Ir o contido principal
STG

Programa de Doutoramento en Neurociencia e Psicoloxía Clínica

Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Ciencias da Saúde
Centro(s)
Escola de Doutoramento Internacional da USC
Avenida das Ciencias, 6, 15782
Santiago de Compostela
Campus
Santiago de Compostela
Contacto
pd.neurociencia [at] usc.es

Este programa de doutoramento ten como obxectivo a formación de investigadores nas áreas da Neurociencia básica e aplicada, a Psicoloxía Clínica e a Psiquiatría, primando a interdisciplinariedade. Con esta perspectiva, o programa inclúe investigadores adscritos a diferentes áreas de coñecemento dos campos da Neurobioloxía, a Neurociencia Cognitiva, a Psicoloxía Clínica e da Saúde e a Psiquiatría. Trátase dun programa interuniversitario, organizado conxuntamente polas Universidades de Santiago de Compostela (que o coordina), A Coruña e Vigo.

Duración: 3 anos académicos
Código RUCT: 5600810
Número prazas: 18

Coordinador-a do título:
Jannette Rodriguez Pallares
jannette.rodriguez [at] usc.es

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela Universidade da Coruña Universidade de Vigo

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
05/12/2013

Data de publicación no BOE:
11/03/2014

Data da última acreditación:
22/06/2021

Códigos ISCED:
(720) Salud
(420) Ciencias de la vida
(0919) Salud (otros estudios)

Desde o punto de vista científico, o programa de doutoramento pretende formar investigadores/as, primando a interdisciplinariedade e abarcando áreas da neurociencia básica, aplicada e a psicoloxía clínica e a psiquiatría. Entre os maiores retos da investigación está chegar a comprender o funcionamento do encéfalo, desde o substrato molecular ata as bases da memoria, a intelixencia e a acción consciente; os mecanismos que as sustentan, e as estratexias de intervención máis adecuadas para mellorar a saúde e a calidade de vida. Con este obxectivo, o programa inclúe investigadores/as adscritos a diferentes áreas de coñecemento, encadradas nos campos de especialización da neurobioloxía, a neurociencia cognitiva, a psicoloxía clínica e a psiquiatría, tal como reflicte a denominación do título e recollen as liñas de investigación incluídas. Preténdese, por tanto, proporcionar a formación técnica e os coñecementos específicos para a investigación nos ámbitos mencionados, e facilitar un marco de interrelación con outros/as doutorandos/as que fomente a interdisciplinariedade. Proponse fomentar un espazo científico integrador de carácter multidisciplinar, que aborde o estudo do cerebro desde un punto de vista morfolóxico, estrutural, funcional, computacional, e do desenvolvemento, ademais da súa relación recíproca con variables psicosociais, coa fin de comprender o comportamento humano, para facilitar o desenvolvemento de estratexias preventivas e terapéuticas fronte ás principais enfermidades neurolóxicas e trastornos psiquiátricos. O estudo do sistema nervioso en xeral e do encéfalo humano en particular é unha das liñas prioritarias de investigación en todo o mundo. Un dos maiores retos da investigación é descubrir os misterios do encéfalo, desde o funcionamento das pequenas moléculas que o forman, ata as bases da memoria, a intelixencia, a vontade e a súa interacción co medio. O coñecemento do sistema nervioso permitirá combater as enfermidades que o afectan e mellorar a calidade de vida. Nas dúas áreas de psicoloxía e na área de psiquiatría que participan nesta iniciativa existe un amplo número de investigadores/as que soportan liñas financiadas e moi competitivas, sobre problemas de saúde con ampla repercusión clínica e social como as drogodependencias (alcoholismo, tabaquismo etc.), depresión, problemas de conduta na infancia e na adolescencia ou trastornos da conduta alimentaria, por mencionar algúns.

Preténdese proporcionar a formación técnica e os coñecementos específicos para a investigación nestes ámbitos e facilitar un marco de interrelación entre os doutorandos e doutorandas vinculados a elas. Aspírase a fomentar un espazo científico integrador de carácter multidisciplinar, que aborde o estudo do cerebro desde o punto de vista morfolóxico, estrutural, funcional, computacional e do desenvolvemento, ademais da súa relación recíproca con variables psicosociais. Todo co fin de comprender o comportamento humano e de facilitar estratexias preventivas e terapéuticas para as principais enfermidades neurolóxicas e trastornos psiquiátricos.

O estudo do sistema nervioso en xeral, e do encéfalo humano en particular, é unha das áreas prioritarias de investigación en todo o mundo. Un dos maiores retos desta investigación é descubrir os misterios do cerebro, desde o funcionamento molecular até os mecanismos que sustentan procesos como a memoria, a intelixencia ou a acción consciente e a súa interacción co medio. O progreso no coñecemento do sistema nervioso permitirá combater as enfermidades que o afectan e mellorar a calidade de vida. Desde a perspectiva máis clínica, este programa integra liñas que se ocupan da comprensión, prevención e tratamento dos trastornos mentais, abordándoos desde unha perspectiva biopsicosocial.

Este Programa forma parte da 'Network of European Neuroscience Schools' (NENS), unha estrutura creada no marco da FENS (Federation of European Neuroscience Societies) para facilitar información sobre a formación posgraduada no ámbito da Neurociencia e promover a colaboración entre os programas de estudos europeos.

