Ir o contido principal
STG

Máster Universitario en Investigación Biomédica

Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Ciencias da Saúde
Centro(s)
Facultade de Medicina e Odontoloxía
Rúa de San Francisco, s/n , 15782
Santiago de Compostela
881812219 (Conserxería)
881812237 (Decanato)
medicina.decanato [at] usc.gal
Facultade de Medicina e Odontoloxía
Rúa Entrerríos, s/n, 15782
Santiago de Compostela
881812343 (Conserxería)
881812340 (Negociado)
odontoloxia.negociado [at] usc.gal
Facultade de Medicina e Odontoloxía
Rúa Choupana, s/n, 15782
Santiago de Compostela
981956183 (Conserxería)
Campus
Santiago de Compostela
Coordinador/a
Jose Antonio Costoya Puente
Contacto
josea.costoya [at] usc.es

Este máster ten como obxecto proporcionar unha formación básica e unha actualización no coñecemento dos mecanismos moleculares e celulares implicados na patoxénese e na fisiopatoloxía das enfermidades humanas. O alumno obterá unha base sólida para iniciar programas de doutoramento orientados á investigación biomédica, adquirindo as habilidades básicas no traballo do laboratorio experimental, así como a capacidade de desenvolver tarefas profesionais no campo da investigación biomédica.

Duración: 1 ano académico
Código RUCT: 4311770
Número de ECTS: 60
Número prazas: 25

Decano/a ou director/a do centro:
Julián Álvarez Escudero

Coordinador-a do título:
Jose Antonio Costoya Puente
josea.costoya [at] usc.es

Linguas de uso:
Castelán, Galego

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Decreto 434/2009 do 3 de decembro (DOG 15/12/2009

Data de publicación no BOE:
20/10/2017

Data da última acreditación:
08/07/2015

A orientación do máster é investigadora, polo que está dirixido a alumnos que desexen continuar a súa formación realizando unha tese doutoral no ámbito da Biomedicina.

Probablemente a maioría dos alumnos que superen este curso continúen a súa formación realizando unha tese doutoral, ben nos programas nos que está integrado este máster, ben noutros programas doutras universidades no ámbito da Biomedicina.

Obrigatorias: 21
Optativas: 15
Traballo fin de máster: 24
Total: 60

Non se contemplan

Proteómica e estrutura de proteínas

  • P2062201
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Xenética de poboacións en biomedicina

  • P2062202
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Bioloxía de sistemas

  • P2062204
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 3 créditos

Animais de experimentación

  • P2062205
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Xenética forense

  • P2062206
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Neuroendocrinoloxía

  • P2062207
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Bioloxía do desenvolvemento

  • P2062208
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Inmunoloxía: investigación básica e traslacional

  • P2062214
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Este máster ten como obxecto proporcionar unha formación básica e unha actualización no coñecemento dos mecanismos moleculares e celulares implicados na patoxénese e na fisiopatoloxía das enfermidades humanas.

O alumno obterá unha base sólida para iniciar programas de doutoramento orientados á investigación biomédica, adquirindo as habilidades básicas no traballo do laboratorio experimental, así como a capacidade de desenvolver tarefas profesionais no campo da investigación biomédica.

Entre as calidades desexábeis para o futuro estudante do Mestrado Universitario en Investigación Biomédica figuran:

-Nivel medio/alto de inglés.
- Capacidade de traballo.
- Disposición para o traballo en equipo.
- Capacidade de razonamento lóxico.
- Capacidade de obter, interpretar e aplicar coñecementos.
- Espírito científico.
- Habilidade para a resolución de problemas.

Obrigatorias: 21
Optativas: 15
Traballo fin de máster: 24
Total: 60

Ao longo de cada curso académico levarase a cabo unha titorización individualizada dos alumnos a cargo de membros do equipo docente do máster e o doutoramento. Isto conlevará reunións periódicas entre o alumno e o seu titor polo menos unha vez cada dous meses, onde se discutirá o itinerario académico a seguir polo alumno, a elección dun director para o traballo de fin de máster, e todas os demais temas e incidencias que puidesen xurdir no transcurso dos estudos.

Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:

  • A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
  • A supresión gradual da impartición da docencia.
  • Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.

Acceso

Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.

Admisión

Modalidade: Criterios Xerais.

Titulacións de Acceso:

Graos en Bioloxía, Farmacia, Medicina, Veterinaria, Química, Bioquímica, Biotecnoloxía, Enxeñaría Biomédica, Enxeñaría Informática, Enxeñaría da Saúde, Física, Matemáticas, Odontoloxía, Enfermaría, Psicoloxía, Ciencias do Mar ou calquera outra titulación de grao que inclúa estudos de bioloxía fundamental ou medicina.

Outras titulacións admitidas pola Comisión Académica de acordo co carácter transversal do título.

Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega Celga II, ou española B2, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.

Información actualizada en cada convocatoria de matrícula

Modalidade: Criterios Xerais.

