Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Os novos avances no coñecemento científico fan que as causas das enfermidades sexan formuladas, con maior frecuencia, a nivel molecular. O estudo desta materia ha de servir ao alumno para:
1. Coñecer o vocabulario e a terminoloxía básica da Bioquímica.
2. Adquirir os coñecementos básicos de Bioquímica e entender a complexidade e o funcionamento dos procesos biolóxicos a nivel molecular.
3. Coñecer as principais propiedades químicas e estruturais das macromoléculas biolóxicas, así como a relación existente entre as devanditas propiedades e as diversas funcións que desempeñan.
4. Comprender os mecanismos moleculares utilizados polos seres vivos no desenvolvemento das súas funcións, principalmente nos procesos de transducción e almacenamento de enerxía, biosíntesis e utilización de precursores, rutas de información, si como a regulación destes desde unha perspectiva integrada.
5. Desenvolver a capacidade de integrar os coñecementos que proporcionan esta e outras materias afíns, e a capacidade de comparar e relacionar conceptos, co fin de poder aplicalos a diferentes problemáticas clínicas.
6. Comprender a repercusión da Bioquímica e da Bioloxía molecular na sociedade actual e as súas aplicacións no campo da saúde.
7. Desenvolver a capacidade de aprendizaxe autónoma.
8. Demostrar capacidade de razoamento, argumentación e memorización dos aspectos básicos da materia.
9. Adquirir familiarización coas principais fontes de información, tanto tradicionais como a través das novas tecnoloxías, e demostra capacitación para seleccionar con espírito crítico a información.
10. Demostrar capacidade de traballo en equipo, con iniciativa para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos coñecementos adquiridos, e flexibilidade ante as achegas dos compañeiros.
11. Demostrar capacidade para elaborar, presentar e defender publicamente un traballo.
CONTIDOS TEÓRICOS
1 -HIDRATOS de CARBONO, LÍPIDOS e PROTEÍNAS: concepto e propiedades. Composición e clasificación. Estrutura e función.
2 - ENCIMAS: Clasificación. Coenzimas. Especificidade. Centro activo. Mecanismo de catálisis. Inhibición encimática. Regulación.
3- METABOLISMO: Conceptos básicos e visión de conxunto. Catabolismo. Anabolismo. Vías metabólicas. Reaccións de oxidación-redución. Compostos fosfatados de alta enerxía.
4- GLUCOLISIS: Fases e balance enerxético. Regulación. Vías de incorporación de fructosa e galactosa. Destinos do ácido pirúvico.
5- CICLO DO ÁCIDO CÍTRICO: Fontes e destinos do Acetil Coenzima A. Reaccións do ciclo do ácido cítrico. Rutas anapleróticas. Regulación.
6 - CADEA DE TRANSPORTE ELECTRÓNICO e FOSFORILACIÓN OXIDATIVA.
7- GLUCONEOGÉNESIS: síntese de glicosa. Regulación glucolisis-gluconeogénesis
8 - BIOSÍNTESIS E DEGRADACIÓN DO GLUCÓGENO: Etapas. Regulación coordinada.
9 - RUTA DAS PENTOSAS FOSFATO. Regulación
10- METABOLISMO LIPÍDICO I: Fontes e mobilización de ácidos grasos. Oxidación de ácidos grasos. Balance enerxético.
11 - METABOLISMO LIPÍDICO II: Síntese de ácidos grasos e almacenamento. Corpos cetónicos. Metabolismo de lipoproteínas.
12- METABOLISMO DOS AMINOÁCIDOS: Destinos metabólicos. Transaminación. Desaminación. Transporte de nitróxeno. Ciclo da urea. Rutas de degradación dos aminoácidos.
13- METABOLISMO DOS NUCLEÓTIDOS: Funcións xerais. Nucleótidos purínicos. Nucleótidos pirimidínicos.
14 - INTERRELACIÓNS METABÓLICAS: Panorámica xeral. Metabolismo hepático en estado de boa nutrición e de inanición. Interrelacións metabólicas entre os tecidos.
15 - REPLICACIÓN E REPARACIÓN DO DNA.
16- TRANSCRICIÓN da información xenética. Maduración do RNA.
17- TRADUCIÓN: Síntese de proteínas. Procesamiento postraduccional.
18- REGULACIÓN DA EXPRESIÓN GÉNICA.
