Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 30 Clase Interactiva: 18 Total: 51
Linguas de docencia Castelán (100%)
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Bioquímica e Bioloxía Molecular
Áreas: Bioquímica e Bioloxía Molecular
Centro Facultade de Ciencias
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
-Identificar os procesos que implican aos ácidos nucleicos como condicionantes na síntese de proteínas e a súa función.
-Describir os principios da manipulación dos ácidos nucleicos.
Teoría:
Tema 1: Replicación de ADN.
Tema 2: Transcrición.
Tema 3: Procesamento do ARNm: transporte, localización e estabilidade.
Tema 4: O código xenético.
Tema 5: ARN de transferencia e ARNs pequenos.
Tema 6: Ribosomas e ARN ribosómico.
Tema 7: Tradución.
Tema 8: Translocación de proteínas.
Tema 9: Tráfico intracelular.
Prácticas:
1.- Electroforesis dunha mestura de fragmentos de DNA e determinación do tamaño molecular con marcadores.
2.- Fragmentación do DNA con endonucleasas de restrición.
3.- Introdución á técnica PCR.
4.- Dixestión do DNA con enzimas de restrición. Electroforesis en xeles de agarosa.
Bibliografía básica,
Meister G. (2011). RNA Biology. Wiley-VHH
Lodish, Berk, Krieger, Kaiser et al., (2013). Molecular Cell Biology. WhFreeman
Herráez, A. (2012). Texto ilustrado de Biología Molecular e ingeniería genética. Elsevier
Lodish, Berk, Matsudaria, Kaiser et al., (2008). Biología Celular y Molecular. Ed. Médica Panamericana
Lewin B. (2011). Genes X. Jones and Bartlett Publishers, LLC
Elliot, W.H. & Elliot, D.C. (2002). Bioquimica y Biologia Molecular. Ariel, S.A.
Whitford, D. (2005). Proteins: Structure and Function. John Wiley & Sons, Ltd.
Bruce, Alberts [et al.]. (2008). Molecular biology of the cell. New York : Garland Science, 5th ed.
Karp G. (2011). Biología Celular y Molecular. Conceptos y experimentos. McGraw-Hill Interamericana Eds., S.A. de C.V., traducción de la 6ª ed. de Cell and Molecular Biology
Stryer,L, Berg, J.M. %Tymoczko, J.L. (2013). Bioquímica: con aplicaciones clínicas. Ed. Reverté, 7ª Ed.
Krebs, Jocelyn E.; Goldstein, Elliott S.; Kilpatrick, Stephen T. (2018). Lewin's genes XII / Jocelyn E. Krebs, Elliott S. Goldstein, Stephen T. Kilpatrick. Burlington, Massachusetts : Jones & Bartlett Learning.
Bibliografía complementaria
Green M.R., Sambrook J. (2012). Molecular Cloning: A Laboratory Manual (4th Edition) Cold Spring Harbor Laboratory Press.
Rhoads R. (2010). miRNA Regulation of the translational machinery. Springer
Dalbey, R.E. & von Heijne, G. (2002). Protein targeting, transport & translocation. Academic Press
Meyers, R.A. (2007). Proteins: from analytical to structural genomics (Volume I and II). Wiley-VCH Verlag GmbH & Co.
Krauss, Gerhard. (2008). Biochemistry of signal transduction and regulation.. Weinheim : Wiley-VCH. 2nd ed.
Básicas e xerais
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CG4 - Ter unha visión integrada do funcionamento celular (incluíndo o metabolismo e a expresión xénica), abarcando a súa regulación e a relación entre os diferentes compartimentos celulares.
CG7 - Capacidade para expor e resolver cuestións e problemas e interpretar os resultados obtidos no ámbito da Bioquímica e Bioloxía Molecular
Transversais
CT1: Capacidade de análise e síntese.
CT7: Capacidade para a resolución de problemas.
CT9: Capacidade para transmitir coñecementos
Específicas
CES6 - Comprender a estrutura, organización, expresión, regulación e evolución dos xenes nos organismos vivos, así como as bases moleculares da variación xenética e epixenética entre individuos. Coñecer os principios da manipulación dos ácidos nucleicos, así como as técnicas que permiten tanto o estudo da función xénica, como o desenvolvemento de organismos transxénicos con aplicacións en biomedicina, industria, medio ambiente, agricultura, gandería, etc.
CES7 - Comprender os principios que determinan a estrutura tridimensional de macromoléculas e complexos supramoleculares biolóxicos, e ser capaz de explicar as relacións entre a estrutura e a función. Comprender baséelas bioquímicas e moleculares do pregamento, modificación postraducional, tráfico intracelular, localización subcelular e recambio das proteínas celulares. Comprender a estrutura das membranas celulares e o seu papel no transporte de moléculas, transdución de enerxía e transdución de sinais.