Requisitos de acceso específicos:
É requisito obrigatorio para a admisión no programa de doutoramento a presentación dun informe de viabilidade por parte do/a estudante: carta de referencia dun(ha) profesor(a) do programa que avale a viabilidade da futura tese no marco da liña de investigación á que se vincule. Ademais, dadas as características e o nivel científico do programa de doutoramento, o/a alumno/a debe ter acreditado un nivel mínimo de coñecementos de inglés equivalente ao nivel B1, non soamente por ser a lingua franca de comunicación científica a nivel internacional na actualidade senón porque parte dos cursos, tanto de formación específica como transversal, así como outras das actividades do programa poden realizarse neste idioma O nivel de idioma acreditarase coa correspondente certificación oficial das incluídas na listaxe de acreditacións recoñecidas polo Centro de Linguas Modernas (CLM) da USC para os distintos niveis do Marco Común Europeo: https://www.usc.gal/es/servizos/clm/acreditacion/index.html
Perfil de ingreso:
De forma xeral, poderán acceder a este programa de doutoramento, sen necesidade de cursar complementos formativos, alumnos/as que cursasen algún máster adscrito ás ramas de coñecemento Ciencias da Saúde e Ciencias e os ámbitos de coñecemento Ciencias Biomédicas, Bioloxía e Xenética, Bioquímica e Biotecnoloxía, Enfermería, Farmacia, Medicina e Odontoloxía, Psicoloxía e Ciencias do Comportamento. Os e as estudantes que accedan ao Programa de Doutoramento en Neurociencia e Psicoloxía Clínica deben posuír as seguintes competencias:
· Ter coñecemento das bases da organización e funcionamento do sistema nervioso.
· Ter competencias a nivel de máster no manexo de polo menos algunha das técnicas de investigación utilizadas na área da neurociencia e do estudo da conduta normal e patolóxica. É suficiente con estar familiarizado cos fundamentos teóricos e metodolóxicos de técnicas de investigación de polo menos una das liñas de investigación do programa.
· Ter competencias a nivel de máster no desenvolvemento e posta a piques de protocolos de investigación de utilidade no campo da neurociencia e do estudo da conduta normal e patolóxica. É suficiente con estar familiarizado cos fundamentos teóricos e metodolóxicos de protocolos de investigación polo menos una das liñas de investigación do programa.
· Ter competencias a nivel de máster na obtención, análise e explotación de datos científicos.
· Ser capaz de aplicar os coñecementos á resolución de novos problemas.
· Ser competente para a integración de datos e a interrelación con outros científicos pertencentes a distintos ámbitos da neurociencia.
· Ter competencias a nivel de máster na comunicación científica oral e escrita.
· Ser capaces de adoptar perspectivas éticas na aplicación do seu coñecemento.
· Ter coñecemento avanzado de polo menos una das linguas oficiais da Comunidade Autónoma (galego, español), así como coñecementos de inglés suficientes para manexarse nesta lingua no ámbito do seu traballo de investigación (nivel B1). Os coñecementos de inglés deben acreditarse no momento de realizar a solicitude de admisión no programa, como requisito para a admisión no mesmo.
Poderán ser admitidos, previo informe da CAPD, diplomados, graduados, licenciados e máster con experiencia e/o intereses específicos nas distintas áreas de coñecemento da Neurociencia, sempre que cumpran os requisitos xerais de acceso ao doutoramento. Aqueles que non acrediten as competencias esixidas para o acceso ao programa terán que cursar complementos de formación. No caso doutros perfís que non realizasen Máster, necesitarase unha equivalencia de formación en créditos de investigación, iguais, polo menos, aos do máster que dá acceso directo, que serán 60 créditos ECTS. Para calquera outro perfil a CAPD estudará os casos individualmente, podendo admitir ou non aos/as alumnos/as e establecendo complementos formativos en caso de ser necesario. No caso de que o alumnado careza da formación previa esixida no programa, a admisión poderá quedar condicionada á superación dos complementos de formación que estableza a Comisión Académica. Estes complementos non poderán superar os 15 ECTS.

Acceso

1. Con carácter xeral, para o acceso a un programa oficial de doutoramento será necesario estar en posesión dos títulos oficiais españois de Grao, ou equivalente, e de Máster universitario, ou equivalente, sempre que se teñan cursado, polo menos, 300 créditos ECTS no conxunto destas dúas ensinanzas.

2. Así mesmo, poderá acceder quen se atope nalgún dos seguintes supostos:

a) Estar en posesión dun título universitario oficial español ou doutro país integrante do Espazo Europeo de Educación Superior, que habilite para o acceso ao máster de acordo co establecido no artigo 16 do RD 1393/2007, e superar un mínimo de 300 créditos ECTS no conxunto de estudos universitarios oficiais, dos cales polo menos 60 deberán ser de nivel de máster.

b) Estar en posesión dun título oficial español de graduado ou graduada, cuxa duración, conforme normas de dereito comunitario, sexa de polo menos 300 créditos ECTS. Ditos titulados deberán cursar con carácter obrigatorio os complementos de formación requiridos polo programa, agás que o plan de estudos do correspondente título de grao inclúa créditos de formación en investigación equivalentes en valor formativo aos créditos en investigación procedentes de estudos de máster.

c) Os titulados universitarios que, logo da obteren praza en formación na correspondente proba de acceso a prazas de formación sanitaria especializada, superen con avaliación positiva polo menos dous anos de formación dun programa para a obtención do título oficial dalgunha das especialidades en ciencias da saúde.

