Ir o contido principal
STG

Máster Universitario en Matemáticas

Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Ciencias
Centro(s)
Facultade de Matemáticas
Rúa Lope Gómez de Marzoa, s/n, 15782
Santiago de Compostela
881813219 (Conserxaría)
881813130 (Decanato)
zmatdeca [at] usc.gal
Campus
Santiago de Compostela
Coordinador/a
Fernando Adrian Fernandez Tojo

Este máster pretende que o alumno complete a súa formación en distintos temas matemáticos, a través de materias de carácter interdepartamental e interdisciplinar, obtendo unha visión global e proporcionándolle unha base para cursos de capacitación profesional noutras áreas en que as matemáticas teñen unha presenza cada vez maior.

Duración: 1 ano académico
Código RUCT: 4311779
Número de ECTS: 60
Número prazas: 20

Decano/a ou director/a do centro:
MARIA ELENA VAZQUEZ CENDON

Coordinador-a do título:
Fernando Adrian Fernandez Tojo

Linguas de uso:
Castelán, Galego

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
434/2009 do 3 de decembro (DOG 15/12/2009)

Data de publicación no BOE:
24/08/2010

Data da última acreditación:
11/03/2015

A investigación en Matemáticas en Galicia experimentou un importantísimo avance e impulso nos últimos anos con repercusións non só a nivel teórico senón tamén tecnolóxico. Os investigadores matemáticos colaboran activamente en diversos campos tanto relacionados coa investigación básica como coas súas aplicacións, co que as matemáticas pasaron de ser un instrumento básico na ciencia e tecnoloxía cun alto compoñente teórico, a ser unha ferramenta indispensábel en calquera proceso científico e tecnolóxico.

Créditos ECTS que debe realizar o alumno para obter o título:
Materias obrigatorias 21 ECTS;
Materias optativas 21 ECTS;
Traballo fin de Máster 18 ECTS;
Créditos totais 60 ECTS;

Non se contemplan

Álxebra Categórica

  • P1141201
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Astrodinámica

  • P1141202
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Biomatemática

  • P1141203
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Cálculo Simbólico

  • P1141204
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Ecuacións da Mecánica do Continuo

  • P1141205
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Xeometría de Riemann

  • P1141206
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 3 créditos

Sistemas Dinámicos

  • P1141207
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Cohomoloxía de Variedades

  • P1141208
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Ecuacións en Derivadas Parciais

  • P1141209
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Xeometría Alxebraica

  • P1141210
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Métodos Matemáticos da Física

  • P1141211
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Probabilidade e Procesos Estocásticos

  • P1141212
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Teoría de Grafos

  • P1141213
  •  
  • Optativo
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 3 créditos

Este máster pretende que o alumno complete a súa formación en distintos temas matemáticos, a través de materias de carácter interdepartamental e interdisciplinar, obtendo unha visión global e proporcionándolle unha base para cursos de capacitación profesional noutras áreas en que as matemáticas teñen unha presenza cada vez maior.

Non se contempla

Créditos ECTS que debe realizar o alumno para obter o título:
Materias obrigatorias 21 ECTS;
Materias optativas 21 ECTS;
Traballo fin de Máster 18 ECTS;
Créditos totais 60 ECTS;

Durante os primeiros días de clase, e con obxecto de manter aberta de forma dinámica unha vía de comunicación permanente cos alumnos, a Comisión Académica nomeará un titor para cada un dos alumnos, que non terá que ser necesariamente o seu futuro director de tese, e cuxas funcións principais serán a de atender o seu tutorando, derivando as cuestións que este lle suscite ás canles adecuadas, e a de facer un seguimiento que permita localizar posíbeis dificultades académicas co adianto suficiente para seren corrixidas.

Acceso

Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.

Admisión

Modalidade: matrícula directa

Titulacións de acceso:

-Todas as titulacións da rama de Ciencias, da rama de Ciencias da Saúde, da rama de Enxeñaría e Arquitectura e as titulacións de Economía e Administración e Dirección de Empresas.

Información actualizada en cada convocatoria anual de matrícula.

Modalidade: matrícula directa

Titulacións de acceso:

-Todas as titulacións da rama de Ciencias, da rama de Ciencias da Saúde, da rama de Enxeñaría e Arquitectura e as titulacións de Economía e Administración e Dirección de Empresas.

Información actualizada en cada convocatoria anual de matrícula.

1. Adquisición de ferramentas matemáticas de alto nivel para diversas aplicacións cubrindo as expectativas de graduados en matemáticas e outras ciencias básicas.
2. Coñecer o amplo panorama da matemática actual, tanto nas súas liñas de investigación, como en metodoloxías, recursos e problemas que aborda en diversos ámbitos.
3. Capacitar para a análise, formulación e resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos, dentro de contextos máis amplos.
4. Preparar para a toma de decisións a partir de consideracións abstractas, para organizar e planificar e para resolver cuestións complexas.

a. Capacitar para o estudo e a investigación en teorías matemáticas en desenvolvemento.
b. Aplicar as ferramentas da matemática en diversos campos da ciencia, a tecnoloxía e as ciencias sociais.
c. Desenvolver as habilidades necesarias para a transmisión da matemática, oral e escrita, tanto no que respecta á corrección formal, como en canto á eficacia comunicativa, salientando o uso das TIC apropiadas.
d Utilizar bibliografía e ferramentas de procura de recursos bibliográficos xenerais e específicos de Matemáticas, incluíndo o acceso por Internet.
e Xestionar de forma óptima o tempo de traballo e organizar os recursos dispoñibles, establecendo prioridades, camiños alternativos e identificando erros lóxicos na toma de decisións.
f Potenciar a capacidade para o traballo en contornas cooperativas e pluridisciplinarias.

