relación porcentual do número de teses con mención internacional sobre o número total de teses defendidas Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
60,0 |
12,5 |
50,0 |
16,67 |
25,0 |
50,0 |
ID-45 Porcentaxe de abandono do programa Relación porcentual do número de estudantes que non se matricularon nin defenderon a tese no curso académico sobre o número total de estudantes matriculados no curso anteriror, unha vez descontados o número de alumnos que defenderon a tese no curso académico e os alumnos que teñen concedida unha baixa temporal Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
25,64 |
39,02 |
34,78 |
11,32 |
14,04 |
Requisitos de acceso específicos:
É requisito obrigatorio para a admisión no programa de doutoramento a presentación dun informe de viabilidade por parte do/a estudante: carta de referencia dun(ha) profesor(a) do programa que avale a viabilidade da futura tese no marco da liña de investigación á que se vincule. Ademais, dadas as características e o nivel científico do programa de doutoramento, o/a alumno/a debe ter acreditado un nivel mínimo de coñecementos de inglés equivalente ao nivel B1, non soamente por ser a lingua franca de comunicación científica a nivel internacional na actualidade senón porque parte dos cursos, tanto de formación específica como transversal, así como outras das actividades do programa poden realizarse neste idioma O nivel de idioma acreditarase coa correspondente certificación oficial das incluídas na listaxe de acreditacións recoñecidas polo Centro de Linguas Modernas (CLM) da USC para os distintos niveis do Marco Común Europeo: https://www.usc.gal/es/servizos/clm/acreditacion/index.html
Perfil de ingreso:
De forma xeral, poderán acceder a este programa de doutoramento, sen necesidade de cursar complementos formativos, alumnos/as que cursasen algún máster adscrito ás ramas de coñecemento Ciencias da Saúde e Ciencias e os ámbitos de coñecemento Ciencias Biomédicas, Bioloxía e Xenética, Bioquímica e Biotecnoloxía, Enfermería, Farmacia, Medicina e Odontoloxía, Psicoloxía e Ciencias do Comportamento. Os e as estudantes que accedan ao Programa de Doutoramento en Neurociencia e Psicoloxía Clínica deben posuír as seguintes competencias:
· Ter coñecemento das bases da organización e funcionamento do sistema nervioso.
· Ter competencias a nivel de máster no manexo de polo menos algunha das técnicas de investigación utilizadas na área da neurociencia e do estudo da conduta normal e patolóxica. É suficiente con estar familiarizado cos fundamentos teóricos e metodolóxicos de técnicas de investigación de polo menos una das liñas de investigación do programa.
· Ter competencias a nivel de máster no desenvolvemento e posta a piques de protocolos de investigación de utilidade no campo da neurociencia e do estudo da conduta normal e patolóxica. É suficiente con estar familiarizado cos fundamentos teóricos e metodolóxicos de protocolos de investigación polo menos una das liñas de investigación do programa.
· Ter competencias a nivel de máster na obtención, análise e explotación de datos científicos.
· Ser capaz de aplicar os coñecementos á resolución de novos problemas.
· Ser competente para a integración de datos e a interrelación con outros científicos pertencentes a distintos ámbitos da neurociencia.
· Ter competencias a nivel de máster na comunicación científica oral e escrita.
· Ser capaces de adoptar perspectivas éticas na aplicación do seu coñecemento.
· Ter coñecemento avanzado de polo menos una das linguas oficiais da Comunidade Autónoma (galego, español), así como coñecementos de inglés suficientes para manexarse nesta lingua no ámbito do seu traballo de investigación (nivel B1). Os coñecementos de inglés deben acreditarse no momento de realizar a solicitude de admisión no programa, como requisito para a admisión no mesmo.
Poderán ser admitidos, previo informe da CAPD, diplomados, graduados, licenciados e máster con experiencia e/o intereses específicos nas distintas áreas de coñecemento da Neurociencia, sempre que cumpran os requisitos xerais de acceso ao doutoramento. Aqueles que non acrediten as competencias esixidas para o acceso ao programa terán que cursar complementos de formación. No caso doutros perfís que non realizasen Máster, necesitarase unha equivalencia de formación en créditos de investigación, iguais, polo menos, aos do máster que dá acceso directo, que serán 60 créditos ECTS. Para calquera outro perfil a CAPD estudará os casos individualmente, podendo admitir ou non aos/as alumnos/as e establecendo complementos formativos en caso de ser necesario. No caso de que o alumnado careza da formación previa esixida no programa, a admisión poderá quedar condicionada á superación dos complementos de formación que estableza a Comisión Académica. Estes complementos non poderán superar os 15 ECTS.
Acceso
1. Con carácter xeral, para o acceso a un programa oficial de doutoramento será necesario estar en posesión dos títulos oficiais españois de Grao, ou equivalente, e de Máster universitario, ou equivalente, sempre que se teñan cursado, polo menos, 300 créditos ECTS no conxunto destas dúas ensinanzas.