d) Estar en posesión dun título obtido conforme sistemas educativos estranxeiros, sen necesidade da súa homologación, logo da comprobación pola Universidade de que este acredita un nivel de formación equivalente á do título oficial español de máster universitario e que faculta no país expedidor do título para o acceso a estudos de doutoramento. Esta admisión non implicará, en ningún caso, a homologación do título previo do cal estea en posesión o interesado nin o seu recoñecemento para outros efectos que o do acceso a ensinos de doutoramento.

e) Estar en posesión doutro título español de doutor obtido conforme anteriores ordenacións universitarias.

f) Estar en posesión dun título universitario oficial que obtivera a correspondencia ao nivel 3 do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior, de acordo co procedemento establecido no Real Decreto 967/2014, de 21 de novembro, polo que se establecen os requisitos e o procedemento para a homologación e declaración de equivalencia a titulación e a nivel académico universitario oficial e para a validación de estudos estranxeiros de Educación Superior, e o procedemento para determinar a correspondencia aos niveis do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior dos títulos oficiais de Arquitecto, Enxeñeiro, Licenciado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico e Diplomado.

3. Os doutorandos que iniciasen o seu programa de doutoramento conforme anteriores ordenacións universitarias poderán acceder ao ensino de doutoramento, logo da súa admisión de acordo co establecido no Regulamento de estudos de doutoramento da USC. En todo caso deberán reunir os requisitos establecidos con carácter xeral no citado Regulamento para acceder aos estudos de doutoramento.

4. Poderán acceder aos estudos de doutoramento os licenciados, arquitectos ou enxeñeiros que posúan o diploma de estudos avanzados obtido de acordo co disposto no Real decreto 778/1998, do 30 de abril, ou alcancen a suficiencia investigadora regulada no Real decreto 185/1985, do 23 de xaneiro.

5. Poderán acceder aos estudos de doutoramento os licenciados, arquitectos ou enxeñeiros que posúan un título de máster oficial conforme o Real decreto 56/2005 ou o Real decreto 1393/2007, modificado polo Real decreto 861/2010, ou teñan superados 60 ECTS de estudos de máster oficial.

6. Tamén poderán acceder os diplomados, enxeñeiros técnicos ou arquitectos técnicos que acrediten ter 300 créditos ECTS superados no conxunto de estudos universitarios oficiais, dos cales, polo menos 60, deberán ser de nivel de máster.

A selección de estudantes para a súa admisión no programa realizarase en función do expediente académico de Grao/Diplomatura/Licenciatura e Máster e da viabilidade da proposta da investigación para desenvolver. Para estes efectos, terase en conta:
- Expediente académico de Grao/Licenciatura e Máster de acceso.
- Afinidade do Máster de acceso co Programa de Doutoramento.
- Resumen/anteproxecto da investigación que se pretende desenvolver, con indicación da liña de investigación do programa na cal se enmarcaría.
- Carta de referencia dun profesor/a do programa de doutoramento que avale a viabilidade da futura tese no marco da sublíña de investigación á que se vincule.
- No caso de que se prevexa contar cun director/a alleo/á o programa, deberá presentarse un preacordo de dirección por parte deste/a, acompañado de currículo, que permita verificar o cumprimento dos criterios para ser director/a de tese, establecidos pola universidade no seu Regulamento de Estudos de Doutoramento; neste caso, tamén se recomenda presentar proposta dun titor/a do programa dentro da liña de investigación en que se enmarque a proposta.
- Potestativamente, a Comisión Académica poderá realizar unha entrevista persoal ao candidato/a, no caso de que o considere necesario para valorar a viabilidade da tese, aclarar os puntos arriba indicados para a súa correcta puntuación, e, de ser o caso, concretar os complementos formativos que deba cursar o/a candidato/a.

A selección de estudantes para a súa admisión no programa realizarase en función dos seguintes criterios:
- Expediente académico: 50-60%.
- Afinidade do máster de acceso co Programa de Doutoramento: 20-25%.
- Resumo/anteproxecto da investigación que se pretende desenvolver: 20-25%.

O programa de doutoramento poderá extinguirse por algunha das seguintes causas:

• Que non supere o proceso de renovación da acreditación establecido no artigo 10 do RD 99/2011.

• Que non acredite o cumprimento dos requisitos establecidos pola normativa estatal ou autonómica vixente.

• Que se formule unha proposta de extinción do programa ao abeiro dos procesos de revisión e mellora do título de acordo co procedemento aprobado pola universidade.

• Que concorra calquera situación excepcional que impida o correcto desenvolvemento do programa de doutoramento.

A extinción producirá os seguintes efectos:

• Comportará a perda do seu carácter oficial e a baixa no RUCT.

• Non se poderá matricular novo alumnado no programa de doutoramento.

• En calquera caso todo o alumnado afectado deberá ser informado da extinción e das consecuencias desta no relativo ao desenvolvemento dos seus estudos.

A Universidade adoptará as medidas necesarias para garantir os dereitos académicos do alumnado que estea cursando os ditos estudos nos termos establecidos na resolución de extinción do plan de estudo, e aprobará o procedemento de extinción dos programas de doutoramento no seo da universidade.

