Ir o contido principal
STG

Máster Universitario en Estudos Internacionais

Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Ciencias Sociais e Xurídicas
Ámbito de coñecemento
Derecho y especialidades jurídicas.
Centro(s)
Facultade de Dereito
Avda. Dr. Ángel Echeverri, s/n, 15782
Santiago de Compostela
881814626 (Conserxaría)
881814658 (Decanato)
dereito.decanato [at] usc.gal
Campus
Santiago de Compostela
Coordinador/a
Miguel Enrique Arenas Meza
Contacto
miguelenrique.arenas [at] usc.es

Este máster busca responder ao crecente interese polo estudo das cuestións internacionais, así como a demanda das institucións públicas e entidades privadas de contar con expertos e investigadores na análise dunha realidade internacional que é cada vez máis relevante nos procesos sociais, económicos, políticos e xurídicos.

Duración: 1 ano académico
Código RUCT: 4311758
Número de ECTS: 60
Número prazas: 40

Decano/a ou director/a do centro:
ANA MARIA GUDE FERNANDEZ

Coordinador-a do título:
Miguel Enrique Arenas Meza
miguelenrique.arenas [at] usc.es

Linguas de uso:
Castelán, Galego

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
434/2009 do 3 de decembro (DOG 15/12/2009)

Data de publicación no BOE:
28/02/2010

Data da última acreditación:
08/07/2015

O Máster en Estudos Internacionais responde ás inquietudes dun bo número de licenciados e graduados, sobre todo do ámbito das Ciencias Sociais e Xurídicas e Humanidades, en relación co estudo das cuestións internacionais, así como ao interese de institucións públicas e entidades privadas de contar con expertos e investigadores na análise da realidade internacional desde diferentes perspectivas.

A posta en marcha deste Máster constitúe un reflexo da relevancia que adquire hoxe en día a dimensión internacional dos procesos sociais, económicos, políticos e xurídicos. Esta circunstancia fai necesaria a consolidación dunha oferta académica específica que permita aos licenciados, diplomados ou graduados alcanzar unha formación orientada a promover e facilitar unha mellor comprensión e capacidade de análise da sociedade internacional no actual contexto da globalización. O Máster ofrece así ao alumno un enfoque multidisciplinar no que se combinan as perspectivas xurídica, politolóxica e económica. Dende esta tripla perspectiva analízanse as institucións e procesos internacionais e ofrécese unha visión ampla dos grandes problemas e cuestións que afectan á sociedade internacional.

Créditos que deberá cursar o alumno para obter a titulación:
Créditos Obrigatorios 36;
Créditos Optativos 12;
Traballo Fin de Máster 12;
Créditos Totais 60;

Non se contemplan

Este máster busca responder ao crecente interese polo estudo das cuestións internacionais, así como a demanda das institucións públicas e entidades privadas de contar con expertos e investigadores na análise dunha realidade internacional que é cada vez máis relevante nos procesos sociais, económicos, políticos e xurídicos.

Non se contempla

Créditos que deberá cursar o alumno para obter a titulación:
Créditos Obrigatorios 36;
Créditos Optativos 12;
Traballo Fin de Máster 12;
Créditos Totais 60;

As facultades contan coa colaboración de varios profesores que actúan como coordinadores académicos, e cuxa función é titorizar e asistir nas súas decisións académicas aos estudantes propios e de acollida.

Porase a disposición dos estudantes, na medida en que o requiran, un sistema de titorías, por parte do profesorado do Máster, para orientarlos sobre o seu funcionamento e ao que poderán acudir en caso de requiriren algún tipo de asesoramento ou orientación

Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:

  • A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
  • A supresión gradual da impartición da docencia.
  • Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.

Acceso

Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.

