Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de docencia Inglés (100%)
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Inglesa e Alemá
Áreas: Filoloxía Inglesa
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Estudo da periodización da literatura en lingua inglesa.
Profundización no caso particular de movementos e períodos literarios posteriores á Ilustración.
Análise e interpretación de textos representativos dos diferentes períodos da literatura en lingua inglesa.
Aprender, reflexionar e mesmo cuestionar e criticar propostas existentes sobre periodización e movementos literarios.
Deseñar propostas alternativas de periodización literaria seguindo ou guiados por conceptos diferentes.
Esta materia proporciona unha profunda e actualizada reflexión sobre os debates máis recentes en torno ás posibilidades e os límites da periodización da historia da literatura en lingua inglesa.
-CONCEPTOS:
HISTORIAS DA LITERATURA (programas de materias, antoloxías/introducións para estudantes, etc.)
PERIODIZACION (tempo)
MOVEMENTOS LITERARIOS (identificación, descrición, adscrición)
HISTORIA, CULTURA E SOCIEDADE (contexto)
-DEBATES:
COÑECEMENTOS PREVIOS
UTILIDAD E LIMITACIÓNS DA PERIODIZACIÓN LITERARIA
ALTERNATIVAS Á PERIODIZACIÓN CONVENCIONAL E ÁS HISTORIAS CLÁSICAS DA LITERATURA EN INGLÉS
---
Investigación avanzada no ámbito dos estudos culturais e literarios no mundo anglófono a través do estudo dunha gran variedade de lecturas literarias e culturais representativas de contextos xeográficos e períodos históricos. Ofrecerase aos estudantes a posibilidade de analizar e discutir a periodización global das literaturas anglófona; é dicir, o Renacemento, o Romanticismo, o Realismo e o Naturalismo, o Modernismo, o Posmodernismo, etc. Abordaranse tamén os patróns ideolóxicos e culturais dominantes en cada período e contexto xeográfico que orixinan tales producións literarias; é dicir, a ficción social na Gran Depresión, o existencialismo e o Teatro do Absurdo nos anos da posguerra, a reescritura da historia. Tamén se debatirán cuestións de identidade dentro das literaturas poscoloniais, autorreflexividade e parodia cultural na era posmoderna, etc. A través dunha metodoloxía aplicada e práctica, discutiranse as complexas interrelacións entre a creación artística e literaria, a teoría crítica e a recepción lectora, así como as tendencias culturais e sociopolíticas dados os factores determinantes na formación e evolución continua do canon literario no mundo anglófono.
Bibliografía básica
Besserman, Lawrence, ed. The Challenge of Periodization: Old Paradigms and New Perspectives. Routledge, 2016.
Bluemel, Kristin, ed. Intermodernism: Literary Culture in Mid-Twentieth-Century Britain. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2011.
Boehmer, Elleke. Colonial and Postcolonial Literature. Migrant Metaphors. 2nd. Ed. Oxford: O.U.P., 2005.
Bradbury, Malcolm and James MacFarlane. Modernism. London: Penguin, 1991.
Brooker, Peter and Andrew Thacker, eds. Geographies of Modernism: Literatures, Cultures, Spaces. New York: Routledge, 2005.
Cahoone, Lawrence, ed. From Modernism to Postmodernism: An Anthology. Oxford: Blackwell, 1997.
Carter, Ronald. The Routledge History of Literature in English Britain and Ireland. London: Routledge, 1997.
Cockin, K. and Jago Morrison, eds., The Post-War British Literature Handbook. London & N.Y.: Continuum, 2010.
Currant, Stuart. The Cambridge Companion to British Romanticism. Cambridge/New York: Cambridge University Press, 2010.
Ellmann, Maud. The Nets of Modernism: Henry James, Virginia Woolf, James Joyce and Sigmund Freud. Cambridge: C.U.P., 2010.
Gasiorek, Andrzej. Post-War British Fiction: Realism and After. London: Edward Arnold, 1995.
Head, Dominic. The Cambridge Introduction to Modern British Fiction, 1950-2000. Cambridge: C.U.P., 2004.
Levenson, Michael, ed. The Cambridge Companion to Modernism. Cambridge: C.U.P., 1999.