2. Así mesmo, poderá acceder quen se atope nalgún dos seguintes supostos:
a) Estar en posesión dun título universitario oficial español ou doutro país integrante do Espazo Europeo de Educación Superior, que habilite para o acceso ao máster de acordo co establecido no artigo 16 do RD 1393/2007, e superar un mínimo de 300 créditos ECTS no conxunto de estudos universitarios oficiais, dos cales polo menos 60 deberán ser de nivel de máster.
b) Estar en posesión dun título oficial español de graduado ou graduada, cuxa duración, conforme normas de dereito comunitario, sexa de polo menos 300 créditos ECTS. Ditos titulados deberán cursar con carácter obrigatorio os complementos de formación requiridos polo programa, agás que o plan de estudos do correspondente título de grao inclúa créditos de formación en investigación equivalentes en valor formativo aos créditos en investigación procedentes de estudos de máster.
c) Os titulados universitarios que, logo da obteren praza en formación na correspondente proba de acceso a prazas de formación sanitaria especializada, superen con avaliación positiva polo menos dous anos de formación dun programa para a obtención do título oficial dalgunha das especialidades en ciencias da saúde.
d) Estar en posesión dun título obtido conforme sistemas educativos estranxeiros, sen necesidade da súa homologación, logo da comprobación pola Universidade de que este acredita un nivel de formación equivalente á do título oficial español de máster universitario e que faculta no país expedidor do título para o acceso a estudos de doutoramento. Esta admisión non implicará, en ningún caso, a homologación do título previo do cal estea en posesión o interesado nin o seu recoñecemento para outros efectos que o do acceso a ensinos de doutoramento.
e) Estar en posesión doutro título español de doutor obtido conforme anteriores ordenacións universitarias.
f) Estar en posesión dun título universitario oficial que obtivera a correspondencia ao nivel 3 do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior, de acordo co procedemento establecido no Real Decreto 967/2014, de 21 de novembro, polo que se establecen os requisitos e o procedemento para a homologación e declaración de equivalencia a titulación e a nivel académico universitario oficial e para a validación de estudos estranxeiros de Educación Superior, e o procedemento para determinar a correspondencia aos niveis do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior dos títulos oficiais de Arquitecto, Enxeñeiro, Licenciado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico e Diplomado.
3. Os doutorandos que iniciasen o seu programa de doutoramento conforme anteriores ordenacións universitarias poderán acceder ao ensino de doutoramento, logo da súa admisión de acordo co establecido no Regulamento de estudos de doutoramento da USC. En todo caso deberán reunir os requisitos establecidos con carácter xeral no citado Regulamento para acceder aos estudos de doutoramento.
4. Poderán acceder aos estudos de doutoramento os licenciados, arquitectos ou enxeñeiros que posúan o diploma de estudos avanzados obtido de acordo co disposto no Real decreto 778/1998, do 30 de abril, ou alcancen a suficiencia investigadora regulada no Real decreto 185/1985, do 23 de xaneiro.
5. Poderán acceder aos estudos de doutoramento os licenciados, arquitectos ou enxeñeiros que posúan un título de máster oficial conforme o Real decreto 56/2005 ou o Real decreto 1393/2007, modificado polo Real decreto 861/2010, ou teñan superados 60 ECTS de estudos de máster oficial.
6. Tamén poderán acceder os diplomados, enxeñeiros técnicos ou arquitectos técnicos que acrediten ter 300 créditos ECTS superados no conxunto de estudos universitarios oficiais, dos cales, polo menos 60, deberán ser de nivel de máster.
A selección de estudantes para a súa admisión no programa realizarase en función do expediente académico de Grao/Diplomatura/Licenciatura e Máster e da viabilidade da proposta da investigación para desenvolver. Para estes efectos, terase en conta:
- Expediente académico de Grao/Licenciatura e Máster de acceso.
- Afinidade do Máster de acceso co Programa de Doutoramento.
- Resumen/anteproxecto da investigación que se pretende desenvolver, con indicación da liña de investigación do programa na cal se enmarcaría.
- Carta de referencia dun profesor/a do programa de doutoramento que avale a viabilidade da futura tese no marco da sublíña de investigación á que se vincule.
- No caso de que se prevexa contar cun director/a alleo/á o programa, deberá presentarse un preacordo de dirección por parte deste/a, acompañado de currículo, que permita verificar o cumprimento dos criterios para ser director/a de tese, establecidos pola universidade no seu Regulamento de Estudos de Doutoramento; neste caso, tamén se recomenda presentar proposta dun titor/a do programa dentro da liña de investigación en que se enmarque a proposta.
- Potestativamente, a Comisión Académica poderá realizar unha entrevista persoal ao candidato/a, no caso de que o considere necesario para valorar a viabilidade da tese, aclarar os puntos arriba indicados para a súa correcta puntuación, e, de ser o caso, concretar os complementos formativos que deba cursar o/a candidato/a.
A selección de estudantes para a súa admisión no programa realizarase en función dos seguintes criterios:
- Expediente académico: 50-60%.