Admisión

Modalidade: criterios xerais

Titulacións por orde de preferencia:

1º) Cota de prazas titulacións preferentes:
a) 25 prazas Licenciatura ou Grao en Dereito e Ciencias Políticas e da Administración
b) 10 prazas Licenciatura ou Grao en Historia, Humanidades, Economía, Xornalismo, Xeografía, Administración e Dirección de Empresas, Socioloxía, Filoloxías, Diplomaturas en Xestión e Administración Pública, Relacións Laborais

2º) Outras titulacións universitarias e estranxeiros: 5 prazas

Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B2, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido

Información actualizada en cada convocatoria de matrícula

Modalidade: criterios xerais

Titulacións por orde de preferencia:

1º) Cota de prazas titulacións preferentes:
a) 25 prazas Licenciatura ou Grao en Dereito e Ciencias Políticas e da Administración
b) 10 prazas Licenciatura ou Grao en Historia, Humanidades, Economía, Xornalismo, Xeografía, Administración e Dirección de Empresas, Socioloxía, Filoloxías, Diplomaturas en Xestión e Administración Pública, Relacións Laborais

2º) Outras titulacións universitarias e estranxeiros: 5 prazas

Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B2, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido

Información actualizada en cada convocatoria de matrícula

- Desenvolver capacidades de comprensión e análise da realidade internacional desde unha perspectiva crítica.
- Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos en novos contextos, identificando os problemas que se poidan suscitar e formulando posibles solucións imaxinativas.
- Fomentar a capacidade para facer fronte a diferentes situacións que se poidan suscitar na realidade internacional, tomando as decisións que se requiran, aínda cando a información dispoñible sexa incompleta ou limitada.
- Impulsar nos estudantes a capacidade para traballar en equipo, especialmente no caso de se tratar de grupos de carácter multidisciplinar.
- Promover a capacidade de comunicación oral e escrita das conclusións obtidas da análise de problemas ou situacións concretas da realidade internacional dun modo claro a público especializado e non especializado.
- Fomentar o recoñecemento da diversidade e da multiculturalidade propias da sociedade internacional contemporánea.
- Espertar no estudante un compromiso claro cara aos temas da realidade política, económica e social da súa contorna, do que non pode permanecer alleo á hora de formular os seus xuízos ou tomar decisións.
- Habilidades no uso das tecnoloxías da información e da comunicación aplicadas ao ámbito dos estudos internacionais (bases de datos de análises da realidade internacional, procura de xurisprudencia e lexislación internacionais...)
- Suscitar no estudante un interese polos estudos internacionais que lle permita continuar a súa formación no futuro con carácter permanente e de forma autónoma.

- Profundar na análise dos principios, estrutura e funcionamento da sociedade internacional contemporánea, así como do seu ordenamento xurídico.
- Profundar no coñecemento das principais institucións internacionais, tanto de ámbito universal como rexional, así como dos principais mecanismos de solución de conflitos na sociedade internacional contemporánea.
- Profundar no coñecemento do funcionamento da realidade económica internacional e dos seus principais mecanismos e institucións.
- Comprender adecuadamente a interrelación existente entre os fenómenos políticos, sociais, económicos ou culturais, entre outros, na análise dos problemas e cuestións internacionais.
- Utilizar os valores de liberdade, igualdade, solidariedade, tolerancia, respecto ao medio ambiente e responsabilidade colectiva na análise das relacións internacionais, con especial atención á promoción do respecto dos dereitos humanos -especialmente, a igualdade de homes e mulleres-, dos principios democráticos e dunha cultura de paz.
- Percibir a interrelación existente entre as diferentes disciplinas científicas (Dereito Internacional, Relacións Internacionais, Economía, Historia) que analizan a realidade internacional e polo de relevo na práctica.
- Desenvolver a capacidade de razoamento e argumentación sobre os principais problemas e intereses que afectan á sociedade internacional contemporánea cunha conciencia crítica e na que se integren as diferentes perspectivas de análises.
- Capacidade para aplicar criterios de investigación científica no ámbito dos estudos internacionais.