Recollida de información e revisión bibliográfica

  • E2111A01

Formación metodolóxica e técnica

  • E2111A03

Formación en comunicación, difusión e divulgación da información científica

  • E2111A04

Formación en xestión da investigación

  • E2111A05

Mobilidade

  • E2111A06

Participación en congresos e xornadas científicas

  • E2111A07

A CAPD do programa de doutoramento avaliará de forma individualizada aos/ás candidatos/as e a aqueles/as con perfís que non se axusten aos indicados para o acceso directo ao programa de doutoramento propoñeralles uns complementos de formación específicos adecuados ao seu perfil. Os complementos de formación que deberán cursar estableceranse en función da formación previa do/a alumno/a e serán tales que lle permitan alcanzar as competencias necesarias para o bo desenvolvemento da súa tese doutoral dentro do programa de doutoramento. Devanditos complementos de formación poderán ser de materias ou módulos de máster e grao e terán, a efectos de prezos públicos e de concesión de bolsas e axudas ao estudo, a consideración de formación de nivel de doutoramento. No caso de realizarse con carácter previo, o seu desenvolvemento non computará a efectos do límite temporal establecido para a realización da tese. Estes créditos non computarán para os efectos dos requisitos comúns de acceso ao programa de doutoramento. Estas competencias adquiriranse cursando materias, ata un máximo de 15 créditos ECTS, do Máster Interuniversitario en Neurociencia da USC, UDC e UVIGO.

Con carácter xeral, a modo orientador, e sen prexuízo da personalización que en cada caso realizará a Comisión Académica, deberán cursarse complementos de formación nos seguintes casos:

1. Estudantes que, non cursando un máster do ámbito de Neurociencia, desexen realizar a súa tese nas liñas de Neurobioloxía: deberán cursar entre 9 e 15 créditos (a determinar pola Comisión, en función da formación previa) de entre as materias obrigatorias e optativas do Máster Interuniversitario en Neurociencia vinculadas ao módulo de Neurobioloxía Celular e Molecular.

2. Estudantes que, non cursando un máster do ámbito da Neurociencia ou da Psicoloxía Clínica, desexen realizar a súa tese na liña de Neurociencia Cognitiva, deberán cursar entre 9 e 15 créditos (a determinar pola Comisión, en función da formación previa) de entre as materias obrigatorias e optativas do Máster Interuniversitario en Neurociencia vinculadas ao módulo de Neurociencia Cognitiva, ou ben das materias adscritas ás áreas de Psicobioloxía e de Metodoloxía das Ciencias do Comportamento do Máster Universitario en Psicoloxía Xeral Sanitaria pola USC.

3. Estudantes que, non cursando un máster do ámbito da Psicoloxía Clínica e da Saúde, desexen realizar a súa tese nas liñas de Psicoloxía Clínica e da Saúde, deberán cursar entre 9 e 15 créditos (a determinar pola Comisión, en función da formación previa) de entre as materias obrigatorias e optativas do Máster Universitario en Psicoloxía Xeral Sanitaria adscritas ás áreas de Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos e de Metodoloxía das Ciencias do Comportamento.

4. Para os/as estudantes que non cursasen un máster do ámbito da Neurociencia, a Psicoloxía Clínica ou a Psiquiatría e desexen realizar a súa tese en liñas de carácter máis tecnolóxico (neuroimaxe, modelos computacionais, etc.) determinaranse os complementos de formación necesarios de forma individualizada en función da formación previa e o campo específico de realización da tese, de entre as materias obrigatorias e optativas do Máster Interuniversitario en Neurociencia.

Os/as estudantes que accedan ao programa cun título de Grao de 300 ECTS no cal non se inclúan créditos de formación en investigación equivalentes en valor formativo aos créditos en investigación procedentes de estudos de máster, deberán cursar entre 9 e 15 créditos de dita características dos másteres en Neurociencia ou en Psicoloxía Xeral Sanitaria arriba indicados. Nos últimos anos, os complementos de formación máis habituais que se propuxeron para que cursen como materias complementarias os estudantes admitidos foron: Neuroquímica (P2012102, 4ECTS, obrigatoria), Neuroanatomía (P2012103, 4 ECTS, obrigatoria) e Exploracións Nucleares en Neuroloxía: SPECT e PET Neuroimaxe Dixital (P2012205, 3 ECTS, optativa) do Máster Interuniversitario en Neurociencia da USC, UDC e UVIGO.

A realización dos complementos será previa ou simultánea á matrícula en tutela académica no programa. No caso de realización simultánea o alumnado deberá matricularse destes complementos no momento de formalizar a matrícula de tutela académica no programa. No caso de ser previa só se matriculará destes complementos, non se asinará o Compromiso de Supervisión nin se abrirá o Documento de Actividades do doutorando/a ata a súa superación, e a súa realización non computará para os efectos dos prazos mínimos e máximos marcados para a realización dos estudos de doutoramento. Os complementos de formación deberán superarse no prazo máximo de catro cuadrimestres consecutivos. De non facelo así, o/a estudante causará baixa no programa.