- Afinidade do máster de acceso co Programa de Doutoramento: 20-25%.
- Resumo/anteproxecto da investigación que se pretende desenvolver: 20-25%.
O programa de doutoramento poderá extinguirse por algunha das seguintes causas:
• Que non supere o proceso de renovación da acreditación establecido no artigo 10 do RD 99/2011.
• Que non acredite o cumprimento dos requisitos establecidos pola normativa estatal ou autonómica vixente.
• Que se formule unha proposta de extinción do programa ao abeiro dos procesos de revisión e mellora do título de acordo co procedemento aprobado pola universidade.
• Que concorra calquera situación excepcional que impida o correcto desenvolvemento do programa de doutoramento.
A extinción producirá os seguintes efectos:
• Comportará a perda do seu carácter oficial e a baixa no RUCT.
• Non se poderá matricular novo alumnado no programa de doutoramento.
• En calquera caso todo o alumnado afectado deberá ser informado da extinción e das consecuencias desta no relativo ao desenvolvemento dos seus estudos.
A Universidade adoptará as medidas necesarias para garantir os dereitos académicos do alumnado que estea cursando os ditos estudos nos termos establecidos na resolución de extinción do plan de estudo, e aprobará o procedemento de extinción dos programas de doutoramento no seo da universidade.
Recollida de información e revisión bibliográfica
- E2111A01
Formación metodolóxica e técnica
- E2111A03
Formación en comunicación, difusión e divulgación da información científica
- E2111A04
Formación en xestión da investigación
- E2111A05
Mobilidade
- E2111A06
Participación en congresos e xornadas científicas
- E2111A07
Bioloxía Celular do Sistema Nervioso
- P2012101
Neuroquímica
- P2012102
Neuroanatomía
- P2012103
Fisioloxía do Sistema Nervioso
- P2012104
Neurociencia do Comportamento
- P2012105
Exploracións nucleares en neuroloxía: SPET e PET. Neuroimaxe dixital
- P2012205
Habilidades terapéuticas do psicólogo xeral sanitario
- P2151101
Estado de ánimo: avaliación e intervención psicolóxica
- P2151102
Ansiedade: avaliación e intervención psicolóxica
- P2151103
Avaliación e intervención psicolóxica en adicións
- P2151104
Intervención psicolóxica na nenez e na adolescencia
- P2151105
Intervención en Psicoloxía da Saúde
- P2151106
Neuropsicoloxía aplicada
- P2151107
A CAPD do programa de doutoramento avaliará de forma individualizada aos/ás candidatos/as e a aqueles/as con perfís que non se axusten aos indicados para o acceso directo ao programa de doutoramento propoñeralles uns complementos de formación específicos adecuados ao seu perfil. Os complementos de formación que deberán cursar estableceranse en función da formación previa do/a alumno/a e serán tales que lle permitan alcanzar as competencias necesarias para o bo desenvolvemento da súa tese doutoral dentro do programa de doutoramento. Devanditos complementos de formación poderán ser de materias ou módulos de máster e grao e terán, a efectos de prezos públicos e de concesión de bolsas e axudas ao estudo, a consideración de formación de nivel de doutoramento. No caso de realizarse con carácter previo, o seu desenvolvemento non computará a efectos do límite temporal establecido para a realización da tese. Estes créditos non computarán para os efectos dos requisitos comúns de acceso ao programa de doutoramento. Estas competencias adquiriranse cursando materias, ata un máximo de 15 créditos ECTS, do Máster Interuniversitario en Neurociencia da USC, UDC e UVIGO.
Con carácter xeral, a modo orientador, e sen prexuízo da personalización que en cada caso realizará a Comisión Académica, deberán cursarse complementos de formación nos seguintes casos:
1. Estudantes que, non cursando un máster do ámbito de Neurociencia, desexen realizar a súa tese nas liñas de Neurobioloxía: deberán cursar entre 9 e 15 créditos (a determinar pola Comisión, en función da formación previa) de entre as materias obrigatorias e optativas do Máster Interuniversitario en Neurociencia vinculadas ao módulo de Neurobioloxía Celular e Molecular.
2. Estudantes que, non cursando un máster do ámbito da Neurociencia ou da Psicoloxía Clínica, desexen realizar a súa tese na liña de Neurociencia Cognitiva, deberán cursar entre 9 e 15 créditos (a determinar pola Comisión, en función da formación previa) de entre as materias obrigatorias e optativas do Máster Interuniversitario en Neurociencia vinculadas ao módulo de Neurociencia Cognitiva, ou ben das materias adscritas ás áreas de Psicobioloxía e de Metodoloxía das Ciencias do Comportamento do Máster Universitario en Psicoloxía Xeral Sanitaria pola USC.