Bibliografía básica:
BIOQUÍMICA MÉDICA. 5ª Edición – 2019. John W. Baynes, Marek H. Dominiczak. Editorial: Elsevier
LEHNINGER. PRINCIPIOS DE BIOQUÍMICA. 7ª Edición- 2018. Nelson, D. — Cox, M. Editorial OMEGA
BIOQUIMICA. Con aplicaciones clínicas. 7ª ed-2015. Stryer, L. Berg, J. M. Tymoczko, J.L.. Ed. Reverté.
BIOQUÍMICA. Las bases moleculares de la vida. 7ª ed-2020. McKee, T – McKee, J.R. Editorial MCGRAW HILL.
BIOQUIMICA. Denise R. Ferrier 7ª ed- 2017. Editorial Wolters Kluwer.
MARKS BIOQUIMICA MÉDICA BÁSICA. Un enfoque clínico. 5ª ed- 2018. Lieberman, M. Peet, A. Editorial Wolters Kluwer.
NETTER. BIOQUÍMICA ESENCIAL. 1ª ed- 2019. Roner, P. Editorial ELSEVIER
COMPETENCIAS RELACIONADAS COA MATERIA
(*ORDE CIN/2134/2008, +Libro branco dá ANECA do Título de Grao de Enfermaría)
Coñecer e identificar a estrutura e función do Corpo humano*.
Comprender as bases moleculares e fisiológicas das células e os tecidos*.
Coñecemento relevante de e capacidade para aplicar ciencias básicas e da vida+.
Coñecemento relevante de e capacidade para aplicar resolución de problemas e toma de decisións+.
COMPETENCIAS INTERPERSOAIS
Habilidade de comunicación
Destrezas interpersoais
Capacidade de traballo en equipo
DOCENCIA EXPOSITIVA
Ao tratarse dunha materia en extinción, cómpre sinalar que non se ofrece docencia expositiva. O contido que entra no exame final da materia está indicado en Contidos Teóricos e non varía con respecto ao curso 2021-2022, último curso con docencia activo.
DOCENCIA INTERACTIVA
A normativa contempla dúas modalidades de actuación respecto da docencia interactiva de materias en extinción
a) Queda exento de realizar ensinanzas interactivas o alumnado que teña realizado e superado a avaliación continua en cursos anteriores, xa que se manterá a súa avaliación previa.
b) O alumnado que non cursase as clases interactivas da materia en extinción poderá incorporarse á docencia interactiva da materia correspondente no novo plan de estudos.
É fundamental que o alumno se poña en contacto co profesor ao comezo do curso académico para facilitar dita incorporación.
A proba final relacionada coa CONTIDOS TEÓRICOS supón o 60% da nota total (6 puntos)
O exame será mixto e constará de:
- Preguntas tipo test de opción múltiple cunha única resposta (4 posibles respostas e só unha válida) nas que se penalizan os erros.
- Preguntas curtas a través das cales o alumno debe argumentar ou seguir unha liña de razoamento para xustificar a súa resposta.
DOCENCIA INTERACTIVA representa 40% de la cualificación total (4 puntos)
Será necesario acadar polo menos o 50 % da puntuación total na exame de Contidos Teóricos, para superar a materia.
Horas de traballo persoal do estudante, non presencial.
Estudo individual: 54 horas
Elaboración de traballos:24 horas
Actividades de biblioteca ou similares: 12 horas
TOTAL: 90 horas
Utilización da bibliografía recomendada para o estudo do temario e realización dos seminarios.
Elaboración personalizada de documentos para o estudo dos temas do programa.
Uso do horario de tutorías para resolver dúbidas e recibir orientación.
O estudo continuado facilitará o proceso de aprendizaxe, favorecendo unha mellor comprensión e asimilación de conceptos.
Lisa Kay Busch
- Departamento
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Área
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Correo electrónico
- lisa.busch [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
| 30.05.2024 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 1 (Edif. Xoán XXIII) |
| 30.05.2024 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 2 (Edif. Xoán XXIII) |
| 30.05.2024 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 3 (Edif. Xoán XXIII) |
| 30.05.2024 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 4 (Edif. Xoán XXIII) |
| 01.07.2024 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 1 (Edif. Xoán XXIII) |
| 01.07.2024 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 2 (Edif. Xoán XXIII) |
| 01.07.2024 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 3 (Edif. Xoán XXIII) |
| 01.07.2024 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 4 (Edif. Xoán XXIII) |