- As clases expositivas ou maxistrais (30 horas) serán impartidas polos profesores encargados da materia, empregando presentacións audiovisuais por computador con proxector de vídeo, coa axuda de anotacións no encerado.
- As clases prácticas de laboratorio (15 horas) incluirán unha introdución teórica e guións que detallen os procedementos a desenvolver.
- Nos seminarios interactivos (3 horas) os alumnos presentarán oralmente traballos realizados en grupo relacionados cos temas da materia.
- A orientación de todas as actividades e tarefas realizadas polos estudantes será realizada polos profesores nas sesións de tutoría en grupo (3 horas). Tamén realizarán un traballo individual consistente na resolución de problemas.
- Utilizarase de forma continuada como apoio á docencia o Campus Virtual da USC.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións".
Para a avaliación da materia teranse en conta 4 apartados: exame teórico, prácticas de laboratorio, presentación de traballos e participación activa en clases e debates.
O exame final (60% da cualificación final, complementaria á avaliación continua) será un exame único, cuxa data de realización é asignada polo Centro e é coñecida antes do inicio do Curso Académico. Trátase dun exame tipo test, que consta de 100 preguntas con 4 respostas das cales só unha será correcta. Ademais, o exame completarase con varias preguntas curtas. O tempo de realización do exame será de 2 horas.
Competencias avaliadas: CG4, CG7, CT1, CT7, CT9, CES6, CES7.
Prácticas de laboratorio (15% da valoración final) os coñecementos adquiridos avaliaranse mediante un exame escrito (10% da nota final) que se efectuará á conclusión das prácticas. A valoración do caderno de prácticas e da actitude no traballo de laboratorio suporá o 5% restante da nota final.
Competencias avaliadas: CG4, CG7, CT1, CT7, CES6.
Presentación de traballos (15% da cualificación final) valoraranse aspectos como a estrutura do traballo, a calidade da información e a presentación oral.
Competencias avaliadas: CB4, CT1, CT9.
Avaliación continua (10% da cualificación final) valorarase a participación activa en clase e a resolución de problemas (tamén nas tutorías en grupo).
Competencias avaliadas: CB4, CG4, CG7, CT1, CT7, CES6, CES7.
A materia consta de 6 créditos ECTS. O número total de horas de traballo do estudante é de 150 horas, das cales o 34% son presenciais e ol 66% son horas de traballo autónomo do alumno. A distribución detallada do tempo de traballo do alumno é a seguinte:
Clases maxistrais: 30 h presenciais / 69 h traballo autónomo
Seminarios: 3 h presenciais / 6 h traballo autónomo
Prácticas: 15 h presenciais / 15 h traballo autónomo
Titorías en grupo: 3 h presenciais / 9 h traballo autónomo
Realización de exames e revisión: 4 h presenciais
Recoméndase a asistencia ás clases teóricas e a resolución de dúbidas nas titorías.
Prestar atención nas clases teóricas, seminarios e prácticas.
Levar a materia ó día e profundizar nos contidos presentados nas clases de teoría utilizando a bibliografía recomendada
Os idiomas de docencia son castelán e galego.
A cualificación da 2ª oportunidade farase en base aos resultados obtidos nun exame final similar ó feito na 1ª oportunidade da convocatoria correspondente e ás valoracións obtidas nos demáis apartados obxecto de cualificación (prácticas, traballos, avaliación continua; que en ningún caso teñen carácter obligatorio) que se conservarán nas dúas oportunidades de cada convocatoria.
Soamente os alumnos que non realizaran ningunha actividade durante o curso serán cualificados con “Non Presentado”.
Saskia Camille Flament Simon
- Departamento
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Área
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Teléfono
- 982822225
- Correo electrónico
- saskia.flament [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Ana Fresno Herrero
- Departamento
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Área
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Correo electrónico
- ana.fresno [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a Distinguido/a
| Martes | ||
|---|---|---|
| 10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 5 SEGUNDA PLANTA |
| Mércores | ||
| 10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 5 SEGUNDA PLANTA |
| 09.01.2024 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 3 SEGUNDA PLANTA |
| 09.01.2024 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 4 SEGUNDA PLANTA |
| 17.06.2024 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 3 SEGUNDA PLANTA |
| 17.06.2024 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 4 SEGUNDA PLANTA |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRESNO HERRERO, ANA | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Flament Simon, Saskia Camille | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| Flament Simon, Saskia Camille | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRESNO HERRERO, ANA | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRESNO HERRERO, ANA | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRESNO HERRERO, ANA | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRESNO HERRERO, ANA | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRESNO HERRERO, ANA | Castelán |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRESNO HERRERO, ANA | Castelán |