3. Estudantes que, non cursando un máster do ámbito da Psicoloxía Clínica e da Saúde, desexen realizar a súa tese nas liñas de Psicoloxía Clínica e da Saúde, deberán cursar entre 9 e 15 créditos (a determinar pola Comisión, en función da formación previa) de entre as materias obrigatorias e optativas do Máster Universitario en Psicoloxía Xeral Sanitaria adscritas ás áreas de Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos e de Metodoloxía das Ciencias do Comportamento.
4. Para os/as estudantes que non cursasen un máster do ámbito da Neurociencia, a Psicoloxía Clínica ou a Psiquiatría e desexen realizar a súa tese en liñas de carácter máis tecnolóxico (neuroimaxe, modelos computacionais, etc.) determinaranse os complementos de formación necesarios de forma individualizada en función da formación previa e o campo específico de realización da tese, de entre as materias obrigatorias e optativas do Máster Interuniversitario en Neurociencia.
Os/as estudantes que accedan ao programa cun título de Grao de 300 ECTS no cal non se inclúan créditos de formación en investigación equivalentes en valor formativo aos créditos en investigación procedentes de estudos de máster, deberán cursar entre 9 e 15 créditos de dita características dos másteres en Neurociencia ou en Psicoloxía Xeral Sanitaria arriba indicados. Nos últimos anos, os complementos de formación máis habituais que se propuxeron para que cursen como materias complementarias os estudantes admitidos foron: Neuroquímica (P2012102, 4ECTS, obrigatoria), Neuroanatomía (P2012103, 4 ECTS, obrigatoria) e Exploracións Nucleares en Neuroloxía: SPECT e PET Neuroimaxe Dixital (P2012205, 3 ECTS, optativa) do Máster Interuniversitario en Neurociencia da USC, UDC e UVIGO.
A realización dos complementos será previa ou simultánea á matrícula en tutela académica no programa. No caso de realización simultánea o alumnado deberá matricularse destes complementos no momento de formalizar a matrícula de tutela académica no programa. No caso de ser previa só se matriculará destes complementos, non se asinará o Compromiso de Supervisión nin se abrirá o Documento de Actividades do doutorando/a ata a súa superación, e a súa realización non computará para os efectos dos prazos mínimos e máximos marcados para a realización dos estudos de doutoramento. Os complementos de formación deberán superarse no prazo máximo de catro cuadrimestres consecutivos. De non facelo así, o/a estudante causará baixa no programa.
Profesores | Área |
---|---|
Maria Fatima Adrio Fondevila |
Bioloxía Celular |
Miguel Angel Rodriguez Diaz |
Bioloxía Celular |
Maria Isabel Rodriguez-Moldes Rey |
Bioloxía Celular |
Maria Begoña Villar Cheda |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Antonio Manuel Castro Castro |
Escola de Doutoramento Internacional |
Eva Maria Candal Suarez |
Bioloxía Celular |
Manuel Ángel Pombal Diego |
Escola de Doutoramento Internacional |
María Luz Díaz Prado |
Escola de Doutoramento Internacional |
Anton Barreiro Iglesias |
Bioloxía Celular |
Alba Vieites Prado |
Fisioloxía |
Manuel Megías Pacheco |
Escola de Doutoramento Internacional |
Carlos Spuch Calvar |
Escola de Doutoramento Internacional |
Mónica Folgueira Otero |
Escola de Doutoramento Internacional |
Ashwin Woodhoo |
Bioloxía Celular |
Paula Rivas Ramirez |
Escola de Doutoramento Internacional |
Profesores | Área |
---|---|
Jose Angel Fontenla Gil |
Farmacoloxía |
Maria Isabel Loza Garcia |
Farmacoloxía |
Maria Jesus Sobrido Gomez |
Escola de Doutoramento Internacional |
Jose Manuel Brea Floriani |
Farmacoloxía |
Roberto Carlos Agis Balboa |
Escola de Doutoramento Internacional |
Paula Rivas Ramirez |
Escola de Doutoramento Internacional |
Profesores | Área |
---|---|
Olga Barca Mayo |
Fisioloxía |
José Antonio Lamas Castro |
Escola de Doutoramento Internacional |
Lorenzo Antonio Justo Cousiño |
Escola de Doutoramento Internacional |
Rafael Durán Barbosa |
Escola de Doutoramento Internacional |
Lilianrosana Ferreira Faro |
Escola de Doutoramento Internacional |
Paula Rivas Ramirez |
Escola de Doutoramento Internacional |
Profesores | Área |
---|---|
Montserrat Zurrón Ocio |
Psicobioloxía |
Maria Elena Amenedo Losada |
Psicobioloxía |
María Teresa Carrillo De La Peña |
Psicobioloxía |
Socorro Rodríguez Holguín |
Psicobioloxía |
Maria Montserrat Corral Varela |
Psicobioloxía |
Dolores Rodríguez Salgado |
Psicobioloxía |
Monica Lindin Novo |
Psicobioloxía |
Fernando Díaz Fernández |
Psicobioloxía |
Fernando Cadaveira Mahía |
Psicobioloxía |
Sonia Doallo Pesado |
Psicobioloxía |
Paula Pazo Álvarez |
Psicobioloxía |
Santiago Galdo Alvarez |
Psicobioloxía |
Monserrat Fernandez Prieto |
Escola de Doutoramento Internacional |
Profesores | Área |
---|---|
Jose Manuel Otero Lopez |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Elisardo Becoña Iglesias |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Angela Juana Torres Iglesias |
