Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Inglesa e Alemá
Áreas: Filoloxía Inglesa
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Introducción aos principais movementos, autores e obras da literatura das Illas Británicas dos séculos XVIII e XIX
Análisise de textos do programa dende unha perspectiva crítica, prestando especial atención ao contexto histórico, social e político que configura o texto, as súas convencións xenéricas, e á disposición lingüística do mesmo.
NOTA IMPORTANTE: As sesións 1 e 2 de cada semana correspóndese á CLASES EXPOSITIVAS. As sesión 3 de cada semana correspóndense ás CLASES INTERACTIVAS.
TEMA 1: O nacemento da novela
Contexto histórico e social
O nacemiento dunha nova clase social: A Burguesía
A novela: O Realismo como método
Características formais da novela
"Preface" a 'Moll Flanders' de Daniel Defoe.
Individualismo, Mercantilismo e a ideoloxía da nova clase media
Moll Flanders: ¿Unha novela picaresca?
TEMA 2: A tradición satírica das Illas Británicas I
Forma e Contido
Características formais da sátira
Jonathan Swift e 'Gulliver’s Travels' (1726)
TEMA 3: A literatura do Romanticismo
Contexto Histórico, Social e Político
A Revolución Francesa
Idealismo trascendental e Immanuel Kant
A poética do Romanticismo
A primeira xeración de Románticos: William Blake, Samuel Taylor Coleridge, William Wordsworth
William Blake: 'Songs of Innocence and of Experience' (1794)
A poética da colección de Blake
“Introduction” a 'Songs of Innocence', “Introduction” a 'Songs of Experience'
Os estados opostos da alma
“The Lamb”/”The Tyger”
“Infant Joy”/”Infant Sorrow”, “The Sick Rose”
“The Chimney Sweeper/”The Chimney Sweeper”
“London”
William Wordsworth e Samuel Taylor Coleridge
A poética de “Introduction” a 'Lyrical Ballads' (1800)
William Wordsworth e “To the Cuckoo” e "Immortality Ode"
John Keats e “Ode to a Nightingale”, “Ode to a Grecian Urn”
TEMA 4: A novela Sentimental
Jane Austen e 'Emma' (1815)
Estructura da Novela
Emma Woodhouse e a súa evolución como personaxe
Narradores e Focalizadores
TEMA 5: As irmás Brontë
Emily Brontë e 'Wuthering Heights' (1847)
Xénero Narrativo
Marco Narrativo
Espellos e Reflectidos: Simetría na Novela
Narradores: Distancia e Obxectividade
Temática da Novela
Imaxes, linguaxe, caracterización na novela
TEMA 6: Realismo na Novela: Charles Dickens
Movementos obreiros e sindicalistas, a clase obreira
Charles Dickens e 'Hard Times' (1853)
Laissez-faire e Utilitarismo
Educación e Filantropía
Estructura da novela: Valores cristiás
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:
- Browne, Alice, The Eighteenth-Century Feminist Mind, CUP, Cambridge, 1987.
- Flynn, Carol H., The Body in Swift and Defoe, CUP, Cambridge, 1990.
- Lonsdale, Roger (ed.), The Penguin History of English Literature: Dryden to Johnson, vol. 4, Penguin, Harmondsworth, 1971.
- Morgan, Kenneth, The Oxford History of Britain, OUP, Oxford, 1984.
- Pirie, David (ed.), The Penguin History of English Literature: The Romantic Movement, vol. 5, Penguin, Harmondsworth, 1994.
- Spacks, Patricia M., Desire and Truth: Functions of Plot in Eighteenth-Century English Novels, U. of Chicago P., Chicago, 1990.
- Watson, J. R., English Poetry of the Romantic Period 1789-1830, Longman, Londres, 1985.
- Watt, Ian, The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fileding, Chatto & Windus, Londres, 1957.
