Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de docencia Inglés (100%)
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Inglesa e Alemá
Áreas: Filoloxía Inglesa
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1. Situar as obras de lectura nos seus respectivos contextos históricos, culturais e literarios.
2. Lectura atenta e análise pormenorizada de cada unha das obras, tendo en conta tanto as características estético-formais como a relación cos contextos.
3. Fomentar a lectura crítica e razoada por parte do alumno, que deberá proporcionar as súas propias interpretacións ben informadas e razoadas.
4. Alcanzar unha visión ben fundamentada da evolución da chamada “tradición literaria estadounidense” ao longo do século XIX.
Estudo dos aspectos estético-formais e temáticos das seguintes obras, que se situarán, do mesmo xeito que os seus autores, nos contextos históricos e literarios nos que xurdiron:
E. A. Poe. Selección de relatos escollidos
N. Hawthorne. The Scarlet Letter
"Young Goodman Brown"
Walt Whitman. Leaves of Grass (seleción de poemas)
Mark Twain. The Adventures of Huckleberry Finn
Emily Dickinson. Poemas escollidos
Henry James. "The Turn of the Screw"
Kate Chopin. The Awakening
"The Story of An Hour"
Edith Wharton. The Age of Innocence e un relato a escoller
Nota: Daranse fotocopias dos poemas e dos relatos curtos
BÁSICA:
Os textos primarios de lectura obrigatoria consignados no apartado de contidos.
COMPLEMENTARIA:
BELL, Michael Davitt (2001) Culture, genre, and literacy vocation : selected essays on American literature Chicago: The U of Chicago P [82(73).09 BEL.M-2]
BERCOVITCH, Sacvan (ed), The Cambridge History of American Literature vol. 1: 1590-1820; vol. 2: 1820-1865, Cambridge, Cambridge U.P., 1994.
BLOOM, Harold ed. (1990) Hester Prynne (Major Literary Characters Series) New York: Chelsea House. [82(73).09 BLO 14]
CONN, Peter, Literature in America: An Illustrated History, Cambridge UP, Cambridge, 1989.
ELLIOTT, Emory (ed.), The Columbia Literary History of the United States, Columbia University Press, Nova York, 1988.
ELLIOTT, Emory (ed.), The Columbia History of the American Novel, Columbia University Press, Nova York, 1991.
GONZÁLEZ GROBA, Constante, On Their Own Premises: Southern Women Writers and the Homeplace. València: Universitat de València, 2008.
GURPEGUI, J. A. (ed.), Historia crítica de la novela norteamericana, Almar, Salamanca, 2001.
HAYES, Kevin J. 2002 The Cambridge companion to Edgar Allan Poe Cambridge; New York: Cambridge UP 82(73).09 HAY 1
HOELLER, Hildegard 2000: Edith Wharton's dialogue with realism and sentimental fiction. Gainesville: University Press of Florida. [82(73).09 HOE-1]
PAPKE, Mary E. (1990) Verging on the Abyss: The Social Fiction of Kate Chopin and Edith Wharton. Westport, Conn.: Greenwood Press.
PARINI, Jay, The Columbia History of the American Poetry, Columbia University Press, Nova York, 1994.
PEEPLES, Scott (1998) Edgar Allan Poe Revisited. New York: Twayne. [82(73).09 PEE-1]
PIZER, Donald, ed. (1995) The Cambridge Companion to American Realism and Naturalism: Howells in London. Cambridge: Cambridge UP. [82(73).09 PIZ 5]
——, ed. (1991) New Essays on “Sister Carrie”. Cambridge: Cambridge UP. [82(73).09 PIZ 3].
RULAND, Richard e Malcolm BRADBURY, From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature, Routledge, Londres e Nova York, 1991.
SILVERMAN, Kenneth, ed. (1993) New Essays on Poe’s Major Tales. Cambridge: Cambridge UP. [82(73).09 SIL-1]
NOTA. Ao principio de cada tema proporcionaráse máis bibliografía específica
CB1, CB2, CB3, CB4, CB5 (Básicas)
CG3, CG5, CG6, CG7, CG8, CG9, CE5, CE6, CE7, CE8, CE9, CE10
O alumno deberá desenvolver e poñer en práctica unha habilidade crítica adecuada, demostrar capacidade para “ler” crítica e analiticamente e para producir interpretación ben informadas.
Desenvolvemento dunha competencia literaria adecuada, que se canalizará oralmente a través de intervencións na clase e por escrito en traballos e exames.
Desenvolvemento da capacidade para establecer relacións entre os distintos elementos dunha obra, así como entre unhas obras e outras.
Darase instrución teórica sobre os contextos literarios e culturais, sobre aspiracións estéticas e principios éticos dos autores, así como as pautas necesarias para acercarse a cada unha das obras.
A docencia combinará sempre o teórico co práctico, e nas clases combinaráse a instrución teórica coa análise de textos, preguntas e debate.
A avaliación da aprendizaxe comprende a avaliación continua, que computará o 50% da nota, e o exame final, que computa un 50% da nota total.
IMPORTANTE: é ABSOLUTAMENTE NECESARIO ACADAR UN MÍNIMO DE 2,5 de 5 (5 de 10) no exame para que este faga media coa nota da avaliación continua. Se non se acada este mínimo no exame, suspéndese a materia.
Segunda oportunidade: aplicaranse os mesmos criterios e porcentaxes. A nota da avaliación continua gárdase para a 2ª oportunidade
Asimesmo, en ambas as oportunidades, aqueles/as estudantes cuxo horario da materia lles coincida parcial ou totalmente co doutra materia (débese entregar xustificante; por exemplo, copia escaneada da matrícula) e/ou repetidores/as poderán ELIXIR unha das seguintes modalidades:
a) só exame final: 100% da nota final da materia.
b) a avaliación estándar: nota da avaliación continua (50% da nota final da materia) e o exame final (50% da nota final da materia).