Psiquiatría |
Maria Cristina Castro Bolaño |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
María Del Carmen Míguez Varela |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Fernando Lino Vazquez Gonzalez |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Estrella Romero Triñanes |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Maria Jose Ferraces Otero |
Metodoloxía das Ciencias do Comportamento |
Emilio Gutierrez Garcia |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Hipolito Merino Madrid |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Raimundo Mateos Alvarez |
Psiquiatría |
Maria Isabel Vazquez Rodriguez |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Maria Jose Santiago Mariño |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Paula Villar Torres |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Ana López Durán |
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos |
Jose Manuel Olivares Diez |
Escola de Doutoramento Internacional |
Carlos Spuch Calvar |
Escola de Doutoramento Internacional |
Profesores | Área |
---|---|
Inés Sánchez Sellero |
Toxicoloxía |
Jose Luis Labandeira Garcia |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Maria Josefa Natividad Guerra Seijas |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Ana Maria Muñoz Patiño |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Jannette Rodriguez Pallares |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Ana Isabel Rodriguez Perez |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Maria Begoña Villar Cheda |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Juan Andres Parga Martin |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Rita Valenzuela Limiñana |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Antonio Dominguez Meijide |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Maria Alicia Costa Besada |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Lorenzo Antonio Justo Cousiño |
Escola de Doutoramento Internacional |
Maria Del Carmen Diaz Ruiz |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Pablo Garrido Gil |
Anatomía e Embrioloxía Humana |
Profesores | Área |
---|---|
Manuel Sánchez García |
Escola de Doutoramento Internacional |
Julia Cortés Hernández |
Radioloxía e Medicina Física |
Michel Herranz Carnero |
Escola de Doutoramento Internacional |
Pablo Aguiar Fernández |
Radioloxía e Medicina Física |
Desde o punto de vista científico, o programa de doutoramento pretende formar investigadores/as, primando a interdisciplinariedade e abarcando áreas da neurociencia básica, aplicada e a psicoloxía clínica e a psiquiatría. Entre os maiores retos da investigación está chegar a comprender o funcionamento do encéfalo, desde o substrato molecular ata as bases da memoria, a intelixencia e a acción consciente; os mecanismos que as sustentan, e as estratexias de intervención máis adecuadas para mellorar a saúde e a calidade de vida. Con este obxectivo, o programa inclúe investigadores/as adscritos a diferentes áreas de coñecemento, encadradas nos campos de especialización da neurobioloxía, a neurociencia cognitiva, a psicoloxía clínica e a psiquiatría, tal como reflicte a denominación do título e recollen as liñas de investigación incluídas. Preténdese, por tanto, proporcionar a formación técnica e os coñecementos específicos para a investigación nos ámbitos mencionados, e facilitar un marco de interrelación con outros/as doutorandos/as que fomente a interdisciplinariedade. Proponse fomentar un espazo científico integrador de carácter multidisciplinar, que aborde o estudo do cerebro desde un punto de vista morfolóxico, estrutural, funcional, computacional, e do desenvolvemento, ademais da súa relación recíproca con variables psicosociais, coa fin de comprender o comportamento humano, para facilitar o desenvolvemento de estratexias preventivas e terapéuticas fronte ás principais enfermidades neurolóxicas e trastornos psiquiátricos. O estudo do sistema nervioso en xeral e do encéfalo humano en particular é unha das liñas prioritarias de investigación en todo o mundo. Un dos maiores retos da investigación é descubrir os misterios do encéfalo, desde o funcionamento das pequenas moléculas que o forman, ata as bases da memoria, a intelixencia, a vontade e a súa interacción co medio. O coñecemento do sistema nervioso permitirá combater as enfermidades que o afectan e mellorar a calidade de vida. Nas dúas áreas de psicoloxía e na área de psiquiatría que participan nesta iniciativa existe un amplo número de investigadores/as que soportan liñas financiadas e moi competitivas, sobre problemas de saúde con ampla repercusión clínica e social como as drogodependencias (alcoholismo, tabaquismo etc.), depresión, problemas de conduta na infancia e na adolescencia ou trastornos da conduta alimentaria, por mencionar algúns.
