Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
Áreas: Psicoloxía Básica
Centro Facultade de Psicoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
- Adquirir coñecementos básicos sobre os distintos sistemas da memoria, as súas funcións e características.
- Adquirir un coñecemento adecuado da metodoloxía máis utilizada no estudo da memoria.
- Desenvolver a capacidade de identificar as implicacións dos mecanismos de memoria en situacións da vida cotiá.
Contidos teóricos:
1.- Introdución ao estudo da memoria humana.
2.- Memoria a curto prazo, memoria de traballo.
3.- Memoria a longo prazo: procesos de codificación, recuperación e esquecemento.
4.- Memoria semántica e representación do coñecemento.
5.- Estudo da memoria en situacións naturais: memoria autobiográfica, memoria de testemuñas e falsos recordos.
Actividades prácticas:
1.- Procesos de busca na memoria a curto prazo.
2.- Curva de posición serial.
3.- Codificación específica e recuperación na memoria episódica.
4.- Falsos recordos.
5.- Nesgo de recoñecemento inducido pola emoción.
Bibliografía básica:
Baddeley, A. D., Eysenck, M.W. y Anderson, M.C. (2018). Memoria (2ª ed.). Alianza Editorial.
Fernández-Rey, J., Fraga, I., Redondo, J.M., Alcaraz, M. A. y Pardo-Vázquez, J.L. (2010). Procesos psicológicos básicos II: manual y cuaderno de prácticas de memoria y lenguaje (2ª ed.). Pirámide.
Ruíz-Vargas, J. M. (2010). Manual de Psicología de la memoria. Síntesis.
Tanto o manual de Baddeley et al. (2018) como o de Ruiz-Vargas (2010) estarán dispoñibles na Biblioteca non só en versión en papel, senón tamén en versión electrónica.
(Proporcionarase bibliografía complementaria sobre cada un dos temas xunto cos guions da clase)
Competencias xerais da titulación ás que contribúe a materia:
- Coñecer e comprender as funcións, características, contribucións e limitacións dos distintos modelos teóricos da Psicoloxía.
- Coñecer e comprender as leis e principios que rexen os procesos psicolóxicos.
- Comprender e explicar o comportamento humano integrando diferentes perspectivas.
- Coñecer e comprender os métodos e deseños de investigación e as técnicas de análises de datos propios da Psicoloxía.
- Seleccionar e administrar técnicas e instrumentos propios e específicos da Psicoloxía.
- Traballar en equipo.
- Ser capaz de elaborar informes orais e escritos.
Competencias específicas da materia:
- Coñecer e comprender os principais modelos teóricos propostos no estudo da memoria e ser capaz de valorar críticamente as súas contribucións e limitacións.
- Comprender os principios básicos de funcionamento da memoria e a súa interrelación con outros procesos psicolóxicos.
- Coñecer as técnicas e os procedementos experimentais máis utilizados no estudo da memoria.
- Ser capaz de analizar e interpretar datos cuantitativos e cualitativos procedentes da investigación empírica en memoria.
- Ser capaz de identificar as medidas da memoria máis adecuadas para valorar o funcionamento da mesma.
- Ser capaz de identificar as implicacións dos mecanismos de memoria en situacións da vida cotiá.
As liñas básicas que caracterizarán o traballo nesta materia son as seguintes:
Utilizaranse clases expositivas para introducir e explicar os contidos fundamentais de carácter básico incluídos no programa, coa posibilidade de complementar a explicación dalgúns contidos con presentacións audiovisuais ilustrativas dos mesmos.
Clases interactivas. Realizaranse actividades prácticas co obxectivo de que sirvan de complemento ás clases teóricas, familiarizando aos estudantes co estudo experimental da memoria e tamén poñendo énfase nalgún dos seus ámbitos aplicados.
O traballo persoal do estudante inclúe a lectura de materiais bibliográficos e a elaboración de informes das actividades prácticas realizadas.
Esta materia contará con apoio virtual, a través do servizo de Campus Virtual da USC (plataforma Moodle).
A avaliación basearase na valoración das actividades realizadas durante o curso (informes de actividades prácticas e proba de avaliación formativa), cun peso do 40% (0-4 puntos) na cualificación final, e a realización dun exame final que servirá sobre todo para avaliar competencias conceptuais, cun peso do 60% (0-6 puntos). O exame consistirá nunha proba obxectiva de elección múltiple sobre os contidos teóricos do programa, incluindo tamén ata un 20% de preguntas sobre as actividades prácticas.
A realización das actividades prácticas é un requisito preceptivo para superar a materia. A asistencia ás mesmas será obrigatoria, admitíndose só unha falta de asistencia (sempre que estea xustificada). A avaliación das prácticas farase sobre 3 puntos a partir dos informes presentados.
Aproximadamente a mediados do curso terá lugar unha actividade de avaliación formativa, mediante unha proba obxectiva con formato similar á do exame final. A materia de avaliación non será eliminatoria. Os estudantes que superen dita proba obterán 1 punto para a cualificación final. Esta avaliación formativa desempeña unha función indicadora do grao de cumprimento de obxectivos, fomentando tamén no alumnado o estudo e traballo persoal dedicado á materia.