Ademais, estes/ as alumnos/ as DEBERÁN comunicar a súa decisión á coordinadora da materia antes do xoves 28 de setembro. En caso contrario, este alumnado será avaliado mediante o sistema de avaliación estándar: nota da avaliación continua (50% da nota final da materia) e o exame final (50% da nota final da materia).
A aqueles/as estudantes que estean exentos/as oficialmente de asistencia a clase avaliaráselles unicamente co exame final que contará o 100% da nota final da materia en ambas oportunidades.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos/das estudantes e de revisión de cualificacións (artigo 16): "A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba exixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarase fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes". Polo tanto, a detección do máis mínimo plaxio suporá un cero na materia e tomaranse as medidas disciplinarias establecidas. A copia e o "cut and paste" (tanto nas presentacións e actividades por escrito coma no examen) serán penalizados cun SUSPENSO na materia.
3 horas presenciais de clase por semana. Asistencia obrigatoria.
7 horas semanais de traballo individual para a lectura e preparación das obras.
Esta é unha materia ECTS, polo que o estudantado necesitará 150 horas (incluindo clases presenciais y traballo autónomo) para superala.
É indispensable a lectura atenta e crítica das obras ANTES da súa explicación e discusión na aula.
Asistencia á clases é obligatoria.
Recoméndase a participación activa nos debates, así como a entrega dos exercicios prantexados polas profesoras, para acadar a avaliación continua
Recoméndase aclarar todas as dúbidas na clase e en horario de titorías.
É moi importante que o alumnado estea atento ás mensaxes que reciban do profesorado na Aula Virtual e no seu e-mail corporativo con respecto a indicacións sobre a docencia, as tarefas, etc.
Tanto nos exames como nos traballos, valorarase positivamente a capacidade crítica e de síntese, a estruturación adecuada dos ensaios e a claridade no manexo dos conceptos.
Valorarase, tamén, globalmente a corrección no uso da lingua.
A acumulación de errores gramaticais, ortográficos, etc. suporá unha penalización na nota final de ata 3 puntos.
Atendendo ao artigo 9.2.a do Estatuto do Estudiante da USC e ao artigo 36 da Lei Orgánica do Sistema Universitario, nas clases expositivas e interactivas non está autorizado o uso de dispositivos electrónicos (teléfonos móbiles, tablets, ordenadores, etc.) salvo cando o autoricen expresamente as profesoras.
A USC conta cun servizo de apoio titorial extraordinario para axuda á diversidade (estudantado con necesidades específicas).https://www.usc.gal/gl/servizos/area/inclusion-participacion-social. E-mail: sepiu.santiago [at] usc.es (sepiu[dot]santiago[at]usc[dot]es).
Patricia Fra Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Teléfono
- 881811879
- Correo electrónico
- patricia.fra [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Susana Maria Jimenez Placer
- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Teléfono
- 881811855
- Correo electrónico
- susanamaria.jimenez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Irene Lens Fernández
- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Correo electrónico
- irene.lens.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Ruben Jarazo Alvarez
- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Correo electrónico
- ruben.jarazo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Axudante Doutor LOSU
| Martes | ||
|---|---|---|
| 13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C07 |
| 14:00-15:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C07 |
| Mércores | ||
| 13:00-14:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C12 |
| 14:00-15:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C12 |
| Xoves | ||
| 10:00-11:00 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | D05 |
| 11:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | D05 |
| 12:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 (F-L) | D05 |
| 13:00-14:00 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | D05 |
| 28.05.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | C11 |
| 28.05.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C11 |
| 28.05.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_02 (F-L) | C11 |
| 28.05.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C11 |
| 28.05.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | C11 |
| 28.05.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | C11 |
| 28.05.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C12 |
| 28.05.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C12 |
| 28.05.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | C12 |
| 28.05.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | C12 |
| 28.05.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_02 (F-L) | C12 |
| 28.05.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | C12 |
| 02.07.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | C11 |
| 02.07.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | C11 |
| 02.07.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_02 (F-L) | C11 |
| 02.07.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C11 |
| 02.07.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C11 |
| 02.07.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | C11 |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRA LOPEZ, PATRICIA | Inglés |
| JARAZO ALVAREZ, RUBEN | Inglés |
| JIMENEZ PLACER, SUSANA MARIA | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRA LOPEZ, PATRICIA | Inglés |
| JARAZO ALVAREZ, RUBEN | Inglés |
| JIMENEZ PLACER, SUSANA MARIA | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRA LOPEZ, PATRICIA | Inglés |
| Lens Fernández, Irene | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRA LOPEZ, PATRICIA | Inglés |
| Lens Fernández, Irene | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRA LOPEZ, PATRICIA | Inglés |
| Lens Fernández, Irene | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRA LOPEZ, PATRICIA | Inglés |
| Lens Fernández, Irene | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRA LOPEZ, PATRICIA | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRA LOPEZ, PATRICIA | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRA LOPEZ, PATRICIA | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRA LOPEZ, PATRICIA | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRA LOPEZ, PATRICIA | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRA LOPEZ, PATRICIA | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRA LOPEZ, PATRICIA | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRA LOPEZ, PATRICIA | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRA LOPEZ, PATRICIA | Inglés |
| Docente | Idioma |
|---|---|
| FRA LOPEZ, PATRICIA | Inglés |