Desde o punto de vista científico, o programa de doutoramento pretende formar investigadores/as, primando a interdisciplinariedade e abarcando áreas da neurociencia básica, aplicada e a psicoloxía clínica e a psiquiatría. Entre os maiores retos da investigación está chegar a comprender o funcionamento do encéfalo, desde o substrato molecular ata as bases da memoria, a intelixencia e a acción consciente; os mecanismos que as sustentan, e as estratexias de intervención máis adecuadas para mellorar a saúde e a calidade de vida. Con este obxectivo, o programa inclúe investigadores/as adscritos a diferentes áreas de coñecemento, encadradas nos campos de especialización da neurobioloxía, a neurociencia cognitiva, a psicoloxía clínica e a psiquiatría, tal como reflicte a denominación do título e recollen as liñas de investigación incluídas. Preténdese, por tanto, proporcionar a formación técnica e os coñecementos específicos para a investigación nos ámbitos mencionados, e facilitar un marco de interrelación con outros/as doutorandos/as que fomente a interdisciplinariedade. Proponse fomentar un espazo científico integrador de carácter multidisciplinar, que aborde o estudo do cerebro desde un punto de vista morfolóxico, estrutural, funcional, computacional, e do desenvolvemento, ademais da súa relación recíproca con variables psicosociais, coa fin de comprender o comportamento humano, para facilitar o desenvolvemento de estratexias preventivas e terapéuticas fronte ás principais enfermidades neurolóxicas e trastornos psiquiátricos. O estudo do sistema nervioso en xeral e do encéfalo humano en particular é unha das liñas prioritarias de investigación en todo o mundo. Un dos maiores retos da investigación é descubrir os misterios do encéfalo, desde o funcionamento das pequenas moléculas que o forman, ata as bases da memoria, a intelixencia, a vontade e a súa interacción co medio. O coñecemento do sistema nervioso permitirá combater as enfermidades que o afectan e mellorar a calidade de vida. Nas dúas áreas de psicoloxía e na área de psiquiatría que participan nesta iniciativa existe un amplo número de investigadores/as que soportan liñas financiadas e moi competitivas, sobre problemas de saúde con ampla repercusión clínica e social como as drogodependencias (alcoholismo, tabaquismo etc.), depresión, problemas de conduta na infancia e na adolescencia ou trastornos da conduta alimentaria, por mencionar algúns.
• Comprensión sistemática dun campo de estudo e dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados co devandito campo
• Capacidade de concibir, deseñar ou crear, pór en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación ou creación
• Capacidade para contribuír á ampliación das fronteiras do coñecemento a través dunha investigación orixinal
• Capacidade de realizar unha análise crítica e de avaliación e síntese de ideas novas e complexas
• Capacidade de comunicación coa comunidade académica e científica e coa sociedade en xeral acerca dos seus ámbitos de coñecemento nos modos e idiomas de uso habitual na súa comunidade científica internacional
• Capacidade de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance científico, tecnolóxico, social, artístico ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento.
- Saber formular problemas relevantes na fronteira do coñecemento do campo de investigación específico da tese doutoral.
- Saber formular hipóteses orixinais que contribúan significativamente ao avance do coñecemento nas áreas de Neurobioloxía, Neurociencia cognitiva ou Psicoloxía Clínica.
- Coñecer e saber seleccionar o deseño, as técnicas de análises de datos e as técnicas experimentais máis adecuadas á investigación en calquera dos ámbitos que converxen neste programa, para desenvolver o traballo de tese co máximo grado de autonomía.
- Ser capaz de encadrar o problema obxecto de estudo no marco xeral da neurociencia e do estudo do comportamento
- Ser capaz de difundir os resultados da investigación nas publicacións científicas e os foros nacionais e internacionais máis relevantes no campo da neurociencia e a psicoloxía clínica e a psiquiatría.
• Saber formular problemas relevantes na fronteira do coñecemento do campo de investigación específico da tese doutoral.
• Saber formular hipóteses orixinais que contribúan significativamente ao avance do coñecemento nas áreas de Neurobioloxía, Neurociencia cognitiva ou Psicoloxía Clínica.
• Coñecer e saber seleccionar o deseño, as técnicas de análises de datos e as técnicas experimentais máis adecuadas á investigación en calquera dos ámbitos que converxen neste programa, para desenvolver o traballo de tese co máximo grado de autonomía.
• Ser capaz de encadrar o problema obxecto de estudo no marco xeral da neurociencia e do estudo do comportamento
• Ser capaz de difundir os resultados da investigación nas publicacións científicas e os foros nacionais e internacionais máis relevantes no campo da neurociencia e a psicoloxía clínica e a psiquiatría.
Para dar cobertura a todos os requirimentos da actividade investigadora, ademais dos recursos propios dos centros nos que desenvolven a súa actividade os doutorandos, a USC conta con unidades de carácter centralizado que prestan os seus servizos a departamentos e grupos de investigación entre os que cabe sinalar:
A Biblioteca Universitaria que é unha unidade funcional concibida como un centro de recursos bibliográficos para a docencia, a investigación, o estudo e a aprendizaxe, ofrece servizos como os seguintes:
• Bases de datos reunidas
• Revistas electrónicas
• Sumarios electrónicos
• Servizo de préstamo interbibliotecario
Na súa condición de arquivo histórico, o Arquivo Universitario constitúe unha unidade funcional de apoio á investigación e á docencia. Está constituído por fondos documentais propios ou en depósito.