Profesores Área
Maria Fatima Adrio Fondevila
Bioloxía Celular
Miguel Angel Rodriguez Diaz
Bioloxía Celular
Maria Isabel Rodriguez-Moldes Rey
Bioloxía Celular
Maria Begoña Villar Cheda
Anatomía e Embrioloxía Humana
Antonio Manuel Castro Castro
Escola de Doutoramento Internacional
Eva Maria Candal Suarez
Bioloxía Celular
Manuel Ángel Pombal Diego
Escola de Doutoramento Internacional
María Luz Díaz Prado
Escola de Doutoramento Internacional
Anton Barreiro Iglesias
Bioloxía Celular
Alba Vieites Prado
Fisioloxía
Manuel Megías Pacheco
Escola de Doutoramento Internacional
Carlos Spuch Calvar
Escola de Doutoramento Internacional
Mónica Folgueira Otero
Escola de Doutoramento Internacional
Ashwin Woodhoo
Bioloxía Celular
Paula Rivas Ramirez
Escola de Doutoramento Internacional
Profesores Área
Jose Angel Fontenla Gil
Farmacoloxía
Maria Isabel Loza Garcia
Farmacoloxía
Maria Jesus Sobrido Gomez
Escola de Doutoramento Internacional
Jose Manuel Brea Floriani
Farmacoloxía
Roberto Carlos Agis Balboa
Escola de Doutoramento Internacional
Paula Rivas Ramirez
Escola de Doutoramento Internacional
Profesores Área
Olga Barca Mayo
Fisioloxía
José Antonio Lamas Castro
Escola de Doutoramento Internacional
Lorenzo Antonio Justo Cousiño
Escola de Doutoramento Internacional
Rafael Durán Barbosa
Escola de Doutoramento Internacional
Lilianrosana Ferreira Faro
Escola de Doutoramento Internacional
Paula Rivas Ramirez
Escola de Doutoramento Internacional
Profesores Área
Montserrat Zurrón Ocio
Psicobioloxía
Maria Elena Amenedo Losada
Psicobioloxía
María Teresa Carrillo De La Peña
Psicobioloxía
Socorro Rodríguez Holguín
Psicobioloxía
Maria Montserrat Corral Varela
Psicobioloxía
Dolores Rodríguez Salgado
Psicobioloxía
Monica Lindin Novo
Psicobioloxía
Fernando Díaz Fernández
Psicobioloxía
Fernando Cadaveira Mahía
Psicobioloxía
Sonia Doallo Pesado
Psicobioloxía
Paula Pazo Álvarez
Psicobioloxía
Santiago Galdo Alvarez
Psicobioloxía
Monserrat Fernandez Prieto
Escola de Doutoramento Internacional
Profesores Área
Jose Manuel Otero Lopez
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
Elisardo Becoña Iglesias
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
Angela Juana Torres Iglesias
Psiquiatría
Maria Cristina Castro Bolaño
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
María Del Carmen Míguez Varela
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
Fernando Lino Vazquez Gonzalez
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
Estrella Romero Triñanes
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
Maria Jose Ferraces Otero
Metodoloxía das Ciencias do Comportamento
Emilio Gutierrez Garcia
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
Hipolito Merino Madrid
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
Raimundo Mateos Alvarez
Psiquiatría
Maria Isabel Vazquez Rodriguez
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
Maria Jose Santiago Mariño
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
Paula Villar Torres
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
Ana López Durán
Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
Jose Manuel Olivares Diez
Escola de Doutoramento Internacional
Carlos Spuch Calvar
Escola de Doutoramento Internacional
Profesores Área
Inés Sánchez Sellero
Toxicoloxía
Jose Luis Labandeira Garcia
Anatomía e Embrioloxía Humana
Maria Josefa Natividad Guerra Seijas
Anatomía e Embrioloxía Humana
Ana Maria Muñoz Patiño
Anatomía e Embrioloxía Humana
Jannette Rodriguez Pallares
Anatomía e Embrioloxía Humana
Ana Isabel Rodriguez Perez
Anatomía e Embrioloxía Humana
Maria Begoña Villar Cheda
Anatomía e Embrioloxía Humana
Juan Andres Parga Martin
Anatomía e Embrioloxía Humana
Rita Valenzuela Limiñana
Anatomía e Embrioloxía Humana
Antonio Dominguez Meijide
Anatomía e Embrioloxía Humana
Maria Alicia Costa Besada
Anatomía e Embrioloxía Humana
Lorenzo Antonio Justo Cousiño
Escola de Doutoramento Internacional
Maria Del Carmen Diaz Ruiz
Anatomía e Embrioloxía Humana
Pablo Garrido Gil
Anatomía e Embrioloxía Humana
Profesores Área
Manuel Sánchez García
Escola de Doutoramento Internacional
Julia Cortés Hernández
Radioloxía e Medicina Física
Michel Herranz Carnero
Escola de Doutoramento Internacional
Pablo Aguiar Fernández
Radioloxía e Medicina Física