Nicholls, Peter. Modernisms: A Literary Guide. London: Macmillan, 1995.
Ruland, Richard and Malcolm Bradbury. From Puritanism to Postmodernism. A History of American Literature. New York: Penguin Books, 1991.
Showalter, Elaine. A Literature of Their Own: British Women Novelists from Brontë to Lessing. London: Virago, 1982.
Travers, Martin. An Introduction to Modern European Literature: From Romanticism to Postmodernism. London: Macmillan, 1998.
Underwood, Ted. Why Literary Periods Mattered: Historical Contrast and the Prestige of English Studies. Standford University Press, 2015.
Van den Akker, Robin, Alison Gibbons and Timotheus Vermeulen, eds. Metamodernism: Historicity, Affect and Depth After Postmodernism. London & New York: Rowman & Littlefield, 2017.
Warren, Joyce W. and Margaret Dickie, Challenging Boundaries: Gender and Periodization. Athens: University of Georgia Press, 2000.
Weir, David. Decadence and the Making of Modernism. Amherst: University of Massachusetts Press, 1995.
Bibliografía complementaria
Almagro Jiménez, Manuel. A Dust of Words: Novela y Postmodernidad. Sevilla: Arcibel Editores, 2010.
Amigoni, David. Victorian Literature. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2011.
Brown Tindall, George and David E. Shi. America: A Narrative History, vol. 2. New York: Norton, 1996.
Shail, Andrew. The Cinema and the Origins of Literary Modernism. New York: Routledge, 2012
Woodward-Smith, Elizabeth. Diccionario de referencias culturales en la literatura inglesa. A Coruña: Universidade de A Coruña, Servicio de Publicacións, 2002.
Young, Tory. Studying English Literature: A Practical Guide. Cambridge/New York: Cambridge University Press, 2008.
G01, G02, G04, G05, G06, E09, E10, E11, E13
G01- Capacidade para profundar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como para coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios desta área de estudo.
G02- Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos no contexto multidisciplinar e multifacético dos Estudos Ingleses.
G04- Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario acadar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
G05- Habilidades para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses.
G06- Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a relevancia das investigación
E09- Coñecemento dos principios, modelos e recursos de investigación literaria/cultural no ámbito anglófono.
E10- Capacidade de utilizar as técnicas empregadas para a análise de textos artísticos e culturais no ámbito anglófono.
E11- Capacidade para identificar e analizar as características máis relevantes da cultura e das institucións do ámbito anglófono a través de diversos tipos de textos pertencentes a diferentes épocas históricas.
E13- Coñecemento das relacións entre as principais manifestacións artísticas e literarias no ámbito anglófono.
Análise textual minuciosa de aspectos xerais dos movementos literarios ingleses.
Ensaios, debates e presentacións de textos seleccionados e as súas mediacións.
Investigación titorial e académica supervisada
Presentacións individuais e traballo académico: 30% (G01,G02,G04,G05)
Participación activa: ata un 40% (obrigatoria) (G04, G06, E09, E10)
Proba escrita en clase: un 30% da nota. (G04,G06, E09, E11, E13)
Exame final 100% da nota en calquer outra oportunidade agás a primeira (G01, GO2, G04, G06, E09, E10, E11, E13)
Alumnos/as con dispensa oficial: proba final 100%
O fraude académico será penalizado. En caso de realización fraudulenta de exercizos ou probas, será de aplicación o art. 16 da "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Con soamente 14 clases ás que asistir o estudo individual é fundamental.
Número total de horas: 75
Número de horas de clase: 14
Número de horas de lectura e traballo individual: 61
A lectura previa dos textos indicados, e un coñecemento xeral da bibliografia recomendada é esencial.
Maria Alonso Alonso
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Correo electrónico
- maria.alonso.alonso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
| Mércores | ||
|---|---|---|
| 16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | C06 |
| 17:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | C06 |
| Xoves | ||
| 16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | C06 |
| 17:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | C06 |
| 22.05.2024 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | C06 |
| 22.05.2024 16:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | C06 |
| 03.07.2024 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | C06 |
| 03.07.2024 16:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | C06 |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| ALONSO ALONSO, MARIA | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| ALONSO ALONSO, MARIA | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| ALONSO ALONSO, MARIA | Inglés |