A Rede de Infraestruturas de Apoio á Investigación e ao Desenvolvemento Tecnolóxico (RIAIDT) é a estrutura organizativa que integra as infraestruturas instrumentais de uso común que prestan servizos de apoio á investigación da USC. O obxectivo da RIAIDT é darlle unha meirande unidade e operatividade aos recursos de apoio á investigación cos que conta a USC.
A Área de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (ATIC) da USC ten a misión de deseñar, planificar, xestionar, administrar e asegurar as infraestruturas e servizos baseados en tecnoloxías da información e comunicación (TIC) prestados á comunidade universitaria nos ámbitos da docencia, a investigación e a xestión administrativa.
O respecto á diversidade e o desenvolvemento de políticas activas de incorporación e integración de estudantes con necesidades especiais son dous principios e liñas de actuación recollidos na Memoria de Responsabilidade Social da USC. A tal efecto, o Servizo de Participación e Integración Universitaria encárgase da coordinación, en colaboración cos distintos centros e entidades, e posta en marcha das actuacións necesarias para favorecer a igualdade entre todos os membros da comunidade universitaria.
Outros recursos:
Centro de tecnoloxías para a Aprendizaxe (CeTA)
Área de xestión de infraestruturas
Servizo de medios audiovisuais
Servizo de prevención de riscos
Unha descrición máis detallada dos recursos materiais está dispoñible no apartado sete da Memoria do Título
Non hai datos dispoñibles para o curso académico seleccionado.
Coordinador/a
Jannette Rodriguez Pallares
Secretario/a
Ana Maria Muñoz Patiño
Vogais
Raimundo Mateos Alvarez
Fernando Cadaveira Mahía
Estrella Romero Triñanes
Montserrat Zurrón Ocio
Anton Barreiro Iglesias
Ana López Durán
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-01 Prazas Ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Achega información sobre a evolución da oferta de prazas asociada a ese programa Info da escala: Número enteiro |
18,0 |
18,0 |
18,0 |
18,0 |
18,0 |
18,0 |
ID-02 Demanda Relación porcentual das solicitudes presentadas sobre a oferta de prazas Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
111,11 |
138,89 |
100,0 |
116,67 |
161,11 |
138,89 |
ID-03 Matrícula de novo ingreso Número de estudantes matriculados/as de novo ingreso. Info da escala: Número enteiro |
15,0 |
13,0 |
9,0 |
11,0 |
22,0 |
13,0 |
ID-06 Matrícula total de estudantes Número total de estudantes matriculados en réxime de matrícula ordinaria Info da escala: Número enteiro |
86,0 |
88,0 |
81,0 |
76,0 |
76,0 |
70,0 |
ID-07 Porcentaxe de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster. Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
66,67 |
84,62 |
77,78 |
72,73 |
68,18 |
92,31 |
ID-08 Porcentaxe de estudantes procedentes de outras universidades Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso con mestrados de acceso doutras universidades e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
13,33 |
23,08 |
11,11 |
45,45 |
22,73 |
38,46 |
ID-09 Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG e o número total de estudantes matriculados Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
13,33 |
15,38 |
11,11 |
45,45 |
22,73 |
38,46 |
ID-10 Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidade do SUG Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades do SUG e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
7,69 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
ID-11 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre o total de matriculados Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros (de fora de España) sobre o total de matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
12,79 |
15,91 |
13,58 |
13,16 |
11,84 |
10,00 |
ID-12 Porcentaxe de estudantes estranxeiros do EEES Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros do EEES sobre o número total de matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
8,14 |
9,09 |
6,17 |
5,26 |
3,95 |
2,86 |
ID-22 Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-13 Porcentaxe de estudantes de novo ingreso que requiren complementos formativos Relación porcentual do número de estudantes de novo ingreso que precisan complementos formativos sobre o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso, unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
13,33 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
7,69 |
ID-14 Porcentaxe de estudantes a tempo completo Relación porcentual do número de estudantes a tempo completo sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos a tempo completo aqueles que teñan a mesma dedicación durante todo o curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
59,3 |
60,23 |
53,09 |
56,58 |
65,79 |
68,57 |
ID-15 Porcentaxe de estudantes a tempo parcial Relación porcentual do número de estudantes a tempo parcial sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos a tempo parcial aqueles que teñen a mesma dedicación durante todo o curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
24,42 |
18,18 |
17,28 |
7,89 |
10,53 |
7,14 |
ID-16 Porcentaxe de estudantes con dedicación mixta Relación porcentual do número de estudantes con dedicación mixta sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos con dedicación mixta aqueles que alternan entre dedicación a tempo completo e parcial durante o mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
16,28 |
21,59 |
29,63 |