Titulacións de Acceso:

Graos en Bioloxía, Farmacia, Medicina, Veterinaria, Química, Bioquímica, Biotecnoloxía, Enxeñaría Biomédica, Enxeñaría Informática, Enxeñaría da Saúde, Física, Matemáticas, Odontoloxía, Enfermaría, Psicoloxía, Ciencias do Mar ou calquera outra titulación de grao que inclúa estudos de bioloxía fundamental ou medicina.

Outras titulacións admitidas pola Comisión Académica de acordo co carácter transversal do título.

Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega Celga II, ou española B2, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.

Información actualizada en cada convocatoria de matrícula

1. Saber aplicar as técnicas adecuadas para a resolución dun problema concreto de Biomedicina, e poder levar a cabo un proxecto de investigación na materia baixo supervisión, non só nos temas cubertos polas materias, senón en contextos máis amplos ou ata multidisciplinares.
2. Poder emitir xuízos sobre hipóteses, propostas experimentais ou experimentos xa realizados do campo da investigación biomédica, tanto sobre a validez científica como sobre aspectos éticos e sociais do enxuiciado.
3. Ser capaz de traballar en equipo nun ambiente multidisciplinar para conseguir obxectivos comúns desde perspectivas diferenciadas.
4. Ser capaz de comunicar as súas propostas, experimentos, resultados, conclusións e críticas tanto ante públicos especializados como non especializados.
5. Posuír as habilidades de aprendizaxe necesarias para manterse ao día no campo da investigación biomédica e as súas técnicas de forma autónoma.

1. Entender como as alteracións dos procesos biolóxicos que manteñen o equilibrio na célula e nos tecidos do organismo poden provocar a patoloxía humana.
2. Coñecer a anatomía do xenoma, a información obtida polo proxecto xenoma humano, a distribución de alelos nas poboacións humanas e as técnicas usadas para estudar o xenoma.
3. Desenvolver a habilidade de entender as alteracións e identificar posibles puntos de intervención terapéutica de calquera enfermidade que se poida atopar como obxecto de estudo na súa carreira profesional.
4. Coñecer o marco legal no que se desenvolve a investigación biomédica e ser capaz de emitir xuízos autónomos sobre as implicacións éticas desta investigación.
5. Ser capaz de deseñar experimentos no campo da Biomedicina, aplicando as técnicas adecuadas para responder á pregunta pertinente.
6. Desenvolver habilidade práctica no laboratorio de Biomedicina. Ser capaz de seguir un protocolo experimental de forma autónoma.

Mobilidade

A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa): Portal Internacional

Prácticas

Non se contemplan

O Traballo de Fin de Máster supón a realización por parte do estudante dun proxecto, memoria ou estudo, no que aplique e desenvolva os coñecementos adquiridos no seo do Máster en Investigación Biomédica. O Traballo deberá estar orientado á aplicación das competencias xerais asociadas á titulación e será realizado baixo a supervisión do titor/a asignado.
O Traballo de Fin de Máster consistirá na elaboración dun documento onde se describan as actividades realizadas no laboratorio no caso de traballos experimentais, ou que cumpra os obxectivos marcados na proposta de traballo no caso de traballos teóricos. Ademais de presentar este documento, o alumno defenderao ante un tribunal.
Nel o alumno aplicará de forma máis práctica os coñecementos, habilidades e actitudes adquiridos no resto do máster. Nunha maioría de casos esta aplicación será nun dos laboratorios de investigación que poderán ofertar prazas. Con todo, existe tamén a posibilidade de realizar o traballo como un proxecto máis teórico onde tamén se aplicarán os coñecementos previos para casos que así o aconselle a situación e expectativas do alumno. Esta será unha opción minoritaria, pero posible tendo en conta que algúns alumnos poderán cursar o máster sen a intención de traballar fisicamente nun laboratorio, e sobre todo que moitos alumnos entrarán nun programa de doutoramento ao acabar o máster, e aí a súa tarefa principal será precisamente traballar nun laboratorio resolvendo problemas reais de investigación biomédica desde un punto de vista experimental.
A Comisión do Máster coordinará e supervisará o proceso de realización dos Traballos de Fin de Máster, velando pola calidade, a adecuación aos créditos ECTS establecidos para esta materia no Plan de Estudos e a homoxeneidade no nivel de esixencia aplicado na avaliación dos estudantes. A Comisión do Máster establecerá as directrices para a asignación aos estudantes do titor/a e do tema do Traballo de Fin de Máster, e garantirá a asignación individual a cada estudante do titor/a e do tema. A asignación do titor/a e do tema deberá producirse polo menos catro meses antes da finalización do prazo de presentación dos Traballos de Fin de Máster, e en todo caso,antes do 1 de Febreiro do ano académico no que se produciu a matrícula.

Está formado por profesorado da USC que, na súa maioría, conta cunha importante experiencia docente e investigadora. Ademais, trátase dun profesorado que desenvolve diferentes liñas de investigación relacionadas cos contidos do máster.