- Williams, Raymond, Culture and Society: 1780-1850, Longman, Londres, 1959.
- Williams, Raymond, The Country and the City, Penguin, Londres, 1973.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:
OS SÉCULOS XVIII E XIX: A NOVELA
- Browne, Alice, The Eighteenth-Century Feminist Mind, CUP, Cambridge, 1987.
- Flynn, Carol H., The Body in Swift and Defoe, CUP, Cambridge, 1990.
- Lonsdale, Roger (ed.), The Penguin History of English Literature: Dryden to Johnson, vol. 4, Penguin, Harmondsworth, 1971.
- Morgan, Kenneth, The Oxford History of Britain, OUP, Oxford, 1984.
- Pirie, David (ed.), The Penguin History of English Literature: The Romantic Movement, vol. 5, Penguin, Harmondsworth, 1994.
- Spacks, Patricia M., Desire and Truth: Functions of Plot in Eighteenth-Century English Novels, U. of Chicago P., Chicago, 1990.
- Watson, J. R., English Poetry of the Romantic Period 1789-1830, Longman, Londres, 1985.
- Watt, Ian, The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fileding, Chatto & Windus, Londres, 1957.
- Williams, Raymond, Culture and Society: 1780-1850, Longman, Londres, 1959.
- Williams, Raymond, The Country and the City, Penguin, Londres, 1973.
O ROMANTICISMO:
- Abrams, M.H. (ed.), English Romantic Poets: Modern Essays in Criticism, OUP, Oxford, 1960.
- Abrams, M. H. (ed.), The Correspondent Breeze: Essays on English Romanticism, Norton, Nova York, 1984.
- Adams, Hazard (ed.), Critical Essays on William Blake, G.K. Hall.Boston, 1991.
- Ameida, Hermione (ed.), Critical Essas on John Keats, G. K. Hall, Boston, 1990.
- Barth, Robert e John Mahoney (eds.), Coleridge, Keats and the Imagination: Romanticism and Adam's Drea, U. of Missouri P., Londres, 1989.
- Bloom, Harold (ed.), The Ringers of the Tower: Studies in Romantic Tradition, U. of Chicago P., Chicago, 1970.
JANE AUSTEN E 'EMMA'
- Butler, Marilyn. 'Jane Austen and the War of Ideas'. Oxford.
EMILY BRONTË E 'WUTHERING HEIGHTS':
- Barbeito Varela, José Manuel. Las Brontë y su mundo. Madrid: Síntesis, 2006.
- Chitman, Edward 2001. The Birth of Wuthering Heights. London: Palgrave
- Mitchell, Harley. Readings on Wuthering Heights. San Diego: Greenhaven P., 1999.
CHARLES DICKENS E 'HARD TIMES':
-Lucas, John. Charles Dickens: The Major Novels. London: Penguin, 1992.
-Price, Martin. Charles Dickens: A Collection of Critical Essays. Englewood Cliffs: Prentice Hall, 1967
COMPETENCIAS BÁSICAS:
CB1, CB2, CB3, CB4, CB5.
COMPETENCIAS XERAIS:
CG3, CG5, CG6, CG7, CG8, CG9
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS:
CE5, CE6, CE7, CE8, CE9, CE10
Docencia Expositiva: 32 h. (2h/por semana). O alumnado verá a través do desenrolo destas clases conceptos teóricos, autores, movementos literarios e contexto social, político e histórico de cada unha das obras seleccionadas no programa
Docencia Interactica: 16 h. (1 h/por semana). O alumnado levará a cabo unha análise crítica dos textos propostos polos profesores encargados da materia
Titorías: 3 h. Organización de distintos equipos de traballo en cada grupo de docencia interactiva e asignación de tarefas específicas de exposición oral e discusión. Nas titorías platexaranse ademáis dúbidas e cuestións relativas a estas tarefas prácticas, así como calquera outra cuestión referente á proba final escrita ou aos contidos e obxectivos da materia. Parte desta actividade titorial pode ser levada a cabo na aula virtual mediante o uso de ferramentas e a creación de foros para cada un dos equipos de traballo.