35,53 |
23,68 |
24,29 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-17 Porcentaxe de estudantes que realizan estadías de investigación (saíntes) autorizadas pola CAPD Relación porcentual do número de estudantes que realizan estadías de investigación sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
5,88 |
11,32 |
6,98 |
11,63 |
10,0 |
0,0 |
ID-19 Porcentaxe de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes) Relación porcentual do número de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
2,33 |
4,0 |
2,08 |
ID-21 Porcentaxe de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...) Relación porcentual do número de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
41,51 |
58,14 |
65,12 |
66,0 |
62,5 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-24 Ratio de teses defendidas en réxime de codirección Relación porcentual do número de teses defendidas en réxime de codirección sobre o número total de teses defendidas. Info da escala: Número racional con dous decimais |
1,0 |
0,875 |
0,8333 |
0,4167 |
0,9167 |
0,8571 |
ID-25 Número total de sexenios Número total de sexenios. Info da escala: Número enteiro |
166,0 |
170,0 |
180,0 |
175,0 |
165,0 |
158,0 |
ID-26 Número medio de sexenios por PDI Número medio de sexenios por PDI. Info da escala: Número racional con dous decimais |
3,1923 |
3,3333 |
3,6 |
3,5714 |
3,587 |
3,5111 |
ID-27 Porcentaxe de PDI con sexenios Relación porcentual do número de PDI con sexenios sobre o número de PDI con opción a sexenios. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
98,08 |
98,04 |
98,0 |
97,96 |
97,83 |
95,56 |
ID-28 Porcentaxe de PDI con sexenios vivos. Relación porcentual do número de PDI con sexenios vivos sobre o número de PDI con opción a sexenios. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
80,77 |
80,39 |
84,0 |
85,71 |
91,3 |
71,11 |
ID-29 Porcentaxe de profesorado estranxeiro sobre o profesorado total do programa Relación porcentual do número de directores de tese estranxeiros sobre o número total de directores de tese Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
2,53 |
3,53 |
3,41 |
3,28 |
5,56 |
5,56 |
ID-30 Porcentaxe de expertos internacionais nos tribunais de tese Relación porcentual do número de membros estranxeiros dos tribunais sobre o número total de membros dos tribunais Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
13,33 |
4,35 |
11,11 |
8,33 |
11,11 |
16,98 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
ID-31 Número de teses defendidas Número de teses defendidas Info da escala: Número enteiro |
5,0 |
8,0 |
6,0 |
12,0 |
12,0 |
14,0 |
ID-32 Porcentaxe de teses realizadas a tempo completo Relación porcentual do número de teses realizadas a tempo completo sobre o número total de teses defendidas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
80,0 |
100,0 |
100,0 |
75,0 |
91,67 |
92,86 |
ID-33 Porcentaxe de teses realizadas a tempo parcial Relación porcentual do número de teses realizadas a tempo parcial sobre o número total de teses defendidas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
20,0 |
0,0 |
0,0 |
25,0 |
8,33 |
7,14 |
ID-34 Porcentaxe de teses realizadas con dedicación mixta Relación porcentual do número de teses realizadas con dedicación mixta sobre o número total de teses defendidas Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
ID-35 Número de teses presentadas en galego Número de teses presentadas en galego Info da escala: Número enteiro |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
1,0 |
ID-36 Número de teses presentadas en castelán Número de teses presentadas en castelán Info da escala: Número enteiro |
2,0 |
4,0 |
3,0 |
11,0 |
8,0 |
8,0 |
ID-37 Número de teses presentadas noutro idioma Número de teses presentadas noutro idioma Info da escala: Número enteiro |
3,0 |
4,0 |
3,0 |
1,0 |
4,0 |
5,0 |
ID-38 Duración media dos estudos a tempo completo Duración media (en anos) dos estudos a tempo completo Info da escala: Número enteiro |
2,9589 |
3,9442 |
4,6027 |
4,8236 |
4,536 |
4,6374 |
ID-39 Duración media dos estudos a tempo parcial Duración media (en anos) dos estudos a tempo parcial. Info da escala: Número enteiro |
2,8767 |
- |
- |
4,5307 |
4,1007 |
4,8749 |
ID-40 Porcentaxe de doutorandos que defenden a súa tese sen pedir prórroga Relación porcentual do número de estudantes que defenden a tese sen prórroga sobre o número total de teses defendidas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
80,0 |
37,5 |
0,0 |
0,0 |
8,33 |
7,14 |
ID-43 Porcentaxe de teses coa cualificación de “cum laude” Relación porcentual do número de teses que acadan a cualificación de “cum laude” sobre o número total de teses defendidas Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
87,5 |
100,0 |
91,67 |
100,0 |
92,86 |
ID-44 Porcentaxe de teses con mención internacional Relación porcentual do número de teses con mención internacional sobre o número total de teses defendidas Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
60,0 |
12,5 |
50,0 |
16,67 |
25,0 |
50,0 |
ID-45 Porcentaxe de abandono do programa Relación porcentual do número de estudantes que non se matricularon nin defenderon a tese no curso académico sobre o número total de estudantes matriculados no curso anteriror, unha vez descontados o número de alumnos que defenderon a tese no curso académico e os alumnos que teñen concedida unha baixa temporal Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
25,64 |
39,02 |
34,78 |
11,32 |
14,04 |