Desde o punto de vista científico, o programa de doutoramento pretende formar investigadores/as, primando a interdisciplinariedade e abarcando áreas da neurociencia básica, aplicada e a psicoloxía clínica e a psiquiatría. Entre os maiores retos da investigación está chegar a comprender o funcionamento do encéfalo, desde o substrato molecular ata as bases da memoria, a intelixencia e a acción consciente; os mecanismos que as sustentan, e as estratexias de intervención máis adecuadas para mellorar a saúde e a calidade de vida. Con este obxectivo, o programa inclúe investigadores/as adscritos a diferentes áreas de coñecemento, encadradas nos campos de especialización da neurobioloxía, a neurociencia cognitiva, a psicoloxía clínica e a psiquiatría, tal como reflicte a denominación do título e recollen as liñas de investigación incluídas. Preténdese, por tanto, proporcionar a formación técnica e os coñecementos específicos para a investigación nos ámbitos mencionados, e facilitar un marco de interrelación con outros/as doutorandos/as que fomente a interdisciplinariedade. Proponse fomentar un espazo científico integrador de carácter multidisciplinar, que aborde o estudo do cerebro desde un punto de vista morfolóxico, estrutural, funcional, computacional, e do desenvolvemento, ademais da súa relación recíproca con variables psicosociais, coa fin de comprender o comportamento humano, para facilitar o desenvolvemento de estratexias preventivas e terapéuticas fronte ás principais enfermidades neurolóxicas e trastornos psiquiátricos. O estudo do sistema nervioso en xeral e do encéfalo humano en particular é unha das liñas prioritarias de investigación en todo o mundo. Un dos maiores retos da investigación é descubrir os misterios do encéfalo, desde o funcionamento das pequenas moléculas que o forman, ata as bases da memoria, a intelixencia, a vontade e a súa interacción co medio. O coñecemento do sistema nervioso permitirá combater as enfermidades que o afectan e mellorar a calidade de vida. Nas dúas áreas de psicoloxía e na área de psiquiatría que participan nesta iniciativa existe un amplo número de investigadores/as que soportan liñas financiadas e moi competitivas, sobre problemas de saúde con ampla repercusión clínica e social como as drogodependencias (alcoholismo, tabaquismo etc.), depresión, problemas de conduta na infancia e na adolescencia ou trastornos da conduta alimentaria, por mencionar algúns.

Desde o punto de vista científico, o programa de doutoramento pretende formar investigadores/as, primando a interdisciplinariedade e abarcando áreas da neurociencia básica, aplicada e a psicoloxía clínica e a psiquiatría. Entre os maiores retos da investigación está chegar a comprender o funcionamento do encéfalo, desde o substrato molecular ata as bases da memoria, a intelixencia e a acción consciente; os mecanismos que as sustentan, e as estratexias de intervención máis adecuadas para mellorar a saúde e a calidade de vida. Con este obxectivo, o programa inclúe investigadores/as adscritos a diferentes áreas de coñecemento, encadradas nos campos de especialización da neurobioloxía, a neurociencia cognitiva, a psicoloxía clínica e a psiquiatría, tal como reflicte a denominación do título e recollen as liñas de investigación incluídas. Preténdese, por tanto, proporcionar a formación técnica e os coñecementos específicos para a investigación nos ámbitos mencionados, e facilitar un marco de interrelación con outros/as doutorandos/as que fomente a interdisciplinariedade. Proponse fomentar un espazo científico integrador de carácter multidisciplinar, que aborde o estudo do cerebro desde un punto de vista morfolóxico, estrutural, funcional, computacional, e do desenvolvemento, ademais da súa relación recíproca con variables psicosociais, coa fin de comprender o comportamento humano, para facilitar o desenvolvemento de estratexias preventivas e terapéuticas fronte ás principais enfermidades neurolóxicas e trastornos psiquiátricos. O estudo do sistema nervioso en xeral e do encéfalo humano en particular é unha das liñas prioritarias de investigación en todo o mundo. Un dos maiores retos da investigación é descubrir os misterios do encéfalo, desde o funcionamento das pequenas moléculas que o forman, ata as bases da memoria, a intelixencia, a vontade e a súa interacción co medio. O coñecemento do sistema nervioso permitirá combater as enfermidades que o afectan e mellorar a calidade de vida. Nas dúas áreas de psicoloxía e na área de psiquiatría que participan nesta iniciativa existe un amplo número de investigadores/as que soportan liñas financiadas e moi competitivas, sobre problemas de saúde con ampla repercusión clínica e social como as drogodependencias (alcoholismo, tabaquismo etc.), depresión, problemas de conduta na infancia e na adolescencia ou trastornos da conduta alimentaria, por mencionar algúns.

• Comprensión sistemática dun campo de estudo e dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados co devandito campo

• Capacidade de concibir, deseñar ou crear, pór en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación ou creación

• Capacidade para contribuír á ampliación das fronteiras do coñecemento a través dunha investigación orixinal

• Capacidade de realizar unha análise crítica e de avaliación e síntese de ideas novas e complexas

• Capacidade de comunicación coa comunidade académica e científica e coa sociedade en xeral acerca dos seus ámbitos de coñecemento nos modos e idiomas de uso habitual na súa comunidade científica internacional

• Capacidade de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance científico, tecnolóxico, social, artístico ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento.

  • Saber formular problemas relevantes na fronteira do coñecemento do campo de investigación específico da tese doutoral.
  • Saber formular hipóteses orixinais que contribúan significativamente ao avance do coñecemento nas áreas de Neurobioloxía, Neurociencia cognitiva ou Psicoloxía Clínica.
  • Coñecer e saber seleccionar o deseño, as técnicas de análises de datos e as técnicas experimentais máis adecuadas á investigación en calquera dos ámbitos que converxen neste programa, para desenvolver o traballo de tese co máximo grado de autonomía.
  • Ser capaz de encadrar o problema obxecto de estudo no marco xeral da neurociencia e do estudo do comportamento
  • Ser capaz de difundir os resultados da investigación nas publicacións científicas e os foros nacionais e internacionais máis relevantes no campo da neurociencia e a psicoloxía clínica e a psiquiatría.