Mobilidade

A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa): Portal Internacional

Prácticas

Non se contemplan

Para iniciar o Traballo de Fin de Máster será necesario superar todas as materias obrigatorias do primeiro cuadrimestre. Cada proposta de Traballo de Fin de Máster podería incluír indicacións sobre materias optativas relacionadas que sería aconsellable cursar por parte do alumno. No momento da presentación do traballo o alumno deberá ter superado todos os demais créditos necesarios para o título. O Traballo de Fin de Máster poderá ser presentado, con carácter xeral, no segundo cuadrimestre, e de forma excepcional no primeiro por alumnos matriculados a tempo parcial, con matrícula de continuación de estudos, ou con materias validadas.

O profesorado está composto por profesores que pertencen a departamentos da propia Universidade, con experiencia docente e investigadora acreditada. Unha elevada porcentaxe do profesorado ten contrastada experiencia e bo coñecemento das empresas e do mercado laboral que espera aos futuros titulados. De feito, este profesorado intensificou nos últimos anos a súa investigación matemática ligada ao tecido produtivo galego mediante convenios e contratos de investigación.

Profesorado
Fernando Alcalde Cuesta
Leovigildo Alonso Tarrio
Jesús Antonio Álvarez López
Manuel Andrade Baliño
Alberto Cabada Fernandez
Maria Encina Calvo Iglesias
Daniel Cao Labora
Thomas Dent
Jose Carlos Diaz Ramos
Jose Angel Docobo Durantez
Miguel Dominguez Vazquez
Jose Daniel Edelstein Glaubach
Pedro Faraldo Roca
Fernando Adrian Fernandez Tojo
Rebeca Garcia Fandiño
Antonio Garcia Rodicio
Antonio M. Gómez Tato
Manuel Maria Gonzalez Alemany
Ana Jeremías López
Manuel Eulogio Ladra Gonzalez
Lucia Lopez Somoza
Jorge Losada Rodriguez
Javier Mas Sole
Trinidad Mendez Morales
Carlos Montero Orille
Juan José Nieto Roig
Maria Victoria Otero Espinar
Angel Piñeiro Guillen
Jorge Rodríguez López
Rosana Rodríguez López
Modesto Ramon Salgado Seco
Victor Sanmartin Lopez
Rosa Mª Trinchet Soria
Luis Miguel Varela Cabo
María Elena Vázquez Abal

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Oferta

IN01
Prazas ofertadas

Número de prazas ofertadas para cada curso académico.

Info da escala: Número enteiro

25,0

25,0

20,0

20,0

20,0

20,0

Matrícula

IN02
Matrícula

Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Número enteiro

7,0

6,0

6,0

7,0

10,0

16,0

IN03
Matrícula de acceso

Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

7,0

6,0

6,0

7,0

9,0

15,0

IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición

Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

7,0

6,0

6,0

7,0

9,0

15,0

IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición

Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-36,36

-14,29

0,0

16,67

28,57

-

Perfil de entrada

IN06
Nota media de acceso por preinscrición

Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.

Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).

8,5933

-

8,2551

8,6988

7,194

7,4592

IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados

Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

16,67

0,0

0,0

0,0

IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados

Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

14,29

10,0

12,5

IN13
Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC

Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-

-

-

100,0

90,0

81,25

Adecuación á demanda

IN12
Tasa de ocupación

Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

28,0

24,0

30,0

35,0

45,0

75,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Mobilidade allea

IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados

Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu

Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Abandono

IN41
Taxa de abandono RD 1393/2007

Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

9,09

0,0

20,0

0,0

14,29

0,0

Avaliación

IN36
Taxa de avaliación

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

94,69

100,0

87,14

95,7

87,12

Duración media dos estudos

IN38
Duración media dos estudos

Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.

Info da escala: Número racional con dous decimais

1,0

1,0

1,0

1,0

1,1111

1,0909

Eficiencia dos titulados

IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados

Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

100,0

100,0

100,0

96,77

95,63

Estudantes por grupo

IN32
Media de alumnos por grupo de docencia interactiva

Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva.

Info da escala: Número racional con dous decimais

5,1481

3,8462

4,7391

4,6842

6,4444

10,3889

IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

5,6

6,0

7,0

9,0

14,4

IN56
Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

3,0

4,2

3,6154

5,1667

8,3333

Éxito

IN35
Taxa de éxito

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

100,0

100,0

100,0

98,88

100,0

IN50
Taxa de éxito dos egresados

Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

99,1

Graduación

IN37
Taxa de graduación

Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

90,91

100,0

80,0

100,0

85,71

100,0

Rendemento

IN34
Taxa de rendemento

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

94,69

100,0

87,14

94,62

87,12

Satisfacción

IN23
Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible

Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

-

2,35

-

-

-

-

IN33
Grao de satisfacción dos egresados cos servizos

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

-

3,9167

-

-

-

-

IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

-

2,7614

-

3,26

3,55

-

IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida

Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,94

4,29

3,56

4,57

4,41

3,76

IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida

Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,2414

4,5259

4,4167

4,384

4,4032

4,2929

IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción

Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

42,8571

42,8571

28,5714

44,4444

55,5556

12,5

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN24
Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios

Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

95,0

95,0

85,71

95,0

90,48

95,65

IN25
Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

95,65

88,24

95,45

100,0

92,31

IN26
Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

90,0

78,26

70,59

77,27

81,82

84,62

Os contidos desta páxina actualizáronse o 16.01.2024.