Mobilidade

A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa): Portal Internacional

Prácticas

Non se contemplan

A elaboración deste traballo permitirá ao estudante combinar os coñecementos teóricos adquiridos ao longo do curso coa súa aplicación na práctica. Para iso realizará unha análise crítica de cuestións da realidade internacional que susciten un especial interese ou controversia, prestando unha especial atención á utilización correcta das técnicas e métodos de investigación científica en ciencias sociais e xurídicas.

O profesorado está composto por profesores que pertencen a departamentos da propia Universidade, con experiencia docente e investigadora acreditada, así como por colaboradores alleos á USC.

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Oferta

IN01
Prazas ofertadas

Número de prazas ofertadas para cada curso académico.

Info da escala: Número enteiro

40,0

40,0

40,0

40,0

40,0

40,0

Matrícula

IN02
Matrícula

Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Número enteiro

46,0

41,0

42,0

36,0

32,0

36,0

IN03
Matrícula de acceso

Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

33,0

30,0

26,0

26,0

20,0

27,0

IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición

Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

33,0

30,0

26,0

26,0

20,0

27,0

IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición

Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

65,0

-9,09

-13,33

0,0

-23,08

-

Perfil de entrada

IN06
Nota media de acceso por preinscrición

Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.

Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).

7,3481

7,1677

7,1738

7,3388

7,451

7,6177

IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados

Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

30,43

39,02

47,62

22,22

25,0

38,89

IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados

Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

4,35

9,76

14,29

8,33

6,25

16,67

IN13
Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC

Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-

-

-

50,0

50,0

36,11

Adecuación á demanda

IN12
Tasa de ocupación

Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

82,5

75,0

65,0

65,0

50,0

67,5

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Mobilidade allea

IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados

Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

2,78

6,25

2,78

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu

Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Abandono

IN41
Taxa de abandono RD 1393/2007

Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

5,26

9,09

13,33

15,38

23,08

20,0

Avaliación

IN36
Taxa de avaliación

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

86,88

83,93

84,85

89,49

81,34

72,71

Duración media dos estudos

IN38
Duración media dos estudos

Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.

Info da escala: Número racional con dous decimais

1,5862

1,3333

1,4231

1,2632

1,5

1,6364

Eficiencia dos titulados

IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados

Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

88,62

93,02

89,84

93,25

91,56

86,96

Estudantes por grupo

IN32
Media de alumnos por grupo de docencia interactiva

Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva.

Info da escala: Número racional con dous decimais

25,8125

23,6429

18,0667

19,8

15,2

20,2667

IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

30,1429

24,2857

27,1429

20,7143

28,1429

IN56
Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

17,1429

12,625

13,375

10,375

13,375

Éxito

IN35
Taxa de éxito

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

97,28

95,76

95,47

98,41

90,55

92,81

IN50
Taxa de éxito dos egresados

Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

88,62

93,02

89,84

97,56

98,31

96,7

Graduación

IN37
Taxa de graduación

Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

84,21

78,79

70,0

69,23

65,38

65,0

Rendemento

IN34
Taxa de rendemento

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

84,51

80,37

81,01

88,07

73,66

67,48

Satisfacción

IN23
Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible

Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,1

3,4872

-

-

-

-

IN33
Grao de satisfacción dos egresados cos servizos

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,6667

4,0

-

-

-

-

IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,5909

3,676

-

3,26

3,55

-

IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida

Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,18

4,39

4,56

4,13

3,95

4,52

IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida

Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,1304

4,6643

4,2869

4,1679

4,3548

4,3526

IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción

Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

59,5238

58,8235

56,7568

41,1765

46,1538

41,1765

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN24
Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios

Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

90,0

88,89

100,0

100,0

100,0

100,0

IN25
Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

83,33

81,82

81,82

91,67

100,0

100,0

IN26
Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

66,67

63,64

54,55

58,33

63,64

72,73

Os contidos desta páxina actualizáronse o 13.04.2022.