• Saber formular problemas relevantes na fronteira do coñecemento do campo de investigación específico da tese doutoral.

• Saber formular hipóteses orixinais que contribúan significativamente ao avance do coñecemento nas áreas de Neurobioloxía, Neurociencia cognitiva ou Psicoloxía Clínica.

• Coñecer e saber seleccionar o deseño, as técnicas de análises de datos e as técnicas experimentais máis adecuadas á investigación en calquera dos ámbitos que converxen neste programa, para desenvolver o traballo de tese co máximo grado de autonomía.

• Ser capaz de encadrar o problema obxecto de estudo no marco xeral da neurociencia e do estudo do comportamento

• Ser capaz de difundir os resultados da investigación nas publicacións científicas e os foros nacionais e internacionais máis relevantes no campo da neurociencia e a psicoloxía clínica e a psiquiatría.

Para dar cobertura a todos os requirimentos da actividade investigadora, ademais dos recursos propios dos centros nos que desenvolven a súa actividade os doutorandos, a USC conta con unidades de carácter centralizado que prestan os seus servizos a departamentos e grupos de investigación entre os que cabe sinalar:

A Biblioteca Universitaria que é unha unidade funcional concibida como un centro de recursos bibliográficos para a docencia, a investigación, o estudo e a aprendizaxe, ofrece servizos como os seguintes:

• Bases de datos reunidas

• Revistas electrónicas

• Sumarios electrónicos

• Servizo de préstamo interbibliotecario

Na súa condición de arquivo histórico, o Arquivo Universitario constitúe unha unidade funcional de apoio á investigación e á docencia. Está constituído por fondos documentais propios ou en depósito.

A Rede de Infraestruturas de Apoio á Investigación e ao Desenvolvemento Tecnolóxico (RIAIDT) é a estrutura organizativa que integra as infraestruturas instrumentais de uso común que prestan servizos de apoio á investigación da USC. O obxectivo da RIAIDT é darlle unha meirande unidade e operatividade aos recursos de apoio á investigación cos que conta a USC.

A Área de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (ATIC) da USC ten a misión de deseñar, planificar, xestionar, administrar e asegurar as infraestruturas e servizos baseados en tecnoloxías da información e comunicación (TIC) prestados á comunidade universitaria nos ámbitos da docencia, a investigación e a xestión administrativa.

O respecto á diversidade e o desenvolvemento de políticas activas de incorporación e integración de estudantes con necesidades especiais son dous principios e liñas de actuación recollidos na Memoria de Responsabilidade Social da USC. A tal efecto, o Servizo de Participación e Integración Universitaria encárgase da coordinación, en colaboración cos distintos centros e entidades, e posta en marcha das actuacións necesarias para favorecer a igualdade entre todos os membros da comunidade universitaria.

Outros recursos:

Centro de tecnoloxías para a Aprendizaxe (CeTA)

Redes de aulas de informática

Área de xestión de infraestruturas

Servizo de medios audiovisuais

Servizo de prevención de riscos

Unha descrición máis detallada dos recursos materiais está dispoñible no apartado sete da Memoria do Título

Non hai datos dispoñibles para o curso académico seleccionado.

Coordinador/a
Jannette Rodriguez Pallares

Secretario/a
Ana Maria Muñoz Patiño

Vogais
Raimundo Mateos Alvarez
Fernando Cadaveira Mahía
Estrella Romero Triñanes
Montserrat Zurrón Ocio
Anton Barreiro Iglesias
Ana López Durán

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-01
Prazas Ofertadas

Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Achega información sobre a evolución da oferta de prazas asociada a ese programa

Info da escala: Número enteiro

18,0

18,0

18,0

18,0

18,0

18,0

ID-02
Demanda

Relación porcentual das solicitudes presentadas sobre a oferta de prazas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

111,11

138,89

100,0

116,67

161,11

138,89

ID-03
Matrícula de novo ingreso

Número de estudantes matriculados/as de novo ingreso.

Info da escala: Número enteiro

15,0

13,0

9,0

11,0

22,0

13,0

ID-06
Matrícula total de estudantes

Número total de estudantes matriculados en réxime de matrícula ordinaria

Info da escala: Número enteiro

86,0

88,0

81,0

76,0

76,0

70,0

ID-07
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster.

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

66,67

84,62

77,78

72,73

68,18

92,31

ID-08
Porcentaxe de estudantes procedentes de outras universidades

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso con mestrados de acceso doutras universidades e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

13,33

23,08

11,11

45,45

22,73

38,46

ID-09
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG e o número total de estudantes matriculados

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

13,33

15,38

11,11

45,45

22,73

38,46

ID-10
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidade do SUG

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades do SUG e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

7,69

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-11
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre o total de matriculados

Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros (de fora de España) sobre o total de matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

12,79

15,91

13,58

13,16

11,84

10,00

ID-12
Porcentaxe de estudantes estranxeiros do EEES

Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros do EEES sobre o número total de matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

8,14

9,09

6,17

5,26

3,95

2,86

ID-22
Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso

Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-13
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso que requiren complementos formativos

Relación porcentual do número de estudantes de novo ingreso que precisan complementos formativos sobre o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso, unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

13,33

0,0

0,0

0,0

0,0

7,69

ID-14
Porcentaxe de estudantes a tempo completo

Relación porcentual do número de estudantes a tempo completo sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos a tempo completo aqueles que teñan a mesma dedicación durante todo o curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