A cualificación final obterase a partir da suma das avaliacións mencionadas, a condición de que no exame final se alcance unha puntuación mínima de 3 puntos. No caso de que non se alcance dita puntuación e a suma total sexa igual ou superior a 5 puntos, a cualificación final será de 4,5 puntos.
Durante o curso, o equipo docente poderá recomendar aos estudantes a participación nalgunha investigación, que poderá incrementar a cualificación final. En calquera caso, a cualificación máxima que poderá figurar en Actas é a de 10 puntos.
As notas ou cualificacións parciais que un estudante SUSPENSO houbese obtido serán conservadas ata a seguinte convocatoria. En todo caso, aínda que non realizase o exame final, figurará en Actas a súa cualificación, seguindo os criterios anteriormente mencionados.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Lei 3/2022, do 24 de febreiro, de convivencia universitaria" e no "Regulamento polo que se establecen as normas de convivencia dá USC", no relativo ás sancións disciplinarias do estudantado por comisión de fraude académica.
Os estudantes aos que se lles concedera dispensa de asistencia a clase deberían realizar necesariamente de forma presencial a proba de avaliación formativa e o exame final, sendo os criterios de avaliación das devanditas probas os mesmos que para o resto dos estudantes. Como requisito preceptivo para superar a materia, deberían realizar 3 das actividades prácticas programadas, cuxa avaliación se faría sobre 2 puntos. Ademais, propoñeríaselles levar a cabo 2 actividades complementarias aos contidos teóricos, mediante as cales poderían obter ata 1 punto para a cualificación final.
Horas presenciais: 37,5 horas
- Clases expositivas: 24 horas
- Clases interactivas: 13,5 horas
- Horas non presenciais (lectura de materiais bibliográficos, elaboración de informes de actividades, estudo, etc.): 75 horas
Total carga de traballo para o estudante: 112,5 horas (4,5 créditos ECTS).
- É conveniente asistir con regularidade ás clases expositivas e participar activamente nas mesmas, así como realizar as actividades que se propoñan. As explicacións do profesor deberán complementarse co estudo dos manuais básicos de referencia.
- Recoméndase esforzarse na correcta realización das prácticas e elaboración dos correspondentes informes, o que supoñerá unha mellor comprensión dos fenómenos estudados, complementando así os coñecementos teóricos adquiridos.
- É moi importante distribuír ao longo do curso o tempo de estudo e traballo persoal dedicado á materia, o que permitirá unha asimilación gradual e reflexiva dos contidos da mesma.
- Poderase facer uso de titorías presenciais co profesorado dentro do seguinte horario:
Prof. José Fernández Rey: luns, xoves e venres, de 12 a 14 h. (despacho nº 72, 2ª planta, módulo B)
Prof. Jaime Mauro Redondo Lago: luns e xoves, de 10 a 13 h. (despacho nº 46, 1ª planta, módulo C2)
Profª María José Sampedro Vizcaya: luns, martes e mércores, de 10 a 12 h. (Decanato, planta 0, módulo A).
Jaime Mauro Redondo Lago
- Departamento
- Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
- Área
- Psicoloxía Básica
- Teléfono
- 881813905
- Correo electrónico
- j.redondo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
María José Sampedro Vizcaya
- Departamento
- Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
- Área
- Psicoloxía Básica
- Teléfono
- 881813794
- Correo electrónico
- mariajose.sampedro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
José Fernández Rey
Coordinador/a- Departamento
- Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
- Área
- Psicoloxía Básica
- Teléfono
- 881813703
- Correo electrónico
- jose.fernandez.rey [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Isabel Padron Rodriguez
- Departamento
- Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
- Área
- Psicoloxía Básica
- Correo electrónico
- isabel.padron [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución IT e outros
Martes | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 6 |
14:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 5 |
Mércores | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 6 |
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 5 |
22.01.2025 12:30-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 3 |
22.01.2025 12:30-15:00 | Grupo de exame | Aula 3 |
22.01.2025 12:30-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
22.01.2025 12:30-15:00 | Grupo de exame | Aula 5 |
22.01.2025 12:30-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 |
22.01.2025 12:30-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 5 |
22.01.2025 12:30-15:00 | Grupo de exame | Aula 6 |
22.01.2025 12:30-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
22.01.2025 12:30-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 6 |
22.01.2025 12:30-15:00 | Grupo de exame | Aula 7 |
22.01.2025 12:30-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 7 |
22.01.2025 12:30-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 7 |
23.06.2025 12:30-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
23.06.2025 12:30-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 3 |
23.06.2025 12:30-15:00 | Grupo de exame | Aula 3 |
23.06.2025 12:30-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
23.06.2025 12:30-15:00 | Grupo de exame | Aula 6 |
23.06.2025 12:30-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 6 |
23.06.2025 12:30-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 7 |
23.06.2025 12:30-15:00 | Grupo de exame | Aula 7 |
23.06.2025 12:30-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 7 |