Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
1. Comprender os distintos fenómenos psicosociais do ser humano e os seus fundamentos.
2.Entender os distintos modelos psicolóxicos e a súa aplicación en Enfermaría.
3.Coñecer as funcións psíquicas básicas e as súas patoloxías.
4.Valorar as alteracións das funcións psicolóxicas asociadas a enfermidades
e trastornos específicos das mesmas.
5.Dominar tipos de comunicación e relación.
6.Comprender e valorar os aspectos psicosociais da profesión
O programa estruturouse nos seguintes módulos:
- Primeiro módulo:
Inclúe as distintas correntes e escolas no campo da psicoloxía así como aspectos que conforman o esquema xeral do comportamento humano.
- Segundo módulo:
Trata dos procesos psicolóxicos básicos.
- Terceiro módulo:
Trátase dos coñecementos psicolóxicos aplicados á práctica profesional.
- Cuarto módulo:
Expón o estudo da conduta social e trátanse temas relacionados co desenvolvemento da pofesión e os problemas inherentes.
García- Torres, F. J.-D. (2016). Guía de tratamientos psicológicos eficaces en psicooncología. Madrid: Ediciones Pirámide.
GARCIA, M. I., RUIZ, M. A., & VILLALOBOS, A. (2017). MANUAL DE TÉCNICAS Y TERAPIAS COGNITIVO CONDUCTUALES. Madrid: DESCLEE DE BROUWER.
Granados Gámez, G. (2014) Aplicación de las Ciencias psicosociales al ámbito del cuidar. Madrid: Elsevier.
Losada, M. L. (2015). Fundamentos de Psicología para Ciencias Sociales y de la Salud. Madrid: Panamericana.
Merayo Pérez, A E. B. (2014). La Comunicación Con El Paciente . Barcelona: Elsevier.
Millán, J. M. (2013). Gestión e intervención psicológica en emergencias y catástrofes. Madrid: Ediciones Pirámide.
Ortiz-Tallo, M. (2019). Psicopatología clínica adaptado al DSM-V. Madrid: Ediciones Pirámide.
Ramírez, M. I. (2019). Un villano llamado estrés Cómo impacta en nuestra salud. Madrid: Ediciones Pirámide.
Sanderson, C. (2015). Health Psychology. New York: Wiley.
Sevillá Gascó, C. P. (2019). Tratamiento psicológico de los trastornos de alimentación. Madrid: Ediciones Pirámide.
Vazquez, I. A. (2017). Manual de Psicología de la Salud. Madrid: Ed. Pirámide.
1. Identificar as respostas psicosociais das persoas a diferentes situacións de saúde (en especial enfermidade eo sufrimento), seleccionado para prestar a debida asistencia aos mesmos actos. Establecer unha relación empática e respectuoso co paciente ea familia en función da situación da persoa, problema de saúde e etapa de desenvolvemento. Use estratexias e habilidades que permitan a comunicación eficaz cos pacientes, familias e grupos sociais, así como expresar as súas preocupacións e intereses.
2. Coñecer e identificar os problemas psicolóxicos e físicos resultantes de violencia doméstica para adestrar os alumnos na prevención, detección precoz, tratamento e rehabilitación das vítimas desta forma de violencia.
3. Capacidade de comunicarse de forma eficaz (incluíndo o uso de tecnoloxía): cos pacientes, familias e grupos sociais, incluíndo aqueles con dificultades de comunicación .
4. Capacidade para permitir que os pacientes e os seus coidadores para expresar as súas preocupacións e intereses, e pode responder de forma axeitada. Por exemplo, emocional, social, psicolóxico, espiritual ou físico
Por tratarse dunha materia en extinción, non se oferta docencia expositiva.
Con respecto á docencia interactiva:
a) Quedan exento os estudantes de realizar estas clases interactivas, cando xa as teñan feitas e superadas en cursos pasados.
b) Permitirase a incorporación dos estudantes que non realizaron as clases interactivas da materia en extinción ás da materia/s correspondente/s do novo plan de estudos (aínda que o estudante permanecerá matriculado na materia en extinción).
A.- Exame teórico.
O valor ponderado é do 60%. Avaliación mediante proba obxectiva, que poderá incluír a resolución dun ou varios supostos prácticos ou casos clínicos.
40%:
Tipo test. Catro opcións de resposta con só unha verdadeira. Descontan as respostas erróneas.
Verdadeiro/Falso. Descontan as respostas erróneas.
Preguntas curtas. Desenvolvemento de coñecementos teóricos.
20%:
Tema de desenvolvemento. Un ou máis Supostos prácticos (planificación, desenvolvemento, avaliación, ou execución)
B- Traballo
Presentación dun traballo elixido polo alumno de entre varios ofertados polo profesor, ou de libre elección.
O valor ponderado será 10%
C.- Realización de seminarios.
Realizarase avaliación continua do desenvolvemento das actividades pautadas e fixadas nos mesmos de acordo ao desenvolvemento da docencia durante a impartición da materia.
Valor ponderado: 30% Que de ser oportuno poderase desagregar en:
10% de resolución de supostos prácticos
10% dos propios seminarios
10% comentario crítico dunha lectura proposta
NOTA FINAL:
Os períodos de entrega para cada tarefa comunicaranse ao longo da actividade académica con suficiente antelación. Non se aceptará ningunha tarefa que non se entregue a través do campus virtual, dentro do período indicado (día e hora) e no formato requirido.
A nota final será a suma das puntuacións obtidas a través da avaliación dos contidos teóricos (tipo test + suposto práctico) e as puntuacións da avaliación dos contidos interactivos, a condición de que se obtivo un mínimo dun 40% da puntuación total de cada un dos apartados avaliados.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións ”.
Estudo individual: 45 horas
Elaboración traballo: 24 horas
Lecturas recomendadas, actividades de biblioteca ou similares: 21 horas
Total horas traballo persoal de estudante: 90 horas
- Módulo I: Os temas 2 e 4 requiren, por parte do alumno, unha atención especial. Recoméndase a realización de esquemas para a súa mellor asimilación, xa que debe adquirir os coñecementos que lle axudarán á hora de levar a cabo un método de traballo asistencial.
Os temas 1 e 3 non teñen ningunha dificultade.
- Módulo II: Son temas que requiren un esforzo memorístico dos conceptos para poder diferencialos e coñecer que alteracións corresponden a cada unha delas, polo que é bo estudalo a continuación da exposición, axudándose da bibliografía e das páxinas web.
- Módulo III: Estes temas non encerran ningunha dificultade
- Módulo IV: Xeralmente estes temas non expoñen demasiadas dificultades aos alumnos.
Manuel Gandoy Crego
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Teléfono
- 881812071
- Correo electrónico
- manuel.gandoy [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
| 27.05.2024 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 1 (Edif. Xoán XXIII) |
| 27.05.2024 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 2 (Edif. Xoán XXIII) |
| 27.05.2024 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 3 (Edif. Xoán XXIII) |
| 27.05.2024 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 4 (Edif. Xoán XXIII) |
| 25.06.2024 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 1 (Edif. Xoán XXIII) |