Ocasionalmente, os profesores/as encargados/as da materia poden contar coa presenza de conferenciantes convidados/as para que impartan unha conferencia relacionada cos contidos desta materia.
Asistencia a todas as sesións e participación activa nas sesións de docencia interactiva: 30%
Exame final escrita: 70% (o alumno haberá de obter, alomenos, a metade deste valor para poder sumar a nota das interactivas)
Só quedarán dispensados da asistencia ás sesións da materia @s alumn@s repetidor@s, que sí asistiran de xeito continuado a ano anterior ás sesións expositivas e interactivas. En calquera caso, deberán obrigatoriamente notificar á súa profesora esta circunstancia.
Si algún/-ha alumno/-a non asiste á sesión de docencia intercativa na que estaba programada a súa presentación sen xustificación documentada (ex. certificado médico) computará como 0, que logo despois fará media co resto das calificacións de presentacións nas clases interactivas e da asistencia a todas as sesións para o cálculo do 30% da nota final.
Paro caso extraordinario de algún/-a alumno/-a que tiviera unha dispensa oficial de asistencia a clase, o 100 % da nota dependerá do exame final escrito.
Este sistema de avaliación é válido para as oportunidades de MAIO e XULLO.
No caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recollido no artigo 16 da Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
IMPORTANTE: O alumnado que acumule MÁIS DE TRES FALTAS inxustificadas ao longo do curso (ben sexa nas sesións expositivas, interactivas, ou en ambas), PERDERÁ o 30% relativo á calificación de tarefas, sumando logo '0' á puntuación acadada no exame final escrito. As ausencias deberán xustificarse debidamente nun prazo máximo de 10 días a partires da data na que se ten producido, e NON se aceptarán xustificantes entregados con posterioridade a esta data.
ESTE SISTEMA DE AVALIACIÓN APLICARÁSE PARA AMBAS CONVOCATORIAS ÁS QUE TEN DEREITO O ALUMNADO (Maio e xullo)
Tempo de estudio estimado (preparación da docencia interactiva, lectura dos textos obrigatorios, titorías e preparación de exames): 99 HORAS
A asistencia ás sesións de docencia expositiva e interactica é OBRIGATORIA
Requírese a lectura previa dos textos seleccionados de xeito OBLIGATORIO para cada unha das sesións de docencia interactiva
NOTA IMPORTANTE: Durante as dúas primeiras semanas do curso, o alumnado debe obrigatoriamente poñerse en contacto cos profesores encargados da materia, a fin de concretar as tarefas pertinentes que lles serán asignadas para o desenrolo da docencia interactiva, be sexa de forma individual, como en grupo.
As obras de lectura obrigatoria COMPLETA son as seguintes:
- 'Gulliver's Travels' de Jonathan Swift
- 'Emma' de Jane Austen
- 'Wuthering Heights' de Emily Brontë
Os fragmentos do resto das obras seleccionadas no programa tamén serán de LECTURA OBRIGATORIA, e serán accesibles na AUla Virtual.
Jorge Sacido Romero
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Teléfono
- 881811880
- Correo electrónico
- jorge.sacido [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Noemí Pereira Ares
- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Correo electrónico
- noemi.pereira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | Inglés | D03 |
11:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | Inglés | D03 |
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | Inglés | D03 |
13:00-14:00 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | Inglés | D03 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | D08 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | D08 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | D08 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | D08 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | D08 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | D08 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | D09 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | D09 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | D09 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | D09 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | D09 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | D09 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | D10 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | D10 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | D10 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | D10 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | D10 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | D10 |
30.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | D09 |
30.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | D09 |
30.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | D09 |
30.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | D09 |
30.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | D09 |
30.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | D09 |