Profesorado
Jose Antonio Alvarez Dios
Clara Alvarez Villamarin
Victor Manuel Arce Vazquez
Maria Isabel Borrajo Garcia
Susana Belen Bravo Lopez
Jose Manuel Brea Floriani
Jose Manuel Cameselle Teijeiro
Angel Maria Carracedo Alvarez
Maria De Los Angeles Castro Perez
Jose Antonio Costoya Puente
Carlos Dieguez Gonzalez
Fernando Dominguez Puente
Miguel Angel Fidalgo Perez
Maximo Francisco Fraga Rodriguez
Maria Rosalia Gallego Gomez
Angel Garcia Alonso
Maria Del Carmen Garcia Garcia
Tomas M. M. Garcia-Caballero Parada
José Gómez Rial
Antonio M. Gómez Tato
Iria Maria Gomez Touriño
Miguel González Blanco
Ismael Gonzalez Garcia
Maria Victoria Lareu Huidobro
Miguel Antonio Lopez Perez
Francisco Javier Martin Cora
Jose Manuel Martinez Costas
Julio Manuel Maside Rodriguez
Jose Ignacio Muñoz Barus
Juan Jose Nieto Fontarigo
Roman Perez Fernandez
Celia Maria Pombo Ramos
Maria Del Carmen De La Puente Vila
Maria Del Mar Quiñones Tellez
Jesus Rodriguez Requena
Maria Isabel Rodriguez-Moldes Rey
Antonio Salas Ellacuriaga
Francisco Javier Salgado Castro
Victor Manuel Sanchez Pedregal
Rosa Maria Señaris Rodriguez
Maria Jesús Tabernero Duque
Sulay Amparo Tovar Carro
Anxo Vidal Figueroa
Juan Bautista Zalvide Torrente

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Oferta

IN01
Prazas ofertadas

Número de prazas ofertadas para cada curso académico.

Info da escala: Número enteiro

25,0

28,0

25,0

25,0

25,0

25,0

Matrícula

IN02
Matrícula

Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Número enteiro

24,0

21,0

22,0

20,0

24,0

26,0

IN03
Matrícula de acceso

Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

22,0

21,0

18,0

16,0

20,0

25,0

IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición

Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

22,0

21,0

18,0

16,0

20,0

25,0

IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición

Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-4,35

-4,55

-14,29

-11,11

25,0

-

Perfil de entrada

IN06
Nota media de acceso por preinscrición

Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.

Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).

7,2042

7,2975

7,2091

7,7569

7,4052

7,6466

IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados

Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

4,17

14,29

13,64

10,0

4,17

11,54

IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados

Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

8,33

14,29

4,55

5,0

20,83

0,0

IN13
Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC

Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-

-

-

45,0

54,17

73,08

Adecuación á demanda

IN12
Tasa de ocupación

Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

88,0

75,0

72,0

64,0

80,0

100,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Mobilidade allea

IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados

Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

4,17

3,85

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu

Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Abandono

IN41
Taxa de abandono RD 1393/2007

Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

4,55

0,0

0,0

0,0

5,0

Avaliación

IN36
Taxa de avaliación

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

96,28

93,22

94,15

95,2

95,48

96,39

Duración media dos estudos

IN38
Duración media dos estudos

Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.

Info da escala: Número racional con dous decimais

1,0455

1,0

1,1053

1,4444

1,05

1,0

Eficiencia dos titulados

IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados

Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

100,0

97,44

90,95

97,8

100,0

Estudantes por grupo

IN32
Media de alumnos por grupo de docencia interactiva

Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva.

Info da escala: Número racional con dous decimais

11,619

11,9412

10,2105

8,2105

11,2778

13,2632

IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

20,3333

20,0

16,3333

20,1667

24,0

IN56
Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

7,3636

6,0

4,75

7,2727

8,4167

Éxito

IN35
Taxa de éxito

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

99,32

100,0

100,0

99,7

99,5

100,0

IN50
Taxa de éxito dos egresados

Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

100,0

97,44

99,45

99,75

100,0

Graduación

IN37
Taxa de graduación

Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

95,65

95,45

95,24

100,0

93,75

95,0

Rendemento

IN34
Taxa de rendemento

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

95,62

93,22

94,15

94,92

95,0

96,39

Satisfacción

IN23
Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible

Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

-

3,3

-

-

-

-

IN33
Grao de satisfacción dos egresados cos servizos

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

-

3,3333

-

-

-

-

IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

-

3,4348

-

3,26

3,55

-

IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida

Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,22

4,46

3,92

4,73

4,3

4,2

IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida

Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,0699

4,1927

4,4063

4,0676

4,2745

4,306

IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción

Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

43,4783

54,5455

47,619

22,2222

16,6667

24,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN24
Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios

Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

100,0

100,0

97,3

91,67

100,0

IN25
Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

97,56

IN26
Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

71,79

75,76

70,0

73,17

75,68

70,73

Os contidos desta páxina actualizáronse o 13.07.2023.