59,3

60,23

53,09

56,58

65,79

68,57

ID-15
Porcentaxe de estudantes a tempo parcial

Relación porcentual do número de estudantes a tempo parcial sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos a tempo parcial aqueles que teñen a mesma dedicación durante todo o curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

24,42

18,18

17,28

7,89

10,53

7,14

ID-16
Porcentaxe de estudantes con dedicación mixta

Relación porcentual do número de estudantes con dedicación mixta sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos con dedicación mixta aqueles que alternan entre dedicación a tempo completo e parcial durante o mesmo curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

16,28

21,59

29,63

35,53

23,68

24,29

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-17
Porcentaxe de estudantes que realizan estadías de investigación (saíntes) autorizadas pola CAPD

Relación porcentual do número de estudantes que realizan estadías de investigación sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

5,88

11,32

6,98

11,63

10,0

0,0

ID-19
Porcentaxe de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes)

Relación porcentual do número de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

2,33

4,0

2,08

ID-21
Porcentaxe de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...)

Relación porcentual do número de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

41,51

58,14

65,12

66,0

62,5

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-24
Ratio de teses defendidas en réxime de codirección

Relación porcentual do número de teses defendidas en réxime de codirección sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Número racional con dous decimais

1,0

0,875

0,8333

0,4167

0,9167

0,8571

ID-25
Número total de sexenios

Número total de sexenios.

Info da escala: Número enteiro

166,0

170,0

180,0

175,0

165,0

158,0

ID-26
Número medio de sexenios por PDI

Número medio de sexenios por PDI.

Info da escala: Número racional con dous decimais

3,1923

3,3333

3,6

3,5714

3,587

3,5111

ID-27
Porcentaxe de PDI con sexenios

Relación porcentual do número de PDI con sexenios sobre o número de PDI con opción a sexenios.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

98,08

98,04

98,0

97,96

97,83

95,56

ID-28
Porcentaxe de PDI con sexenios vivos.

Relación porcentual do número de PDI con sexenios vivos sobre o número de PDI con opción a sexenios.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

80,77

80,39

84,0

85,71

91,3

71,11

ID-29
Porcentaxe de profesorado estranxeiro sobre o profesorado total do programa

Relación porcentual do número de directores de tese estranxeiros sobre o número total de directores de tese

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

2,53

3,53

3,41

3,28

5,56

5,56

ID-30
Porcentaxe de expertos internacionais nos tribunais de tese

Relación porcentual do número de membros estranxeiros dos tribunais sobre o número total de membros dos tribunais

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

13,33

4,35

11,11

8,33

11,11

16,98

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-31
Número de teses defendidas

Número de teses defendidas

Info da escala: Número enteiro

5,0

8,0

6,0

12,0

12,0

14,0

ID-32
Porcentaxe de teses realizadas a tempo completo

Relación porcentual do número de teses realizadas a tempo completo sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

80,0

100,0

100,0

75,0

91,67

92,86

ID-33
Porcentaxe de teses realizadas  a tempo parcial

Relación porcentual do número de teses realizadas a tempo parcial sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

20,0

0,0

0,0

25,0

8,33

7,14

ID-34
Porcentaxe de teses realizadas con dedicación mixta

Relación porcentual do número de teses realizadas con dedicación mixta sobre o número total de teses defendidas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-35
Número de teses presentadas en galego

Número de teses presentadas en galego

Info da escala: Número enteiro

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

1,0

ID-36
Número de teses presentadas en castelán

Número de teses presentadas en castelán

Info da escala: Número enteiro

2,0

4,0

3,0

11,0

8,0

8,0

ID-37
Número de teses presentadas noutro idioma

Número de teses presentadas noutro idioma

Info da escala: Número enteiro

3,0

4,0

3,0

1,0

4,0

5,0

ID-38
Duración media dos estudos a tempo completo

Duración media (en anos) dos estudos a tempo completo

Info da escala: Número enteiro

2,9589

3,9442

4,6027

4,8236

4,536

4,6374

ID-39
Duración media dos estudos a  tempo parcial

Duración media (en anos) dos estudos a tempo parcial.

Info da escala: Número enteiro

2,8767

-

-

4,5307

4,1007

4,8749

ID-40
Porcentaxe de doutorandos que defenden a súa tese sen pedir prórroga

Relación porcentual do número de estudantes que defenden a tese sen prórroga sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

80,0

37,5

0,0

0,0

8,33

7,14

ID-43
Porcentaxe de teses coa cualificación de “cum laude”

Relación porcentual do número de teses que acadan a cualificación de “cum laude” sobre o número total de teses defendidas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

87,5

100,0

91,67

100,0

92,86

ID-44
Porcentaxe de teses con mención internacional

Relación porcentual do número de teses con mención internacional sobre o número total de teses defendidas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

60,0

12,5

50,0

16,67

25,0

50,0

ID-45
Porcentaxe de abandono do programa

Relación porcentual do número de estudantes que non se matricularon nin defenderon a tese no curso académico sobre o número total de estudantes matriculados no curso anteriror, unha vez descontados o número de alumnos que defenderon a tese no curso académico e os alumnos que teñen concedida unha baixa temporal

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

25,64

39,02

34,78

11,32

14,04

Os contidos desta páxina actualizáronse o 22.09.2023.